Iemand al ervaring met de mini baitcruiser?


don frolich
Berichten: 38
Lid geworden op: 20-02-2007 14:20
Locatie: tegelen

07-05-2008 11:21

van de anatec catamaran is in het begin ook 30% van alle boten teruggehaald in verband defecten, dus ieder merk zijn mankement zal ik maar zeggen.
Frank Bosvelt
Berichten: 18
Lid geworden op: 12-05-2007 13:38

07-05-2008 13:24

maar niet van de anatec mono ! en de catamaran is nog steeds uit de roulatie en das is toch wel een faire reactie van anatec
de ultinate word gewoon in de markt gehouden indanks de forse problemen
en toen was er karper !
don frolich
Berichten: 38
Lid geworden op: 20-02-2007 14:20
Locatie: tegelen

07-05-2008 14:24

maakt denk ik niet uit, in deze topic word niet gezegd dat elke van ultimate slecht is. ultimate zegt dat er bij de eerste zending slechte boten zijn geweest. dit zou bij de tweede zending beter gecontroleerd worden. elk merk zal wel zijn voor en nadelen hebben. voor fred is het denk ik gewoon superbalen geweest dat hij met 2 stuks pech had. ik zou me ook flink f#cked up voelen. verder moet iedereen denk ik gewoon kopen waar hij een goed gevoel bij heeft. zelf wacht ik nog ff af en kijk ik de kat uit de boom.
cheers!
Frank Bosvelt
Berichten: 18
Lid geworden op: 12-05-2007 13:38

08-05-2008 00:01

gelijk heb je !
en toen was er karper !
Gebruikersavatar
Raymon Reterink
Berichten: 824
Lid geworden op: 28-06-2007 09:15
Locatie: Hoorn
Contacteer:

18-05-2008 11:11

Ik heb geen ervaring met deze voerboot. Maar je kan het ook anders zien.

Een voerboot van zo'n groot merk als Ultimate zal ook meer verkopen dan de duurdere boten. En dus ook meer uitval en problemen kunnen hebben daardoor.

Even ter illustratie en mensen ik weet niet de exacte verkoop aantallen maar ik denk wel dat het zo zou kunnen zijn.
Bijvoorbeeld
Een baiter, powercatcher, .... en ga zo maar door ligt de verkoop op 1-2 per week (ter illustratie)
Een ultimate baitcruiser mini of groot ligt de verkoop op 50-100 per week.

Het feit dat er dan meer uitval zou zijn lijkt mij een logisch verhaal als je er bij gaat nemen dat er "mindere" electronica in gebruikt wordt maar de verkoop aantallen ook vele malen hoger liggen.

De gerenomeerde merken (nederlandse makkelij) tegen een realatief hoger bedrag geeft ook meer zekerheid wat de inhoud en service betreft. Deze boten hebben vaak allen tenslotte robbe of grauber als inhoud.

Ook omdat dit toch vrijwel allemaal veel kleinere bedrijven zijn (dan ultimate) die in Nederland opereren is service voor het behoud van de goede naam erg belangrijk. Je naam hangt er wel aan. En slechte service of producten kost zeker klanten. Je leest ook nagenoeg geen problemen van deze boten en als ze er zijn worden ze netjes verholpen. Een groot bedrijf zoals Ultimate zal omdat deze vaak nog veel meer verkopen dan alleen die voerboten minder tijd (hebben) ter controle en aftersales van de voerboten. En daarom een minder service. Ook de inhoud van chinese (of vergweggiestan) onderdelen drukken de prijs. Maar elke kwaliteit heeft zijn voor en nadelen in dit geval. Ik zeg niet dat het slechter is maar je leest gewoon meer problemen omtrent dit soort bootjes.

Dat is mijn standpunt hier over. Maar ieder zijn mening. Ik ga liever voor een duurdere (nederlandse makkelij) boot waar ik ook de service krijg die ik verwacht.
Elke karper is er één is mijn motto

http://WWW.KARPEREN.NET
Gebruikersavatar
Fred Clerx
Berichten: 57
Lid geworden op: 29-11-2007 11:10
Locatie: Herten
Contacteer:

18-05-2008 11:49

Raymon Reterink schreef:Ik heb geen ervaring met deze voerboot. Maar je kan het ook anders zien.

Een voerboot van zo'n groot merk als Ultimate zal ook meer verkopen dan de duurdere boten. En dus ook meer uitval en problemen kunnen hebben daardoor.

Dat is mijn standpunt hier over. Maar ieder zijn mening. Ik ga liever voor een duurdere (nederlandse makkelij) boot waar ik ook de service krijg die ik verwacht.


Hoi Raymon.

Dit zou normaal wel kunnen kloppen echter is het zo dat de bootjes net pas uit zijn waardoor ze dus nog niet massaal over de toonbank zijn gegaan.

En...kwa percentage.....20 stuks ingekocht (winkel) en 20 stuks slecht is een uitval van 100%.

Enfin, de tijd zal het leren en ik weet zeker dat de leverancier hier iets aan gaat doen...... :wink:

Grtz.
Gebruikersavatar
david deman
Berichten: 149
Lid geworden op: 10-12-2006 20:51
Locatie: België, West-Vlaanderen

18-05-2008 12:09

ik denk dat raymon het bij het juiste eind heeft. Een vriend van me kocht nu overlaatst een Mini en die boot doet gewoon wat hij moet doen.

1) ligt heel mooi in het water.
2) is geruisloos.
3) besturing is wennen in het begin.
4) magnifiek korte draaicirkel

Dat waren eerste ervaringen van hem.

Ik denk dat fred gewoon grote pech had. Ik kocht overlaatst een Fox RX 3 receiver die mij 212€ kostte. Ik heb 3 types moeten terugbrengen omdat hij telkens uitviel na 10 min. Nu, kreeg telkens een nieuwe. En de 4de werkt nu wel perfect :) En dat was dan wel FOX.
Frank Bosvelt
Berichten: 18
Lid geworden op: 12-05-2007 13:38

19-05-2008 00:15

zon gerenormeerd merk is ultimate helemaal niet zit toch aan de onderkant van de markt
die rodpots van ze zijn ool tamelijk bedenkelijk
dat mijn boot toevallig ook de geest gaf en dat terwijl ie helemaal nieuw was geeft mij geen vertrouwen
je zult er maar mee in frankrijk zitten ,,,
de besturing is helemaal erg ik zweerde eerder bij een boot met 2 motoren maar ik ben weer errug blij met 1 hij vaard veel beter rechtuit
en de draaicirkel is prima
en dat verhaal van die aantallen kan ik niks mee en zo giga word die boot niet verkocht
voor mij geen chineese meuk meer je wilt toch met vertrouwen aan het water zitten en dat geld niet alleen voor je bootje
en toen was er karper !
bjorn pelzer
Berichten: 3
Lid geworden op: 21-09-2009 20:40

21-09-2009 21:18

heb de mini nu sinds juli en al diverse malen gebruikt, kan er weinig negatieve dingen over zeggen behalve dat je regelmatig moet bijsturen en dat de haken mt 8 zo af en toe blijven hangen.
voor de rest ben ik zeer tevreden, vaart lang op 1 accu en reageert voor de rest prima.
voor dit geld geen spijt.
gr bjorn