JRC Sic hoofdlijn ervaringen?


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Koen Septer
Berichten: 867
Lid geworden op: 09-05-2004 19:37
Contacteer:

19-03-2008 20:03

Ik kwam deze lijn toevallig tegen op het inet en vond het verhaal erbij wel aanlokkelijk (marketing ja). Maar nu wil ik dus eens weten of er iemand van jullie ervaring heeft met deze JRC Sic mono lijn en of deze werkelijk zo soepel is als wordt gezegd? Ook zou ik graag willen horen wat nu ongeveer de kleur is, ze zeggen 'donker olijf' maar hoe donker is dit werkelijk. Komt het bijvoorbeeld kwa donkerheid bij Technicum in de buurt of helemaal niet?

Ik kan hier nergens in de buurt de lijn bezichtigen dus vandaar deze vragen...

Alvast bedankt.

Afbeelding

Gr, Koen
Gebruikersavatar
lust frank
Berichten: 816
Lid geworden op: 24-09-2004 22:50
Locatie: Koolskamp - België
Contacteer:

20-03-2008 00:45

Hoi Koen,

Deze draad ligt sinds kort op mijn molens. Binnenkort wordt hij onderworpen aan een deftige test, nu enkel nog maar kleine sessies gemaakt. Moet zeggen de draad bevalt me wel. Is absoluut kinkvrij en is heel soepel.
Volgende week een sessie maken van een week en dan weet ik nog meer te vertellen, want vis dan wel degelijk op een afstand van +/- 300 meter.
De kleur komt niet in de nabijheid van de Technium is inderdaad olijfgroen naar grijstint toe.

Dus nog effe geduld en ik kan je er nog meer over vertellen.

Mvg
Frank
----------------------------------------------------
bezoek onze site en forum http://www.carpmates.be
----------------------------------------------------
http://www.fishing.be
----------------------------------------------------
Gebruikersavatar
Koen Septer
Berichten: 867
Lid geworden op: 09-05-2004 19:37
Contacteer:

20-03-2008 10:07

Ok bedankt, dan wacht ik heel even af.

Gr, Koen
Gebruikersavatar
Robert Valkeneer
Berichten: 261
Lid geworden op: 30-03-2005 14:19
Locatie: Lelystad

21-03-2008 08:39

Beste Koen,

De hoofdlijn van JRC is niet alleen erg soepel, maar ook zeer slijtvast en dat vind ik een belangrijke eigenschap van de lijn. Hij is zo slijtvast omdat de lijn geimpregneerd is met siliconen.

Als je mij een PB stuurt met je woonplaats, dan ik kijken waar je de lijn kunt bekijken.

Gr.Robert
Gebruikersavatar
lust frank
Berichten: 816
Lid geworden op: 24-09-2004 22:50
Locatie: Koolskamp - België
Contacteer:

02-04-2008 15:17

Zo, sessie ten einde.

De JRC hoofdlijn heeft het behoorlijk te verduren gekregen en moet werkelijk toegeven is een superdraad.

Ik zat dus weer op mijn stek en viste dus op 300 meter afstand. Ik wist dat het nu wel moeilijk was een vis te verschalken aangezien de temperatuur van het water, was amper 5,5°C. Omstandigheden waren dus wel degelijk niet optimaal. Ik had dan ook wel mijn stek zorgvuldig uitgekozen en lag op de ondiepere plaatsen, ik wou dus optimaal gebruik maken van het zonnetje als die er al door kwam schijnen.

Een sessie maken met nieuw materiaal (bedoel ik de nieuwe JRC draad en alsook het JRC rigmateriaal in combinatie met de JRC haakjes) houdt in principe altijd wel een risico in.

Maar ik had er het volste vertrouwen in. Ik had gekozen voor de onderlijn Cocoon Brown 25 lb (deze was bij het maken van mijn onderlijnen steeds zo'n 15 cm gestript), dit in combinatie met een mouth snagger en het haakje Connect 4 MBT, maatje 6. Door de mouth snagger te gebruiken had ik reeds bemerkt bij de handpalmtest dat deze haak onmiddellijk draaide en prikte.

Afbeelding

Ik moet hier eerlijk toegeven dat het materiaal voldeed aan mijn stoutste verwachtingen, de lijn, onderlijn en haak kregen het een paar keer zwaar te verduren door de talrijke steurs die ik kon landen. Alsook karper deed erg zijn best en de drils waren dan ook zeer goed in de onderrug te voelen. Vissen waren allen perfect gehaakt.

Hier één van mijn vissen die tijdens deze sessie geland werden.

Afbeelding

Hier rest mij enkel nog één zaakje te vermelden.
Ik kan het klein materiaal van JRC aan iedereen van harte aanbevelen!!

Mvg
Frank
----------------------------------------------------
bezoek onze site en forum http://www.carpmates.be
----------------------------------------------------
http://www.fishing.be
----------------------------------------------------
Gebruikersavatar
Ad van Workum
Berichten: 75
Lid geworden op: 08-08-2005 15:59
Locatie: Delft

02-04-2008 19:06

Frank,

Dank voor je beschrijving van het materiaal, enne prachtvis trouwens.
That dreams may come true.
matthijs den Dunnen
Berichten: 996
Lid geworden op: 16-08-2006 15:37
Locatie: Hoog-blokland

02-04-2008 21:31

perfect lijntje

ik had shimano technium maar nu deze en ik kan iedereen deze aanbevelen.
alleen de rek is een nadeel.
maar op grote afstanden gebruiken de meeste tog gevlochten lijn. dus dat hoeft geen probleem te zijn.
de schuurbestendigheid vind ik zelf zeer belangrijk(mossels, stenen en puin bijv.)

en de kleur is ook wel mooi maar jah boeiend :P

nog bedankt robert,

gr. matthijs
Plaats reactie