Condensvorming


Gebruikersavatar
Davy Meulenberg
Berichten: 628
Lid geworden op: 06-06-2007 13:33

15-10-2007 19:56

Is er iemand hier die de extreme overwrap van de chuf cyfish + heeft?
Zoja:
Helpt dit nog beter tegen de condens ?(las ik op de chub site)
Gaat deze over je normale overwrap of komt deze in de plaats van de normale overwrap?
Er staat ook dat deze overwrap beter tegen de kou beschermt...
Is dit doek dikker dan ofzo, of hoe kan het dat deze overwrap beter beschermt dan de gewone?
En is er ook een groter grondzeil verkrijgbaar, zodat het gehele stuk tot aan de voorkant van de extreme overwrap ook dicht is?

Wil namelijk mischien de extreme wrap aanschaffen
sonny steegmans
Berichten: 4
Lid geworden op: 08-12-2007 11:27

24-12-2007 20:56

Davy Meulenberg schreef:Is er iemand hier die de extreme overwrap van de chuf cyfish + heeft?
Zoja:
Helpt dit nog beter tegen de condens ?(las ik op de chub site)
Gaat deze over je normale overwrap of komt deze in de plaats van de normale overwrap?
Er staat ook dat deze overwrap beter tegen de kou beschermt...
Is dit doek dikker dan ofzo, of hoe kan het dat deze overwrap beter beschermt dan de gewone?
En is er ook een groter grondzeil verkrijgbaar, zodat het gehele stuk tot aan de voorkant van de extreme overwrap ook dicht is?

Wil namelijk mischien de extreme wrap aanschaffen


de chub cyfish extreme overwrap beschermd beter tegen de kou omdat er meer lucht zit tussen de tent en overwrap dus meer isolatie wou me ook de chub kopen maar ben sterk aant het twijfelen tss de jrc 2 man quad of de dreamcatcher van ultimate
peter de ruijter
Berichten: 376
Lid geworden op: 30-11-2003 01:00
Locatie: NIEUW VENNEP

24-12-2007 21:03

de extreme wrap moet je niet over je gewone wrap heen doen.
hij beschermd waarschijnlijk beter omdat hij groter is en meer van de voorkant van de tent bedekt,je krijgr een soort voortent idee.je condens kan wel minder zijn vanwege het feit dat je je tent meer bedekt met deze wrap.
het doek zelf is volgens mij niet dikker dan de normale wrap.
als je meer ruimte wilt creeeren moet je dus de extreme wrap nemen.
en er is natuurlijk ruimte voor twee stretchers dan.
hoop dat je wat wijzer bent geworden
groetjes peter
Gebruikersavatar
Viktor van Ophuizen
Berichten: 1424
Lid geworden op: 16-10-2002 02:00
Locatie: omgeving nijmegen

25-12-2007 01:54

Ik heb al veel tenten in bezit gehad en de meeste hadden last van veel condens tot het zeer vervelende druppeleffect.
Eigenlijk heeft elke tent last van condens,de gene met wrap hebben dat ook alleen zit dat dan aan de binnenkant van je wrap.

Van alle tenten waar ik in gevist heb staat er qua condens echt de aqua op nr 1 (incl wrap).
Ook de enkeldoeks tenten van aqua doen het beter als al die andere tenten dit is geheel te danken aan het aquatex doek wat het vocht naar buiten zuigt.

mvg

viktor
peter de ruijter
Berichten: 376
Lid geworden op: 30-11-2003 01:00
Locatie: NIEUW VENNEP

25-12-2007 09:11

ik heb zelf al een paar jaar de fox euro easy dome x,echt een top tent.
ik heb in deze tent amper condens gehad tot nu toe,heel af en toe in de voor tent maar dat was echt bijna niks.
verder heb ik met deze tent al in alle weersomstandigheden gevist.
het heeft er natuurlijk ook wel mee te maken of je je tent wel helemaal dicht heb met vochtig weer.
sommige tenten zijn ook wat slechter qua ventilatie,je ademt natuurlijk zelf ook vochtige lucht uit.
gr peter
Gebruikersavatar
Davy Meulenberg
Berichten: 628
Lid geworden op: 06-06-2007 13:33

25-12-2007 10:53

Bedankt voor de antwoorden allemaal, ik ga binnekort de extreme wrap bestellen...

en de condens valt opzich ook wel mee in de chub, geen druppels ofzo, maar wel klammig en dat komt idd een groot deel ook door je eigen adem, en vooral als de tent potdicht is krijgje dat erg (nu dus in de winter).
maar het gaat idd om goed ventileren, dan heb je hier geen last van
Maar zet nu af en toe even het kachelte aan in de tent en het is weg, dus opzich goed te doen.
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

25-12-2007 16:56

De ouderwetse koepeltenten werken nog steeds het beste. Heb zelf de JRC Continental voor langere of koude nachten, en doordat de binnentent van niet-waterdicht, ademd stof is, blijft in dit geval de condensatie aan de binnnenkant van de buitentent hangen.

Elke tent die je enkeldaks ook kunt gebruiken ademt zowat niet, en krijgt dus condens (aquatexx daargelaten). Overwrap helpt dan ook niet veel, alsnog kan het vocht niet naar het buitendoek, want het komt immers ook niet door het binnendoek naar binnen als ie enkeldaks opgezet wordt.

Dus, alle praatjes ten spijt, alleen de ouderwetse koepeltenten, dus ook de Fox Eurodomes, maar ook bij de Dreamcatcher Ventilator versie en zulk soort tenten zul je geen condens op het binnendoek hebben..
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm