proline sinking braid gevlochte lijn


Plaats reactie
eumir teterissa
Berichten: 276
Lid geworden op: 30-08-2005 08:40

21-01-2008 23:57

Iemand nog goede ervaring met de proline sinking braid, Ik ben opzoek naar een zinkende lijn, maar ik hoorde dat het lastig werpen was. Iemand nog positieve ervaringen? of is het echt bagger
Ik wil de lijn voornamelijk gaan gebruiken voor obstakelvissen en een betere beetregistratie

Ben benieuwd naar de reacties
Gebruikersavatar
Rob Blok
Berichten: 107
Lid geworden op: 22-12-2007 12:09
Locatie: Bangkok (Nothaburi)
Contacteer:

22-01-2008 03:43

Ik heb pioneeer musculine. Hij zinkt (niet zo snel als nylon) maar hij zinkt uiteindelijk. Hier zijn vrij grote diameters te krijgen. Persoonlijk ben ik er niet helemaal weg van. Maar ik moet het nog op het grote water proberen waarvoor ik het eigenlijk gekocht heb.

Ik heb ook gatorbraid, die vind ik zelf beter zinken maar is maar tot 25 pond (kan genoeg zijn voor je) Deze werpt ook lekker ik ben daar wel redelijk tevreden mee. Helaas gaat het maar tot 25 pond.
mai pen rai
K. van den Herik

22-01-2008 07:59

Buiten het werpen, dus afstanden tot een 100 meter, kunnen alle overige voordelen zoals een snellere beetregistratie, zwaar tegen vallen. Zeker als je ahw over dieper water heen vist. De lijn gaat doorhangen en wordt zo zwaar dat er geen verschil is met normaal nylon.

Hoe ik dat weet? Simpel. 1 hengel drijvende lijn van Jacco. waker erin hangen en het lood verplaatst al bijna. Et moi? Krijg je het lood niet vant plek

Het spul is redelijk sterk en schuurbestendig. Zoalang de spoel niet al te vol zit, is er wel mee te werpen. Soms niet, ik durf in elk geval niet meer volle bak uit te halen.

Mijn gevlochten lijn, die zonk en weinig rek heeft is vervangen door 60/100e. Kost een kwart en werkt voor mij perfect.


MVG

klaas
Plaats reactie