Shimano Reishengels Exage AX STC Specimen


Plaats reactie
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

19-03-2008 10:23

Hallo,

heeft er iemand ervaring met deze 6 delige reis karperhengel?

http://www.raven.nl/nl/producten/karper ... _specimen/

volgens mij heb je veel meer punten waar de hengel kan breken, zal het ook het invloed hebben op de actie van de de blank en op het dril gedrag?

ook staat er bij de advertentie dat er een 2lb en een 3lb versie zijn,echter daaronder bij de specs,staat alleen 2,75lb en 3 lb. :-?

graag hoor ik reacties van mensen met ervaringen met deze hengel,mijn intresse gaat uit naar een 2 lb versie,echter als er te veel nadelen zijn , dan zie ik er vanaf.

ben benieuwd.
Gebruikersavatar
Tom Hodinius
Berichten: 488
Lid geworden op: 06-11-2003 01:00
Locatie: Simpelveld (LIMBURG)

19-03-2008 12:18

hoi,

een vismaatje van me heeft deze hengels.
Ik moet zeggen hij is een echte kriticus, maar ik heb hem nog niet horen klagen.

ik heb er al eens mee gesmeten, en 1 klenere karper mee gedrild, ik merk bijna geen verschil met gewone stokken.

en laten we eerlijk zijn, zou shimano ondoordachte en net zorgvuldig geteste dingen op de markt brengen?


MVG Tom
knollenvanger 1ste klas
Frenk de Gruiter
Berichten: 2837
Lid geworden op: 12-03-2011 22:32
Locatie: Duiven

11-10-2013 08:37

Ik ben nog steeds benieuwd naar een goede hengel in meerdere delen om mee te nemen.
Ik zag deze topic, wel wat ouder, inmiddels is Shimano met de Exage BX STC Specimen gekomen.
Volgens mij al een tijdje op de markt.

Ik zou graag (hetzelfde) willen weten over deze hengel(s)/dit soort hengels
* hoe ervaar je de dril
* werpen: kraken de delen bij de verbindingen (liever niet ;) )? Voelt het stevig aan
* hoe "stevig" is die vanwege de vele delen - weet ff niet hoe ik dit moet omschrijven.
* gebruikerservaringen?
* welke voor- en nadelen heb je ondervonden

De reden waarom ik hier naar kijk is gewoon de compactheid: altijd een paar hengels in de auto.
Daarom heb ik ook een merkloze (ooit tweedehands gekocht, vist geweldig) driedelige glaskarperstok
van 3,05 meter om te pennen, past lekker makkelijk in de achterbak.
Daarnaast handig om erbij te hebben voor vakantie. Vrouw, hond en hengels in de auto:
lastig, die lange hengels (nu:13 ft hengels, geen dakkoffer, helaas, wel kleine bagagewagen).

Mijn eisen:
* moet lood kunnen werpen tot 110 gram of zo
* afstand meestal tot 100 meter, meestal minder (tot 40 meter, vaak wel bij obstakels)
* liefst parabolisch
* moet een grote molen op kunnen bijv. grote molenvoet van een Daiwa Emblem
* lengte 10-12 ft
* voldoende ogen (minimaal 5-6)
* max vervoerslengte 1 meter/1m05 (mag ook: tot 1m20)
* geen uitschuifbare hengel
* tussen 2 en 3 lbs

Het gaat dus niet alleen om de Exage BX STC Specimen, ook alternatieven zijn welkom.

@Michel: wat heb jij intussen gedaan: gekocht, of heb je het maar laten gaan.
@Tom: Shimano maakt vast ook mindere produkten. Ik hoor zo links en rechts dat sommige (duurdere) produkten minder van
kwaliteit zijn dan dat ze verwachten van Shimano. Maar dat is van horen zeggen.
Wat ik heb aan Shimano werkt zonder problemen. maar dat is de discussie hier niet.
Gebruikersavatar
ray dek
Berichten: 208
Lid geworden op: 23-09-2009 12:14
Locatie: den haag

11-10-2013 17:03

Michel,

Ik vis al jaren op vakantie met fox trekkers 3 lbs.
Deze hebben altijd hun ding gedaan.
Dit jaar voor het eerst een Shimano beastmaster BX s.t.c. (ook reishengel 2,75 lb) erbij gekocht.
Ik moet eerlijk zeggen dat deze beter in de hand ligt,soepeler is (maar dat kan ook zijn omdat hij 0,25 lb minder is).
Maar al met al degelijker is en mooier afgewerkt is.
Tevens zit het achterste gedeelte van de hengels van fox vast aan de reelhouder en bij schimano is het achterste gedeelte(+/-50cm) 1 deel wat je net achter de reelhouder steekt.
De fox trekker heeft nog een klein stukje 15 cm wat je in het laatste gedeelte steekt.
Ik Vis er al jaren met veel plezier mee nooit problemen mee gehad en 30+ mee geland(vanaf de kant dat wel).
Als ik naar frankrijk ga wil ik niet anders meer ....geen gedoe met dakkoffers etc

succes met je keus!
"wind op de kant is karper op het land"
Plaats reactie