Rivierhengels


Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

17-01-2008 20:37

Ook ik gooi wel eens een hengeltje uit aan een grote rivier en daar stroomt het ook wel eens een beetje. Toch heb ik met m'n 2,5 ponds Armelites nog nooit het gevoel gehad dat ik een vis niet aan kon. En ik heb toch heel wat vissen gedrild die stroomafwaarts denderden, maar die ik echt wel weer terug kreeg zonder dat m'n molenspoel angstig leeg raakte. Ik vraag me trouwens af wat mensen op 80 meter afstand aan het doen zijn op een hard stromende rivier. Het is bij mij vooral de kant die vis oplevert en ik vis ook nooit verder weg dan 30-40 meter op de rivier zelf. 225 gram lood gooi ik dan voorzichtig overhead in, en gekraak heb ik nog nooit gehoord.

Groet,
Kees
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
harald bremmer
Berichten: 133
Lid geworden op: 26-11-2007 13:54
Locatie: Groningen

18-01-2008 11:56

Maar als er ergens takken liggen en je moet de vis stoppen is een 3 ponder geen overbodige pook.
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

18-01-2008 19:57

Wel eens een op snelheid liggende rivierkarper afgestopt Harald?
Ik denk zelf van niet, dat lukt je ook niet met een drieponder.
Ik ken een redelijk aantal riviervissers, en de meesten vissen ergens tussen de 2 1/4 en 2 3/4 lbs. Meestal ook met soepele doch taaie hengels en geen poken met 6 ogen. Maar nodig hebben en persoonlijke voorkeur zijn twee heel verschillende zaken.

Groet,
Kees
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Gebruikersavatar
Patrick Visser
Berichten: 546
Lid geworden op: 26-11-2007 16:22
Locatie: Hoorn (the netherlands)

23-01-2008 00:29

Thomas de nieuwe schreef:Ja maar op een zwaar stromende rivier het je niet veel aan 2 1/2 hengel!

Ik heb geen ervaring met leonhogendijk producten, maar de hengels schijnen handgebouwd te worden in engeland!

Anyway succes met je aankoop :roll:


Als ik me niet vergis, word nu juist de 'specimen hunter' in china o.i.d. geproduceerd. De new generation stokke worde in engeland afgebouw. (corrigeer me als ik het fout heb) :D