Marker&Spod hengel en stoeltje JRc/Soul


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Thomas Kaslander
Berichten: 115
Lid geworden op: 17-10-2007 19:07
Locatie: ZH

11-03-2008 20:34

Beste leden,

Ik had graag wat info en tips van jullie over het volgende:

Graag zou ik aan mijn uitrusting nog een marker en spod hengel willen toevoegen, maar deze moeten wel multifunctioneel zijn. Daarom is mijn idee om 2 3lb hengels aan te schaffen i.c.m. met soortgelijke molens als de daiwa emcast advanced of evolution(verschil?) https://www.watersportcentrale.eu/porta ... ductid=235
https://www.watersportcentrale.eu/porta ... ductid=237
Ik wil hiervoor gewoon normale hengels gebruiken zodat ik deze ook voor een frankrijktrip kan gaan gebruiken. Mijn vraag is wat zouden jullie voor hengels aanraden? op de volgende site staan wel mooie marker en spod hengels van shimano en fox voor niet al te veel maar deze zijn naar mijn idee(althans die van fox niet) niet geschikt om ook mee te vissen. Voor een Spod hengel is 3lb eigenlijk te licht maar in mijn visserij moet dit geen problemen opleveren.

Als 2e heb ik 2 stoeltjes op het oog en zou graag de ervaring van jullie willen horen als je een van de 2 in je bezit hebt. Het gaat om de volgende stoeltjes:
http://www.soulcarp.com/?prid=19&cid=47
http://www.jrcproducts.com/index.php?pa ... 0a-052&p=3 X-lite chair
Ze riggen rond de zelfde prijsklasse (jrc) iets duurder maar wel lichter en ziet er degelijker uit.

Graag jullie ondervinden indien je een van deze in je bezit hebt.

Groeten,

Thomas
Gebruikersavatar
Taco van der veen
Berichten: 1024
Lid geworden op: 19-05-2007 16:01
Locatie: Z-H

11-03-2008 22:45

Hoi ,

Ik heb een zelfde soort model stoeltje alleen dan van Fox.
Gewoon goed stoeltje waarvoor die gemaakt is : ZITTEN! 8)
Gebruikersavatar
Thomas Kaslander
Berichten: 115
Lid geworden op: 17-10-2007 19:07
Locatie: ZH

16-03-2008 13:42

Er zal toch wel iemand zijn die mij wat tips kan geven?
Peter Baan
Berichten: 457
Lid geworden op: 03-01-2006 19:20

16-03-2008 14:03

Ik snap dat je graag met je vishengels ook een spod wilt gooien, maar in mijn ogen is dat niet echt haalbaar. Ook niet handig. Je geeft al aan dat je tijdens een Frankrijk trip dan je spodhengel ook wilt gebruiken om te vissen. Als je wilt bijvoeren met de spod zou je weer je aashengel moeten indraaien en omtuigen naar spod.. (andere draad moet er op de spoel, of je moet nog een voorslag erop zetten) Erg onhandig vind ik zelf. Ook de actie van een spodhengel is gewoon anders als bij een normale karperstok.

Zelf heb ik een spodstok van shimano Tribal. Superstok/aanrader! Het is een gigantisch verschil met de Warrior spodrod van Fox.
Wat ook zeker een optie is, is een strandhengel. Deze zijn ook gemaakt voor gewichten tot zo'n 250 gram en je gaat er gegarandeerd verder mee gooien. Alleen de lengte zit niet altijd mee (bomen e.d.)

De molens waar je het over hebt wil ik je ook nog iets zeggen. De evo zou ik niet kopen. Ik heb er zelf ook een voor mijn spodhengel, maar het probleem zit hem in de beugel. Je klapt deze dicht en de draad zou op de lijnroller moeten gaan, maar dit gebeurt vaak niet. De draad gaan in de beugel lopen snijden met als gevolg een beschadigde draad. Ik heb het zelf ondervonden op het strand met deze molen! Kan je gelijk naar huis als je geen reserve lijn bij hebt

Als je toch de Evo wilt kopen heb ik er nog wel 1 voor je liggen voor een weggeef prijsje

Peter
Gebruikersavatar
mario laseur
Berichten: 513
Lid geworden op: 09-04-2006 14:14
Locatie: amersfoort
Contacteer:

16-03-2008 15:20

Ik ben zelf ook regelmatig aan het spodden geweest met een normale karperhengel van 2,3/4lb, op zich redelijk te doen mits je niet te ver uit de kant gaat en een lichte kleine spod gebruikt.
Wil je echt afstanden kunnen gooien ga je het niet redden met een 3lb hengel en heb je toch echt een spod hengel nodig.
Voor het peilwerk gebruik ik zelf een oude shakespeare karperhengel van 2,1/4 lb, gaat prima tot beperkte afstand, voordeel is dat je altijd met je karperhengels de gepeilde afstand kunt gooien en dus nooit een stek tever uit de kant zoekt waar je achteraf niet bij kunt.
Plaats reactie