JRC & Soul


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Rick Van Derks
Berichten: 1121
Lid geworden op: 24-02-2005 21:16
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

06-02-2008 13:50

Boarders,


Ben opzoek naar een nieuwe bivvy,

Nu lag mijn interesse eigenlijk op de JRC STI-R of de Soul Alcatraz bivvy,

Wie heeft 1 van deze 2 bivvy's in zijn bezit, of misschien wel alletwee, en zou even een korte beschrijving met plus en minpunten willen plaatsen?
Gewoonweg om hier en daar wat te vergelijken.



Met vriendelijke groet,


Rick
Laatst gewijzigd door Rick Van Derks op 06-02-2008 16:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Te weten wat men weet, en te weten wat men niet weet, dat is kennis.

Combineer wat je meemaakt, met wat je al wist




http://www.hetvettebaarsje.nl/karpergroep
Gebruikersavatar
Wesley van Baest
Berichten: 98
Lid geworden op: 28-08-2007 12:17
Locatie: Tilburg

06-02-2008 16:48

Hey Rick,

Me neefje heeft die STI-R hij heeft er geen klagen over alleen vond het jmmr dat de 2de skin geen deur heeft het eens meer een muts die je eroverheen trekt (dus je hebt aan de voorkant geen dubbele laag met je winterskin). Voor de rest is hij lekker ruim goed onderzeil. Heb zelf de Defender Brolly ook ruimte genoeg, 2de skin heeft ook een deur. voorkanten zijn bij beide weg te rollen (voor als het goed weer is) dan heb je lekker veel zicht en zit je nog droog. Over de Soul tent kan ik nix zeggen geen ervaring mee. Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

groeten Wes
P.B. 2008: 48 pond Leder!!!
Gebruikersavatar
Rick Van Derks
Berichten: 1121
Lid geworden op: 24-02-2005 21:16
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

06-02-2008 16:57

Wesley,


Bedankt voor je reactie!
Te weten wat men weet, en te weten wat men niet weet, dat is kennis.

Combineer wat je meemaakt, met wat je al wist




http://www.hetvettebaarsje.nl/karpergroep
bu swier
Berichten: 38
Lid geworden op: 15-04-2007 12:09
Locatie: Hem (Nabij Hoorn

06-02-2008 20:18

Ik heb dan van de week een Soul Stormbreaker gekocht en ik moet zeggen de kwaliteit van de Soul tenten zijn zeer goed. Dus dit zal van de Alcatraz ook wel zo zijn. Verder kan ik je niet echt helpen. Maar er is genoeg te vinden over deze 2 tenten op het net. Succes
Gebruikersavatar
Robert Valkeneer
Berichten: 261
Lid geworden op: 30-03-2005 14:19
Locatie: Lelystad

07-02-2008 08:34

Rick,

Een ander voordeel van de STI-R is dat we hier praten over 10.000 PU doek en de Soul tent 5000 PU doek. Met andere woorden, de STI-R kan 2 keer zoveel (regen)water verdragen.

Gr.Robert
Gebruikersavatar
lust frank
Berichten: 816
Lid geworden op: 24-09-2004 22:50
Locatie: Koolskamp - België
Contacteer:

07-02-2008 09:57

Zelf ben ik in het bezit van de JRC STI-R en vind dit een supertent! Voldoende plaats, staat als een huis, gemakkelijk op te zetten,....

De overwrap heb ik ook in mijn bezit en dit is een 3/4 overwrap, zeer gemakkelijk te bevestigen en in de wintermaanden (als we van winter mogen spreken) voldoende bescherming.

Grondzeil is alsook van prima kwaliteit, zeker dik genoeg.

Mvg
Frank
----------------------------------------------------
bezoek onze site en forum http://www.carpmates.be
----------------------------------------------------
http://www.fishing.be
----------------------------------------------------
Gebruikersavatar
Marcel Ulje
Berichten: 143
Lid geworden op: 08-02-2006 16:19

07-02-2008 18:27

Hoi Rick,

Het enige wat ik je kan melden is dat de SOUL tenten (AlcatraZ en Stormbreakers) vele voordelen hebben. Kijk eens naar de diameter van het frame....deze is 19mm (3mm dikker) en dus sterker. Tevens is het doek NIET van nylon wat als voordeel heeft dat deze bij temperatuur verschillen gelijk blijft. Nylon krimpt of zet uit waardoor de tent niet altijd strak staat. Bij de Alcatraz en Stormbreakers heb je geen invloed of het doek door temperatuur verschillen. Het doek is 5000mm en dus ruim voldoende. Je zal geen regenbui tegenkomen die een waterdruk van boven de 2400mm kan opleveren. Dus alles boven de 2400mm is meer als genoeg.
Tevens is het grondzeil van de Alcatraz volledig PVC en 5000mm. Hierdoor trekt er geen vocht uit de grond naar boven.
Bekijk de tenten eens....en VOEL het verschil.

Er zijn vele goede tenten op de markt maar ook veel daarvan met dezelfde materialen. Aqua en Trakker zijn daar goede uitzonderingen op.
Bekijk en voel gewoon eens aan wat verschillende modellen en je gaat zelf de verschillen zien.

Succes.

gr

Marcel
==--- catch your dream ---==
Gebruikersavatar
Luc belterman
Berichten: 310
Lid geworden op: 26-02-2007 22:57

12-02-2008 18:57

Kheb de STI-R gekocht nu 2 keer gebruikt. 1 woord supertent :) .Wat hierboven al werd gemeld is het jammer dat de wrap niet door word getrokken over de hele tent. Dit leid dat je in de koude maanden condens op die plek krijgt. Maar echt deze tent is niet om te krijgen met harde windstoten. En als je eventueel een sessie met zen 2tjes maakt en de stek is te krap voor 2 tenten .. en passen 2 strechters in. En nog een voordeel is dat je de hele voorkant op kunt rollen. Dan heb je alsware gewoon een oval. En dat is ook super handig. Hoop dat je er wat aan hebt.

MvG luC!
ie-j mot neet sprekken ie-j mot visken.
Peter Baan
Berichten: 457
Lid geworden op: 03-01-2006 19:20

12-02-2008 21:42

Ik denk dat je je niet alleen moet gaan blindstaren op de PU van het doek. Let ook goed op de constructie en stevigheid van de bevestigingen (in het frame). Ik heb geen van beide, maar is mijn advies
Patrick van der Worm
Berichten: 14
Lid geworden op: 14-02-2008 09:05

14-02-2008 09:39

Ha Rick,

Ik heb een Soul Alcatraz te koop op marktplaats. De Soul tenten zij echt heel erg goed. Ik heb mijn tent één keer gebruikt in La France voor een week. Het was echt zeer slecht weer en daarin hield hij zich zeer goed staande. Alleen heb ik mij behoorlijk vergist in de maten. Ik vis vaak met twee personen en dan is hij echt met overwarp te klein. Kijk even op marktplaats en vul in het zoek scherm in BIVVY dan zie je hem staat met behoorlijk wat info.

Groeten Patrick
Gebruikersavatar
Rick Van Derks
Berichten: 1121
Lid geworden op: 24-02-2005 21:16
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

14-02-2008 21:14

Boarders,


Bedankt voor jullie reacties!
Het is toch de JRC STI-R geworden met overwrap.


Patrick, bedankt voor je reactie, alleen zocht ik ook een bivvy met iets meer ruimte.



Met vriendelijke groet,


Rick
Te weten wat men weet, en te weten wat men niet weet, dat is kennis.

Combineer wat je meemaakt, met wat je al wist




http://www.hetvettebaarsje.nl/karpergroep
Plaats reactie