is er iemand die deze unit al geprobeerd heeft?


Gebruikersavatar
Viktor van Ophuizen
Berichten: 1424
Lid geworden op: 16-10-2002 02:00
Locatie: omgeving nijmegen

20-03-2008 20:15

Beste nick en andere off topic luitjes

Ik vraag alleen maar naar gebruikers ervaringen niet naar iedereen zijn mening.....
Al die meningen zijn gewoon topic vervuilingen...
als ik de mening van iedereen had wil weten had ik de topic "wat vinden jullie van gps op de voerboot"' genoemd.
Als mensen het niet aanstaat een gps op de voerboot of gps in het algemeen moeten ze niet reageren.
Wat iedereen er van vind intresseerd mij werkelijk geen ene reet.

Als iemand een topic start met de vraag:ik zoek blauwe hengels met kurk...ga ik toch ook niet reageren met een antwoord dat ik blauwe hengels met kurk niet mooi vind!

Snap je nu wat ik bedoel? nu zullen een aantal mensen zeggen ...ja maar dit is een forum..klopt helemaal.
maar als je dan reageerd reageer dan met inhoud...anders gewoon niet doen.

En als iedereen dat nu eens laat tillen we met z'n allen het forum weer tot enig nivau!!!

gr viktor
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

20-03-2008 21:37

Beste Viktor,
Vraag de beste man welke GPS ontvanger er geplaatst is, dit kan bepalend zijn voor de ontvangst.
Gebruik zelf al enige jaren een navigatiesysteem de mio 269+, de gps ontvanger SiRF Star III GPS-chipset die geplaatst is gaat ook door warmte werende ruiten zonder externe antenne en zit toch altijd tussen de 8 en 12 satellieten.

Vandaar ook mijn keuze, het topmodel van TomTom had op dat moment nog een ouder type ontvanger.
groet,
Peter
It's not who you are, it's who you know.
Gebruikersavatar
Viktor van Ophuizen
Berichten: 1424
Lid geworden op: 16-10-2002 02:00
Locatie: omgeving nijmegen

20-03-2008 21:58

beste peter,

Hoe is ie? shirtje al ontvangen?
Ben zelf aan testen met een tomtom 910 go deze ontvangt gemiddeld altijd wel een sateliet of 8,vandaag tijdens een dik wolkenpak en veel regen ook.
heb de gegevens van de ontvanger bij de hand
hier komt ie:
TECHNICAL SPECIFICATIONS
C/A code 1.023 MHz chip rate
Channels 12
2.1.2 Accuracy
Position 15 meters, 2D RMS
7 meters 2D RMS, WAAS corrected
1-5 meters, DGPS corrected
Velocity 0.1 meters/second
Time 1 microsecond synchronized to GPS time
2.1.3 Datum
Default WGS-84
Other Support different datum by request
2.1.4 Acquisition Rate (Open sky, stationary requirements)
Reacquisition 0.1 sec., average
Snap start 2 sec., average
Hot start 8 sec., average
Warm start 38 sec., average
Cold start 45 sec., average
2.1.5 Dynamic Conditions
Altitude 18,000 meters (60,000 feet) max.
Velocity 515 meters/second (1000 knots) max.
Acceleration 4g, max.
Jerk 20 meters/second3, max.

Zendvermogen 100mw VHF band
afstand 500 meter, 800 meter mogelijk wanneer de juiste antennes toegepast worden

war dat nu precies qua nauwkeurighied inhoud weet ik niet,wellicht een techneut hier op het board?
heb zojuist mail ontvangen van de maker van het systeem en hij zegt dat 2 meter nooit haalbaar is omdat gps daar te onnauwkeurig voor is :(
alleen op mode 2 is dat haalbaar maa dat komt zelden voor,heb hem gelijk terug gemaild met de vraag wat dat precies inhoud en in welke condities mode 2 wel haalbaar is.

mvg

viktor
Gebruikersavatar
Viktor van Ophuizen
Berichten: 1424
Lid geworden op: 16-10-2002 02:00
Locatie: omgeving nijmegen

20-03-2008 22:18

Peter,verder maild hij mij dat in praktijktesten is gebleken dat met een ontvangst van 6 satelieten je bootje binnen een range van 5 meter van je marker komt.
Uit proeven met ontvangsten van 8 satelieten kwamen ze binnen een straal van 1 meter van de marker,echter word hier geen garantie op gegeven.
Binnen 1 a 2 meter van je marker komen is voor mij voldoende,de rest doe ik wel op de dieptemeter,echter ben je nooit gegarandeerd van 8 of meer satelieten.....dat is dan wel weer jammer zeker als je vist op stekken waar veel begroeing is en je precies op dat schone vierkante metertje wil vissen.

groet viktor
Gebruikersavatar
Nick van den Oord
Berichten: 282
Lid geworden op: 21-11-2003 01:00
Locatie: Eindhoven

20-03-2008 22:26

snap wel wat je precies bedoeld viktor, maar vond jouw response de eerst keer niet zo toppie..

mja laten we het er maar bij houden, en dan ontopic blijven ;)

mvg,
Nick
Gebruikersavatar
richard otte
Berichten: 99
Lid geworden op: 20-11-2002 01:00
Locatie: Goes

21-03-2008 15:06

weer of geen weer tijd voor een beer.
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

21-03-2008 15:27

Hoi Viktor,
5 meter is dan toch ook voldoende, als je enige ervaring hebt met een dieptemeter + een goede dieptemeter gebruikt dan moet je toch weer spot on komen? Zou eens kijken naar dat systeem van powercatcher, lijkt niet verkeer zo op het eerste oog.

En yep, heb van Ans & Henk de polo ontvangen + het stuk aquatex waar ik om vroeg, dus weer top geregeld ;-)

We hebben contact,
Peter
It's not who you are, it's who you know.
Gebruikersavatar
Viktor van Ophuizen
Berichten: 1424
Lid geworden op: 16-10-2002 02:00
Locatie: omgeving nijmegen

21-03-2008 18:19

nick: ok,we laten het erbij,no hard feelings :lol: (wat betreft mijn eerste posting heb je helemaal gelijk)

richard:
heb ik ook naar zitten kijken ,opzich is het niet verkeerd maar er zitten toch wel wat nadelen aan natuurlijk ook voordelen.
nadelen:
pda's zijn voorzien van windhoos en ik heb zelf een aantal pda's gehad en die dingen doen vaak net wat ik niet wil bv: uitzichzelf aangaan terwijl ze uitstaan,wat resulteerd in een lege batterij wat weer resulteerd in opnieuw installeren etc etc....
Je bent toch buiten bezig met zo'n pda,vocht en regen daar kan hij niet goed tegen.
Je hebt 2 apparaten nodig om de boot te kunnen ontvangen namelijk de pda+de ontvanger (deze is los) persoonlijk wil ik de ontvanger incl antenne boven de zender monteren zoals bij de fullcrum navigator zonder al te veel poespas zoals externe voedingen,kabels etc.

voordelen:
Je kan wel veel meer met een pda,de software kan makkelijk geupdate worden,eventueel een foto van het water (op schaal) eronder zetten...calibreren en gaan met die banaan.op deze manier kan je zelf ook een diepetekaart maken met eventuele software op de thuis pc.
Je kan volgens mij eindeloos veel markers opslaan,gps coordinaten invoeren van bv je gps/diepetemeter combo (want je gaat natuurlijk eerst met een normale boot de stek optimaal verkennen voordat je deze vast zet als zijnde potenciele aas verschransplek) teminste ik wel.
en je kan op de pda ook nog spelletjes spelen,film kijken,mailen,internetten etc etc :lol: maar goed dat is nu effen niet belangrijk.

wellicht komen ze met een waterdichte behuizing die je op 1 of andere manier boven de zender kan vastzetten,er zijn al behuizingen (waterdicht) voor de pda maar deze zijn mij te lomp....
wat nu de beste keuze is qua voerboot gps weet ik nog niet,het is ook zo nieuw nog.
mijn voorkeur gaat uit naar de fullcrum navigator alleen is de prijs om te huilen zie heironder:

Fullcrum navigator kost in engeland 850 euro en hier in nederland een dikke 1000 euro :o (importeur megafish gooit er 150 euro bovenop voor eventuele retour zending engeland,beetje vaag,dat soort fratsen doen mij gelijk denken dat er al een aantal zijn terug gestuurd)
De gps van leon bosveld kost 850 euro incl pda
En de blauwe deze dus http://www.visvinder-oost.nl/page1.html kost voorlopig 600 euro.

welke nu de beste is...is tot nu toe nog onbekend.


Peter: 5 meter moet voldoende zijn.....ik ben ook een beetje aan het mierenneuken erover
wat betreft gps leonn bosveld zie hierboven.

we spreken mekaar

mvg

viktor
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

22-03-2008 00:28

Hoi Viktor,
Komt goed, verder succes met je keuze. Het zijn een hoop munten dus een goede keuze is evident.
Qua lompheid, vind aquapack wel meevallen --> zie link.

http://www.expansys.nl/zoompic.aspx?type=item&i=120494

groet,
Peter
It's not who you are, it's who you know.
Gebruikersavatar
Viktor van Ophuizen
Berichten: 1424
Lid geworden op: 16-10-2002 02:00
Locatie: omgeving nijmegen

22-03-2008 21:11

Beste peter,

Ik ga het eerst eens allemaal rustig afwachten en bekijken proeven en testen ik heb er immers absoluut geen haast mee.
Dat aquapackje ziet er goed uit,alleen weet ik niet of je daar de aansluitkabel van de ontvangermodule in de pda kan laten zitten,geen idee of dat past.

fijn pasen allemaal

mvg

viktor
Gebruikersavatar
Viktor van Ophuizen
Berichten: 1424
Lid geworden op: 16-10-2002 02:00
Locatie: omgeving nijmegen

31-05-2008 01:14

Daar was ik weer.Zijn er nog mensen die een unit gescoord hebben?
ik hoor het nog steeds graag :D

mvg

viktor
Gebruikersavatar
raymond renirie
Berichten: 266
Lid geworden op: 03-11-2002 01:00
Locatie: Den Haag
Contacteer:

05-06-2008 13:07

Ik heb zelf thuis al 3 jaar een pda met een tomtom gps ontvanger nutteloos in de kast (nieuwe tomtom bij telefoon).
Door deze topic is gaan kijken hoevere mijn bleutooth kon reiken.
+- 80 meter in de straat, en das te kort naar mijn smaak, mischien draagt water verder?
Ben aan het zoeken naar een anttene versterker , weet alleen nog niet hoe dat zit met bluetooth , het is namelijk iets met een zwakke schakkel , het reikt zover als de laagste class aangeeft. 2 kanten op , de kortste bereik is je limit , danwel je gps ontvanger , danwel je pda
ik heb op de site van leon zitten kijken en die zegt dat het met je eigen pda zou kunnen , toch bleutooth waarschijnlijk , en probeer van mijn gps mischien een attenne te verlengen , klittebandje op me boot en ....

dit moet allemaal nog gaan gebeuren , daar ik pas vanavond een voerboot tot beschikking heb kan ik nog niks vertellen , wel werkt het prima met mijn zoontje in de straat

fles cola op de straat .
Jah vince fietsen ...nee nie zo hard rustig ...........
langzamer (pappa kijkt niet btw)
langzamer ........................ STOP ....voila 1.5 meter afstand
3x herhaald (JAH , fles verplaatst) 1.5 was maximale en verste misser. het kan dus wel.
En dit alles met de standaard tom tom navigator 2.0 op pda

(voor de zeurpieten , jah met een klittebandje word hij nat , das latere zorg , eerst wil ik 150 meter gaan halen, als ik het ooit gaat halen)