Reviews van beetverklikkers, indicators en rodpods


Plaats reactie
Ronald van Bruggen
Berichten: 171
Lid geworden op: 11-11-2007 18:18
Locatie: kampen

08-07-2008 12:03

Ik heb een fox horizon.
Het voordeel is hij is heel licht en snel op te zetten.
Het nadeel is het sprijdblok is snel lam.

IK heb een amioud rodpod.
Ik vind het een goed rodpod en je kan er veel kanten mee op.

Maar het liefst vis ik met RVS steunders als het kan.

MvG Ronald
Gebruikersavatar
Niek Harmens
Berichten: 37
Lid geworden op: 07-08-2003 02:00
Locatie: Olst

25-08-2008 10:23

Ik heb een jaar of 2 geleden de Delkim EV's gekocht, de goedkopere versie van de TXI, met minder opties maar heb wel toon,volume en gevoeligheid instelbaar. alleen ik heb het probleem dat ik onlangs een terugloper had die hij niet registreerde, ik keek naar mn hengel en zag me swinger omlaag hangen en heb dus gelijk aangemept gelukkig zat de vis er nog aan. Heb het een aantal weken geleden ook al gehad dat ik snachts gewoon geen registratie had terwijl mijn lijn gewoon goed op de pieper lag en hij stond gewoon aan. Nu hoor ik die verhalen wel vaker dat Delkims teruglopers niet goed registreren... Dus begin me een beetje zorgen te maken
Gebruikersavatar
Alexander Martens
Berichten: 113
Lid geworden op: 23-11-2006 22:27
Locatie: Utrecht

25-08-2008 13:20

Fox micron m.

Zeer compacte waterdichte beetverklikker waarbij de volume kan worden versteld. Verder is het mogelijk om een sounderbox hierop aan te sluiten. +/- 25-35 euro pstuk.

Altijd perfecte indicatie , heb hem al een tijdje en blijft het doen ondanks wat !

Afbeelding
Gebruikersavatar
Niek Harmens
Berichten: 37
Lid geworden op: 07-08-2003 02:00
Locatie: Olst

25-08-2008 16:28

jep ik ken ze wel, paar vismaten van me vissen met Micron M of MX. wel geinig dingen inderdaad. ik ben opt moment alleen een beetje blut dus hahaha maar zodra ik weer geld heb ga ik me een beetje orienteren op optonics etc
Gebruikersavatar
Rene Schouten
Berichten: 1092
Lid geworden op: 23-11-2006 15:31
Locatie: Soest

25-08-2008 19:07

De Falcon STL van B.Richi. In 3 & 4 + receiver uitvoering (bereik 300m+). Receiver heeft 4 leds welke de juiste beetvolgorde aangeeft. Dag/nacht/uit schakelaar. Instelling voor sensibiliteit/toon & volume. Leds in iedere kleur te krijgen, ik heb zelf iets met blauw. Verder hebben ze een soort van "quicklock" stand zodat ze altijd in 1 keer recht en vast zitten.
Na het montereren is de eerder genoemde dag/nacht/uit schakelaar niet echt handig gepositioneerd. Mocht je iemand aan de waterkant treffen die "piepers" op dezelfde frequentie heeft zitten (dat zou lachen zijn...) kun je deze set op andere frequentie (UHF) zetten (keuze uit 256). Verder uiteraard aansluiting voor nightlightswingers/hangers. Kosten circa € 145 voor de 3 stuks uitvoering. Verdere info (en afbeeldingen) op de http://www.brichi.de site
E.e.a in alu-koffertje. Piepers & receiver gebruiken allemaal 1 9v blokje.

En dat ze maar veel piiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiieeeeeeeeeeeeeeeep mogen zeggen.
If you tolerate this, then your children will be next...
There will be ATTITUDE.
PETER ANDRAE
Berichten: 108
Lid geworden op: 18-07-2008 12:15

11-09-2008 11:27

Heb een globetrotter kan je overal kwijt.

Afbeelding

Afbeelding

Delkims erop inclusief bobbins en klaar is peet nooit geen omkijken meer naar aleen als ik een run krijg 8) .
Gebruikersavatar
Dries Jacke
Berichten: 2360
Lid geworden op: 01-04-2007 09:29
Locatie: Friesland

04-01-2010 16:11

Garder ATTS set

Afbeelding

Na een jaar intensief gebruikt, hier de review. Dit is de beste set die ik ooit in bezit heb gehad. Een betere ontvangst heb ik nog niet meegemaakt qau pieperset. De beetmelder zelf heeft geen seaker dus je hebt altijd je receiver nodig. Gevoeligheid stel je in via de losverkrijgbare magneet wielen. Je hebt ze in 2,4, en 6 magneet wielen. Een pieper die klein en compact is en gemaakt is van hard rubber. 100% waterdicht!!! verders geen poespas zoals verlichte swinger aansluiting. Het dingetje doet wat ie moet doen en dat doet ie verdraait goed!! De toon is in te stellen en mooi hoog en heeft een volle fluiter :D

Voordelen:
- 100% waterdicht
- body is van hardrubber dus kan een stootje verdragen
- Klein en wat hogere oortjes
- ik durf te zeggen dat deze set de beste ontvangst heeft
- erg zuinig met batterij, 1 batterij in de pieper en 1 in de receiver
- tril functie
- niet iedereen geniet mee van jou run

Nadelen:
- geen speaker dus altijd receiver nodig ( voor mij geen nadeel)
- gevoeligheid, je magneetwiel verwisselen ( binnen 1 min gedaan)
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

11-01-2010 19:22

Atropa Enduro 2 sounderbox,

Heerlijke Sounderbox !! minimaal 500 meter bereik op zeker !! past op elke pieper die een plug in heeft om een sounderbox op aan te sluiten,
geeft een directe toon door,geen vertraging.
is 100 procent waterdicht,zowel ontvanger als zender.
meerdere continenten aan te sluiten zoals waterstand meter,en een vision eye die alles in de gaten houd,loopt er iemand langs zal er een alarm plaatsvinden,zelfde dat als het water stijgt(vloed) en de draden worden geraakt komt er een alarm

kan maar 1 nadeel vinden,dat is dat je met de kabels zit die je in moet pluggen,en dus geen hengels 20 meter uit elkaar kan zetten bijvoorbeeld.
Afbeelding

spul komt uit frankrijk en ik zou niet weten waar ze het verkopen,ik kan er waarschijnlijk nog wel aan komen,pm maar voor intresse. kost zo"n 250 euro

link naar de officiele website is hier---> http://www.atropa-technologie.com/
Gebruikersavatar
Johan chris Breek
Berichten: 98
Lid geworden op: 10-08-2005 19:29
Locatie: leeuwarden

22-01-2010 08:24

Iemand die nog een review kan maken van een quattro?
Gebruikersavatar
benjamin Mazereeuw
Berichten: 1141
Lid geworden op: 09-09-2002 02:00
Locatie: Enkhuizen NH
Contacteer:

24-01-2010 19:50

Johan chris Breek schreef:Iemand die nog een review kan maken van een quattro?


Bedoel je de quatro pod oude of nieuwe versie?
Ik heb de oude met ronde buizen maar de nieuw is kwa werking niet verandert alleen buizen zijn nu ovaal om draaien te voorkomen
Laat maar weten.
Meer is beter
Beer van een meter
-------------------------------
Rookworst zonder R is ook worst
Gebruikersavatar
Johan chris Breek
Berichten: 98
Lid geworden op: 10-08-2005 19:29
Locatie: leeuwarden

29-01-2010 04:36

Oude type:)
Gebruikersavatar
jan de jager
Berichten: 1501
Lid geworden op: 19-09-2009 17:53

29-01-2010 09:51

Soul Hardware Constructor Pod.

Dit is een stevige pod gemaakt van rvs materiaal. Het model is vrijwel bekend maar de rvs pod heeft zo dan ook sterk verbeterde punten, onder andere de buzzerbars en de banksticks deze zijn steviger en sterker geworden, gemaakt.
ook is de pod nog te verstellen in hoogte. nadeel van de pod is dat wanneer je het erg laag bij de grond wil plaatsen dit eigenlijk niet te doen is. verder een degelijke en goede pod.

Delkim txi plus ( zie hier boven beschreven, hier ben ook ik het mee eens ).

Bancksticks.

Chub banksticks en Fox banksticks, beide sticks naar mijn toe doen stevig, sterk, licht en makkelijk mee te nemen en op te zetten. Voor de fox sticks gaat het om de powerpoints. Ik zie hier verder geen nadelen in.

Mvg; jan :P

__________________________________________________________________
:lol: :lol: ACH MAN GA TOCH VISSEN DAN VANG JE NOG EENS WAT :lol: :lol:
__________________________________________________________________
Gebruikersavatar
benjamin Mazereeuw
Berichten: 1141
Lid geworden op: 09-09-2002 02:00
Locatie: Enkhuizen NH
Contacteer:

30-01-2010 00:01

De quatro pod Kit.

Afbeelding

Ik gebruik al een aantal jaar de Quatro pod van Fox.
Ik zelf heb de 3 rod kit versie.
kit wil zeggen dat je er ook een tas bij krijgt en alles dus compleet is.
Hij is in 3 en 4 rod verkrijgbaar.
De Quatro pod is snel op te zetten.
Pootjes in de goalpoast buzzerbars schroeven, en de pootjes in het verbindingsstuk.
De lengte kan aangepast woorden door de middelste buis uit te schuiven en vast te zetten.
Mocht een nog langere lengte nodig zijn dan kan elke verbindingsstang naar de poten ook nog verlengd worden.
De pod is uitermate geschikt om op harde ondergrond te gebruiken en staat enorm stabiel door de geringe hoogte.
Maar doordat de bijgeleverde pootjes aan de korte kant zijn is hij op schuine hellingen of zeer onregelmatige ondergrond niet goed te plaatsen.
Dit is op te lossen door langere fox euro banksticks aan te schaffen welke dan weer op de Quatro pod passen.
Verder is het gebruik van een swinger in het midden lsatig door de centrale buis.
Maar als de pod ver genoeg uitgeschoven word is dit geen probleem
Ik zelf vis altijd met 2 hengels en heb hier geen last van.
Bij het opzetten is het het makkelijkst om de 2 korte pootjes aan de voorkant (optonic kant) te zetten zodat ze in combinatie met de optonics even hoog staan als de achterste pootjes welke iets langer zijn.
De gehele pod is Dmv plastic clips inelkaar te schuiven en te verstellen.
De kwaliteit van de clips is zeer goed ik heb nog geen slijtage gezien of hier last van gehad.
De lak is wel kras gevoelig.
Verder zijn de buizen van de Quatro pod rond waardoor de stangen makkelijk draaien en de pootjes niet meer in de clips passen.
Hierdoor is het even opletten met inelkaar zetten maar voor mij niet echt een nadeel.
als ik mocht kiezen zou ik de nieuwe Quatro pod kopen welke ovale buizen heeft waardoor het draaien tot de verleden tijd behoord

Voordelen:
+snel op te zetten
+alles is verstelbaar
+beetverklikkers en alles past in de tas (alleen geleverd bij de Quatro pod Kit)

nadelen
-Kan niet op te schuine hellingen geplaatst worden.
-lak is niet extreem krasbestendig in steenachtige grond
-Prijs is tegenwoordig hoger dan ik hem voor heb gekocht nieuw.
-buizen draaien rond bij loshalen clips nieuw versie heeft daar geen last van ivm ovale buizen.
Meer is beter
Beer van een meter
-------------------------------
Rookworst zonder R is ook worst
Gebruikersavatar
Johan chris Breek
Berichten: 98
Lid geworden op: 10-08-2005 19:29
Locatie: leeuwarden

30-01-2010 22:45

Thanks:)
Gebruikersavatar
benjamin Mazereeuw
Berichten: 1141
Lid geworden op: 09-09-2002 02:00
Locatie: Enkhuizen NH
Contacteer:

31-01-2010 00:35

graag gedaan.
en weet je al wat het gaat worden?
Meer is beter
Beer van een meter
-------------------------------
Rookworst zonder R is ook worst
Gebruikersavatar
Johan chris Breek
Berichten: 98
Lid geworden op: 10-08-2005 19:29
Locatie: leeuwarden

03-02-2010 08:17

Het is een Carp Sounder mustang geworden. Zal zodra ik er mee gevist heb een verslag van maken. Dat zal dus pas over iets meer dan een maand worden aangezien ik nog ver van huis ben:) Wie weet is het wat. Heb er nog weinig over gelezen.
Gebruikersavatar
benjamin Mazereeuw
Berichten: 1141
Lid geworden op: 09-09-2002 02:00
Locatie: Enkhuizen NH
Contacteer:

03-02-2010 17:59

Hoe ben je daarop gekomen?
zo ziet ie eruit
http://www.saranskiribolov.com/wp-content/uploads/2009/11/IMG_0176.JPG
wat een vaag ding.
Meer is beter
Beer van een meter
-------------------------------
Rookworst zonder R is ook worst
Gebruikersavatar
Stefan van Grunsven
Berichten: 124
Lid geworden op: 09-01-2010 21:56

03-02-2010 19:39

Apart die rodpod maar ziet er wel stabiel uit en daar gaat het om


gr
Less is More That is The way 2 succes
Gebruikersavatar
Johan chris Breek
Berichten: 98
Lid geworden op: 10-08-2005 19:29
Locatie: leeuwarden

04-02-2010 16:10

Zag hem op marktplaats staan. Dacht kan het altijd proberen. Wie weet is het wat. We zullen zien. Laat het jullie wel in dit topic weten middels review, nog ff een maandje geduld hebben.
Gebruikersavatar
Frans Klomp
Berichten: 542
Lid geworden op: 24-05-2008 11:17
Locatie: Nuenen

01-03-2010 16:46

Proline Compact Pod

Na een soul rodpodje te hebben gehad, ben ik toch maar overgestapt op een Proline Compact Pod. Het al verschillende reden zoals: stabiliteit,levensduur, mooier etc.
Deze rodpod is eigenlijk gewoon een compactere versie op de oude rodpod van Proline. Het voordeel van deze met de oude is dat als je hier met 3 hengels vist. Je niet met een veel te langer buzzerbar zit.
Het voordeel is dan wel weer dat je de hengels verder of dichter bij kunt zetten, dat gaat bij de compact pod niet.

voordelen:

- Erg stabiel
- Mooie te bevissen met drie of twee hengels
- Geen lak die van de rodpod kan gaan
- Geen speling op de rodpod
- Lekker compact
- Hij is ligter als de oude proline rodpod

Nadelen:

- De prijs
- Zwaar tegenover andere rodpods

Als je met drie hengels vist, dus je derder swinger kan mooi tussen de dunne buizen die de rodpod heeft. Hij is ook lekker te verstellen.Mij bevalt die nu prima, voor vragen kun je altijd even PBen.
Succes met je keuze!
Laatst gewijzigd door Frans Klomp op 02-03-2010 08:17, 3 keer totaal gewijzigd.
De vangsten maken de visser nog niet!
remco klipper

01-03-2010 16:49

frans bij voordelen schrijf je lekker ligt ? en bij nadelen : zwaar
hoe bedoel je dit ?
Koos van Spronsen
Berichten: 186
Lid geworden op: 08-06-2003 02:00
Locatie: 's-Gravenzande

01-03-2010 19:14

remco snippe schreef:frans bij voordelen schrijf je lekker ligt ? en bij nadelen : zwaar
hoe bedoel je dit ?


Die snapte ik ook al niet....moet dat licht zijn? dan klopt het idd niet helemaal :)
bas van geffen
Berichten: 1152
Lid geworden op: 12-11-2009 02:11
Locatie: bronxtel

01-03-2010 19:16

denk dat hij bedoelt dat zijn hengels hem verteld hebben dat ze er lekker op liggen :wink: :lol:
remco klipper

01-03-2010 21:55

bas dat staat toch al bij puntje 2 van de voordelen

we zullen het waarschijnlijk binnenkort horen van frans ?
remco klipper

01-03-2010 21:56

ooh hhahahahahah sorry bas, na de 2e keer lezen snapte ik hem pas
:D