Fox Horizon VS JRC Euro Pod?


Plaats reactie
Gebruikersavatar
gert-jan van heerikhuize
Berichten: 46
Lid geworden op: 28-05-2007 14:42
Locatie: Ede

18-11-2007 17:08

Goedendag,

Een paar weken geleden heb ik een vraag gedaan over de rodpot van fox(horizon)...daar is uit gebleken dat het een erg gede pot is!.

Nou zal ik graag wat info willen hebben over de rotpot van jrc,de alliminium driepoot.

1 van de twee wil ik gaan kopen alleen ben er nog niet goed uit elke,zie in alle bij wel voordeel.

Dus als jullie advies hebben of gebruikers ervaring hoor ik het graag!

Vriendelijke groeten Gert-Jan.
Laatst gewijzigd door gert-jan van heerikhuize op 20-11-2007 09:57, 1 keer totaal gewijzigd.
It,s a way of live!
Gebruikersavatar
Tom Engel
Berichten: 403
Lid geworden op: 30-07-2005 11:08
Locatie: almere

18-11-2007 17:29

Ik heb ze alle twee maar ze zijn niet te vergelijken. De driepoot is in veel standen verstelbaar en handig als je bijvoorbeeld ergens overheen wil vissen. De horizon is lekker licht en staat als een huis, maar omhoog vissen kan alleen als je de pootjes verlengd.
Ik heb wel de RVS versie van de JRC pot maar nogmaals ze zijn niet te vergelijken. De horizon is het meest alround inzetbaar.

Succes met je keuze.
Gebruikersavatar
Davy Meulenberg
Berichten: 628
Lid geworden op: 06-06-2007 13:33

19-11-2007 17:44

Ik zelf heb ook tussen deze 2 pods getwijfeld.
Heb ze allebei in de hengelsportzaak bekeken en beetje getest, en ik ben voor de jrc europod gegaan, omdat ik de horizon pod toch niet zo stevig vond, en omdat het plastic is.
de euro pod kun je in alle standen zetten en staat super stabiel! helemaal als je 1 poot voor zet, en als je op gras zit kun je hem zelfs nog een stuk in het gras steken, en als het eventueel stormt kun je hem ook nog verankeren in de grond dmv het haakje onder de poot.
Ik vis er als een tijdje mee, en bevalt me prima, binnen 10 sec staat hij inmekaar.
dus kort samengevat: ik zou voor de jrc gaan !

Mensen die nu gaan flamen over: waarom zou je een pod gebruiken als je op gras zit: puur omdat ik het geldverspilling vind om en een pod en steunen te kopen, want met je pod kun je ook prima op gras vissen.
En omdat ik me setup precies recht wil hebben, ben ik met steunen langer bezig als met de pod.
Gebruikersavatar
Michel Wuijster
Berichten: 161
Lid geworden op: 09-05-2007 19:24
Locatie: Vlaardingen

19-11-2007 17:48

Davy Meulenberg schreef:Ik zelf heb ook tussen deze 2 pods getwijfeld.
Heb ze allebei in de hengelsportzaak bekeken en beetje getest, en ik ben voor de jrc europod gegaan, omdat ik de horizon pod toch niet zo stevig vond, en omdat het plastic is.
de euro pod kun je in alle standen zetten en staat super stabiel! helemaal als je 1 poot voor zet, en als je op gras zit kun je hem zelfs nog een stuk in het gras steken, en als het eventueel stormt kun je hem ook nog verankeren in de grond dmv het haakje onder de poot.
Ik vis er als een tijdje mee, en bevalt me prima, binnen 10 sec staat hij inmekaar.
dus kort samengevat: ik zou voor de jrc gaan !

Mensen die nu gaan flamen over: waarom zou je een pod gebruiken als je op gras zit: puur omdat ik het geldverspilling vind om en een pod en steunen te kopen, want met je pod kun je ook prima op gras vissen.
En omdat ik me setup precies recht wil hebben, ben ik met steunen langer bezig als met de pod.


De Horizon pod is van aluminium en heeft een plastic coating!
Veni, vidi, vici
Gebruikersavatar
Davy Meulenberg
Berichten: 628
Lid geworden op: 06-06-2007 13:33

19-11-2007 17:50

heel dun aluminium iig, en de sluitingen zijn van plastic.
Gebruikersavatar
YueOn Liu
Berichten: 269
Lid geworden op: 23-07-2006 21:59
Locatie: Zwijndrecht

20-11-2007 17:34

horizon is onhandig te vervoeren zit geen tas bij.

en als je hem in je foudraal stop gaat de kwaliteit HEEL erg snel achteruit heb ik het idee. (dus daarom doe ik dat ook nie )

Ik vind het een leuke pod maar.. prefereer toch rvs.

En staan als een huis? vind ik niet. De tussenstukken waar de pootjes aan vast zitten zijn van van hardplastic geeft naar mijn mening nog te veel mee.

stevig vind ik:

Iets net als bewapening van beton. Maar zo een rodpod ben ik helaas nog nergens tegen gekomen. wanneer je dat in de grondsteekt dus 30cm of dieper in een goalpost-positie krijg je er echt geen beweging meer in.
Seizoen 2008:
Doelstelling:
Geen grote karpers vangen maar Veel mooie karpers vangen.
Actief /passief verhouding 70%/30%
marco arnout
Berichten: 40
Lid geworden op: 18-03-2006 19:22
Locatie: rotterdam

20-11-2007 19:05

ik heb zelf al geruime tijd de JRc rodpod en ben er zeer tevreden over.

- goed verstelbaar
- snel op te zetten
- staat stevig en is te verankeren
- zit een tas bij!

ik gebruik em zelf op alle ondergronden en vanuit de boot, ook op zeer ongelijk terein kan je em goed stevig neer zetten.

mvg marco
Arjan van Dijk
Berichten: 133
Lid geworden op: 27-06-2006 16:06

20-11-2007 23:15

Heb jij ervaring met de Horizon YueOn Liu? Zo te lezen niet echt heb ik et idee. Maargoed. Kep zelf de Horizon, vind het geen super pod maar ben er niet geheel ontvreden mee. Een hoop mensen klagen over de stabielheid van de pod daar heb ik echter 0,0 last van et is er gewoon naar hoe je em insteld, de hoek van de poten dus. Et vervoer van de pod is voor mij geen probleem ik heb het speciale foudraal ervoor gekocht. Ik kan er zonder moeite met drie hengels mee vissen, je leest wel eens dat er niet mee te vissen vast met swingers omdat dan de middelste swinger op de centrale balk vast. Ik heb hiervoor echter speciale extra lange goalpost sticks gekregen bij me vaste zaak waar ik alles koop.

Daarnaast durf ik te zweren op al me materiaal dat mijn "Horizontje" steviger staat als die driepoot van JRC. Een maat van me heb ook zo'n zo'n ding maar ik heb hem vaak genoeg zien omvallen en wankelen tijdens en stevige run en harde wind. En geloof me hij stond echt goed stabiel afgesteld en we hebben alles geprobeerd dat ding stabiel te zetten en te verankeren. (2 poten voor, 1 poot, in de grond drukken, verankeren, etc.) Gewoon in verband met het hoge zwaarte punt in combinatie met slechts 3 poten.

Später...
Gebruikersavatar
YueOn Liu
Berichten: 269
Lid geworden op: 23-07-2006 21:59
Locatie: Zwijndrecht

20-11-2007 23:26

Arjan van Dijk schreef:Heb jij ervaring met de Horizon YueOn Liu? .


ik heb wel degelijk ervaring met dat ding. en hoe je hem neerzet tja.. is maar net welk ondergrond je hebt.

heb je gras/zand/grond kunnen de pootjes een aardig eind in de grond.

het staat allemaal wel vast.. maar beweegt naar mijn idee TE veel.
Seizoen 2008:
Doelstelling:
Geen grote karpers vangen maar Veel mooie karpers vangen.
Actief /passief verhouding 70%/30%
Gebruikersavatar
Yuri Monster
Berichten: 840
Lid geworden op: 22-05-2006 19:52
Locatie: papendrecht

21-11-2007 01:38

als je welke willekeurige driepoot dan ook goed in de grond zet kan die alles hebben.

ik zou voor de jrc gaan de fox vind ik ook wat instabiel.
Gebruikersavatar
Niek Wijnen.
Berichten: 728
Lid geworden op: 15-08-2003 02:00
Locatie: Nijmegen

21-11-2007 23:07

Heb de Horizon,

vind m wel ok maar niet geweldig.
Mijn aanmerkingen zijn nl. dat ik m niet super stabel vind daarbij komt nog dat als je met 3 hengels vist, met je toppen enig sinds omlaag dan komt de swinger van je middelste hengel al bijna op het frame als hij evenwijdig aan de hengel hangt waardoor je terugzakkers niet (goed) ziet.
Ik zou m geen tweede keer kopen.

Mvg Niek
Catch them if you can...
Gebruikersavatar
Davy Meulenberg
Berichten: 628
Lid geworden op: 06-06-2007 13:33

22-11-2007 18:03

Arjan van Dijk schreef:
Daarnaast durf ik te zweren op al me materiaal dat mijn "Horizontje" steviger staat als die driepoot van JRC. Een maat van me heb ook zo'n zo'n ding maar ik heb hem vaak genoeg zien omvallen en wankelen tijdens en stevige run en harde wind. En geloof me hij stond echt goed stabiel afgesteld en we hebben alles geprobeerd dat ding stabiel te zetten en te verankeren. (2 poten voor, 1 poot, in de grond drukken, verankeren, etc.) Gewoon in verband met het hoge zwaarte punt in combinatie met slechts 3 poten.

Später...


Je moet de driepoot ook met 1 poot voorzetten
en als je baitrunners, niet te strak staan, zal er weinig kans zijn dat hij omkantelt.
marco arnout
Berichten: 40
Lid geworden op: 18-03-2006 19:22
Locatie: rotterdam

22-11-2007 18:39

Je moet de driepoot ook met 1 poot voorzetten
en als je baitrunners, niet te strak staan, zal er weinig kans zijn dat hij omkantelt.


mag ik dan ook vragen waarom? :roll:

ik heb zelf ook de JRC en zet em altijd met twee poten voor.

dit staat ten alle tijden steviger dan 1 poot voor. Als je lijnen zijwaarts liggen trekt de karper je rodpod naar de zijnkant, met 1 poot voor kantel hij dus makkelijker dan met twee poten voor omdat het kantelpunt dan achter licht.....

Ik zet em trouwens altijd schuin naar achteren, dus de voorpoten iets langer dan de achterpoot hierdoor ligt het kantelpunt nog verder naar achter...

nee ik vind een beste rodpod en heeft al heel wat stormpjes doorstaan..

mvg marco
Gebruikersavatar
remco de koster
Berichten: 1034
Lid geworden op: 03-04-2006 11:11

22-11-2007 18:44

Wat is dat toch met die middelste hengel?
Ik heb zelf de culture adjusta is bijna dezelfde als de horizon.Zet je toch gewoon je middelste singer iets lichter en dan gewoon strak tegen je hengel aan.
Owjah waar ook alles moet perfect recht.Stom van me omdat te vergeten.Zou hem zeker niet kopen kut ding.Zou maar gewoon stoppen met vissen als het zo pietje precies moet. :-? :-?

Gr remco
Gebruikersavatar
Davy Meulenberg
Berichten: 628
Lid geworden op: 06-06-2007 13:33

22-11-2007 18:44

marco arnout schreef:
Je moet de driepoot ook met 1 poot voorzetten
en als je baitrunners, niet te strak staan, zal er weinig kans zijn dat hij omkantelt.


mag ik dan ook vragen waarom? :roll:

ik heb zelf ook de JRC en zet em altijd met twee poten voor.

dit staat ten alle tijden steviger dan 1 poot voor. Als je lijnen zijwaarts liggen trekt de karper je rodpod naar de zijnkant, met 1 poot voor kantel hij dus makkelijker dan met twee poten voor omdat het kantelpunt dan achter licht.....

Ik zet em trouwens altijd schuin naar achteren, dus de voorpoten iets langer dan de achterpoot hierdoor ligt het kantelpunt nog verder naar achter...

nee ik vind een beste rodpod en heeft al heel wat stormpjes doorstaan..

mvg marco


Omdat je met 1 poot voor een grotere hoek hebt ten opzichte van het middelpunt van de pod.(hoop dat je snapt wat ik bedoel, weet anders niet hoe ik het uit moet leggen)

Maar wat jij zegt kan ook dan creer je hetzelfde princiepe.
Bij bhc (waar ik hem gekocht heb) hebben ze me iig verteld dat ik de pod met 1 poot voor moet zetten, dat dit toch echt het stabielste is.
Heb dit advies opgevolgd, en is idd zeer stabiel en nog nooit omgevallen (afkloppen)
Gebruikersavatar
Davy Meulenberg
Berichten: 628
Lid geworden op: 06-06-2007 13:33

22-11-2007 18:51

remco de koster schreef:Wat is dat toch met die middelste hengel?
Ik heb zelf de culture adjusta is bijna dezelfde als de horizon.Zet je toch gewoon je middelste singer iets lichter en dan gewoon strak tegen je hengel aan.
Owjah waar ook alles moet perfect recht.Stom van me omdat te vergeten.Zou hem zeker niet kopen kut ding.Zou maar gewoon stoppen met vissen als het zo pietje precies moet. :-? :-?

Gr remco


Omdat ik alles precies recht wil hebben moet ik maar stoppen met vissen?
Wat is dat voor onzin.
Je geeft veel geld uit voor een pod en dan mag het toch wel netjes recht staan niet dan, als het recht staat is het ook nog eens steviger ook.
en zowiezo omdat je er toch de hele sessie op kijkt, mag het wel netjes ogen
Gebruikersavatar
Fabian stukker
Berichten: 752
Lid geworden op: 14-08-2006 23:00
Locatie: Twente

23-11-2007 12:48

Niek Wijnen. schreef:Heb de Horizon,

vind m wel ok maar niet geweldig.
Mijn aanmerkingen zijn nl. dat ik m niet super stabel vind daarbij komt nog dat als je met 3 hengels vist, met je toppen enig sinds omlaag dan komt de swinger van je middelste hengel al bijna op het frame als hij evenwijdig aan de hengel hangt waardoor je terugzakkers niet (goed) ziet.
Ik zou m geen tweede keer kopen.

Mvg Niek


jou probleem kun je verhelpen door de voorpoten helemaal uit elkaar te gooien, en de achterpoten wat hoger te zeggen en dan de langste banksticks(om het maar ff zo te noeme) die je bij de pod gekregen hebt, aan je buzzerbar doen, je swinger kan helemaal vrij slingeren nu ( alle fox modellen), en je kunt toch laag vissen.
Karper vissen is simpel, maar het moeilijkste wat er is, is simpel karpervissen
Gebruikersavatar
Fabian stukker
Berichten: 752
Lid geworden op: 14-08-2006 23:00
Locatie: Twente

23-11-2007 12:48

Niek Wijnen. schreef:Heb de Horizon,

vind m wel ok maar niet geweldig.
Mijn aanmerkingen zijn nl. dat ik m niet super stabel vind daarbij komt nog dat als je met 3 hengels vist, met je toppen enig sinds omlaag dan komt de swinger van je middelste hengel al bijna op het frame als hij evenwijdig aan de hengel hangt waardoor je terugzakkers niet (goed) ziet.
Ik zou m geen tweede keer kopen.

Mvg Niek


jou probleem kun je verhelpen door de voorpoten helemaal uit elkaar te gooien, en de achterpoten wat hoger te zeggen en dan de langste banksticks(om het maar ff zo te noeme) die je bij de pod gekregen hebt, aan je buzzerbar doen, je swinger kan helemaal vrij slingeren nu ( alle fox modellen), en je kunt toch laag vissen.
Karper vissen is simpel, maar het moeilijkste wat er is, is simpel karpervissen
Gebruikersavatar
Fabian stukker
Berichten: 752
Lid geworden op: 14-08-2006 23:00
Locatie: Twente

23-11-2007 12:48

Niek Wijnen. schreef:Heb de Horizon,

vind m wel ok maar niet geweldig.
Mijn aanmerkingen zijn nl. dat ik m niet super stabel vind daarbij komt nog dat als je met 3 hengels vist, met je toppen enig sinds omlaag dan komt de swinger van je middelste hengel al bijna op het frame als hij evenwijdig aan de hengel hangt waardoor je terugzakkers niet (goed) ziet.
Ik zou m geen tweede keer kopen.

Mvg Niek


jou probleem kun je verhelpen door de voorpoten helemaal uit elkaar te gooien, en de achterpoten wat hoger te zeggen en dan de langste banksticks(om het maar ff zo te noeme) die je bij de pod gekregen hebt, aan je buzzerbar doen, je swinger kan helemaal vrij slingeren nu ( alle fox modellen), en je kunt toch laag vissen.
Karper vissen is simpel, maar het moeilijkste wat er is, is simpel karpervissen
Gebruikersavatar
Michel Wuijster
Berichten: 161
Lid geworden op: 09-05-2007 19:24
Locatie: Vlaardingen

23-11-2007 13:41

Wat Fabian schrijft klopt helemaal.

Zo doe ik het ook altijd.
Veni, vidi, vici
Danny Mieremet

23-11-2007 14:16

Michel Wuijster schreef:Wat Fabian schrijft klopt helemaal.

Zo doe ik het ook altijd.


Alleen jammer dat hij dat 3 keer moet vertellen.
Gebruikersavatar
Michel Wuijster
Berichten: 161
Lid geworden op: 09-05-2007 19:24
Locatie: Vlaardingen

23-11-2007 14:31

haha was me nog niet eens opgevallen 8)

Ik had gelijk naar onderen gescrolled :D
Veni, vidi, vici
Gebruikersavatar
Fabian stukker
Berichten: 752
Lid geworden op: 14-08-2006 23:00
Locatie: Twente

23-11-2007 14:55

ja ik weet niet wat fout ging, maar stond er in een keer 3x ?

en ik kan ze zelf niet verwijderen?

dan geeft hij de boodschap dat ik geen berichten kan verwijderen waar op geantwoord is?
Karper vissen is simpel, maar het moeilijkste wat er is, is simpel karpervissen
Plaats reactie