gekleurde nylon... wel of niet nadelig?


Plaats reactie
Gebruikersavatar
ruud en wendy rustenburg
Berichten: 22
Lid geworden op: 15-01-2008 20:48
Locatie: oudenbosch

16-01-2008 12:57

ik heb al verschillende onderwerpen / vragen hierover gelezen maar ik ben nog steeds niet overtuigd!!!

ik vis nu sinds een jaar met fel groene draad (van een 1400m spoel), en ik ben eigenlijk sinds die tijd niet zo onder de indruk van mijn resultaten (het kan ook tussen mijn oren zitten).

maar nu wil ik voor het nieuwe seizoen nieuwe draad op mijn molens spoelen en aangezien er nog genoeg draad op de bulk spoel zit is de keuze makkelijk...!!!!!

alleen nu heb ik ook positieve reacties gekregen over de draad van daiwa, de (infinity) die een neutrale kleur heeft.....

nu is mijn vraag, zou de geel/groene draad een negatieve invloed kunnen hebben op mijn vangsten of zit het echt tussen mijn oren?

Afbeelding
dit is de draad! in het donker geeft ie net geen licht af........

ik hoor het wel.. :wink:
carphunting, just our way of life!!!
Gebruikersavatar
Lukas den Admirant
Berichten: 521
Lid geworden op: 21-11-2006 20:04
Locatie: Hoogeveen

16-01-2008 17:33

Op bepaalde wateren kan dit wel degelijk nadelig zijn voor je vangsten. Op de dvd's van Korda laten ze duidelijk zien dat karpers schrikken bij het aanraken, maar ook bij het zien van strakke lijnen. Nou valt deze lijn vele malen beter op dan een camou/donkere lijn.

Ik zou deze lijn gevoelsmatig nooit op mijn molens spoelen!

Als ik jou was zou ik op dezelfde wateren met camoulijn gaan vissen, slidertje boven de tube en nog een toploodje ervoor, niet al te strak aandraaien en een licht wakertje. Denk dat je met deze manier van vissen wel enkele vissen bent misgelopen hoor helemaal als je ook nog met korte/geen tube en zonder slider ed viste!

Gauw weggooien dat spul was wat ik zou doen
Gebruikersavatar
Mourad Aviara
Berichten: 3299
Lid geworden op: 01-03-2005 22:28
Locatie: Noord Holland

16-01-2008 17:42

Dag Ruud.