Baitcruiser Mini


dennis pieter
Berichten: 207
Lid geworden op: 15-02-2008 16:57

22-06-2008 12:05

stefan andriessen schreef:mourad,
enig idee hoe lang alle voerboten op een rij de boten test?
en al helemaal in welke omstandig heden.
ik denk toch echt dat je het advies van de bezitters moet vragen.
heb 1 keer een mini in actie gezien klopt het dat als hij het voer heeft gedropt dat hij dan langzamer terugvaart?


klopt omdat de voerbak open blijft
klapt soms wel weer dicht door de golfen :D
gewoon niet kopen die boten van ultimate!!
Jan Peter Teerling

22-06-2008 14:01

Mourad Aviara schreef:Ik denk erover na om deze boot te kopen, maar ben toch wel geschrokken over wat er gezegd wordt over de besturing. Is er al bekend of dit probleem verholpen wordt/is op dit moment?

Allevoorbotenopeenrij is er wel tevreden over.


Vier bladzijden drama en er dan nog over denken zo'n brok ellende te kopen.. Geld te veel Mourie?
Gebruikersavatar
Mourad Aviara
Berichten: 3299
Lid geworden op: 01-03-2005 22:28
Locatie: Noord Holland

22-06-2008 14:27

JPT, had ik dat maar. 8)

Het enige is dat ik zelf ook 2 personen ken met deze voerboot en die zijn er juist weer hardstikke tevreden mee. Daar bovenop krijg ik ook weer positieve dingen te horen hierover als ik het bij anderen navraag. Ik zou het in eerste instantie ook kopen, maar toen ik deze topic las begon ik te twijfelen. Ik wacht nog even met de aankoop tot ik wat meer over dit probleem heb gehoord.
Jan Peter Teerling

22-06-2008 14:49

Een bootje kopen met betrouwbare Duitse electronica, geen leuk casco met Chinese meuk van binnen aanschaffen. Het is niet de vraag of je shit krijgt, maar wanneer. Maaruh ik zal je mn rekeningnummer even in een pb'tje doen toekomen.. :D
Gebruikersavatar
Mourad Aviara
Berichten: 3299
Lid geworden op: 01-03-2005 22:28
Locatie: Noord Holland

22-06-2008 20:55

Je rekeningnummer? Ik kan je creditcardnummer veel beter gebruiken. :wink:
Martijn leeden
Berichten: 12
Lid geworden op: 04-03-2008 14:34
Locatie: ede
Contacteer:

23-06-2008 09:36

hehehehehe

ik weet niet heb er nu 2 in mijn bezit gehad en alle 2 was het niets
het is een prachtige boot om te zien
en buiten om dat de klep open blijft staan
de hookrelease niet altijd zo lekker werkt
en het licht aan de voorkant iets tegen valt zou het een mooie boot zijn
maar helaas wilden de boten bij mij gewoon niet recht varen
waar ik zelf aan denk is dat de chinese electronica veel gevoeliger is voor signalen van buitenaf
wat ook gewoon weg klote is dat de vaartregelaar na een bocht niet terug ging naar het 0 punt
zodat 1 van de 2 motoren sneller bleef draaien dus hij bleef sturen
nu ben ik zelf veel met modelbouw bezig geweest en dacht ik heb nog wel wat spul liggen dus eens kijken of er wat te vervangen viel
tot mijn verbazing zag ik dat alle electronica in 1 kast zat verwerkt
dus 1 kast met ontvanger vaartregelaar en servo's/relais
dus gebeurt er ooit nog iets mee buiten de garantie periode om kan je het schudden
je kan nooit 1 ding vervangen je zou meteen alles moeten ombouwen

ondangs ik dit al half wist na de ervaringen van Fred Clerx wat ik hier op forum las wilde ik het toch gaan proberen
hier ben ik dus helaas snel van terug gekomen
as woensdag krijg ik een andere boot binnen
ben nu voor de anatec mono gegaan kost meer maar zit een stuk beter in elkaar en is betrouwbaarder naar mijn mening

groeten Martijn
Danny Heemskerk
Berichten: 1
Lid geworden op: 02-07-2008 10:23

02-07-2008 10:44

Deze week de baitcruiser mini gekocht en geprobeerd.
Tot nu toe ben ik er tevreden over.
Er zijn een aantal punten waar je rekening mee moet houden en waar op de pagina al regelmatig over geklaagd is.

-Boot vaart niet strak recht vooruit.
Naar mijn mening doet de boot het vrij goed voor zo'n korte boot. Een afwijking kan altijd onstaan
door belading en of vuil. kleine afwijkingen kunnen worden bijgetrimd maar dit werkt niet zo handig bij lage snelheden. Het bijtrimmen houdt in dat de ene propellor langzamer draait dan de ander. vanuit stilstand, na bijgetrimd te hebben, zal eerst de ene en dan de andere propellor opstarten met als gevolg dat hij rondje draait. Mijn gevoel zegt dus niet teveel bijtrimmen en gewoon laten varen met af en toe een klein corrigerend tiktje op de controller.

-Lossen van het voer. dit gebeurt dmv een klepje wat naar beneden klapt.
Bij stilliggen of achteruitvaren zal het voer in een keer gedumpt worden. als je echter op snelheid vaart zal het klepje weerstand ondervinden van het water en dus niet in een klap helemaal openvallen. dit is wel zo handig als je je voer iets verspreid wil hebben.

- Wij hebben de tip gekregen om het lood bij het voer in het bakje te doen om dat je bijna niet tegelijkertijd de haak en het voer kunt lossen en op dezelfde plek krijgen. Dit werkt naar mijn mening goed.

Nog even over die goedkope chinese electronica, Volgens mij zit dit tegenwoordig in bijna alle apparaten en zeker ook in een aantal duurdere 'nederlandse en duitse' boten. Aangezien dit een massaproduct is wat in meerdere landen onder een andere naam wordt verkocht is het mogelijk de prijs te drukken.
Kapot gaan alle voerboten is mijn ervaring. Belangrijk is daarom de garantie en service en die is volgens mijn leverancier zeer goed.

mochten er nog problemen optreden dan meld ik dat natuurlijk nog!
Gebruikersavatar
Mike Verhoeff
Berichten: 752
Lid geworden op: 10-02-2004 12:09
Locatie: Nederland

02-07-2008 11:07

Als je echt een goede voerboot wilt aanschaffen, VIPER Icon: http://www.viperfishing.co.uk

Kost ook niet zo gek duur.

Groetjes Mike.
gradus scholtens
Berichten: 1559
Lid geworden op: 23-01-2003 01:00
Locatie: westervoort

02-07-2008 18:04

[Nog even over die goedkope chinese electronica, Volgens mij zit dit tegenwoordig in bijna alle apparaten en zeker ook in een aantal duurdere 'nederlandse en duitse' boten. Aangezien dit een massaproduct is wat in meerdere landen onder een andere naam wordt verkocht is het mogelijk de prijs te drukken.
Kapot gaan alle voerboten is mijn ervaring. Belangrijk is daarom de garantie en service en die is volgens mijn leverancier zeer goed.

mochten er nog problemen optreden dan meld ik dat natuurlijk nog![/quote]

En daar sla je de spijker op zn kop :wink:

Groet,

Gradus
....................
Sander Roos
Berichten: 1
Lid geworden op: 10-07-2008 00:07

10-07-2008 00:28

heb deze boot een paar weken geleden aangeschaft nog geen echte problemen mee gehad het is wel ff wennen met de trimmer maar dat gaat vanzelf, zelf leg ik altijd de lijn in de bak via de onderkant van de boot omdat ik vaak kleiner vis dan maat 6 gaat ook prima.
Ik ben ook tevreden over de duur van de baterij, een vismaat van mij heeft een scen baitboat is na een half uurtje :lol: al leeg en kost het dubbele van de mini.

greetz
Martijn leeden
Berichten: 12
Lid geworden op: 04-03-2008 14:34
Locatie: ede
Contacteer:

11-07-2008 14:34

mhhhh toch vreemd dat er een stel van ons veel problemen ondervonden hebben vraag me dan ook af of wij (diegene die problemen heeft gehad met bootje) net geen oude serie te pakken had.
zoals ik al eerder heb vermeld vind ik het een pracht bootje mooi formaat maar ik had er geen vertrouwen meer in
over het geval van Chinese elektronica ik denk dat daar wel degelijk verschil in zit kwa onderdelen
je hebt in de elektronica sector verschillende kwaliteit onderdelen bedoel dus weerstanden condensatoren enz enz. de ene gebruikt d kwaliteit de ander a grootste verschil zit hem dan bv bij weerstanden de weerstand een a klasse weerstand van 100ohm heeft 99.8 tot 100.2 ohm en een d klasse van 90 t/m 110 ohm wat wel degelijk verschil kan hebben in kwaliteit van het eind product en storings gevoeligheid

al blijft het op zo'n manier een getouwtrek wat is goed en wat niet
op het moment dat het bootje netjes blijft varen en goed reageren heb je voor het geld wat hij kost een zeer puik bootje

heb zelf de overstap gemaakt naar de anatec mono geen moment spijt gehad wat hij ook extra kost
pracht ding reageert goed kaarsrecht zelfs in stevige wind en regen
nog een paar uurtjes en dan mag hij weer zen werk doen ;)

Groeten M
Gebruikersavatar
Vincent van Meerlant
Berichten: 13
Lid geworden op: 13-08-2007 21:46
Locatie: Mijdrecht

14-07-2008 10:06

zelf had ik problemem met het rechtuit varen van de boot. Wat niet in
de handleiding van de boot staat is dat er 2 mogelijkheden voor trimmen zijn. Nu is de tweede goed heb ingesteld vaart de boot perfect recht vooruit. ( ben ik na 10 sessie pas achter gekomen) Iedereen heeft het namelijk over het kleine ronde trimknopje, echter is er nog een trimknop rechts onder de bediening van de boot, indien te die centreerd vaart de boot stukken beter!!!!!! DIT STAAT DUS NIET IN DE HANDLEIDING.

beetje jammer is dat ik vocht in de koplampen heb zitten ( inmiddels met tape afgedicht) mijn oplader van de bootaccu al defect is.

De achterlichten heb ik reeds afgeplakt want die werken erg verblindend.
Tevens het advies om een extra verstraler op de boot aan te brengen. de koplampen geven namelijk slecht licht.

de vaarsnelheid en de duur van de accu is zeker een pluspunt.
Gebruikersavatar
Danny Hulzebos
Berichten: 81
Lid geworden op: 18-04-2007 17:20
Locatie: groningen

14-07-2008 12:41

Ik ben ook eigenwijs geweest en ook maar zo'n ''kleintje'' gekocht.
Tot heden tevreden alleen wel eens gehad dat het bootje terug kwam met de klep open en mijn haak nog aan het magneetje zat :o
En dat op verrekijker afstand *zucht*.
Maar zoals ook hierboven vermeld staat, er zitten 2 trim functies op.
En tot heden wel een klein beetje tevreden hoop alleen niet dat het vaker voorkomt met de haakje aan het magneetje.
En ja hetzelfde probleem haakje 6 wil net aan de haak relaise.
Zodra er toch problemen zullen voorkomen zal ik dat ook vermelden :)

Groet' Danny
gradus scholtens
Berichten: 1559
Lid geworden op: 23-01-2003 01:00
Locatie: westervoort

09-08-2008 11:17

Heb er gister ook eentje gehaald ga er straks mee varen.
Wel al het twijfelen gebracht door de verhalen op deze site,maar de winkelier heeft mij overtuigd,dat hij goed was.
Dus het verslag van het varen komt later vandaag.
Wat ik wel raar vind is dat hij bij een test site uigeroepen is tot voerboot van het jaar.
Dus ik wacht af en jullie horen straks hoe of wat.

Groet,

Gradus
....................
gradus scholtens
Berichten: 1559
Lid geworden op: 23-01-2003 01:00
Locatie: westervoort

09-08-2008 11:51

Hij is boot van het jaar cat onder de 500,-
Ik lees het net 1e keer over heen gelezen denk ik.

Gradus.......
....................
gradus scholtens
Berichten: 1559
Lid geworden op: 23-01-2003 01:00
Locatie: westervoort

09-08-2008 23:39

Nou ik ben vandaag wezen testen,was wel wat gespannen gezien alle reacties hier op het board.
Maar ik moet zeggen ik vond het een fijn bootje om te besturen,met een beetje trim werk vaart ie goed recht door.
De snelheid ben ik ook zeer over te spreken,en ik vind hem ook super wendbaar.
De verlichting doet het ook zeer goed,ook overdag goed te zien.
Ik vind het een goede boot,tot nu toe althans.
Binnenkort een fishfinder er op laten zettten,dan kan ik weer een aantal jaar vooruit.


Groet,

Gradus
....................
Gebruikersavatar
Luc belterman
Berichten: 310
Lid geworden op: 26-02-2007 22:57

10-08-2008 13:37

Vincent van Meerlant schreef:zelf had ik problemem met het rechtuit varen van de boot. Wat niet in
de handleiding van de boot staat is dat er 2 mogelijkheden voor trimmen zijn. Nu is de tweede goed heb ingesteld vaart de boot perfect recht vooruit. ( ben ik na 10 sessie pas achter gekomen) Iedereen heeft het namelijk over het kleine ronde trimknopje, echter is er nog een trimknop rechts onder de bediening van de boot, indien te die centreerd vaart de boot stukken beter!!!!!! DIT STAAT DUS NIET IN DE HANDLEIDING.



hier ben ik ook nog niet achter gekomen ik ben een uur bezig geweest het ding recht te laten varen maar het wilde maar niet dus rechts onder is ook een trimknop? dit wist ik echter niet dankje voor de tip .. ;p :)

grtz.. luc!
ie-j mot neet sprekken ie-j mot visken.
chris de ruiter
Berichten: 41
Lid geworden op: 13-08-2007 17:48
Locatie: bergschenhoek
Contacteer:

10-08-2008 20:31

hoi heb ook de baitcruiser mini maar die van mijn krijg ik echt niet goed afgestelt nu lees ik dat er recht onder nog een trimknop zit maar die kan ik bij mijn zender toch echt niet vinden of is dat zo een knop die je henenweer kan schuiven (zitten er 4 op je zender) alvast bedankt
zwaarste schub 2008 : 32.5 pond in nederland

zwaarste spiegel 2008 : 31 pond in frankrijk
Gebruikersavatar
Reinder van Lune
Berichten: 389
Lid geworden op: 06-12-2006 08:49

13-08-2008 15:24

Ja de schuifknoppen zijn de trimknoppen !
Johan Willemsma
Berichten: 90
Lid geworden op: 18-01-2008 11:12

13-08-2008 15:39

Sorry jongens maar ik kan het niet laten :

Je wilt een voerboot kopen, en je oog valt op een voerboot die volledig bestaat uit goedkope chinese rommel. Je besluit vervolgens toch deze boot maar aan te schaffen omdat hij er zo gelikt uit ziet.
Vervolgens mankeerd er van alles aan, en dan vinden sommige mensen het vreemd dat ze een kat in de zak gekocht hebt . . . . Tja . . . :roll: :roll: :roll:

Mensen, ga niet over één dag ijs voordat je zo'n aankoop doet !!

Wat ik trouwens wel vreemd vindt is dat de site http://www.allevoerbotenopeenrij.nl de mini baitcruiser heeft uitgeroepen tot beste voerboot onder de 500 euro . . . deze voerboot heeft zelfs een award gekregen van allevoerbotenopeenrij.
Dan begin je je toch af te vragen welke peppies er allemaal in dat testteam zitten :o :o ??

Groeten, Johan
Jan Peter Teerling

13-08-2008 16:37

Volledig met je eens Johan.

Tja, welke nieuwe voerboten worden er nieuw onder 500,- aangeboden? Die award zal wel zijn voor "the best of the worst" Blijkt wel weer met wat voor 'serieuze' voerboten 'test' site je van doen hebt.
Ron Passant
Berichten: 85
Lid geworden op: 07-02-2002 01:00
Locatie: Rotterdam

13-08-2008 16:56

Jan en Johan,

hier hoef ik niks aan toe te voegen of toch wel? als je de reacties leest van de gebruikers niks anders dan problemen met de baitcruiser mini [ 75% slecht ervaringen en 25% goede ervaringen ] mij een raadsel waarvoor de award is gegeven? dit is eigenlijk wel een uitleg waard van http://www.allevoerbotenopeenrij.nl dus kom maar op mensen.

Ronald
gradus scholtens
Berichten: 1559
Lid geworden op: 23-01-2003 01:00
Locatie: westervoort

13-08-2008 18:04

Er zijn in dit topic 97 berichten geplaats,daarvan zijn er als ik het goed lees 6 gebruikers van de baitcruiser mini die problemen met de boot hebben.
De rest roept alleen maar elkaar na over hoe slecht de boot wel niet is.
Maar is het echt wel zo slecht als gesteld wordt?
Hoeveel zijn er verkocht van deze boot? Ik denk dat het allemaal nog wel mee valt,
Ik ben er I.I.G. heel erg blij mee,en hij doet het super.
En oja is de mini cruiser de enige met chinese electronica?of zit dat bijna in elk voerbootje?
Misschien durven de bezitters van een baitcruiser mini hier niet neer te zetten dat ze er een gekocht hebben.
Want dan wordt je gelijk de wacht aangezegt.
Nou ik heb hem dus ook en hij doet wat ie moet voeren,namelijk uitvaren.


Gradus...............
....................
Jan Peter Teerling

13-08-2008 18:42

Dan maar hopen dat hij het bij jou blijft doen Gradus. Had er hier ook een vd week, dieptemeter er op bootje aan en met een beste schuiver het water in duwen. En dan.. uhmm.. niks, nada, noppes, zip, zero, nieñte.. Bedrading naar de schakelaar naar de haaien. Vakkundig soldeerwerk van die 10 jarige kinderhandjes.

Bootje dr weer uitgekregen door het duwen met een andere betrouwbare boot waar je overigens nooit iets over hoort en die niet 2ehands te koop worden aangeboden, kijk gerust eens op Markplaats. Waar je overigens om je oren wordt geslagen met de 2e hands Ultimate bootjes, rara hoe zou dat komen? "Opeens" allemaal vissers die stoppen met hun hobby en ze zijn allemaal hooguit twee keer te water geweest.. :lol:

Succes ermee en vergeet je niet een setje rvs schroefjes te kopen? :D
gradus scholtens
Berichten: 1559
Lid geworden op: 23-01-2003 01:00
Locatie: westervoort

13-08-2008 19:28

Succes ermee en vergeet je niet een setje rvs schroefjes te kopen? :D[/quote]

Dank je wel maar dat lukt wel.
Maar is het voor jou niet moeilijk om aan spullen te komen?
Ik bedoel alles komt uit china tegenwoordig,en aangezien jij niet wilt dat er kinderen van 10 jaar het maken,lijkt het mij erg moeilijk om je spullen te komen.

En die rvs dingen hoef ik niet te kopen,mochten ze gaan roesten breng ik de boot terug valt onder garantie.

Groet,

Gradus
....................