Baitcruiser Mini


Gebruikersavatar
david deman
Berichten: 149
Lid geworden op: 10-12-2006 20:51
Locatie: België, West-Vlaanderen

11-06-2008 14:11

Ik wacht ook af, al zou ik direct ene willen halen.

Ook het feit dat je maar kan uitvaren tot een haakje 6 stoort me enorm. :(
Casper Huizer
Berichten: 132
Lid geworden op: 03-06-2008 17:37

11-06-2008 17:55

zou je niet een PV lusje aan een kleinere haak kunnen maken en dat om de hook releas kunnen doen? Die hook-release zit volgens mij voldoende hoog boven het water

Edit: die hook release zit dus onder water zie ik net :(

Voor mij is haak 6 overigens niet zo'n punt omdat ik daar zeer vaak mee vis.
Laatst gewijzigd door Casper Huizer op 12-06-2008 20:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Martijn leeden
Berichten: 12
Lid geworden op: 04-03-2008 14:34
Locatie: ede
Contacteer:

11-06-2008 23:36

Beste mede karper vissers

Vandaag ook naar de winkel gereden om een bait cruiser mini te kopen
toch aan het twijfelen geweest na hetgeen wat ik hier heb gelezen
helaas moet ik ook melden dat ik er 1 te pakken heb die absolut niet mee wilt werken
je laat het bootje mooi netjes recht varen een meter later duikt ie ineens een kant op en niet zo klein beetje ook
ik ben er een tijdje mee aan het spelen geweest maar kreeg het niet goed
op een bepaald punt was ik zelfs bang dat ik het water in moest want de boot bleef maar rondjes varen en reageerde nergens op terwijl ik hij geen 30 meter uit de kant was :S

nu moet ik wel zeggen dat het een zeer mooie boot is en geloof ook zeker dat ze niet allemaal dit probleem hebben
verder is de hook release idd eigenlijk verkeerd om geplaatst als hij een kwart slag was gedraait was het beter geweest (haakje kan het gat in vallen bij een te kleine haak)
het draag riempje is ook jammer had liever ook een handvat gezien als je olie gedragen voer er in hebt liggen zit dat riempje er zo onder

iig morgen ga ik terug naar de winkel en er even over praten
vanmiddag zeiden ze daar dat ze er over de 20 hadden verkocht en 1 terug gehad waar een propellor kapot van was

ik zal jullie op de hoogte houden

MVG Martijn
don frolich
Berichten: 38
Lid geworden op: 20-02-2007 14:20
Locatie: tegelen

12-06-2008 09:13

Na zonneschijn komt onweer!!!!!!

Vanaf nu sluit ik me helaas aan bij Fred.
Na een zeer goede dag gehad te hebben met de mini bait cruiser,(wat ook in mijn eerdere reactie te lezen was.) Is het al weer afgelopen met deze voerboot. Ik wilde met de boot met dezelfde instellingen weer het water op gaan. Maar onder deze instellingen deed deze het de eerste 10 min goed en daarna was het hopeloos. Zo vaarde hij wel rechtdoor, maar als je achteruit wilde varen ging hij afwijken en moest ik hem bij trimmen. Wat dus wilt zeggen dat als ik weer rechtdoor wil varen, hem weer opnieuw moet afstellen. En op een grote afstand is dat verrekt lastig. Denk je hem naderhand goed afgesteld te hebben, gaat die weer gekke capriolen vertonen. Het is gewoon hopeloos. Het is net alsof er steeds onder het varen een storing optreed tussen de zender en de ontvanger, waardoor de motoren niet synchroom lopen. Ik heb de boot terug gebracht. En voor te voeren kan ik beter een katapult van 470 euries kopen, want die boot is het na mijn mening niet waard. En betreft de firma die deze boot verkoopt: Ik vind dat ze maar eens met een antwoord moeten komen, met wat er echt aan deze boot mankeert. Steeds omruilen heeft ook geen zin meer.
Helaas!!!!!!!!!!!!!!
Gebruikersavatar
Romeo Pieck
Berichten: 14
Lid geworden op: 31-01-2008 19:04
Locatie: Den Helder

12-06-2008 09:58

Misschien een heel klein beetje offtopic hoor, maar heeft de normale Baitcruiser deze klachten ook??
Martijn leeden
Berichten: 12
Lid geworden op: 04-03-2008 14:34
Locatie: ede
Contacteer:

12-06-2008 10:55

Vanmorgen naar de winkel geweest probleem uitgelecht en een nieuwe mee gekregen
hij hangt nu even aan de oplader en ga hem zo proberen in een slootje hier verderop
mag toch echt hopen dat hij het goed doet zo niet dan word het toch een andere boot voor mij denk ik

Martijn
Gebruikersavatar
Fred Clerx
Berichten: 57
Lid geworden op: 29-11-2007 11:10
Locatie: Herten
Contacteer:

12-06-2008 11:50

@Martijn.

Ik hoop dat die 2de boot wel in orde is.....

Ze zijn perfect kwa formaat en is een zeer leuk bootje om te zien...en erg compleet kwa de mogelijkheden ervan.

Ik heb trouwens die Hookrelease anders willen gebruiken, namelijk daar het lood in hangen (wartellood) en dmv van een klein magneetje aan de zijkant je haak vastzetten.

IK heb dit getest en het werkte prima....hetzelfde systeem zoals de Proline boot zeg maar.

Echter ben ik het met iedereen eens dat die hookrelease 90 graden gedraaid moest staan.

Sucses ermee.....laat ons iets weten of de 2de wel goed werkt.

Grtz,

Fred.
Martijn leeden
Berichten: 12
Lid geworden op: 04-03-2008 14:34
Locatie: ede
Contacteer:

12-06-2008 12:17

@ Fred

Idd ik ben echt helemaal weg van het bootje
maar dan moet hij wel mooi recht blijven varen
heb de nieuwe nog niet kunnen testen helaas dat zal rond 5 uur gebeuren
spullen staan nu aan de laders

het is gewoon een prachtig bootje mooi formaat tegen een mooie prijs mits het bootje netjes vaart

die hookrelease is het grootste probleem idd niet de onderlijn en het lood passen ook perfect in de voerbak

als deze weer dezelfde keuren vertoont ga ik toch voor iets anders kijken maybe de strd baitcruiser als daar niet dezelfde problemen mee zijn al vind ik die wel aan de grote kant (vaar toch maar 1 lijn per keer uit en voer niet meer dan een kilo dus tja)

ik hou jullie iig op de hoogte

Martijn
Martijn leeden
Berichten: 12
Lid geworden op: 04-03-2008 14:34
Locatie: ede
Contacteer:

12-06-2008 18:32

Nou mensen weer elende

ik dacht even dat ik een goeie te pakken had maar dat blijkt niet zo te zijn
in het begin heel netjes recht varen 30 meter verder hop bootje duikt als een gek naar rechts
het is niet spelen met de knuppel of met de trim functie knuppel staat gewoon op vooruitvaren en de rest in nul stand
het lijkt zowat dat je de boot beter met de trim knop kan besturen reageert hij ook sneller ook

morgen weer een bezoekje brengen aan de winkel
en kijken naar een andere boot

@ fred
welke boot is het voor jou nu geworden
ik zit toch te twijfelen om de gewone baitcruiser te halen of zijn daar ook zoveel problemen mee dat iemand weet ?

een zeer teleurgestelde Martijn
Dennis Laport
Berichten: 39
Lid geworden op: 13-05-2008 19:55

12-06-2008 19:03

ik heb het bootje nu al 2 maanden en ben er tevreden over. Ik moet hem over wat langere afstanden ook bij trimmen gaat of naar links of naar rechts, maar niet zo erg wat ik hier lees
wel vind ik het bootje wat naadelen hebben

- Achterledjes zijn VEEEEEEL te fel in het donker
- licht voor is drama
- Er komt vrij snel wier in de schroefas, ik moet vaak het bescherm kapje eraf schoeve (d.m.v 2 schoefjes) effe het wier weghalen en hij vaart weer recht
- Ook komt er roestvorming bij het asje op het punt dat ie de boot ingaat (vaag) ook de scharniertjes van het klepje beginnen te roesten

voorderest tevreden over het bootje ik gooi er voer in van 2 kilo en het bakje gaat niet open onder het varen (meerdere keren getest over afstanden van 200 meter en terug)

Weet iemand waar ik een LED verstraler kan kopen, ik kan ze nergens vinden???
Martijn leeden
Berichten: 12
Lid geworden op: 04-03-2008 14:34
Locatie: ede
Contacteer:

12-06-2008 19:10

Dennis Laport schreef:Weet iemand waar ik een LED verstraler kan kopen, ik kan ze nergens vinden???


Beste dennis iig iemand die er wel plezier van heeft
ik denk als ik nabij de 100 meter kom krijg ik de boot nooit meer terug en moet ik zwemmen
gaat hij alle kanten op behalve de kant die ik wil

ik zou als verstraler gewoon een led hoofdlampje monteren komt een bult licht vanaf en kost niet zoveel
ook zitten er eigen baterijen in wel zo handig vind ik gaat de accu van de boot weer langer mee

die roest vorming zou ik niet zo happy mee zijn zal der eens goed naar kijken als het maar oppervlakkig is is er niets aan het handje zolang het maar niet verder gaat

Martijn
Gebruikersavatar
Fred Clerx
Berichten: 57
Lid geworden op: 29-11-2007 11:10
Locatie: Herten
Contacteer:

12-06-2008 19:26

@Martijn.

Jammer dat de 2de boot ook problemen had....en ik weet wat je voelt...heb hetzelfde meegemaakt.

Ik heb trouwens 1 week de grote baitcruiser mogen gebruiken, de winkelier waar ik de mini had gekocht gaf mij die mee omdat ik een weekje naar France ging.

Ondanks dat de grote 10X beter gaat dan de mini werd het toch niet mijn keuze.......mijn zwager heeft een Proline boot die ik daar de hele week in actie heb gezien.....dat vond ik een goeie boot !

Maar....ik heb nog geen nieuwe boot gekocht....mede omdat ik wil wachten want misschien kon de winkelier een Casco van de mini krijgen...althans dat hoop ik.

Indien dit zo is dan ga ikzelf wel de electronica halen en erin bouwen....... 8)

Hoe dan ook....ik wacht alles netjes af.....indien het niet doorgaat en er geen betere versies komen van de mini dan spaar ik door voor de proline.

Grtz,

Fred.
Martijn leeden
Berichten: 12
Lid geworden op: 04-03-2008 14:34
Locatie: ede
Contacteer:

12-06-2008 19:52

@ fred

het is idd klote vind dit ook een zeer mooi modelletje
als je een casco versie kan bemachtigen laat mij dat dan weten
ben zelf ook niet weg van een beetje modelbouw
heb er zelf ook al zitten denken om de rotzooi er uit te trekken en er andere electronica in te bouwen maar ja dat is ook vrij prijzig

de andere voerbooten liggen voor mij te hoog in prijs en anders idd maar even door sparen
ik ga eerst maar eens met de winkel en eens kijken wat ze voor me kunnen betekenen

Martijn
Gebruikersavatar
Fred Clerx
Berichten: 57
Lid geworden op: 29-11-2007 11:10
Locatie: Herten
Contacteer:

12-06-2008 19:56

Martijn.

Ik ben met de 2de boot naar een modelbouw winkel geweest om te kijken of ze iets voor mij konden betekenen.....de electronica die erin zat was zo'n alles in 1 module en daar konden ze niets mee.......een snelle berekening van hun gaf aan dat indien je alles vervangt dat je 350 ongeveer kwijt zou zijn.

Op zich gaat dat nog.....en zeker indien je een Casco ervan kon krijgen voor circa <200 euro ofzo..... :D

Indien eraan te komen valt laat ik jouw ook iets weten, okay ?

Grtz,

Fred.
Dennis Laport
Berichten: 39
Lid geworden op: 13-05-2008 19:55

12-06-2008 20:11

Martijn leeden schreef:ik zou als verstraler gewoon een led hoofdlampje monteren komt een bult licht vanaf en kost niet zoveel
ook zitten er eigen baterijen in wel zo handig vind ik gaat de accu van de boot weer langer mee

die roest vorming zou ik niet zo happy mee zijn zal der eens goed naar kijken als het maar oppervlakkig is is er niets aan het handje zolang het maar niet verder gaat

Martijn


In frankrijk ga ik hem ens goed testen ik wil een afstand van 300a400 meter bereiken
In nederland heb ik een afstand van 250meter gedaan zonder de antenne aan de boot te schroeven (heb ik zoiezo hier nog niet gebruikt)

ik vraag me af of een hoofdlamp wel FEL genoeg is (400a500meter). liever een led verstraler
weet ik zeker dat het goed is. Ik kan zo alleen nergens vinden, ze zijn er wel :roll:

Dat roest hou ik zeker goed in de gaten, kheb de indruk dat de as er niet onder leid
snap niet dat ze zoiets niet uit RVS maken of een goede coat erop, vind dat roest ook erg raar
ik ga morgen ens langs de winkel waar ik de boot heb gehaald
Martijn leeden
Berichten: 12
Lid geworden op: 04-03-2008 14:34
Locatie: ede
Contacteer:

12-06-2008 20:44

Fred Clerx schreef:de electronica die erin zat was zo'n alles in 1 module en daar konden ze niets mee


Idd had ik zelf ook al naar zitten kijken heb zelf nog een andere rc boot staan en een auto op methanol
in princiepe heb ik nog zat onderdelen liggen
het afwijken van de boot heeft puur te maken dat de vaartregelaar de 2 motoren niet op nul punt brengt
als dit nou gewoon losse onderdelen waren was je met een pak en beed 80 euro al klaar en van heel het gezeik af :(

ik zal je zo een PB sturen met men msn / email adress mag hopen dat dat dingetje casco te krijgen is dan word martijn weer very happy

iig bedankt en zal her hier in de gaten houden en als ik meer weet hoor je nog van me

Martijn
Martijn leeden
Berichten: 12
Lid geworden op: 04-03-2008 14:34
Locatie: ede
Contacteer:

12-06-2008 20:48

@ dennis

ik bedoel dus zo'n lampje :
Afbeelding

dit is gewoon een led versie en kost niet meer dan 15 euro (heb ze zelfs goedkoper gezien)
je hebt ook andere waar echt een goede felle lamp in zit maar die kosten rond de 80 euro

ik was zelf ook al van plan om zo'n lamp voorop te monteren vind de lampjes aan de voorkant niet genoeg licvht geven in de nacht

Mvg, Martijn
Gebruikersavatar
david deman
Berichten: 149
Lid geworden op: 10-12-2006 20:51
Locatie: België, West-Vlaanderen

12-06-2008 21:12

Als ik dat hier zo allemaal lees :o

Dit is toch echt geen goede boot te noemen !

1)De hook release die niet voldoende werkt!
2)Een boot die niet recht kan varen :-? :o
3)Een boot die niet voldoende verlicht is vooraan :-?
4)Een boot die na 2 maand roest :o
5)Wierfilters die geen wier tegenhouden :-?

Ja man dat doet de deur dicht bij mij, ik ben nu echt wel overtuigd en koop die "boot" niet.
Dennis Laport
Berichten: 39
Lid geworden op: 13-05-2008 19:55

12-06-2008 21:22

ach voor die 450euro ben ik best tevreden...... 8) alleen dat roest zint me inderdaad niet
dat licht is wel wat aan te doen

die van dat niet recht varen heeft niet elk bootje last van
dat wier filter zowat heb toch tijd zat aan de waterkant maak 2 schroeven los haal effe wier eruit en klaar

@martijn kheb die lampjes indderdaad zien staan maar ik ben ban dat ze zwak zijn.. even FEL als de licht van het bootje zelf? Dan maar 80 euro als het maar goed is... maar waar zie je ze staan dan voor 80euro? linkje? :oops:
don frolich
Berichten: 38
Lid geworden op: 20-02-2007 14:20
Locatie: tegelen

12-06-2008 23:09

Het treurige is gewoon dat de desbetreffende leverancier zegt dat de 2e zending minder problemen zou hebben.(wat dus niet zo blijkt te zijn). Maar niemand van deze firma die kan zeggen wat nu het mankement is.

Betreft de roest op de as. Dat had ik ook al na 1 dag.

Het blijft inderdaad een mooi bootje maar na 2 stuks heb ik er de buik van vol.
cheers!
Martijn leeden
Berichten: 12
Lid geworden op: 04-03-2008 14:34
Locatie: ede
Contacteer:

12-06-2008 23:14

PB Dennis :D
Martijn leeden
Berichten: 12
Lid geworden op: 04-03-2008 14:34
Locatie: ede
Contacteer:

13-06-2008 18:52

vandaag terug geweest naar de winkel met 2de exemplaar
hij vertelde mij dat hij zelf in de middag had proef gevaren en nergens last van had gehad met de eerste boot die ik in mijn bezit had wat ik vij apart vind
hij deed overegens niet moeilijk over het terug brengen gelukkig
hij rade mij aan om te wachten totdat hij de anatec mono binnen kreeg zeer mooi bootje
maar wel stuk groter wat ik vrij jammer vind
ik ga er binnen kort nog een keer naar toe om te vragen of hij een keer mee wilt gaan proef varen
kan me haast niet voorstellen dat ik wat fout doe aangezien ik toch al wel wat jaartjes met rc speelgoed in de weer ben geweest maar je weet het nooit

ik hou jullie iig op de hoogte

martijn
Gebruikersavatar
Mourad Aviara
Berichten: 3299
Lid geworden op: 01-03-2005 22:28
Locatie: Noord Holland

21-06-2008 00:24

Ik denk erover na om deze boot te kopen, maar ben toch wel geschrokken over wat er gezegd wordt over de besturing. Is er al bekend of dit probleem verholpen wordt/is op dit moment?

Allevoorbotenopeenrij is er wel tevreden over.
Gebruikersavatar
stefan andriessen
Berichten: 1604
Lid geworden op: 07-10-2007 18:30
Locatie: gouderak zuidholland
Contacteer:

21-06-2008 10:57

mourad,
enig idee hoe lang alle voerboten op een rij de boten test?
en al helemaal in welke omstandig heden.
ik denk toch echt dat je het advies van de bezitters moet vragen.
heb 1 keer een mini in actie gezien klopt het dat als hij het voer heeft gedropt dat hij dan langzamer terugvaart?
zal wel......!
Gebruikersavatar
david deman
Berichten: 149
Lid geworden op: 10-12-2006 20:51
Locatie: België, West-Vlaanderen

21-06-2008 20:55

Ik informeer mij nu al een tijdje omtrent deze boot en hij is echt gewoon slecht hoor. Zeker zijn 450 + niet waard !