Humminbird met GROEN bootje...


Plaats reactie
Emiel Geurts
Berichten: 15
Lid geworden op: 16-02-2006 17:04
Locatie: In de achtertuin van de familie Philips.

04-12-2007 22:35

Hi all,

Ik had een vraagje en ik hoopte dat iemand hier het antwoord heeft. Als ik een Humminbird smartcast met een GROEN bootje koop, mag ik die dan in Nederland gebruiken??
En zo niet, kan ik dan gewoon een bootje kopen die hier wel gebruikt mag worden en die vervangen voor de groene, of werkt dat niet???

Thanks.

Edit: En het opwaarderen waar hier op het forum ook over gesproken wordt, kan dat alleen bij die grote ontvanger of ook bij die kleine die je op je hengel kan klikken??
Of raden jullie me die kleine sowieso af.....

Thanks again... 8)
Emiel Geurts
Berichten: 15
Lid geworden op: 16-02-2006 17:04
Locatie: In de achtertuin van de familie Philips.

05-12-2007 13:30

Oké,.... dit topic is al 37 keer bekeken, maar nog staaeds geen advies. :(

Er zijn hier toch wel mensen die mij kunnen adviseren????
K. van den Herik

05-12-2007 14:31

50
henk zwama schreef:remco

de europeese uitvoering werkt op 434mhz deze band is al tientallen jaren vrij voor consumenten gebruik hierdoor is ook al veel apparatuur op de markt voor deze frecuentie dus ook eindtorren die men achter de kwartsoscilator kan plaatsen

klik maar 434mhz op google in en zoek je rot echter bevinden de amerikaanse zenders zich op de 961mhz ,deze band is verboden en volgens de hdtp dus ook strafbaar ,u snap dat wij als bedrijf hier nooit mee op de markt zullen komen,maar ook zijn hier geen geschikte onderdelen voor te vinden in europa.
ik snap best dat mensen een humminbird smartcast uit amerika laten komen met de huidige dollarkoers scheelt het ong 100 euro
maar ik moet echt elke week weer mensen teleurstellen ,het enigste wat men hier kan doen is de antenne uitrekken of een koper draadje op de zender en ontvanger plaatsen dan wordt het bereik ong 75 meter

mvg henk http://www.fishfun.nl
Gebruikersavatar
Edward van Berkum
Berichten: 2799
Lid geworden op: 19-04-2002 02:00
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

05-12-2007 14:33

Emiel,

De smartcast met groen bootje mag officieel in nederland niet gebruikt worden.
De groene versie is de amerikaanse versie, en zit op een niet vrije frequentie.
De ervaring leert dat er in nederland meerdere personen zijn met een groen bootje en er nooit last mee hebben gehad.
Kortom groen bootje is verboden, dus eigen risico mocht je het gebruiken.

Ik heb nog eventueel een smartcast met oranje bootje liggen mocht je intresse hebben... gaat om een RF10.

Groet,

Edward
Gebruikersavatar
Danny Loch
Berichten: 148
Lid geworden op: 14-01-2006 11:39
Locatie: Bergen op Zoom

05-12-2007 14:34

Neem eens contact op met Paul van http://www.dekarperpagina.nl Hij doet veel met wireless fishfinders

suc6 Danny
Gebruikersavatar
Edward van Berkum
Berichten: 2799
Lid geworden op: 19-04-2002 02:00
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

05-12-2007 14:35

Oh ja...

Je kan ook prima even de zoekfunctie gebruiken van het board...
Navigatie --> Zoeken....

http://www.karperwereld.nl/board/viewtopic.php?t=43582

Gaat precies over wat jij wilt weten, en meer....

Groet,

Edward
Emiel Geurts
Berichten: 15
Lid geworden op: 16-02-2006 17:04
Locatie: In de achtertuin van de familie Philips.

07-12-2007 01:21

Bedankt, ik ga het eens verder bekijken.

Het is toch de bedoeling is dat de zender in een boot ingebouwd wordt, dus dan zie je dat ding toch niet.... :wink:
Gebruikersavatar
Edward van Berkum
Berichten: 2799
Lid geworden op: 19-04-2002 02:00
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

07-12-2007 08:32

Emiel,

De smartcast is origineel bedacht om te kunnen werpen met een hengel, en bruikbaar tot een meter of 30 - 40.

Er zijn bedrijven en mensen die hier omdat ze kennis hebben van zaken, op hebben ingespeeld en het geheel kunnen en hebben omgebouwd zodat het bruikbaar is voor een voerboot.

Kortom, het is eigenlijk om te werpen, maar fijn verder ontwikkeld en bruikbaar gemaakt voor een voerboot.

Groet,

Edward
Plaats reactie