Goeie winterkleding


Fred Hazenbroek
Berichten: 1976
Lid geworden op: 04-12-2004 00:32
Locatie: z-h

21-11-2007 21:55

Maar Hans..wie gaat er dan ook vissen met dit weer?? :D :D
gr, fred
Gebruikersavatar
Ivo Nijboer
Berichten: 132
Lid geworden op: 30-01-2007 19:53

22-11-2007 12:09

de échte karpervissers, daarmee zeg ik niet dat mensen die voorjaar, zomer en najaar vissen geen serieuze vissers zijn maar in deze tijd zie je veelal de recreatieve visser af haken.
Sander Benjamins
Berichten: 484
Lid geworden op: 14-08-2007 14:53
Locatie: Assen

22-11-2007 12:11

ben jij een beroepsvisser dan? :lol:

Ik vis ook recreatief, en dat doet volgens mij bijna iedereen hier, maar vis ook nog door!
Gebruikersavatar
Ivo Nijboer
Berichten: 132
Lid geworden op: 30-01-2007 19:53

22-11-2007 12:29

je kunt ook alles té letterlijk nemen, natuurlijk ben ik niet beroepsvissers maar plaats mijzelf wel boven de visser die enkel en alleen een middagje met lekker weer met 10 vismaten naast mn paraplu/shelter gaat vissen wat ik dan maar even recreatief noem.

maar volgens mij is uitleg overbodig omdat iedereen wel snapt wat ik bedoel
Gebruikersavatar
Henry van luyk
Berichten: 133
Lid geworden op: 27-01-2005 17:51
Locatie: Koudenkerk aan den Rijn

22-11-2007 12:46

Wel leuk en aardig jongens over zweet poten en zo maar ik vroeg of mensen ervaring hadden met bepaalde warmte kleding maar heb maar 2 a 3 goeie reacties gekregen de rest is allemaal koffietafelpraat dus hopelijk ken iemand me helpen welke warmte pakken toch de betere zijn
Gebruikersavatar
Ivo Nijboer
Berichten: 132
Lid geworden op: 30-01-2007 19:53

22-11-2007 12:50

ik heb zelf erg goede ervaringen met de Talson, weliswaar van X2 maar zeker goed warm tot zeer lage temperaturen en tegen een redelijke prijs.

mvg,
ivo

ps. Excuus voor het off-topic gelul betrap mezelf er nu een keer op. :oops:
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

22-11-2007 13:50

Henry,
Echt rommel wordt er mijn inziens niet meer gemaakt, zeker niet in de wat duurdere pakken.
Kleding is budget gebonden, en je moet alles echt ff passen in de winkel om te zien of het vooral jou lekker en als gegoten zit.

De goedkoopste skikleding van Lidl bv voldoet bv ook gewoon goed...en bij erg vieze omstandigheden met modder zal ik deze gewoon eerder dragen dan mijn nieuwe trakker pak.

Vroegah had ik zo'n groene albatros "michelinn "pak met een rode riem...super warm, maar het zag er niet uit...
Kwaliteit :( ...1 haak erin en je had er een hele jaap in je pak, welke je dan weer dicht kon plakken met duck tape
Dit soort pakken worden nog steeds voor weinig verkocht in de hengelsportwinkels en voldoet gewoon goed als het gaat om iemand warm te houden.

MAaaar, wil je multifunctionele pakken met slimme zakken en je wilt er ook nog eens een beetje "normaal"uit zien waar je je lekker makkelijk in kunt bewegen zul je moeten dokken...en de kleding passen om te zien of het jou ook lekker zit. Rotzooi zit hier niet bij

Voorbeeld, op de dvd van korda scheen ook de trakkerkleding geshowd te worden. Deze heb ik pas bekeken nadat ik mijn trakkerpak heb gekocht in de winkel. Moet zeggen dat die korda pak er ook erg goed uitziet en wat mij dan meer aansprak was dat het korda logo zeer discreet gevoerd werd en niet "hinderlijk" aanwezig is zoals op de trakker pakken. (Maar ik kan er best mee leven hoor 8) )

Die fishrite pakken in de winkel waren ook erg goed, enkel dat logo welke nadrukkelijk aanwezig was op het pak, stond me persoonlijk tegen.

Begrijp je waar ik heen wil....allemaal persoonlijke voorkeuren
Keuze is er i.i.g. genoeg

Oh ja...mischien een puntje ter overweging?
Die albatros pakken waren gevoerd met een soort watten, kan me voorstellen dat deze erg brandgevaarlijk zijn. Je leest er wel eens wat over met feestkleding e.d.
Voor diegene die wel eens roken of zijn potje eten aan de waterkant bereidt op open vuur mischien een punt van aandacht.
Vraag het eens aan de winkelier
Zo nu ga ik inpakken om te gaan vissen.. :D
Gebruikersavatar
Henry van luyk
Berichten: 133
Lid geworden op: 27-01-2005 17:51
Locatie: Koudenkerk aan den Rijn

22-11-2007 13:55

JA ik ga morgen ochtend vroeg naar De visbeurs om daar effe pakken uit te proberen ja ik heb ongeveer 250 te besteden dus ken ik wel wat moois van kopen zat zelf te denken aan die set van prologic met max 4 camo ziet er wel geinig uit en anders kijk ik nog effe verder
maar alvast bedankt hans en succes met vissen
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

24-11-2007 00:05

Op de visbeurs in utrecht is er een overvloed aan keuze in winter-vis-kleding...en vaak ook nog eens scherp geprijsd
Moet gek lopen als je hier niet kunt slagen :o
succ6 met je keuze
HB
Gebruikersavatar
stefan andriessen
Berichten: 1604
Lid geworden op: 07-10-2007 18:30
Locatie: gouderak zuidholland
Contacteer:

24-11-2007 10:07

voor de prijs zou ik gewoon voor een jvs pakje gaan 80 eurotjes
niet te dik wel warm,2delig,breatheble en waterdicht wat wil je nog
meer!! :wink: ik heb em zelf ook :)
Gebruikersavatar
Gerard Brondijk
Berichten: 1233
Lid geworden op: 08-07-2006 08:57
Locatie: Friesland
Contacteer:

24-11-2007 10:10

Fleece ,.

Naast je gewone "Winterpak" leg je gewoon zo'n breede fleece sjaal op je kussentje en je hebt het niet meer koud
KSN
Gebruikersavatar
Mark Uitenhoven
Berichten: 359
Lid geworden op: 29-10-2006 14:26
Locatie: Helmond

24-11-2007 15:23

Hans Brinkel schreef:nog een tipje...
Laats had ik ook last van koude voeten door de snijdende wind (verkeerde schoenen aan gedaan en geen paraplu bij me).
Gebruik dan evt je onthaakmat als een soort windscherm voor achter je stoel.
of...
Zet je voeten erop ipv op de grond bij vriestemperaturen
Dan is het wel erg fijn om zo'n dikke ksn onthaakmat te hebben :D


en of ze warm zijn!!!
Ik was een keertje aan het vissen, en besloot om toch maar 's nachts te blijven slapen.
Maarja, u raad het al.
Geen tent en slaapzak bij..

Inderdaad de onthaakmat over me heen geleg, en snachts gewoon van je afdoen, omdat het te warm werd!
Losers are allways whining about their best, winners go home and f.uck the promqueen!