STI 1 man vs STI 2 man


jannick werckx
Berichten: 257
Lid geworden op: 02-11-2003 01:00
Locatie: Neerpelt

12-04-2008 10:12

Hoi,

Ik twijfel tussen de Jrc Sti 1man of 2man versie.
Waarom ik twijfel .. omdat ik vaak, maar niet altijd met 2vis, dus soms heb ik genoeg aan een 1man bivy. Ik zit eigelijk een beetje met de vraag of het makkelijk/mogelijk is om de STI 2man bivy in je eentje op te zetten, en of het aanzienlijk langer duurt dan de 1man versie. Ik vind het namelijk een beetje kostelijk om een 1man EN een 2man versie aan te schaffen :lol:. Iemand ervaring met de 2man versie op te zetten in zen eentje ? Laat het me ff weten aub.

Groeten,

Jannick
Arjan van Dijk
Berichten: 133
Lid geworden op: 27-06-2006 16:06

12-04-2008 12:16

mijn idee:

Koop een 1man met winterskin, heb ik zelf ook. Slaap 19 van de 20 keer alleen in me tent. Omdat me vriendin ook wel is meegaat. Door de winterskin heb je een berg ruimte erbij doordat je de "binnentent" zn voorkant op kunt rollen.

koop anders gewoon de 2man versie. Opzetten steld echt nix voor. 2 tenten kopen is gewoon onzin natuurlijk. In jouw geval koop dan gewoon de 2man.

Succes, arjan
jannick werckx
Berichten: 257
Lid geworden op: 02-11-2003 01:00
Locatie: Neerpelt

12-04-2008 13:29

Ja was ik ook al aan het denken dat het de beste oplossing was, maar als opzetten té moeilijk is en te lang duurt (doe namelijk ook wel nachten tijdens week/werkdagen, dus moet ik snel alles opruimen smorgens om thuis te gaan douchen en naar men werk te gaan) dan lijkt het me misschien toch makkelijker om de 1man versie aan te kopen. Ik zou dus ook graag van iemand zijn mening horen die zelf ervaring heeft met het opzetten van de STI 2man.
En het is zowiezo mijn bedoeling om de Twin skin versie te kopen, 1man of 2man.

Groeten
John Pannekoek
Berichten: 2757
Lid geworden op: 18-02-2002 01:00
Locatie: Leidschendam

12-04-2008 19:49

Jannick,

Het opzetten van de Twin Skin 2men zal nét zo lang duren als het opzetten van de 1 men. Tenminste als je de extra centimeters die je door z'n grotere omtrek méér om de tent heen moet lopen niet meetelt. De JRC STI Rapid Erection Twin Skin is sowieso prijs kwaliteit gezien een wereldtent. Al vind ik het opzetten van de Twin Skins persoonlijk wat lang duren. Wat natuurlijk komt omdat je in principe toch een Bivvy mét overwrap aan het opzetten bent. En aangezien je toch persé een JRC Twin Skin wilt zou ik dan toch voor de 2 men versie kiezen als ik jou was.
Vergeet ook niet dat je met een Twin Skin een behoorlijk groot (100 cm) en redelijk zwaar (± 15K.) pakket moet meezeulen
Groet,

John
jannick werckx
Berichten: 257
Lid geworden op: 02-11-2003 01:00
Locatie: Neerpelt

12-04-2008 20:58

Bedankt John.
Ja, het voordeel van de overwrap vind ik dat je hem er ook kan aflaten, zeker nu de warmere maandjes in zicht zijn. Die 15kg maak ik me niet druk om, meeste waters waar ik vis kan ik met de auto tot bij de stek.
Besluit staat nu bijna 100% vast, wacht nog even of er misschien iemand afkomt met een zeer goed tegenargument, je weet maar nooit.
Weet iemand de STI 2man Twin Skin ergens aanzienlijk goedkoper staan dan €283, PM me dan even aub (dit moest ik namelijk vragen van mijn portefeuille, geeft niet zo graag zen geld zomaar uit :wink:).

Groeten,
Jannick
John Pannekoek
Berichten: 2757
Lid geworden op: 18-02-2002 01:00
Locatie: Leidschendam

12-04-2008 21:39

Die tweede skin kun je er idd. makkelijk aflaten als het mooi weer is Yannick, als je maar niet vergeet dat warm niet altijd óók droog betekent. Met al dat gaas in je binnentent houdt je het met een vochtige nacht écht niet droog binnen. Daar komt bij dat bij gebruik van alléén de binnentent bij relaxed weer de vliegen massaal de binenkant van het volop aanwezige gaas zullen gaan bevolken. Vraag me niet waarom, maar ga er maar vanuit dat het zo is. Net zoals de muggen zich 's avonds massaal zullen verzamelen aan de onderkant van een 'petje' als je een bivvy met zo'n ding bezit!!!!
Groet,

John.
Oh ja, PB!!!
Gebruikersavatar
Fred Clerx
Berichten: 57
Lid geworden op: 29-11-2007 11:10
Locatie: Herten
Contacteer:

13-04-2008 07:53

Heb de STI 2 skin ook gehad, ook de 2 man versie.

Een erg stevige tent, geheel condensvrij......en veeeel ruimte !

Eigenlijk krijg je voor dat geld echt wel kwaliteit want alles zit er al bijgeleverd en niet zoals bij sommige andere merken dat je alles los erbij moet kopen.

Grtz,

Fred.
Gebruikersavatar
robin de graaf
Berichten: 432
Lid geworden op: 27-06-2004 20:50
Locatie: heemskerk
Contacteer:

15-04-2008 09:29

Eventjes over de kwaliteit.
Ik ga alweer het 3e of 4e jaar in met m'n sti 1 man. Heel fijn tentje, Lichtelijk last van condens met de single skin, Maar dit zou ook kunnen doordat ik geen grondzeil gebruik.
Tentjes staan zo op vanwege het klik systeem. De nieuwere versie's met plastic om het ijzer heen glijden nog sneller in elkaar, Ik heb nog de oude met alleen ijzer om het frame. Zit sinds al die jaren maar één klein gaatje in het vliegengaas. Ik liet me hengel vallens choot zo m'n lijn erin. haak afgeknipt en zelfs dat gat is niet groter geworden. Kortom een perfect tentje dus :wink:
Wouter Bos schreef:"Ik begrijp dat niet, mensen die vissen. Volgens mij heb je dan zo'n slecht huwelijk"
jannick werckx
Berichten: 257
Lid geworden op: 02-11-2003 01:00
Locatie: Neerpelt

15-04-2008 23:36

Allemaal goede reacties, super om te horen:).
Beslissing staat vast, ik ga me deze tent aanschaffen!
Bedankt aan allen die hier gereageerd hebben.
Toch nog 1vraagje, hoe zit het met de opbergzak voor de tent in te steken, is die groot genoeg? Of is het aan te raden die STI opbergzak er apart bij te kopen?

groeten,
Jannick
Gebruikersavatar
Fred Clerx
Berichten: 57
Lid geworden op: 29-11-2007 11:10
Locatie: Herten
Contacteer:

16-04-2008 08:19

Die extra grote tas is zeker een aanrader !!

Heel handige tas met veeel ruimte.

Grtz.
Gebruikersavatar
Roel van Haandel
Berichten: 1514
Lid geworden op: 12-01-2007 21:03
Locatie: Erp
Contacteer:

18-04-2008 19:49

Leuk om dit te lezen.. omdat ik deze ook wou aanschaffen.. ik ga vaak met z'n 2en nachtvissen en in ga met ksn naar de snoekbaars met z'n 2en en anders kan ik in me oval slapen
maar in de sti 1 man is daar toch genoeg ruimte voor 2 man (is bij veel tenten zo) of raden jullie mij de 2 man aan
John Pannekoek
Berichten: 2757
Lid geworden op: 18-02-2002 01:00
Locatie: Leidschendam

18-04-2008 20:33

Roel,

In een 'one men' ga je niet met z'n tweetjes vertoeven, tenzij op matjes en de rest van je spullen buiten laat staan. Dus al helemaal niet met stretchers.
JRC 'one men' 270 x 250 x 130
JRC 'two men' 305 x 280 x 145
Groet,

John
Oh ja, PB
John Pannekoek
Berichten: 2757
Lid geworden op: 18-02-2002 01:00
Locatie: Leidschendam

20-04-2008 22:54

Goedenavond,

Graag wil ik middels deze onoriginele weg de heren J.W. te N. in België en R. v H. te E. in Holland bedanken voor hun aparte manier om mij hun dankbaarheid te tonen voor alle energie die ik in ze heb gestopt middels dingen uitzoeken, verzenden, aanbieden etc. om de jonge karpervissers onder ons wat tegemoet te komen. Helaas zullen de goedwillenden eronder gaan lijden aangezien ik door het a-sociale gedrag van dit soort heren steeds minder zin krijg de jeugd te helpen. In het kort komt het erop neer dat deze heren van alles wat ze hebben toegezegd niéts zijn nagekomen. Degenen die me hier kennen weten dat ik er altijd veel voor heb gedaan om het de jeugd naar de zin te maken. Ik wil er verder niet al te veel over uitwijden maar ben diep teleurgesteld.
So be it!
Sorry voor het topic vervuilen, maar het heeft indirect érg veel met dit topic te maken en de topicstarter is er zelf ook niet vies van dus......
Groet,

John
jannick werckx
Berichten: 257
Lid geworden op: 02-11-2003 01:00
Locatie: Neerpelt

20-04-2008 23:39

John,

Ik snap niet goed wat je bedoelt ?
We hebben enkele berichtuitwisselingen gehad via PB, jij hebt me jouw 2de hands tent aangeboden maar ik heb liever het nieuwere model (degene met het 10000mm doek). Je hebt me ook nog enkele tips gegeven ivm winkels en prijzen, waarvoor ik je ook bedankt heb. Ik snap niet goed wat nu plots het probleem blijkt te zijn, graag meer uitleg?

Met nog steeds vriendelijke groeten,

Jannick
John Pannekoek
Berichten: 2757
Lid geworden op: 18-02-2002 01:00
Locatie: Leidschendam

21-04-2008 00:19

Jannick,

Ik snap wél heel goed wat ik bedoel. Nl. Dat je mijn tent wilde hebben als het maar niet te veel zou kosten. Gezonde instelling als je het mij vraagt. Maar als de deal al praktisch rond is en je begint dán ineens pas over opsturen naar België en ik zoek de hele fucking boel voor je uit zodat het jou niet teveel kost en je laat vervolgens niets meer horen kan je voor mij aan het g..
Groet,

John

Nb. hier een copietje van m'n eennalaatste bericht aan jou:
Yannick,

Mijn JRC is met het 5.000 doek, dat in principe voldoende is voor Nederlandse en Belgische omstandigheden. Tegenwoordig gebruikt JRC het 10.000 doek. Foto's heb ik niet, is ook niet echt nodig lijkt me omdat de tent in nieuwstaat is. Dus zoals je de foto's van internet ziet is ie gewoon. Ik heb voor je gekeken op de site van TNT post. Een mogelijkheid zou zijn dat ik de tent naar het dichtstbijzijnde postkantoor (Valkenswaard?) in Nederland stuur, zodat je 'm daar kunt ophalen. Ik weet niet of dat mogelijk is maar dan zijn de kosten € 11,95.
Je bod van € 150,- vindt ik echter veel te laag. Ik heb de tent voor € 275,- gekocht en hij is in nieuwstaat dus áls ik 'm aan je verkoop (want ik ben er nog niet helemaal uit!) wil ik er € 200,- voor hebben en dan stuur ik 'm voor je op naar Valkenswaard en betaal ik de € 11,95 verzendkosten. Dan heb je een praktisch nieuwe STI Twin Skin Two Men voor € 200,- i.p.v. € 280,-. En natuurlijk ook alle originele accesoires erbij.
Denk er maar rustig over na, ik heb er geen haast mee.
Groet,

John

Ps. De rest wil ik ook wel openbaar op het board gooien hóór. No hidden agenda's, helaas!!!
jannick werckx
Berichten: 257
Lid geworden op: 02-11-2003 01:00
Locatie: Neerpelt

21-04-2008 11:22

John,

Welke deal?
hij is in nieuwstaat dus áls ik 'm aan je verkoop (want ik ben er nog niet helemaal uit!)

Je was er zelf nog niet uit of je hem überhaupt wel verkocht, dus waarom zou de deal dan al bijna rond zijn?!
Jij stuurt me in een PB dat je een STI te koop hebt, ik vraag gewoon om wat meer info en ik bied je 150€, jij geeft me de info en zegt dat je er minstens 200€ incl. voor wilt, waarop ik je vriendelijk bedankt heb en duidelijk gezegd heb dat ik voor het nieuwere model ga kiezen.
Je bericht klopt inderdaad, in mijn voorgaand bericht had ik je gezegd dat ik het nieuwere model kan aankopen aan 220€. En in mijn daaropvolgende bericht heb ik je vriendelijk bedankt en gezegd dat ik voor het nieuwe model ga..
Ik snap écht niet waarom je er nu zo'n probleem van maakt. Jij bent degene die een tent aan mij probeerde te verkopen, ik vroeg gewoon om info in dit topic.
Hidden agenda's? Vraag ik dan om dingen te verzwijgen..?

Jannick

PS: Beetje flauw om eerst te zeggen dat je geen haast hebt bij de verkoop en dan toch zo aggressief reageren als je de tent niet verkocht krijgt (aan bijna de nieuwprijs ervan!).
John Pannekoek
Berichten: 2757
Lid geworden op: 18-02-2002 01:00
Locatie: Leidschendam

21-04-2008 13:31

Jannick,

Ik had er idd. geen haast mee. Maar als jij ineens zegt dat je wél serieus geïnteresseerd bent en zegt dat alleen de afstand een probleem is wek je tenmínste de indruk dat we verder kunnen praten. Vervolgens doe je er een rekenvoorbeeldje bij waarin je stelt dat de tent nieuw bij JRC 200 pond kost wat naar Euro's omgerekend € 250,- zou zijn????? Graag zou ik ook het adres van jouw lokale hengelsportwinkel hebben waar de tent voor € 220,- nieuw te koop zou zijn.
Als dat waar is krijgt degene waar ie nu voor € 200,- aan verkocht is 'm voor minder. Kom maar met de feiten

Verder is in onze onderstaande pb wisseling nérgens een bericht te vinden waarin jij zegt van de deal af te zien. Dat je er rustig over mocht nadenken heb ik idd. gezegd. Maar je had tenminste m'n laatste berichten kunnen beantwoorden na alle moeite die ik voor je gedaan had zodat ik wist waar ik aan toe was.

John zegt:

Yannick,

Heb een foutje gemaakt. De mijne was destijds € 305,- en ik kreeg 'm uiteindelijk mee voor € 275,-
Ik ben al in het bezit van een Aqua M3 dus wieweet wil ik de JRC wel aan je overdoen. Maar dan moet je wel een héél érg goed bod doen voor een tent die drie keer gebruikt is. Zo niet wens ik je veel succes.
Groet,

John


Jannick zegt:
John, bedankt voor het aanbod maar ik ben toch echt op zoek naar een STI, succes nog met de verkoop :).
En wat of wie is CC precies ?

Groeten,
Jannick


John zegt:
Yannick,

Ik HÉB een STI. Voor alle duidelijkheid: ik heb een JRC STI RAPID ERECTION TWO MEN TWIN SKIN die drie maal gebruikt is. Ik hoef er niet persé vanaf hóór. Wat ik in m'n vorige pb al zei: ik heb ook een Aqua M3 en de JRC staat op zolder voor m'n Frankrijk sessies en ik gebruik 'm bijna niet.
Groet,

John



Jannick zegt:
Ow, dacht dat het om dat 5000 TS model ging waar je eerder over sprak. Ja, ik ben zeker geïntresseerd in de tent! Enige probleem zou wel eens de afstand kunnen zijn, ik ben namelijk afkomstig uit België (Neerpelt, ligt dichtbij de grens, zo een 15km van Valkenswaard). De verzendkosten bij TNT bedragen 28,75€ om een pakket van 10-20kg naar België te sturen. Op de JRC site is de adviesprijs 200£ (komt neer op een 250€, locale hengelsportwinkel wil hem verkopen voor 220€). Ik weet niet precies waar jij woont in Nederland en of het mogelijk is om de verzendkosten uit te sparen, maar ik dacht aan een bod van een 150€ exclusief verzendkosten. Laat maar horen wat je ervan vindt.

Wat ik nog vergeten te vragen was, heb je enkele foto's van je tent ? :lol:

Groeten

Groeten,
Jannick

John zegt:
Yannick,

Mijn JRC is met het 5.000 doek, dat in principe voldoende is voor Nederlandse en Belgische omstandigheden. Tegenwoordig gebruikt JRC het 10.000 doek. Foto's heb ik niet, is ook niet echt nodig lijkt me omdat de tent in nieuwstaat is. Dus zoals je de foto's van internet ziet is ie gewoon. Ik heb voor je gekeken op de site van TNT post. Een mogelijkheid zou zijn dat ik de tent naar het dichtstbijzijnde postkantoor (Valkenswaard?) in Nederland stuur, zodat je 'm daar kunt ophalen. Ik weet niet of dat mogelijk is maar dan zijn de kosten € 11,95.
Je bod van € 150,- vindt ik echter veel te laag. Ik heb de tent voor € 275,- gekocht en hij is in nieuwstaat dus áls ik 'm aan je verkoop (want ik ben er nog niet helemaal uit!) wil ik er € 200,- voor hebben en dan stuur ik 'm voor je op naar Valkenswaard en betaal ik de € 11,95 verzendkosten. Dan heb je een praktisch nieuwe STI Twin Skin Two Men voor € 200,- i.p.v. € 280,-. En natuurlijk ook alle originele accesoires erbij.
Denk er maar rustig over na, ik heb er geen haast mee.
Groet,

John


Yannick,

Volgens TNT is het mogelijk om een pakket op te sturen naar een ander postkantoor in Nederland. Dus als je besluit om de mijne over te nemen en ik doe met je mee kan ik 'm opsturen naar het, voor jou dichtstbijzijnde postkantoor in Nederland zodat jij 'm daar kunt ophalen.
Meer kan ik niet voor je doen.
Groet,

John


En dat was het Jannick, verder nooit meer iets van je gehoord.

Nb. Overigens ben ik nergens agressief geweest, heb alleen m'n teleurstelling uitgesproken in het handelen door sommigen hier zonder enige waarden en normen in acht te nemen. Want die R van H te E heeft het helemaal bont gemaakt. Jij dikt het gewoon lekker aan om het e.e.a. te dramatiseren. 'Hidden agenda's was een foute uitdrukking van mij waarmee ik wilde aangeven dat ik niets te verbergen heb, waarvoor mijn excuses.
Ik wil gewoon niets meer met je te maken hebben. Ik ben er klaar mee.
Groet,

John
Gebruikersavatar
Stephan van Went
Berichten: 430
Lid geworden op: 26-07-2006 10:40
Locatie: Noord Holland

21-04-2008 13:51

Leuk topic :D
Mvg,
Stephan van Went
jannick werckx
Berichten: 257
Lid geworden op: 02-11-2003 01:00
Locatie: Neerpelt

21-04-2008 14:46

John,

Ik heb je wel degelijk een bericht gestuurd om van de aankoop af te zien, maar hier is misschien ergens iets misgelopen en je hebt het nog niet aangekregen of je hebt niet goed gekeken ?
Voor de rest ga ik niet verder uitbreiden, ik vind het al kinderachtig en onrelevant genoeg worden, ik heb dit topic niet gestart om een 2de hands tent te kopen. Ik wou info over deze tent, die heb ik ook gekregen en daar wil ik iedereen, en ook John, voor bedanken.
John, ik wil je ook nog even bedanken om me eraan te herinneren hoe opdringerig sommige mensen kunnen zijn.

Slotje hierop graag, dank u.

Jannick
John Pannekoek
Berichten: 2757
Lid geworden op: 18-02-2002 01:00
Locatie: Leidschendam

21-04-2008 15:02

Ha, ha,

Als er om feiten wordt gevraagd is Jannick ineens niet meer thuis. Laat dan tenminste die pb zien waarin je er vanaf ziet. Zou toch i.i.g. in je 'outbox' moeten staan. Of het adres van die megaaanbieding van je. Toegeven kan ook met minder woorden hóór.
De groeten!!
Idd slotje. Gaat nergens meer over!
jannick werckx
Berichten: 257
Lid geworden op: 02-11-2003 01:00
Locatie: Neerpelt

21-04-2008 15:21

Mijn punt is om te laten zien dat het hier niet gaat waar of aan welke prijs ik de tent aankoop. Het is ook begrijpelijk dat dit niet zomaar voor iedere nieuwe klant geld, maar om heel deze uitleg te vermijden had ik al gezegd dat ik er niet verder zou over uitbreiden. Het bericht hoef ik ook niet te laten zien, lijkt me vrij onlogisch mits ik hier nu kan typen wat ik wil, dus bewijst het nog helemaal niks. Als jij een persoon bent die graag zijn gelijk krijgt dan heb ik geen problemen om te zeggen dat je gelijk hebt, zolang jij er maar tevreden mee bent. :wink:
Nu heeft dit 'mannetje' echt wel genoeg van dit kinderachtig topic, dus reageer ik hier niet meer op.
Ik wil nogmaals degene bedanken die met nuttige informatie op dit topic hebben gereageerd.
Slotje graag!

Groeten,
Jannick
Gebruikersavatar
Roel van Haandel
Berichten: 1514
Lid geworden op: 12-01-2007 21:03
Locatie: Erp
Contacteer:

21-04-2008 15:33

John, aan mij ook sorry dat ik niet zo snel kon reageren maar ik zie dat je tent al verkocht hebt! ik had veel respect voor je! maar als je nou gaat zeggen dat ik heb het laten afweten? ik wou gewoon vandaag een pb'tje terug sturen.. moet dat dan meteen op de dag zelf! nu kan ik hem helaas niet meer kopen:) maar ik heb vndaag alweer andere aangeboden;)
John Pannekoek
Berichten: 2757
Lid geworden op: 18-02-2002 01:00
Locatie: Leidschendam

21-04-2008 15:49

Een gewaarschuwd mens telt voor twee Roel. In jouw geval helaas niet!!!

hee,

nee ik snap dat je niet zit te wachten tot mijn tent verkocht is... morgen laat ik je meteen horen of ik hem wil of niet.. zoals het er nu voor staat wil ik morgen het geld nog overmaken!

ik hoor het wel

mvg. Roel

Roel,

Als jij het geld overmaakt is de tent gewoon voor jou. Je komt 'm halen wanneer je wilt en als ie je niet bevalt breng je 'm gewoon terug en krijg je je centjes gewoon terug.
No problemo!
Groet,

John Pannekoek
Leidschendam


hee,

oke super, en dan 200 euro overmaken?

en versturen doe je daar ook aan.. want denk dat de benzine anders meer kost en of me ouders daar heen willen rijden:P

mvg. Roel



Nope,

Ik ga die hele handel niet versturen Roel. Te veel werk voor me. Gaat ook ± € 10,- extra kosten.
Groet,

John


jammer :( ik vrees dat me ouders niet naar Leidschendam rijden.. ik laat het je zo even weten!

mvg. Roel


19 April
Roel,

Ik zal een uitzondering maken. Geef me je adres en ik stuur je de tent toe als het geld op m'n rekening staat. Komt wel € 11,95 verzendkosten bij.
Groet,

John

Nooit meer iets gehoord. En ik heb een bloedhekel aan leugenaars.
Niels Rook
Berichten: 166
Lid geworden op: 22-09-2007 10:43
Locatie: gouderak

21-04-2008 16:26

vind het meer een beetje achterbaks,...
maarja wie ben ik :wink:
je hebt je hart op de juiste plaats ..... alleen jammer dat het nog klopt
Gebruikersavatar
Roel van Haandel
Berichten: 1514
Lid geworden op: 12-01-2007 21:03
Locatie: Erp
Contacteer:

21-04-2008 18:02

tjaa als jij het geduld niet op kan brengen ;) ik snap jou niet.. wil je me nou gewoon als een slecht mens voor doen? ik zit in het weekend nooit veel achter me mail.. en noem je me nou een leugenaar ?