Delkim ontvanger probleem


Gebruikersavatar
Raymon Reterink
Berichten: 824
Lid geworden op: 28-06-2007 09:15
Locatie: Hoorn
Contacteer:

08-02-2008 10:37

Wat doe ik fout??

Ik heb 3x een txi plus (de nieuwste) en een ontvanger voor deze plus. Maar krijg het hele verhaal niet gekoppeld. Ik heb de handleiding gevolgt.
resetten:
> programeer toets inhouden
> Delkim ontvanger inschakelen zodat alle leds branden en er een pieptoontje volgt
> programeerknop loslaten en alle leds gaan knipperen
> programeerknop indrukken tot er weer een tootje volgt en de leds uit gaan
> dan knipperen allen leds in een golfbeweging
parren (koppelen)
> delkim ontvanger aanzetten en programeerknop indrukken tot de eerste led gaat knipperen
> delkim pieper aanzetten en mits nodig een run simuleren
> als deze gekoppeld is volgt er een tweetonig pieptoontje

En dat laatste krijg ik dus niet :-?

Dus iemand ervaring of wat doe ik fout :-?
Elke karper is er één is mijn motto

http://WWW.KARPEREN.NET
chris den heijer
Berichten: 111
Lid geworden op: 11-02-2007 15:18
Locatie: dieren
Contacteer:

08-02-2008 14:34

Remon,

ik heb de ouwe txi's en niet de nieuwe,maar heb ook wel eens problemen met het zogenaamde ''inmelden'' van de verklikkers op de ontvanger,ik haal dan de batterij eruit en doe de hele handel op nieuw,wil bij mij nog wel eens werken,maar nogmaals heb de ouwe.

gr,Chris.
Gebruikersavatar
Raymon Reterink
Berichten: 824
Lid geworden op: 28-06-2007 09:15
Locatie: Hoorn
Contacteer:

08-02-2008 15:19

bedankt voor de tip gaan we morgen maar eens proberen. Heb net weer alles in de tas (in de schuur) opgeborgen
Elke karper is er één is mijn motto

http://WWW.KARPEREN.NET
Gebruikersavatar
Ray v/d Bos
Berichten: 497
Lid geworden op: 06-04-2002 02:00
Locatie: Doesburg

08-02-2008 15:53

chris den heijer schreef:Remon,

ik heb de ouwe txi's en niet de nieuwe,maar heb ook wel eens problemen met het zogenaamde ''inmelden'' van de verklikkers op de ontvanger,ik haal dan de batterij eruit en doe de hele handel op nieuw,wil bij mij nog wel eens werken,maar nogmaals heb de ouwe.

gr,Chris.


gewoon in de IJssel gooien dat knaken spul :lol: :lol:
Gebruikersavatar
stefan andriessen
Berichten: 1604
Lid geworden op: 07-10-2007 18:30
Locatie: gouderak zuidholland
Contacteer:

08-02-2008 18:26

ik zei toch dat je niet voor die dingen moest gaan en gewoon je eos setje moest houden :wink:
zal wel......!
chris den heijer
Berichten: 111
Lid geworden op: 11-02-2007 15:18
Locatie: dieren
Contacteer:

08-02-2008 18:55

Ja hoor Ray,(RAMBAM :lol: )

dat knakenspul van fox is ook niet alles,zit je 20 mtr van je beetmelders af,krijg je opeens geen signaal meer binnen op je ontvanger,hhhhh :lol: ,klinkt bekend in de oren zeker?
Maar moet je gelijk geven,ben soms wat gauw overstuur,hhhhhh,maar op is op he.... :P

groetjes Chris
Gebruikersavatar
Raymon Reterink
Berichten: 824
Lid geworden op: 28-06-2007 09:15
Locatie: Hoorn
Contacteer:

08-02-2008 20:58

chris den heijer schreef:Ja hoor Ray,(RAMBAM :lol: )

dat knakenspul van fox is ook niet alles,zit je 20 mtr van je beetmelders af,krijg je opeens geen signaal meer binnen op je ontvanger,hhhhh :lol: ,klinkt bekend in de oren zeker?
Maar moet je gelijk geven,ben soms wat gauw overstuur,hhhhhh,maar op is op he.... :P

groetjes Chris


Dat van fox klinkt me zeker in de oren. Maak me niet zo druk hoor. Komt wel goed
Elke karper is er één is mijn motto

http://WWW.KARPEREN.NET
chris den heijer
Berichten: 111
Lid geworden op: 11-02-2007 15:18
Locatie: dieren
Contacteer:

09-02-2008 08:14

Sorry Raymond,bedoelde eigenlijk Ray v/d Bos,hij doelde op een sessie samen met hem toen ik ook weer eens probleempjes had met mijn delkims,was als geintje bedoeld.
Hoop dat het gaat lukken met je setje!

groeten Chris.
matthijs den Dunnen
Berichten: 996
Lid geworden op: 16-08-2006 15:37
Locatie: Hoog-blokland

09-02-2008 10:12

gewoon in de winkel laten doen.
Gebruikersavatar
Raymon Reterink
Berichten: 824
Lid geworden op: 28-06-2007 09:15
Locatie: Hoorn
Contacteer:

09-02-2008 13:42

Ga binnenkort maar even langs de winkel. Wil nog niet lukken. Je hebt een soort radiostand op de ontvanger dan hoor je allemaal geruis. Als één van de 3 txi afgaat ontvangt hij dat signaal wel. Dus hij ontvangt wel het signaal volgens mij :roll:

Nog iemand opties. Betterijen er in en eruit en erin al geprobeerd.
Elke karper is er één is mijn motto

http://WWW.KARPEREN.NET
Gebruikersavatar
stefan andriessen
Berichten: 1604
Lid geworden op: 07-10-2007 18:30
Locatie: gouderak zuidholland
Contacteer:

09-02-2008 13:52

heel het spul hard tegen de muur aan gooien
en gewoon blijven vissen met je eos-r setje :wink:
:lol:
maar nu serieus ik zou gewoon terug gaan naar de winkel
waar je het gekocht heb en verder gewoon van afblijven :wink:

groete
zal wel......!
Gebruikersavatar
Raymon Reterink
Berichten: 824
Lid geworden op: 28-06-2007 09:15
Locatie: Hoorn
Contacteer:

09-02-2008 14:11

heb inderdaat nog mijn eos-retjes achter de hand :lol:
Elke karper is er één is mijn motto

http://WWW.KARPEREN.NET
van Gorp Sjors
Berichten: 638
Lid geworden op: 31-10-2005 11:55
Locatie: Oever zuid-willems huisnr.(stek) 4.....
Contacteer:

09-02-2008 17:06

Ruis op je ontvanger komt alleen doordat je de ontvanger op D hebt staan ipv L.
Als je de ontvanger op D zet en je staat heel dicht met de beetverklikker in de buurt van de ontvanger krijg je ruis... Ontvanger op L zetten en ruis is weg.. D is enkel voor afstanden groter dan 50 meter.

Gr. v. Gorp
Life is wonderfull, but catching one makes it even more beautiful!..

http://www.aasvoorkarpers.nl
Kobe Ver
Berichten: 1
Lid geworden op: 13-03-2007 19:07

09-02-2008 17:14

euhm ik snap niet goed wat je aan het doen bent?
normaal gewoon je rx plus (bij mij de pro) aanzetten op L of D
dan knopje achteraan indrukken
begint led 1e kanaal te pinken (paars)
beetmelder aanzetten en normaal stuurt hij dan al een signaal door dat je ontvanger moet oppikken
alle leds lichten achtereenvolgens op (teken dat hij hem heeft geregistreerd)
led 2e kanaal begint te pinken
dan allemaal afgaan zoals in kanaal 1, wil je op bepaalde led geen beetmelder dan gewoon op knopje achteraan drukken en hij schakeld over op het volgende
op het einde geefd hij(rx) geluigsignaal en alles zou moeten werken

of wil je iets anders doen?

groeten
Gebruikersavatar
Raymon Reterink
Berichten: 824
Lid geworden op: 28-06-2007 09:15
Locatie: Hoorn
Contacteer:

09-02-2008 17:44

Het probleem is gevonden.

Ik heb 3x een txi die een andere ferquentie uitzend. Wat is het verhaal zal je denken.
De piepers en alle andere zendapperatuur die in Nedeland verkrijgbaar is en verkocht wordt zijn voorzien van een blauwe sticker met de goedkeuring van het ministerie van verkeer en ......... nog iets. Dat betekend dat deze zendapperatuur voldoet aan de nedelandse wetgeving die te maken heeft met het verzenden van signalen. Je kan het wel dan stoor je niet op de ferquenties van tv politie brandweer etc. Je hebt dat eigenlijk met alle zendapperatuur.

Om even verder te gaan met mijn delkims. Ik heb deze dus gekocht bij een firma op de beurs in Zwolle die hadden een scherpe prijs en dus een goede actie. Maar nu blijkt dus waarom deze niet werken op mijn rx ontvanger. Mijn rx ontvanger heeft de sticker van goedkeuring voor de nederlandse markt en de piepers niet. Dus deze zitten niet op de zelfde ferquentie. Ik was vanmiddag bij een andere hengelsportzaak in Heerhugowaard en die heeft ze getest zonder resultaat. Toen pakte hij er één bij hem uit het vak met en blauwe sticker (keurings sticker) want dat was het enige dat anders was met mijn piepers en die werkte in 1x met de rx ontvanger. Waarschijnlijk heb ik dus te maken met delkim die via parallel import ingekocht zijn. Bijvoorbeeld via delkim zelf en niet via korda Nederland.

Bij mijn hengelsportzaak in Heerhugowaard hadden ze dit nog nooit meegemaakt. Ik heb inmiddels gebeld met de firma waar deze vandaan komen en het hele verhaal uitgelegd. Maar ze geloofden het niet. Ik heb afgesproken volgende week zaterdag er heen te gaan met alles en het te laten zien. En ze regelen maar dat ik 3x een goede werkende pieper meekrijg (die niet illegaal is qua ferquentie).

Dus mensen lag niet aan mijn kunde maar aan de piepers en nu weet een ieder wat ze in de gaten moeten houden bij de aanschaf van delkims

Bedankt allen voor de reacties :wink:
Elke karper is er één is mijn motto

http://WWW.KARPEREN.NET
Gebruikersavatar
Edward van Berkum
Berichten: 2799
Lid geworden op: 19-04-2002 02:00
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

09-02-2008 18:49

Raymond,

Was idd een mooie actie!
Ondanks dat je al alles goed deed, zat het euvel in toch een klein verschilletje.
Mensen let dus op, als je delkims koopt, zorg dat het blauwe stickertje van goedkeur van verkeer en waterstaat erop zit, op zowel de piepers als de ontvanger ;)

Het is overigens wel zo dat als je van dezelfde paralel zending een ontvanger had gehad dat het prima had gewerkt.... alleen beetje lullig als je later er 1 bij had willen hebben! maar dan zit je evengoed nog niet op een goede frequentie... beetje lullig als er een vliegtuig in eens naast je land :D

Ben benieuwd of ze het een beetje netjes gaan oplossen!

Spreek je,

Edward
Sam Bos

11-02-2008 17:31

doet ie alweer??
Gebruikersavatar
Raymon Reterink
Berichten: 824
Lid geworden op: 28-06-2007 09:15
Locatie: Hoorn
Contacteer:

11-02-2008 19:46

Nee, Vandaag contact met korda benelux gehad met het probleem. Ik moet naar de winkel terug om te testen. En txi's moeten getest worden met een ontvanger van de winkel. Verder als het wel aan de txi's ligt ruilen ze deze om bij delkim (of bij de winkel) Zaterdag naar de winkel terug

wordt vervolgt :wink:
Elke karper is er één is mijn motto

http://WWW.KARPEREN.NET
Gebruikersavatar
Edward van Berkum
Berichten: 2799
Lid geworden op: 19-04-2002 02:00
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

11-02-2008 21:54

Wat een gezeik allemaal kerel! hou ons iig op de hoogte... probleem ligt niet bij Delkim he... maar bij de winkel...
Zou overigens niet akkoord gaan met een zelfde rx ontvanger die het wel doet op deze set.... als je nog eens een 4e erbij wil hebben kan je het shaken! geen fijn nederlands gekeurd materiaal zien te krijgen!

Groet,

Edward
Gebruikersavatar
Raymon Reterink
Berichten: 824
Lid geworden op: 28-06-2007 09:15
Locatie: Hoorn
Contacteer:

12-02-2008 08:14

Rx is 2dehands gekocht txi's zijn nieuw. Dus zal wel niet gaan :wink:
Elke karper is er één is mijn motto

http://WWW.KARPEREN.NET
Gebruikersavatar
Edward van Berkum
Berichten: 2799
Lid geworden op: 19-04-2002 02:00
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

12-02-2008 08:49

Raymon,

Wat ik bedoel is het volgende...
Je hebt nu txi's die het niet doen op een goed gekeurde rx plus ontvanger, als zij jou een sounderbox van hetzelfde type aanbieden, heb je dus een gehele set die niet goed gekeurd is, als je dus er een vierde bij wil hebben kun je die niet gewoon in de winkel kopen, maar moet je weer precies zo'n zelfde erbij hebben.

Kortom een hoop gekloot!

Het probleem is voor hun simpel op te lossen door jou 3 txi's te leveren die wel goed gekeurd zijn, ze hebben je nu niet goed gekeurde spullen geleverd!
Heb je overigens helemaal geen stickers op je delkim doosjes?
Ik ken zelf de versie rijksverkeer en waterstaat blauwe sticker Nederlands, en een versie met 'ministerio dello communicazione' dit is gekeurd in Italie, en voldoen aan dezelfde regels als Nederland voor communicatie en zendapparatuur.

Groet,

Edward
Gebruikersavatar
Raymon Reterink
Berichten: 824
Lid geworden op: 28-06-2007 09:15
Locatie: Hoorn
Contacteer:

12-02-2008 11:23

Nee dat begreep ik wel. Maar er zitten dus inderdaad geen stickers op de doosjes. Dus niet goedgekeurd :roll:
Elke karper is er één is mijn motto

http://WWW.KARPEREN.NET
Gebruikersavatar
Edward van Berkum
Berichten: 2799
Lid geworden op: 19-04-2002 02:00
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

12-02-2008 11:44

Raymon,

Het is gemakkelijk aan te tonen dat daar het probleem zit, dus omdat je ontvanger wel goed is, dus moet je gewoon goed en degelijk spul krijgen!

Groet,

Edward
Gebruikersavatar
Raymon Reterink
Berichten: 824
Lid geworden op: 28-06-2007 09:15
Locatie: Hoorn
Contacteer:

16-02-2008 12:59

Vandaag naar de winkel geweest. En het volgende geprobeerd:
Mijn nieuwe txi (zonder blauwe sticker)> hun nieuwe ontvanger (zonder blauwe sticker)> werkte
Mijn nieuwe txi (zonder blauwe sticker)> mijn 2dehands ontvanger (MET blauwe sticker)> werkte NIET
hun nieuwe txi (zonder blauwe sticker)> hun nieuwe ontvanger (zonder blauwe sticker)> werkte
hun nieuwe txi (MET blauwe sticker) > mijn 2dehands ontvanger (MET blauwe sticker)> werkte

Dus waar het probleem nou ligt is nog niet duidelijk. Het zit hem ergens in dat blauwe sticker verhaal.
Dat is de goedkeuring van ministerie van verkeer en waterstaat voor de ferquentie.
Korda had ik ook nog gesproken later op de week en vertelde mij dat deze winkel wel de delkims via hun importeerd en het blauwe stickertje niet veel uit zou moeten maken???

Ik heb het hele spulletje met mijn ontvanger daar achter gelaten en ze gaan er mee aan de gang. En als het niet mocht lukken gaat alles door naar delkim. Het was een beetje jammer dat hij er niet 3 had liggen blauw met sticker anders had hij alles omgeruild en het zo opgelost.
Elke karper is er één is mijn motto

http://WWW.KARPEREN.NET
Gebruikersavatar
Edward van Berkum
Berichten: 2799
Lid geworden op: 19-04-2002 02:00
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

16-02-2008 17:02

Nou, in de blauwe sticker of niet blauwe sticker zit het dus 100% zeker.
Zeker als ik die opsomming bekijk die je geeft.

Ben benieuwd waar ze mee terug komen uiteindelijk en of de set naar korda gaat of niet.....
Blijf nog steeds bij het feit dat die zonder stikcker gewoon andere frequentie zijn en een paralel order....

Hou ons iig op de hoogte, de kennismaking met Delkim of EOS-R is nu al geslaagd begrijp ik ;)

Groet,

Edward