Met welke stokken vissen jullie?


Plaats reactie
brammie drost
Berichten: 56
Lid geworden op: 04-11-2003 01:00
Locatie: waddinxveen
Contacteer:

18-12-2003 10:21

chubs power wave + 2/3,4 LB
brammie drost
Berichten: 56
Lid geworden op: 04-11-2003 01:00
Locatie: waddinxveen
Contacteer:

18-12-2003 10:22

-
Gebruikersavatar
paul veenendaal
Berichten: 261
Lid geworden op: 05-11-2003 01:00
Locatie: lathum

18-12-2003 11:09

mijn setje bestaat uit:

3x cjw hengels met een curve tussen 2 en 2,5 lbs
hieronder de shimano 4500 prima combinatie en overal inzetbaar.

3x fox rangemaster 2 2,5 lb met 6500 molens
ook deze goed inzetbaar maar gebruik ze meestal op kanaal

3x F4E 2,75 lb met longcast molens,gebruik ze meestal op open water fijne stokken voor redelijke prijs

1x arca biva penhengel 3 delen 3,90 mtr 1 lb met abu carsia suverain penmolen voor mij een perfekte combinatie om te penvissen

1x handbuild carp 2 delig 4,10 mtr en 1,5 lg penhengel met mitchel 5010 penmolen
meestal gebruikt om oppervlakte te vissen

bij alle molens reserve spoel zowel gevlochten als nylon behalve op penhengels daar altijd nylondlijn

maar de hengels zijn natuurlijk mooi voor de dril maar het belangrijkste is toch nog steeds de laatste meters onder waterals ik me niet vergis

groeten paul
gradus scholtens
Berichten: 1559
Lid geworden op: 23-01-2003 01:00
Locatie: westervoort

23-12-2003 09:43

paul,
je vergis je niet dat blijft het belangrijkste.
grt gradus
Pascal Scauflaire
Berichten: 147
Lid geworden op: 23-12-2003 01:00
Locatie: Montzen

23-12-2003 19:12

Dag uit België,

ik ben al jaren lid bij het VBK, maar zij kunnen me ook niet verderhelpen.
Ik hoop dat jullie dat wel kunnen.

Ik zou namelijk buitengewone stokken willen.
En dat is niet zo evident.
Ik weet dat Cor Spinhoven waarschijnlijk de beste heeft die er voor het moment op de markt zijn, en dat is ook niet echt moeilijk.
Ik vind dat de karpervisser niet verwend zijn. Er bestaan wel bekende en dure merken zoals, Fox, Ashby,..., maar ik vind ze niet echt buitengewoon.

Waarom zeg ik dat? Ik zie dat ze bij de vliegvissers stukken verder zijn.
Kijk maar op de websites. ( in de USA bijvoorbeeld)

Vele maken ook hun eigen rods zelf. Ik heb er verschillende kunnen zien. Een mooier dan de andere.
Echte juwelen. Veel fabricanten verkopen ook een groot aantal onderdelen.
Reelhouders ( edelhout zoals rosenhout, padouc,...), ogen in verschillende kleuren, enz.... Cor is daar nu ook mee begonnen, maar de keuze is niet echt groot.

Ik zoek al een tijdje meer inlichtingen, vooral in de VS.
Een probleem is een gepaste blank vinden. Ik dacht aan een Salmon blank, maar die zijn maar max 11 ft lang.

Ik zoek heel dunne blanks van 13 ft, 2 lbs en een parabolische actie. Natuurlijk high modulus.
Cor laat er bij Talon in de VS maken, andere blanks zouden uit New Zeeland komen.

Met de onderdelen wordt het ook een probleem, daar de blanks voor het vliegvissen op zalm toch redelijk dun zijn.
Dus die zouden waarschijnlijk ook niet op de blanks passen.

Ik heb dus verschillende vragen aan jullie.
a) Heeft iemand ervaring met het opzetten van blanks?
b) Wie weet waar Cor zijn blanks koopt? Talon, en de andere?
c) Kent iemand misschien een persoon die blanks tegen betaling opzet? Het moet wel een vakman zijn.
Iemand die niet met de gekende bouwers, zoals Cor werkt, daar ik de enige wil zijn met zulke stokken.
d) Ik heb gehoord dat een karpervissers, die in de buurt van Heerlen of Kerkrade woont, zijn stokken zelf heeft opgezet.
Wie kent hem?

Ik hoop echt, dat jullie me kunnen helpen.
Verschillende vliegvissers ( Fransen en Belgen ) hebben me al veel tips kunnen geven, maar voor hen is de karperwereld iets waar ze eigenlijk niet veel van afweten. Toch was het vaak heel leerrijk wat ze me zo schreven.

Op het VBK hoef ik niet te rekenen, daar niemand tot nu daarover bezig is geweest.
Dus mijn laatste hoop ligt bij jullie.


Bedankt voor uw hulp

Pascal
Pascal Scauflaire
Berichten: 147
Lid geworden op: 23-12-2003 01:00
Locatie: Montzen

23-12-2003 19:14

Ik heb de tribune 2 1/4.
Gebruikersavatar
paul veenendaal
Berichten: 261
Lid geworden op: 05-11-2003 01:00
Locatie: lathum

23-12-2003 19:45

beste pascal
de beste blanks ter wereld komen uit australie ook cor heeft hier wel blanks vandaan dit even ter inleiding op je vragen.
er zijn verschillende goeie hengelbouwers in nederland in marum / doesburg om er maar 2 te noemen.
de stokken van een kennis van mij zijn gebouwd in marum friesland en zijn bijzonder mooie stokken ,je kunt natuurlijk alles naar eigen wens laten invullen je moet natuurlijk wel weten hoeveel lb je hem wilt hebben,maar heb niet de gedachte dat andere (goeie)hengelbouwers veel goedkoper zijn als spinhoven en sielhorst
ik zal even de namen voor je opzoeken en mail ze aan je zodra ik ze gevonden heb
groeten paul veenendaal
Gebruikersavatar
Frank bosman
Berichten: 1607
Lid geworden op: 12-03-2002 01:00
Locatie: Varsseveld

26-12-2003 14:03

als cor het je zlef niet wil zeggen dan kom je er denk ik niet achter!
ik heb 5 stokken, 2 armalite mk2 3,60 2,5 pond, 2 silstar x-traverse 3,30 en 2,75 pond, bijna nostalgisch :D en 1 penhengel van shakespeare 1,75 pond 3,60 lang. alle hengels bevallen me goed ondanks grote prijsverschil, maar de armalites zijn wel erg oppietoppie bij elke vis buigt die hengel mooi door.
Pascal Scauflaire
Berichten: 147
Lid geworden op: 23-12-2003 01:00
Locatie: Montzen

27-12-2003 08:46

Dag allemaal,

ik heb onlangs een bericht over hengels in het forum geplaatst.
Er zijn verschillende reacties binnen gekomen.

Ik ben nu al stukken verder.

Hier is er één die me heel interessant lijkt.

Dag Thomas, Dag Pascal, enerzijds vraag je nogal wat- en anderszijds geef je helemaal niet duidelijk aan wat je uiteindelijk wilt? Maar goed het heeft geen zin om te gaan discussiëren over waar het om draait. Ik zal een paar vragen beantwoorden en dan moet je er van uitgaan dat ik méér dan vijf en dertig jaar hengels heb gebouwd, (voor alle visserijen en dan met name erg veel voor de karpervisserij). Ik heb er inmiddels wel een paar duizend gebouwd. En momenteel doe ik dat niet meer voor mijn beroep,(simpel omdat ik er niet genoeg mee kan verdienen) , maar enkel nog als ik er zin in heb of omdat ik iemand aardig vind... of als het een crimineel betreft, die zoveel geld voor mijn hengels wil betalen dat ik er tenminste wat wijzer van wordt? Momenteel heb ik enkele aanbiedingen op mijn website, http://www.sensorfishing.spydar.com staan die de ideale karperhengels het dichtst benaderen. Maar.... er is altijd een maar.... Ik bouw bijna uitsluitend sets van twee identieke hengels en ik verkoop ze alleen als set van twee identieke hengels. Ik ben een fel tegenstander van het vissen met drie hengels en mensen die dat doen vind ik domme hebzuchtige en bekrompen mensen die niets van de ware essentie van het karpervissen begrijpen! Ik lever dan ook nooit aan mensen die met drie hengels op karper vissen....! Zo en waarschijnlijk ben je nu niet meer geïntresseerd in mijn verdere betoog? Maar je hebt de moeite genomen om mij te schrijven.... en je hebt me beleefd gevraagd een reactie te geven. Dus zal ik je brief beantwoorden.


Dag uit België,

ik ben al jaren lid bij het VBK, maar zij kunnen me ook niet verderhelpen.
Ik hoop dat jullie dat wel kunnen.

Ik zou namelijk buitengewone stokken willen. We spreken in Nederland van blanks
En dat is niet zo evident. Dat wil iedereen wel... maar de meeste mensen kopen toch steeds weer de standaard fabriekshengels, omdat ze populair- en meestal goedkoper zijn. Jouw woord, stokken, is daarop beter van toepassing.
Ik weet dat Cor Spinhoven waarschijnlijk de beste heeft die er voor het moment op de markt zijn, en dat is ook niet echt moeilijk. Waarom? er zijn veel meer goede hengelbouwers in Nederland! Ik heb vroeger bij Peeters Hengelsport in Amsterdam gewerkt. en daar een paar duizend hengels gebouwd. Later is Cor Spinhoven er bij gekomen en die heeft ook hengels gebouwd. Ik ben hengelsport-journalist en privé hengelbouwer geworden. Cor is voor zichzelf begonnen. Cor moet aan zijn hengelbouw geld verdienen en er van leven. Ik bouw alleen nog hengels voor de nieuwe ontwerpen en voor m'n plezier. Hij moet tien hengels in de week bouwen, ik bouw er twee per week! Hij moet betaalbare componenten gebruiken om winst te maken, ik kan de duurste componenten kiezen en ik maak dan ook practisch geen winst! En dan mag iedereen voor zichzelf uitmaken wie technisch de beste hengels bouwt? Mijn hengels lijken totaal niet op die van Cor. Hij werkt met oversteeksluitingen op de blanks, (ik noem dat valse taperingen) en ik werk liever met pensluitingen, (deze geven de hengel een veel betere testcurve/buiging. Hij werkt met slanke dikwandige blanks die de hengels topzwaar en zwabberig maken, terwijl ik medium tapers met een wat dunnere wandikte verkies, (waardoor je een betere krachtopbouw in de blank krijgt.) Het is zelfs zo dat ik eerder een fasttaperblank zou kiezen dan zo'n superdunne zwabber. (en dat is uitsluitend mijn persoonlijke mening)
Ik vind dat de karpervisser niet verwend zijn. Er bestaan wel bekende en dure merken zoals, Fox, Ashby,..., maar ik vind ze niet echt buitengewoon. Al deze fabriekshengels zijn in feite goedkope massaproducten die tegenwoordig allemaal uit China en Taiwan komen. Ik noem het, "mooie rotzoo!" Ze zien er vaak mooi uit maar het materiaal is van slechte kwaliteit., (en omdat het oog ook wat wil, verkoopt het dus goed). Op deze hengels zitten meestal maar zes loeigrote geleideogen en daarmee zou de hengel dan verder werpen? Op mijn hengels van 12" = 3.60 meter bij een testcurve van 2,5 lbs, staan tien kleine Fuji-Sic-geleideogen. En met deze hengels werp je nog verder...? De Bosbaan in Amsterdam is 100 meter breed en bij een test met 80 gram lood haalden geen van de fabriekshengels de overkant... maar de mijne wel! (je ziet dat er meer gelult... dan bewezen wordt! (Trouwens ikzelf vis bijna uitsluitend met 11- voeters van 2 lbs en 11 - voeters van 2,5 lbs) Met elf voeters heb je méér controle op de vis.. Daarom grijpen de mensen tegenwoordig sneller naar twaalf voeters bij 3 lbs en dat is een verkeerde gedachtengang.

Waarom zeg ik dat? Ik zie dat ze bij de vliegvissers stukken verder zijn.
Kijk maar op de websites. ( in de USA bijvoorbeeld) Nee, fout, Kijk maar bij http://www.rodbuilding.com Amerikanen zijn over het algemeen allemaal blaaskaken die rijkversierde zuurstokken maken. Allemaal kleuren en sierwikkelingen, en vette twee-componentenlakken. Bah.... Heb je wel eens van kunst en kitsch gehoord? Iedereen heeft het over de Harley Davidson motoren. Wel ik vind het foeilelijke en ouderwetse krengen die alleen maar plofgeluiden voortbrengen. Nee... geef mij de technisch hoogwaardige Duitse BMW's maar. Mijn hengels hebben geen versieringen en geen ouderwetse kurken handgrepen maar moderne Hypron grepen, er staat zelfs helemaal niets op, geen merk, geen aanduiding, geen naam, (helemaal niets), en zo hoort het ook. IK ben zelfs de enige, (misschien in heel Europa), die helemaal niets op zijn hengels heeft staan! Wel heb ik de allerbeste materialen gebruikt en deze met de meeste zorg samengesteld en opgebouwd met dubbele wikkelingen, tot de beste hengels die je kan kopen. Je kan er dan ook gerust dertig jaar mee gaan vissen. Tenminste als je genoeg geld hebt om ze te betalen? Want véél mensen willen van alles maar als het puntje bij paaltje komt blijken ze helemaal geen geld te hebben?

Vele maken ook hun eigen rods zelf. Ik heb er verschillende kunnen zien. Een mooier dan de andere.
Echte juwelen. Veel fabricanten verkopen ook een groot aantal onderdelen. Ik vind het allemaal kitsch en troep. Het heeft niets met hengelbouw en zeker niets met vissen te maken. maar als je het mooi vindt dan moet je het doen, smaken verschillen?
Reelhouders ( edelhout zoals rozenhout, padouc,...), ogen in verschillende kleuren, enz.... Cor is daar nu ook mee begonnen, maar de keuze is niet echt groot. Al deze dingen worden gemaakt om geld te verdienen. Ik weet niet of jij een auto hebt maar dat is hetzelfde verhaal. Ken je die geturbode Amerikaanse auto's met springveren en koeiehorens en die enorme wielen, Wel dat valt in de zelfde categorie, "shit". Dus laat je niet gek maken met die troep.

Ik zoek al een tijdje meer inlichtingen, vooral in de VS.
Een probleem is een gepaste blank vinden. Ik dacht aan een Salmon blank, maar die zijn maar max 11 ft lang. Zalmblanks heb ik vroeger gebruikt om er karper-pen-hengels van te maken. En na het in de praktijk uittesten bleken deze slowtapers volkomen ongeschikt te zijn. De grotere karpers deden met mij wat ze wilden... in plaats van dat ik de leiding had bij de dril. Niks waard dus.

Ik zoek heel dunne blanks van 13 ft, 2 lbs en een parabolische actie. Natuurlijk high modulus. Helemaal fout en ongeschikt dus. Je kan er geen goede langzaam opbouwende kracht mee zetten. En als deze blanks dan ook nog oversteeksluitingen hebben, kan je ze hooguit als boogjes voor je tuin gebruiken om sla onder te telen!
Cor laat er bij Talon in de VS maken, andere blanks zouden uit New Zeeland komen. Ja dat kan best waar zijn, (en even tussen haakjes, Cor bouwt uitstekende hengels. Het is alleen jammer dat hij geen mediumtaper blanks met pensluiting wil gebruiken?

Met de onderdelen wordt het ook een probleem, daar de blanks voor het vliegvissen op zalm toch redelijk dun zijn.
Dus die zouden waarschijnlijk ook niet op de blanks passen. (daar ga ik niet verder op door omdat ik dat al uitgelegd heb.)

Ik heb dus verschillende vragen aan jullie.
a) Heeft iemand ervaring met het opzetten van blanks? (je kan geen blanks opzetten want dat zou veel te duur worden, Het maken van één mandril dat is de mal kost ongeveer 4000 euro en je moet voor een beetje collectie ongeveer 12 mandrils bezitten. en je hebt er minstens een kleine fabriek voor nodig om het hele arbeidsproces uit te kunnen voeren.) Dus kan je beter bij Sportex in Duitsland of North Western in Engeland gaan kijken of die de blanks verkopen die aan jouw wensen voldoen.
b) Wie weet waar Cor zijn blanks koopt? Talon, en de andere? (Vraag het hem zelf maar... ik denk niet dat zijn antwoord net zo uitgebreid is... als het mijne, (grijns). of typ: http://www.google.com en typ in het balkje, Rodbuilding.
c) Kent iemand misschien een persoon die blanks tegen betaling opzet? Het moet wel een vakman zijn. Nee alleen de grote fabrieken doen het en die maken niks op speciale bestelling... Tenzij je er duizend in één keer koopt en contant betaald?
Iemand die niet met de gekende bouwers, zoals Cor werkt, daar ik de enige wil zijn met zulke stokken.
d) Ik heb gehoord dat een karpervissers, die in de buurt van Heerlen of Kerkrade woont, zijn stokken zelf heeft opgezet.
Wie kent hem? Die ken ik niet en geloof ik het ook niet... om de bovenvermelde reden. Ook hij zal zijn blanks gewoon ergens kopen en dan suggereren dat hij ze zelf maakt. Je kan daar achter komen door de persoon te vragen of je eens bij hem mag kijken. Wedden dat dat niet mag of kan....? (wederom, grijns)

Ik hoop echt, dat jullie me kunnen helpen. Nou ik denk dat ik je al een heel eind op weg geholpen heb.
Verschillende vliegvissers ( Fransen en Belgen ) hebben me al veel tips kunnen geven, maar voor hen is de karperwereld iets waar ze eigenlijk niet veel van afweten. Toch was het vaak heel leerrijk wat ze me zo schreven. Dat is mijn antwoord ook... )

Op het VBK hoef ik niet te rekenen, daar niemand tot nu daarover bezig is geweest.
Dus mijn laatste hoop ligt bij jullie. Goed Pascal, Nu heb ik aan jou ook een vraag: "Wil jij deze hele e-mail met jouw en mijn tekst naar het FORUM en ook naar het VBK doorsturen. Vooral omdat ook daar mijn naam gevallen is. Laat ze zien wat jij vraagt... en laat ze tevens zien wat mijn antwoord daarop is. Dan blijven de mensen niet met verkeerde ideeën rondlopen. O laten ze zich opruien of om de tuin leiden. En als je een ander ook zulke vragen stelt stuur deze e-mail dan mee want je bespaart het dan de mensen om dezelfde antwoorden te gaan geven, O.k.?
Neem deze raad maar van een oude rot in het vak aan.


Bedankt voor jullie hulp
PS: Jullie kunnen me ook mailen. En doe iedereen van mij de groeten en wens ze maar goede vangsten.

Pascal

Ik hoop dat je me kunt helpen. Dat heb ik naar beste weten gedaan.
Heb je foto's van je stokken? Die staan op mijn website.
Van waar heb je de blanks? Meestal van North Western of Tri-Cast uit Engeland omdat die van topkwaliteit zijn.
Heb je een website? Handgebouwde hengels kosten dan ook meestal tussen de 400 en 600 euro per stuk.

Pascal Mijn website is, http://www.sensorfishing.spydar.com Je kan de link meteen aanklikken.

Groeten van Thomas Lont.

Wat vinden jullie daarvan?
Jullie kunnen me mailen
Pascal Scauflaire
Berichten: 147
Lid geworden op: 23-12-2003 01:00
Locatie: Montzen

27-12-2003 18:42

[color=green]Goeiemorgen Pascal,

Wel je zegt precies de goede dingen. En daarmee denk ik dat je ook de goede instelling hebt om op karpers te vissen. (het zijn immers levende dieren en die verdienen het om met respect behandeld te worden). Het is vaak de ondeskundigheid en de hebzucht van de mensen, die hen de verkeerde weg doet kiezen.

Natuurlijk zal ik veel slechte reacties krijgen. Dat komt omdat ze me niet begrijpen en omdat ik anders ben- en anders denk- en anders vis. (maar ze vergeten dat ik méér dan veertig jaar intensief op karpers vis... ) Die mannen zijn trendvolgers, (die graag bij een clubje willen horen), en ik ben altijd een trendsetter geweest, (steeds op zoek naar nieuwe dingen.) Echt vissen doe je met de hengel in de hand, en dan moet je de vissen op gaan zoeken. Anders laat je een systeem voor je vissen. En doe je zelf helemaal niets... behalve dan een vis naar de kant sleuren! Met drie hengels heb je méér kansen en met dertig hengels heb je nog méér kansen.... maar niet méér plezier! Begrijp je wat ik bedoel? Die mannen snappen niets van het karpervissen... Ik ben blij dat jij dat wel doet en dan is er nog veel plezier voor je weggelegd. En vooral in Nederland is enorm veel vrij in verbinding staand karperwater waar je prachtige avonturen kunt beleven. Je hoeft daar helemaal niet voor naar Frankrijk. En zeker het vissen in die betaalputjes, (waar alleen maar 30-ponders ingegooid worden), dat vind ik pas echt een domme visserij!


P.s. en zet dan ook dit antwoord en daarop mijn respons weer op het Forum, want dan volgen er gegarandeerd verhitte discussies en dat zet de mensen aan het nadenken.(daar gaat het tenslotte om... doei, doei,) (en stuur mij dan de URL van dat Forum).

Groeten van Thomas Lont.
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

27-12-2003 19:18

Nou Thomas,
da's nog eens eerlijk en duidelijk.

Alleen...........die BMW motoren hè....
Kwaliteit is het, okay.
Liever zit ik dan op een Ducatie, dat zijn kunststukjes op zich.

Zou ik daarom ook met Tri Cast vissen??

Sportieve groeten Henk
Gebruikersavatar
Bart Janssen
Berichten: 1354
Lid geworden op: 18-01-2002 01:00
Locatie: Tussen de Rivieren
Contacteer:

27-12-2003 20:28

Sinds vorige week eigenaar geworden van twee Tri-Casten, moet er alleen nog een visje mee vangen om een indruk te krijgen. Hopelijk dit jaar nog anders vast en zeker volgend jaar!

Goede vangsten
Blank
Martijn wiersma
Berichten: 34
Lid geworden op: 23-08-2003 02:00
Locatie: katwijk

29-08-2004 21:23

Heb sinds vorige week PB hengels gekocht 2,75 lbs . Schitterende dunne hengels :) en erg netjes voor de prijs.
Stephan Zegwaard
Berichten: 41
Lid geworden op: 17-02-2002 01:00
Locatie: Lelystad
Contacteer:

02-05-2005 00:18

Ik heb het stuk van Thomas Lont gelezen en moet zeggen dat hij in een hoop dingen gelijk heeft.

Ik vind het echter wél erg jammer dat Thomas een heleboel karpervissers over één kam scheert.
Gebruikersavatar
lust frank
Berichten: 816
Lid geworden op: 24-09-2004 22:50
Locatie: Koolskamp - België
Contacteer:

02-05-2005 01:15

De hengels die ik inzet zijn de volgende :

- 2 x Kevin Maddocks dual taper nr 1 12 ft 2.00 lbs
- 2 x Kevin Maddocks dual taper nr 2 12 ft 1.75 lbs
- 2 x WS shadow 12 ft 2.25 lbs (volgens ik gehoord heb zelfde blank als
KM)
- 2 x WS shadow 12 ft 2.50 lbs (alsook zelfde blank KM)
- 3 x WS shadow 12 ft 2.75 lbs (alsook een blank van KM)
- 3 x Ws Maxumm 12 ft 2.75 à 3.00 lbs
- spodhengel de Shimano beastmaster spodrod 12 ft 5.5 lbs
- markerhengel de allereerste phantom gebouwd door WS

Heb alsook nog verschillende andere hengels gehad maar die zijn intussen reeds allemaal terug verkocht daar deze niet voldeden aan mijn visserij.

Frank
----------------------------------------------------
bezoek onze site en forum http://www.carpmates.be
----------------------------------------------------
http://www.fishing.be
----------------------------------------------------
randy uildriks
Berichten: 95
Lid geworden op: 25-03-2005 17:17
Locatie: Dorpje midden in t land

02-05-2005 09:49

ik vis met twee elite euro magic carp 2 3/4 lb.
Bevallen me best
Gebruikersavatar
Jeroen Hof op't
Berichten: 1346
Lid geworden op: 05-08-2004 10:28
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

02-05-2005 10:14

Mitchell Performance Carp
2 3/4 LB
BORN TO FISH, FORCED TO WORK

Afbeelding
Gebruikersavatar
vinnie kuiper
Berichten: 861
Lid geworden op: 16-06-2004 12:06
Locatie: Den Haag
Contacteer:

02-05-2005 15:35

afhankelijk van de visserij:

12ft 2lb carbojet ......vanuit de boot
12ft 2.75lb stradic zwart... meest inzetbaar
13ft 3lb stradic zwart..... knallen
12ft 2.5lb powerglas hhc....slepen
penhengel12ft 2lb grafiet....oppervlakte en pennen
penhengel12ft 2lb glas........ bruggen

vang bijna al m'n vissen op de penhengel1.... :D

Gr vin
als je doet wat je deed vang je nog steeds geen reet

http://nl.youtube.com/watch?v=eG7RbQmAb0o
Gebruikersavatar
vinnie kuiper
Berichten: 861
Lid geworden op: 16-06-2004 12:06
Locatie: Den Haag
Contacteer:

02-05-2005 15:35

afhankelijk van de visserij:

12ft 2lb carbojet ......vanuit de boot
12ft 2.75lb stradic zwart... meest inzetbaar
13ft 3lb stradic zwart..... knallen
12ft 2.5lb powerglas hhc....slepen
penhengel12ft 2lb grafiet....oppervlakte en pennen
penhengel12ft 2lb glas........ bruggen

vang bijna al m'n vissen op de penhengel1.... :D

Gr vin
als je doet wat je deed vang je nog steeds geen reet

http://nl.youtube.com/watch?v=eG7RbQmAb0o
Jorrit Hazen
Berichten: 100
Lid geworden op: 30-03-2005 00:27
Locatie: FISHTOWN!
Contacteer:

02-05-2005 16:51

shimano hyperloops, 2,5 lb 3,60
Hatsikidee!
jeff severeyns
Berichten: 122
Lid geworden op: 18-07-2004 21:31
Locatie: kasterlee (belgie)

02-05-2005 17:15

2 rangemasterII :P 2,75lbs
Joris Kroes
Berichten: 691
Lid geworden op: 26-07-2003 02:00
Locatie: X2 Ovaal!!

02-05-2005 17:46

Ultimate Passion Carp 2.75
Herwin Kwint
Berichten: 412
Lid geworden op: 21-10-2003 02:00

02-05-2005 19:28

Ethos van FOX

Hoor ook zeer goede recenties over zijn opvolger de Matrix.

MVG

Herwin
Gebruikersavatar
lust frank
Berichten: 816
Lid geworden op: 24-09-2004 22:50
Locatie: Koolskamp - België
Contacteer:

02-05-2005 19:40

Inderdaad zoals Herwin zegt zijn de stokken van Fox met name de Matrix zeker aan een grote opmars bezig. Heb deze kunnen bewonderen en er al eens kunnen mee werpen en ja hoor een vis drillen zeker niet te versmaden die stok. Is een beetje gewoon worden aan die nieuwe concepten oversteek/pensluiting maar dit doet natuurlijk niets terzake aan de capaciteiten van die stok.

Mvg

Frank
----------------------------------------------------
bezoek onze site en forum http://www.carpmates.be
----------------------------------------------------
http://www.fishing.be
----------------------------------------------------
iwan de ruiter
Berichten: 41
Lid geworden op: 06-05-2005 10:13
Contacteer:

06-05-2005 14:04

hoi

ik heb 4* chub power wave 2half lbs
met 4* spro free liners 70.
binne kordt 4* shimano ultegra 14000 :D
Plaats reactie