zinkend gevlochten draad


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Rob Blok
Berichten: 107
Lid geworden op: 22-12-2007 12:09
Locatie: Bangkok (Nothaburi)
Contacteer:

08-01-2008 05:06

Hoi,

Ik vis soms met een dobber (drijvend) op groot water hier in Thailand. Daarvoor moet je minimaal met 40 ponds lijn vissen. Nylon heeft als voordeel dat het zinkt niet onbelangriik want anders drijft je dobber overal heen als er wat wind staat.

Ik heb gemerkt dat ik met gevlochten draad dat 60 pond is bijna 1,5 - 2x de afstand werp als met 50 honderste nylon lijn. Ik zoek dus een gevlochten lijn die zinkt. De lijn die ik op het moment heb kan ik alleen gebruiken als er geen wind staat.

Kent er iemand zon lijn ?

Ik heb al wat gehoord over toploodjes.. maar ik neem aan dat dat alleen werkt als je geheel zonder dobber vist.

Ik heb wel wat lichter lijn gatorbraid dat werk goed in de andere wateren waar de vis wat minder groot is. Dat is 25 ponds lijn en zinkt wel (niet super snel maar het zinkt). Helaas heb ik dat niet dikker gezien.
Sander Benjamins
Berichten: 484
Lid geworden op: 14-08-2007 14:53
Locatie: Assen

08-01-2008 12:43

Dit is moeilijk, veel merken beweren dat hun lijn zinkt, dit is ook wel zo enkel de eerste sessies, naar verloop van tijd als de lijn paar keer goed nat is geworden wordt deze al een stuk minder zinkend, het beste wat ik tot nu toe heb geprobeerd is whiplash van Berkley, maar ben ook wel benieuwd als er mensen zijn die een gevlochten lijn heeft die ZINKEND BLIJF.

MVG Sander..
Gebruikersavatar
martijn dekker
Berichten: 383
Lid geworden op: 22-10-2003 02:00
Locatie: Geldermalsen
Contacteer:

09-01-2008 11:12

Proline heeft gevlochten lijn die zinkt in meerdere diameters, kijk maar eens op de site. Werkt perfect!
Als je in Thailand woont is het te koop via een online shop.
Gebruikersavatar
Rob Blok
Berichten: 107
Lid geworden op: 22-12-2007 12:09
Locatie: Bangkok (Nothaburi)
Contacteer:

09-01-2008 12:21

Ik zal eens kijken ik vond zelf ook al wat, maar wilde weten of er meer was.
http://www.hottackle.com/product_info.php?products_id=5224

Ik las wat goede dingen hierover op een Australisch forum. De pest is gewoon dat lijn met een grote diameter voor geen meter werpt. Maar dat het gevlochten lijn dat ik hier heb dus niet zinkt. Zolang het niet waait gaat het wel maar anders wordt het lastig. (ik vis drijvend met een dobber en daaronder een aasbal).

Ja ik zal zeker naar een online shop moeten gaan het is hier droevig gesteld met hengelsport winkels, hoewel het ook kan zijn dat ik ze gewoon niet kan vinden.
Plaats reactie