jrc qaud


Plaats reactie
Gebruikersavatar
robert van rijssel2
Berichten: 176
Lid geworden op: 10-09-2007 14:57
Locatie: nieuwerkerk aan den ijssel

13-02-2008 18:41

hallo mede karpervissers,

ik ben dus aan het zoeken naar een nieuwe tent en nu kwam de viswinkel waar ik vaak kom met een mooie aanbieding,

de jrc en de overwrap. maar nu wil ik graag weten hoe deze tent is de voordelen en de nadelen.

alles is welkom meschien heeft iemand nog een fotootje van de tent in actie zou nog mooier zijn natuurlijk :P

ik heb al gezocht op het board maar kon nou niet echt veel vinden.

mvg,

robert
Gebruikersavatar
dennis van den hoven
Berichten: 187
Lid geworden op: 31-10-2005 20:54
Locatie: waddinxveen

13-02-2008 20:35

Mijn vismaat heeft er een en kan je makkelijk met twee man overnachten.Alles is super aan deze tent zoals de raampjes achter zodat je weinig of geen condens hebt.Kwa plaatsing is hij erg diep en kan je hem niet overal kwijt.

Groetjes Dennis
karpervissen=wachten op iemand die je nooit eerder gezien heb
Gebruikersavatar
Davy Meulenberg
Berichten: 628
Lid geworden op: 06-06-2007 13:33

13-02-2008 21:31

Vriend van mij heeft hem ook.
Kwa ruimte is hij, ruim genoeg voor 2 stretchers plus materiaal (zeer ruim)
Ik zelf heb een Chub Cyfish +2, en als je de maten vergelijkt zit erniet veel verschil in (bodemmaten), maar de jrc loop recht omhoog en is meer vierkanter, dit is bij die chub van mij niet het geval, dus is te krap voor 2 stretchers(maakt voor mij niet uit, gebruik hem toch alleen)
Condens heeft de jrc wel redelijk veel, ook met de overwrap, maar dat ga je bijna niet tegen (ik heb er ook last van)

Als je een tent zoekt, met veel ruimte, (voor de wat langere sessies) die je met 2en wilt gebruiken, zou ik de jrc nemen.
Wil je hem alleen gebruiken, en vis je meer kortere sessies, is hij wat aan de grote kant, maar mischien zoek je dat juist.
Wannie Wedduh?!
Gebruikersavatar
robert van rijssel2
Berichten: 176
Lid geworden op: 10-09-2007 14:57
Locatie: nieuwerkerk aan den ijssel

15-02-2008 18:54

hallo,

alvast bedankt voor jullie reacties.
jah dat die groot is maakt me niet zovele uit want als ik een nachtje of twee pak doe ik dat altijd wel met ze tweeën.
en ik wil ook naar frankrijk en wil dan natuurlijk ook meer dan genoeg ruimte hebben.

mvg,

robert
Dominic Berendsen
Berichten: 56
Lid geworden op: 15-03-2007 10:11

16-02-2008 21:36

Davy Meulenberg schreef:Condens heeft de jrc wel redelijk veel, ook met de overwrap, maar dat ga je bijna niet tegen (ik heb er ook last van)


Oke, dat heb ik dus niet.
Heb zelf ook een Quad (wel de continental) maar als ik de wrap erover heb condenseert ie niet. Los wel maar dat is volgens mij overal mee.

Heb er al aardig wat wind mee gehad mar hij staat als een huis.(mag ook wel met ongeveer 25 haringen :P )

In het begin is het even oefenen met opzetten maar naar een paar keer zet je hem in je 1tje op in minder dan 10 minuten.

Groetjes
Gebruikersavatar
stefan andriessen
Berichten: 1604
Lid geworden op: 07-10-2007 18:30
Locatie: gouderak zuidholland
Contacteer:

16-02-2008 21:42

vis jij oook in de winter dan en op gras????
dat scheelt ook al een heel eind hoor :wink:
heb zelf ook nooit last van condens met me roamer
alleen van de winter en op gras
zal wel......!
Gebruikersavatar
Davy Meulenberg
Berichten: 628
Lid geworden op: 06-06-2007 13:33

16-02-2008 22:39

Ik heb een chub cyfish+2, en mn doek, is van binnen toch wel klammig.
En als ik in de winter vis, heb ik de deur dicht, dan heb ik wel condens hoor.
Elke tent met nylon doek heeft daar last van(of je moet zon ventilatierooster in je dak hebben, scheelt al veel), als het in je tent warmer is dan buiten krijg je condens, ook door je eigen adem krijg je condens.

Afgelopen weekend, waren de druppels in de jrc 2 man quad van maat van me, gewoon bevroren.
Had ik overigens geen last van.


Om even op stefan zn vraag terug te komen.
Ik vis ook in de winter, en meestal op gras ja, afgelopen weekend toevallig op wit zand, maar had er ook last van.
Wannie Wedduh?!
chouke steenbakkers
Berichten: 2
Lid geworden op: 10-05-2008 19:29

10-05-2008 19:37

Wij hebben dus deze tent: Quad 2 Man Continental, heeft iemand hier een beschrijving van hoe je hem op moet zetten, en af moet breken??
We komen er niet uit :-?

Groetjesss :lol:
Dominic Berendsen
Berichten: 56
Lid geworden op: 15-03-2007 10:11

10-05-2008 21:43

Ga een poging wagen voor je..

Er zit aan beide kanten een verdeelpunt voor stangen(waar de uiteinden van de stangen in zitten). Je klikt de 4 stangen in elkaar. Je hebt nu een 4tal hele stangen in een halve boog. De buitenste 2 klik je in het verdeelpunt en zo zitten de stangen goed.

Dan heb je onder aan de verdeelpunten een soort koord (kan even niet op het goede woord komen) met een clip. Deze bevestig je aan de andere clip zodat de breedte van de tent vaststaat.

Je prikt 2 haringen bij beide verdeelpunten in de grond. Nu pak je de voorkant van de tent en trekt hem omhoog totaan de grond en je prikt er een haring in. Dan zet je er ook 1tje aan de achterzijde in en dan staat hij al redelijk. Dan prik je hem rondom vast en kijk je even of hij goed verdeeld staat. Als dat zo is kan je het binnenzeil erin leggen en vastplakken met het klittenband.

Dat is het opzetten :wink:

Afbreken:

Alle haringen eruit natuurlijk. Je legt hem dan in een halve boog op de grond zoals je begint met het opzetten en klikt alle stangen uit elkaar. Het zijn per stang 4 stukken.

Zodra je van elke stang het 1e stuk los hebt leg je al deze stukken op het zogenaamde 2e gedeelte van alle 4 de stangen en zo ga je door. Dit doe je 3 x en dan is het een pakketje. Je vouwt je grondzeil op zodat hij ongeveer 60cm breed is en 2 meter lang. Deze leg je nu op de grond en dan je tent erop. Je rolt je tent dus in het grondzeil. Komt eruit te zien als een stuk boterhamworst met augurk :P. Nu knoop je de stukken stof die erbij zitten eromheen en voila klaar is kees.

Oja en hij condenseert idd met sneeuw.

Groetjes en sterkte ermee!
chouke steenbakkers
Berichten: 2
Lid geworden op: 10-05-2008 19:29

11-05-2008 17:26

Dominic Berendsen schreef:Ga een poging wagen voor je..

Er zit aan beide kanten een verdeelpunt voor stangen(waar de uiteinden van de stangen in zitten). Je klikt de 4 stangen in elkaar. Je hebt nu een 4tal hele stangen in een halve boog. De buitenste 2 klik je in het verdeelpunt en zo zitten de stangen goed.

Dan heb je onder aan de verdeelpunten een soort koord (kan even niet op het goede woord komen) met een clip. Deze bevestig je aan de andere clip zodat de breedte van de tent vaststaat.

Je prikt 2 haringen bij beide verdeelpunten in de grond. Nu pak je de voorkant van de tent en trekt hem omhoog totaan de grond en je prikt er een haring in. Dan zet je er ook 1tje aan de achterzijde in en dan staat hij al redelijk. Dan prik je hem rondom vast en kijk je even of hij goed verdeeld staat. Als dat zo is kan je het binnenzeil erin leggen en vastplakken met het klittenband.

Dat is het opzetten :wink:

Afbreken:

Alle haringen eruit natuurlijk. Je legt hem dan in een halve boog op de grond zoals je begint met het opzetten en klikt alle stangen uit elkaar. Het zijn per stang 4 stukken.

Zodra je van elke stang het 1e stuk los hebt leg je al deze stukken op het zogenaamde 2e gedeelte van alle 4 de stangen en zo ga je door. Dit doe je 3 x en dan is het een pakketje. Je vouwt je grondzeil op zodat hij ongeveer 60cm breed is en 2 meter lang. Deze leg je nu op de grond en dan je tent erop. Je rolt je tent dus in het grondzeil. Komt eruit te zien als een stuk boterhamworst met augurk :P. Nu knoop je de stukken stof die erbij zitten eromheen en voila klaar is kees.

Oja en hij condenseert idd met sneeuw.

Groetjes en sterkte ermee!


Oke super bedankt, hoop dat het zo lukt :lol:

Groetjess
Gebruikersavatar
jaimy dijkhuizen
Berichten: 299
Lid geworden op: 21-02-2004 11:21
Locatie: scheveningen
Contacteer:

13-05-2008 16:32

http://www.karperwereld.nl/board/viewtopic.php?t=43049&postdays=0&postorder=asc&start=50

hier staan halverwege een paar foto's hoe je hem allemaal kan opzetten met en zonder wrap
ik zelf heb de quad 2 man ook en heb met de wrap erover heen totaal geen last van condens en hij staat echt als een huis

Zonder wrap is het echter niet te doen met 2 man erin slapen gaat makkelijk en genoeg ruimte over maar door het in en uitademen van 2 man komen er al snel grote druppels in de tent te hangen ook al heb ik de raampjes open gerolt
dus prima tent maar zou wel dr wrap er bij doen
wat een weertje en wat een wijffies ineens. . . . .
Plaats reactie