Delkim ontvanger probleem


Gebruikersavatar
Raymon Reterink
Berichten: 824
Lid geworden op: 28-06-2007 09:15
Locatie: Hoorn
Contacteer:

16-02-2008 19:27

Ga over 8 weken naar frankrijk dus heb nog even. Maar heb de delkims nog steeds dus niet getest. Even afwachten dus :wink:
Elke karper is er één is mijn motto

http://WWW.KARPEREN.NET
Gebruikersavatar
YueOn Liu
Berichten: 269
Lid geworden op: 23-07-2006 21:59
Locatie: Zwijndrecht

18-02-2008 00:23

Tjonge jonge wat een gezeur..

heb je btw de documentatie bij de diverse delkims en zender bekeken? als het goed is staat daar een Mhz frequentie in waarop de apparaten werken. in NL 433mhz

Dus al daar als verschillende frequenties in vermeld worden weet je al hoe laat het is en wie fout zit.

Het is tevens in strijd met de wet om op bepaalde frequentie (radio) te mogen uitzenden in nederland. ( althans dat zeggen ze)

ik zou van de winkeliers nieuwe piepers eisen met blauwe stickers want deze worden ook in NL verkocht . ( je ontvanger heeft die ook toch ?)
Seizoen 2008:
Doelstelling:
Geen grote karpers vangen maar Veel mooie karpers vangen.
Actief /passief verhouding 70%/30%
Gebruikersavatar
Raymon Reterink
Berichten: 824
Lid geworden op: 28-06-2007 09:15
Locatie: Hoorn
Contacteer:

18-02-2008 20:01

Ontvanger heeft deze blauwe stickers en de delkim txi's alledrie niet
Elke karper is er één is mijn motto

http://WWW.KARPEREN.NET
Gebruikersavatar
YueOn Liu
Berichten: 269
Lid geworden op: 23-07-2006 21:59
Locatie: Zwijndrecht

18-02-2008 21:54

Raymon Reterink schreef:Ontvanger heeft deze blauwe stickers en de delkim txi's alledrie niet



dan zijn die delkims hoogstwaarschijnlijk niet geschikt voor de Nederlandse markt.
Seizoen 2008:
Doelstelling:
Geen grote karpers vangen maar Veel mooie karpers vangen.
Actief /passief verhouding 70%/30%
Gebruikersavatar
Raymon Reterink
Berichten: 824
Lid geworden op: 28-06-2007 09:15
Locatie: Hoorn
Contacteer:

20-02-2008 21:27

zover was ik ook al maar korda nbenelux de importeur zei dat het niets uit zou moeten maken.

Afwachten maar :roll:
Elke karper is er één is mijn motto

http://WWW.KARPEREN.NET
Gebruikersavatar
YueOn Liu
Berichten: 269
Lid geworden op: 23-07-2006 21:59
Locatie: Zwijndrecht

20-02-2008 21:42

Raymon Reterink schreef:zover was ik ook al maar korda nbenelux de importeur zei dat het niets uit zou moeten maken.

Afwachten maar :roll:



Ja zit niets anders op.. bedrijven erkennen namelijk niet zo snel dat zij fout zitten. Echt slecht, doen ze alsof ze er niets van afweten. Terwijl ze donders goed weten hoe het daadwerkelijk zit. (ik neem aan dat zij wel weten wat zij vekopen/importeren?)

Ik durf te wedden als je zelf een medewerker/directeur bij korda was dat het in NO-time gepiept is. Of als je een HELE grote afnemer/klant van de Korda importeur bent.

Iig succes.
Seizoen 2008:
Doelstelling:
Geen grote karpers vangen maar Veel mooie karpers vangen.
Actief /passief verhouding 70%/30%
Gebruikersavatar
Arend Bleijerveen
Berichten: 98
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Blokker
Contacteer:

03-03-2008 21:32

Ciao,

Ter info,
Dit weekend een extra Delkim Tx-i Plus aangeschaft met de blauwe sticker van het Ministerie van Verkeer en waterstaat op de doos.
Deze transmitter werkt prima samen met Rx Plus receiver zonder blauwe sticker die tweejaar eerder via België was geimporteerd.
Het gaat hier wel om de 1e versie Rx Plus receiver en niet om de pro versie.


Cheers Arend
Gebruikersavatar
Edward van Berkum
Berichten: 2799
Lid geworden op: 19-04-2002 02:00
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

03-03-2008 22:51

Arend Bleijerveen schreef:Ciao,

Ter info,
Dit weekend een extra Delkim Tx-i Plus aangeschaft met de blauwe sticker van het Ministerie van Verkeer en waterstaat op de doos.
Deze transmitter werkt prima samen met Rx Plus receiver zonder blauwe sticker die tweejaar eerder via België was geimporteerd.
Het gaat hier wel om de 1e versie Rx Plus receiver en niet om de pro versie.


Cheers Arend


Ja, maar check maar eens je doosjes zit geen blauwe sticker op maar zijn wel degelijk goedgekeurd hoor....
Zal wel opstaan 'ministerio dello communicazione' is hetzelfde als de nederlandse ministerie van verkeer en waterstaat...
Die optonics en ontvanger zijn gewoon hetzelfde...als de nederlands gekeurde met blauwe sticker de serie zonder enige sticker die Raymon heeft is de engelse frequentie die dus afwijkt.

Heb er zelf ook in totaal 4 waarvan 3 met 'ministerio dello communicazione' sticker en vorig jaar 1 erbij gekocht met nederlandse blauwe sticker, de ontvanger heeft ook 'ministerio dello communicazione' en werkt 100% goed omdat het hetzelfde is voor de europese markt, 'ministerio dello communicazione' heb ik uit belgie vandaan omdat het een jaar of 3 a 4 geleden gewoon dik geld scheelde met nederland.
Heb ze ook op een rx plus pro gehad met blauwe sticker versie vorig jaar, werk ook perfect, dus exact hetzelfde als de blauwe sticker.
De serie die Raymon heeft is echt een paralel import die dus afwijkt in frequentie....

Ben benieuwd of Raymon al wat heeft gehoord?

Groet,

Edward
Gebruikersavatar
YueOn Liu
Berichten: 269
Lid geworden op: 23-07-2006 21:59
Locatie: Zwijndrecht

03-03-2008 23:57

Edward van Berkum schreef:
Arend Bleijerveen schreef:Ciao,



Heb er zelf ook in totaal 4 waarvan 3 met 'ministerio dello communicazione' sticker en vorig jaar 1 erbij gekocht met nederlandse blauwe sticker, de ontvanger heeft ook 'ministerio dello communicazione' en werkt 100% goed omdat het hetzelfde is voor de europese markt, 'ministerio dello communicazione' heb ik uit belgie
De serie die Raymon heeft is echt een paralel import die dus afwijkt in frequentie....

Ben benieuwd of Raymon al wat heeft gehoord?

Groet,

Edward


je zou zeggen dat UK ook part of the EU is?

vreemd toch weer afwijken.. net als die achterlijke pond van hun ! arrogantie?
Seizoen 2008:
Doelstelling:
Geen grote karpers vangen maar Veel mooie karpers vangen.
Actief /passief verhouding 70%/30%
Gebruikersavatar
Raymon Reterink
Berichten: 824
Lid geworden op: 28-06-2007 09:15
Locatie: Hoorn
Contacteer:

04-03-2008 09:53

Nou ik heb wel wat contact gehad met de winkel afgelopen vrijdag (was toen twee weken geleden dat ik de set heb ingeleverd). Ze hebben nog van alles geprobeerd in de winkel zelf maar snapte er geen moer van. Ik heb zelf dus niet de rx pro maar de rx plus. Maar dat zou dus niet uit moeten maken volgens korda. Vervolgens hebben ze contact gehad met Korda voor een oplossing. Die is er nu Korda benelux stuurt 3 txi's af met blauwe sticker en als deze bij de winkel binnen zijn (zal deze week zijn) sturen ze de set naar mij op vanaf de winkel. Dus afwachten maar :roll:

Overigens zegt Korda ook dat de ferquenties van engeland niet anders zijn dan die van EU.
Elke karper is er één is mijn motto

http://WWW.KARPEREN.NET
Gebruikersavatar
Raymon Reterink
Berichten: 824
Lid geworden op: 28-06-2007 09:15
Locatie: Hoorn
Contacteer:

25-03-2008 08:14

Delkim piepers zijn binnen en werken helemaal goed.

Korda benelux heeft witte gestuurd omdat ze geen blauwe hadden met sticker op de doos (zoals eerder beschreven op dit topic). Ben al lang blij dat het na 2 maanden eindelijk is opgelost met deze investering.

Dus even een tip:
ontvanger > piepers (allebij met blauwe sticker) werken prima
ontvanger > piepers (en één van beide zonder sticker) kan problemen geven.


CASE CLOSED :wink:
Elke karper is er één is mijn motto

http://WWW.KARPEREN.NET