Schepnet voor struinende visser


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Kevinskie de Boer
Berichten: 542
Lid geworden op: 12-02-2005 17:34

05-12-2007 10:56

Een goedemorgen karpermannen :wink:

Ik heb de laatste tijd de piepers wel een beetje gezien en ipv half om half te vissen heb ik besloten maar een tijdje alleen met een penhengel op pad te gaan. Eerders was het zo dat wanneer ik met de pen op pad ging ik simpelweg het schepnet uit mijn foudraal pakte en daarmee op weg ging. Ik vindt dit nu ik vaker wegga echter een groot nadeel aangezien dat een groot, lomp en onhandig ding is om mee langs te waterkant te lopen.
Bij het struinen ben ik echt constant en de weer en zit ik helemaal verdiept in het spelletje en wil ik dus niet af en toe ruw verstoord worden doordat ik weer eens last ondervind van mijn schepnet.
Toen ik tot de conclusie kwam dat ik dus dolgraag een ander net wil aanschaffen specifiek voor het penvissen kwam ik erachter dat ik geen idee had in welke richting ik moest kijken :oops: Ik heb totaal geen ervaring met andere schepnetten en dus wou ik jullie vragen jullie ervaringen met mij te delen.
Ik zoek een ( voor de vis ) comfortabel en groot genoeg net dat tegelijkertijd ( voor mij ) gemakkelijk is mee te nemen. Wat mij erg handig leek was een net dat was in/uit was te klappen, maar van een maatje van me heb ik vernomen dat het nog weleens kloten is als hij een vis staat te drillen en hij moet met 1 hand zijn net openvouwen, het zou dus handig zijn als dat wel makkelijk te hanteren was :D
Weet iemand van jullie een net wat aan deze omschrijving voldoet ? :D

Alvast bedankt.

Kevin.
Ga toch vissen, dan vang je nog eens wat 8)
Gebruikersavatar
lust frank
Berichten: 816
Lid geworden op: 24-09-2004 22:50
Locatie: Koolskamp - België
Contacteer:

05-12-2007 11:01

Kevin,

Eens uitkijken naar een balacombe net. Heb er laatst nog eentje zien staan op Marktplaats voor de prijs van 35 €.
Deze landingsnetten worden wel niet meer gemaakt maar zijn prachtig, ikzelf gebruik het mijne ook nog steeds en is 24 jaar oud.

Met vriendelijke groet,
Frank
----------------------------------------------------
bezoek onze site en forum http://www.carpmates.be
----------------------------------------------------
http://www.fishing.be
----------------------------------------------------
Gebruikersavatar
Marco Brand
Berichten: 95
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: H.I.AMBACHT

05-12-2007 14:39

goedemiddag


Bij wout van leeuwen verkopen ze tegenwoordig weer fastnetten .
die halen ze uit engeland.Ze hebben ze in twee maten .
De goedkoopste is geloof ik 100 euro.

groeten marco
Plaats reactie