Informatie Smartcast rf15


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Davy Meulenberg
Berichten: 628
Lid geworden op: 06-06-2007 13:33

17-02-2008 21:37

Ik heb een beetje rondgezocht, maar toch niks kunnen vinden.

Mijn vraag is namelijk:
Hoe zie je op de rf15, wanneer je boven een harde/schone bodem vaart of een modderige bodem, boven wier weet ik dat je verticale strepen krijgt te zien, maar zie je ook iets boven mosselbanken?
Iemand mischien wat fotos, om het wat duidelijker te maken?

bvd mvg Davy
Wannie Wedduh?!
Gebruikersavatar
stefan andriessen
Berichten: 1604
Lid geworden op: 07-10-2007 18:30
Locatie: gouderak zuidholland
Contacteer:

17-02-2008 22:34

denk niet dat je mossel banken te zien krijg
ik heb met me bootje in de ijssel gevaren en daar weet ik 100 procent zeker
dat er hier en daar mossel banken leggen.
en daar heb ik op me rf 15 niks op kunnen waarnemen.
dus wordt gewoon de peil hengel uit de kast halen :wink:
zal wel......!
Gebruikersavatar
Reinder van Lune
Berichten: 389
Lid geworden op: 06-12-2006 08:49

18-02-2008 08:50

Ligt er maar net aan hoe je hem hebt ingesteld . . .

In de instellingen :

BODEM-VIEW

- structuur-ID zachte bodem word getoond door lichte Pixels, harde bodem door donkere pixels.
- zwart toont de bodem altijd zwart ongeacht harde of zachte return echo’s. Deze functie biedt een hoog contrast tussen bodem en andere echo’s.
- witte lijn toont alleen harde bodem door een witte lijn. Deze functie geeft een helder beeld van de bodem weer.

Mosselbanken zijn niet te zien op je dieptemeter . . .
Dennis de Wilde
Berichten: 492
Lid geworden op: 05-01-2004 21:20
Locatie: Schiedam
Contacteer:

19-02-2008 07:19

maar zijn jullie tevreden over de prestaties van de smartcast. Zit er zelf ook aan te denken, die je op de hengel monteert. War ik vis liggen taluds onder de kant en die wil ik tijdens het vissen in beeld hebben bij het uitgooien.
K. van den Herik

19-02-2008 07:50

Dennis,

Ik heb inmiddels begrepen, dat alle vissen op een dieptemeter dezelfde kant heen zwemmen dus daarom hoef je het niet te laten.

Voor mij is het een kwestie van compromissen. Er zit er 1 in mijn bootje EN ik kan zo,n ding aan een hengel binden EN ik moet nog iets maken voor achter de rubberboot.. Diepte verloop is prima te volgen. Ik ken betere apparaten, die echter weer voorgaande niet aankunnen.

Ik heb nu 1 minpunt kunnen ontdekken. Normaal haalt de boot makkelijk de 250 meter. Op een bepaald water en op maar 1 plek krijg ik geen goed signaal vanaf een meter of 5 a 6 diep. Dwarsweg 300 meter 2 meter diep geen probleem.

Ik vermoed dat dit komt doordat de automatische diepteovergang precies op dat punt blijft. Maar dat vogel ik nog wel uit.

MVG

klaas
Gebruikersavatar
Reinder van Lune
Berichten: 389
Lid geworden op: 06-12-2006 08:49

19-02-2008 08:36

Ik heb de omgebouwde smartcast van fishfun, en het is in 1 woord . . . PERFECT !
Gebruikersavatar
Davy Meulenberg
Berichten: 628
Lid geworden op: 06-06-2007 13:33

19-02-2008 16:54

Reinder van Lune schreef:Ligt er maar net aan hoe je hem hebt ingesteld . . .

In de instellingen :

BODEM-VIEW

- structuur-ID zachte bodem word getoond door lichte Pixels, harde bodem door donkere pixels.
- zwart toont de bodem altijd zwart ongeacht harde of zachte return echo’s. Deze functie biedt een hoog contrast tussen bodem en andere echo’s.
- witte lijn toont alleen harde bodem door een witte lijn. Deze functie geeft een helder beeld van de bodem weer.

Mosselbanken zijn niet te zien op je dieptemeter . . .


Bij mij staat hij op "inverse"
Wat is dit dan?

En de gevoeligheid, waar is die voor, en op welke stand staat hij bij jullie?
Wannie Wedduh?!
Gebruikersavatar
Reinder van Lune
Berichten: 389
Lid geworden op: 06-12-2006 08:49

19-02-2008 18:33

Inverse is omgekeerd . . .

zachte bodem donkere pixels en andersom !

Davy Meulenberg schreef:
Reinder van Lune schreef:Ligt er maar net aan hoe je hem hebt ingesteld . . .

In de instellingen :

BODEM-VIEW

- structuur-ID zachte bodem word getoond door lichte Pixels, harde bodem door donkere pixels.
- zwart toont de bodem altijd zwart ongeacht harde of zachte return echo’s. Deze functie biedt een hoog contrast tussen bodem en andere echo’s.
- witte lijn toont alleen harde bodem door een witte lijn. Deze functie geeft een helder beeld van de bodem weer.

Mosselbanken zijn niet te zien op je dieptemeter . . .


Bij mij staat hij op "inverse"
Wat is dit dan?

En de gevoeligheid, waar is die voor, en op welke stand staat hij bij jullie?
Gebruikersavatar
Rob Blok
Berichten: 107
Lid geworden op: 22-12-2007 12:09
Locatie: Bangkok (Nothaburi)
Contacteer:

21-02-2008 09:05

Ik zit ook te denken aan zon smartcast. Ik vond alleen de afstand van rond de 30 meter wat klein. Ik denk zelf aan de oranje versie omdat die hier (niet Ned) wel is toegestaan.
mai pen rai
Gebruikersavatar
Reinder van Lune
Berichten: 389
Lid geworden op: 06-12-2006 08:49

21-02-2008 10:10

Je kan de smartcast ook bestellen bij bedrijven die deze profesioneel ombouwen, zodat je een bereik tot 300 meter hebt.

Ik heb hem bij fishfun gekocht, zie http://www.fishfun.nl
Gebruikersavatar
Rob Blok
Berichten: 107
Lid geworden op: 22-12-2007 12:09
Locatie: Bangkok (Nothaburi)
Contacteer:

21-02-2008 13:56

Ik heb al gekeken op het internet voor het ombouwen. De ontvanger is zelf vrij makkelijk om te bouwen. De zender kan ik niet ombouwen omdat ze er een antenne op zetten. Als die erop zit kan ik niet meer werpen. Maar met een eenvoudige aanpassing op de ontvanger kan je al tot 60-70 meter komen. Dat is ver genoeg voor mijn doeleinden. Het scheelt ook nog een berg of je iets koopt in Nederland of in Amerika. Het scheelt me gewoon een paar 100 euro. Ik kan bijna 2 van die dingen kopen voor de prijs van 1 Nederlandse.
mai pen rai
Gebruikersavatar
Rob Blok
Berichten: 107
Lid geworden op: 22-12-2007 12:09
Locatie: Bangkok (Nothaburi)
Contacteer:

29-02-2008 08:24

Uiteindelijk heb ik de smartcast (2 nu door een fout van mij). Ik had netjes op het internet gekeken hoe hij gesoldeerd moest worden en dacht vol vertrouwen dat kan ik ook. Achteraf bleek ik het niet te kunnen en de smartcast was dood (dacht ik). Ik bestel een nieuwe (kwamen op iets van 140 eur incl versturen).

Na nog een paar keer op het internet gekeken te hebben en de persoon die het daar uitlegde mij vroeg of ik wel goed gekeken had ging ik nog eens met de kapotte smartcast aan de gang. Na het tin weggekrabt te hebben en bleek hij het toch weer te doen. Best wel een dubbel gevoel had ik daar over. Zo van blij dat hij het doet en gvd waarom heb ik die andere gekocht (maar goed heb ik een reserve).

Nu zit er op de oude dus een mooie langere kopere antenne en gaan we snel proberen wat voor bereik hij haalt. Laten we hopen dat het ver is van zo rond de 50 meter. Maar dat zien we morgen wel weer als ik ga testen. Opzich was ik niet super blij met de ontvangst toen er nog geen antenne op zat.
mai pen rai
Plaats reactie