Reviews van Molens


Plaats reactie
bas van geffen
Berichten: 1152
Lid geworden op: 12-11-2009 02:11
Locatie: bronxtel

29-11-2009 18:37

nieuwe molen van fox gekregen weer met 2 extra spoelen erbij en 2 verschillende slingers (enkele en dubbele)
de eerste serie molens is niet van goede kwaliteit maar de service wel!!!
Ischa Speldenbrink
Berichten: 206
Lid geworden op: 05-08-2007 00:54
Locatie: Arnhem

14-12-2009 13:35

Mmmm... reden voor mij om er geen aan te schaffen.:)
Mvg,
PBI Speldenbrink
Gebruikersavatar
Bob van Biemen
Berichten: 503
Lid geworden op: 04-05-2002 02:00
Locatie: Loosdrecht
Contacteer:

22-12-2009 14:34

Deze molens heb ik nu 2 jaar in bezit. Ik verving hiermee mijn Shimano BB longcast die naar mijn vrouw gegaan zijn.

Afbeelding

Een paar op en aanmerkingen zijn wel op zijn plaats.

+ De molen is stukken minder zwaar dan de oude big baitrunners.
+ De molens zijn ook iets compacter dan mijn oude bb’s daarmee ogen ze wat netter onder de ranke moderne hengels.
+ De molen spoelt altijd keurig op en werpt voortreffelijk.
+ De gebruikte materialen zijn zondermeer goed en sterk te noemen.
+ Ook na vele malen in de bagger en onder water gestaan te hebben door de golven functioneerde alles nog naar behoren.
+ De slip is zeer precies af te stellen en loopt altijd als een zonnetje..
+ De vrijloop is goed en zeer precies in te stellen.
+ Lijncapaciteit is over het algeheel meer dan voldoende, valt van de 5000 serie niet te zeggen..

- Prijs (tussen de 270 tot 350 euro per stuk) leuk als je er 4 wil.
- Reservespoelen zijn schreeuwend duur. (ik dacht rond de 80 euro) ook leuk als je er 4 wil.
- Gedateerd uiterlijk.
- Het nadeel van de precies af te stellen slip is dat je er veel slingers aan moet geven om een stuk losser of vaster te vissen Dat is even wennen, helemaal tegenover de BB’s die met een halve slag al de boel bijna vast zet.

Tip, geef altijd een tientje meer uit voor de 5500. die komt af en toe wel te kortals je er dikke lijn op zet, met eigen ogen gezien op de grote lac's.

Succes er mee.
Gebruikersavatar
Marcel Suchan
Berichten: 372
Lid geworden op: 19-09-2009 13:14
Locatie: jrc one man sti (Z-H)

23-12-2009 19:27

inmiddels vervangen door daiwas

Marcel Suchan schreef:Ultimate no mercy 4000.
Omdat ik 2 jaar geleden met een beperkt budget andere spullen kocht heb ik toen ultimate,s 4000 aangeschaft.Eigenlijk met de intentie als ze het een jaar volhouden dan koop ik met het volgende seizoen andere betere molens.Wat scherts mijn verbazing ik vis er nu al 2 jaar mee en eigenlijk zonder noemenswaardige problemen.Molen doet gewoon wat hij moet doen.En ik heb verbaas me werkelijk elke keer hoe goed de slip werkt.

Enigste nadelen dat ik er aan heb ondervonden zijn:
Je moet ze echt 2 keer per jaar open gooien en er nieuw vet in doen.
De lijn capiciteit is niet echt groot.
De lak donderd er gewoon van af(is een soort folie).
Kostprijs 2 jaar terug ik meen 45 euro stuk,worden volgend seizoen vervangen voor daiwas en gaan dan gewoon de plank op voor reserve.

Afbeelding
+=Ik ben geen echte karpervisser,maar vis op karper=+
Gebruikersavatar
Paeleman Bert
Berichten: 236
Lid geworden op: 05-01-2004 08:32
Locatie: Erpe-Mere

04-01-2010 12:01

Bob van Biemen schreef:Deze molens heb ik nu 2 jaar in bezit. Ik verving hiermee mijn Shimano BB longcast die naar mijn vrouw gegaan zijn.

Een paar op en aanmerkingen zijn wel op zijn plaats.

+ De molen is stukken minder zwaar dan de oude big baitrunners.
+ De molens zijn ook iets compacter dan mijn oude bb’s daarmee ogen ze wat netter onder de ranke moderne hengels.
+ De molen spoelt altijd keurig op en werpt voortreffelijk.
+ De gebruikte materialen zijn zondermeer goed en sterk te noemen.
+ Ook na vele malen in de bagger en onder water gestaan te hebben door de golven functioneerde alles nog naar behoren.
+ De slip is zeer precies af te stellen en loopt altijd als een zonnetje..
+ De vrijloop is goed en zeer precies in te stellen.
+ Lijncapaciteit is over het algeheel meer dan voldoende, valt van de 5000 serie niet te zeggen..

- Prijs (tussen de 270 tot 350 euro per stuk) leuk als je er 4 wil.
- Reservespoelen zijn schreeuwend duur. (ik dacht rond de 80 euro) ook leuk als je er 4 wil.
- Gedateerd uiterlijk.
- Het nadeel van de precies af te stellen slip is dat je er veel slingers aan moet geven om een stuk losser of vaster te vissen Dat is even wennen, helemaal tegenover de BB’s die met een halve slag al de boel bijna vast zet.

Tip, geef altijd een tientje meer uit voor de 5500. die komt af en toe wel te kortals je er dikke lijn op zet, met eigen ogen gezien op de grote lac's.

Succes er mee.


Ik heb ze ook en ben er tot op heden uiterst tevreden mee. In wezen zijn de 5000 en de 5500 identiek behalve de spoel dan. Je kan beide groottes dan ook onderling verwisselen. Hetgeen het probleem van de capaciteit oplost
En soms...... is er karper
Sander Heijboer
Berichten: 5
Lid geworden op: 12-01-2010 14:11

12-01-2010 14:33

Naam molen: X2 endura 6500 freerunner

Afbeelding

Specs:
# Overbrenging:4.1:1
# Res.spoel:-
# Lijncapaciteit:0.35/ 500 m
# Gewicht:780 g
# Kogellagers:10

Motivatie voor aankoop:
De start van het wederoppakken (sinds mijn jeugd) van het karpervissen ben ik begonnen met twee van deze molens. Ze zagen er robuust uit en het merk X2 zei mij destijds nog vrij weinig. Bij de welbekende hengelsportshop in Lelystad was er op dat moment een kortingsactie en besloot de molens aan te schaffen (ik heb 75 euro voor 2 betaald). Eenmaal thuis aangekomen bleken de molens verschillende versies te zijn, het verschil zat hem in de spoelvormgeving en de beugel was verschillend van kleur. Dat was natuurlijk mijn eigen schuld aangezien ik ze zelf heb afgerekend, maar toch apart dat deze op dezelfde pallet lagen in de shop. Eenmaal aan de waterkant met mijn vismaten werd verbazingwekkend gereageerd op het nogal forse formaat van deze molens. Voor mij waren deze molens op het eerste gezicht vrij luxueus aangezien mijn geringe kennis van de hengelsport equipment van toen der tijd. Na verloop van tijd kreeg ik meer kennis van merken en producten en merkte al dat spullen van het merk X2 vaak als goedkoop (=duurkoop) beschouwd werden. Ook de prijs werd op de website van de eerder genoemde webshop verlaagd naar 50 euro voor 2 stuks.

Het gebruik van de molens was in de eerste instantie plezierig (aangezien ik weinig meer gewend was dan de spreekwoordelijke koffiemolentjes die ik in mijn jeugd gebruikte om te pennen op de karper). Echter na een aantal sessies karperen viel het mij al op dat de molens een krakend geluid begonnen te maken. Het zogenaamde koffiemolengeluid wederom. Enigzins verslagen begon nu toch echt tot mij door te dringen dat ik aan deze molens een miskoop had. Momenteel ben ik aan het kijken naar betere molens. Dit keer doe ik het direct goed en zal gaan kiezen voor merken als Daiwa of Shimano.

De plus punten:
- Goedkoop (goedkoop = duurkoop) maar voor dat geld toch veel plezier beleefd)
- Extra spoel (hoewel dit niet wordt aangegeven in de specs van de webshop)
- grote lijncapaciteit
- Zowel de vrijloopslip als de gewone slip werkte naar mijn idee goed

De minpunten:
- Plastic onderdelen
- Zwaar
- Gaat snel stuk
- De slip is heel breed instelbaar met als gevolg dat de knop een aantal keer het klokje rond moet voor de juiste afstelling (kost tijd en tijd kan je je karper kosten).

Kortom, als je vijf maal per jaar vist dan zouden deze molen een aanrader kunnen zijn, echter voor de fanatieke karpervisser met missie zijn deze molens ver beneden de maat van kwaliteit.
Gebruikersavatar
Frans Klomp
Berichten: 542
Lid geworden op: 24-05-2008 11:17
Locatie: Nuenen

15-01-2010 22:46

@Sander,

Hoe kunnen die molens dan zwaar zijn als het een en al plastic is?

Groeten
De vangsten maken de visser nog niet!
Sander Heijboer
Berichten: 5
Lid geworden op: 12-01-2010 14:11

17-01-2010 16:12

@ Frans, Ik had er een zware nijlon lijn op haha, nee geen idee, heb de molen nooit uit elkaar gehaald. Waarschijnlijk zwaar ijzer/metaal of wat dan ook dat er in verwerkt zit.
Gebruikersavatar
benjamin Mazereeuw
Berichten: 1141
Lid geworden op: 09-09-2002 02:00
Locatie: Enkhuizen NH
Contacteer:

17-01-2010 18:59

Mischien omdat dik plastic zwaarder is dan dun magnesium?
Meer is beter
Beer van een meter
-------------------------------
Rookworst zonder R is ook worst
Gebruikersavatar
Arie oudshoorn
Berichten: 254
Lid geworden op: 18-04-2007 15:36
Locatie: Almere
Contacteer:

11-02-2010 18:48

Wie weet waar in nl fin nor molens / nieuw/ te koop zijn???????/
Graag reactie.
bedankt alvast.
De Magic bewijst zich keer op keer! Eindelijk een bal die anders is als andere. Kijk op http://www.flevobaits.nl
Gebruikersavatar
Bjorn Jonkman
Berichten: 86
Lid geworden op: 15-10-2007 00:48

11-02-2010 19:31

http://www.roven.nl/ verkoopt ze voor zover ik ben tegengekomen
Gebruikersavatar
Arie oudshoorn
Berichten: 254
Lid geworden op: 18-04-2007 15:36
Locatie: Almere
Contacteer:

12-02-2010 13:42

Bjorn, Bedankt voor de juiste tip, heb net kontact gehad met http://www.roven.nl en 6 fin nor ahab,s 16 besteld.
Volgende week in huis.
MVG Arie.
De Magic bewijst zich keer op keer! Eindelijk een bal die anders is als andere. Kijk op http://www.flevobaits.nl
dennis pieter
Berichten: 207
Lid geworden op: 15-02-2008 16:57

14-02-2010 21:51

hoi mannen
wat is nu de beste en de nieuwste daiwa molen?
is dat de Daiwa Infinity BR 5500?
ik weet namelijk erg weinig over daiwa
Gebruikersavatar
jan de jager
Berichten: 1501
Lid geworden op: 19-09-2009 17:53

17-02-2010 01:49

ook mensen met info over de daiwa molen windcast z heb er al een topic over gestart maar misschien via deze topic meer succes.

mvg; jan
Gebruikersavatar
Dennis van den Bogaert
Berichten: 4400
Lid geworden op: 25-02-2002 01:00
Locatie: Den Haag
Contacteer:

22-02-2010 01:02

Arie oudshoorn schreef:Bjorn, Bedankt voor de juiste tip, heb net kontact gehad met http://www.roven.nl en 6 fin nor ahab,s 16 besteld.
Volgende week in huis.
MVG Arie.


Hoi Arie,

Ik hoop dat ze je bevallen.
Helaas is de kwaliteit absoluut niet meer te vergelijken met de USA uitvoering.

Gr,
Dennis
PROUD TO HAVE BEEN A WATERLANDER ;-)

BETER GOED 2DEHANDS DAN NIEUWE BAGGERZOOI !
bryan roessen
Berichten: 45
Lid geworden op: 03-10-2009 22:34
Locatie: delft

29-03-2010 14:47

heb gister op de visma 2 baitrunner DL 6000RA shimano's gehaalt :D
hopelijk bevallen ze mij een beetje 8)

mvg Bryan
Gebruikersavatar
jan de jager
Berichten: 1501
Lid geworden op: 19-09-2009 17:53

29-03-2010 18:43

ook mensen die informatie hebben over de daiwa windcast z

mvg; jan
Gebruikersavatar
Edwin Godschalk
Berichten: 95
Lid geworden op: 19-09-2009 18:21

02-04-2010 18:27

Jan

Ik heb dit weekend voor het eerst met de windcast Z5000LD gevist, absoluut een
toppertje, super slip dat QD, en zeer grote lijn capaciteit, en een hele mooie dikke beugel.

Ik heb er lijn laten opspoelen 35,00 nylon, gaat rond de 700 mtr op, op de spoel staat 530 maar dat klopt dus niet, kan ook komen dat ik ze niet met de hand heb opgespoeld natuurlijk, inhaalsnelheid is 102 cm per slag.

De reserve spoelen wie er bij zitten zijn precies de zelfde.

Kortom ik vind het top molens tot nu toe, denk zeker dat ze lang mee zullen gaan.

Ik hoop dat je iets aan deze info heb.

gr Edwin
Gebruikersavatar
Paeleman Bert
Berichten: 236
Lid geworden op: 05-01-2004 08:32
Locatie: Erpe-Mere

11-04-2010 12:43

Penn maakt een paar series spinmolens. één van hun topmodellen is de Atlantis.
Specificaties:
EAS = Easy acces system: een systeem dat je toelaat het molenhuis te openen door het lossen ven één vijs
10+1 ballbearings
HT100 slip systeem (zeer grote carbonschijven)
Special geharde spoelrand
Model 7000 heeft een werkelijke capaciteit van 420 meter 30/00
enz...

Voor de karpervisserij zijn twee moddellen geschikt: nl de 7000 (afstandvisserij) en de 5000 (penvissen)
Wat direct opvalt aan deze molens is het kleine molenhuis. De spoel heeft een grote diameter en de slip is van een ongelofelijke kwaliteit (zeker als je de slipschijven nog even smeert met siliconenvrij lithium kogellagervet)De slip draait op twee kogellagers eentje achteraan in de spoel en eentje vooraan op de slipknop. Dit komt natuurlijk de slip ten goede. Het binnenwerk is zeer robuust gebouwd ondanks het kleine molenhuis (dat echter volledig in aluminium is). Een anti-retour ontbreekt, maar dit was reeds het geval op de Sargus van Penn. Daar weinigen de anti-retour effectief gebruiken, zie ik dit dan ook niet als een nadeel.
Al bij al een supermolen zonder eigenlijke minpunten behalve misschien de prijs die met zijn 280 € aan de hoge kant is. Er moet echter onmiddellijk bijgezegd worden dat het gaat om een molen die zeker zijn mannetje kan staan tegen de (veel duurdere) topmolens van Shimano.
En soms...... is er karper
ian russel
Berichten: 12
Lid geworden op: 24-04-2008 22:13
Locatie: belgie

21-06-2010 16:10

ik heb nu de shimano long casteen en ben van plan deze te verkopen en me dan de super ultegra te gaan halen is dat slim???????
Rolf van Litsenburg
Berichten: 25
Lid geworden op: 20-06-2010 14:58

21-06-2010 18:39

ik heb zelf de super ultegra's en ik vind het hele fijne molens, ook nog nooit prbleemen mee gehad.
maar ik denk als je lc hebt dat je ook niet mag klagen.

gr.
Gebruikersavatar
Edward van Berkum
Berichten: 2799
Lid geworden op: 19-04-2002 02:00
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

21-06-2010 22:35

Het lijkt mij geen slimme zet om de LC's te verruilen voor Super Ultegra's.
De winst is nagenoeg nihil, wellicht iets verschil in het gewicht maar dat is minimaal om voordeel op te leveren... lijncapaciteit van de lc's is wel iets meer...

Persoonlijk zou ik het dus niet doen omdat je te weinig voordelen hebt... tenzij je af wilt van de baitrunner... ( wat ik dan persoonlijk prettiger vind om zonder baitrunner te vissen ), en ik denk dat kwalitatief de LC toch iets robuuster en kwalitatief beter is als de super ultegra.
Wel een topmolen hoor de ( super ) ultegra...

Reden dat ik het zeg is omdat ik beide heb gehad...
ian russel
Berichten: 12
Lid geworden op: 24-04-2008 22:13
Locatie: belgie

26-06-2010 20:58

ik doe het ook niet hou me mijn lc,groetjes
ian russel
Berichten: 12
Lid geworden op: 24-04-2008 22:13
Locatie: belgie

12-07-2010 22:37

ik heb ze toch verkocht en heb me de shimano aero technium 12000 xta gekocht ba wat zijn die geil pfffff
ian russel
Berichten: 12
Lid geworden op: 24-04-2008 22:13
Locatie: belgie

18-07-2010 14:28

super,simply the best
Bijlagen
015 (2).JPG
(253.68 KiB) 3576 keer gedownload