locjaw leadclips

Plaats reactie
Rob Borjans

15-01-2003 14:29

hoy,

ik heb een tijdje geleden al eens een posting gezte over deze leadclips, maar toen waren deze nog niet op de markt!

nou is mijn vraag of iemand al ervaring heeft met deze locjaw leadclips? en dan wilde ik graag zoveel mogelijk goede en slechte eigenschappen weten!

mvg rob
Ruud Laros

16-01-2003 17:35

heb ze net gehaald maar nog niet gebruikt ,
heb ze eigenlijk allen maar voor als ik over grote afstanden vis waarbij ik ver moet gooien bv. met een stringer door de klap vliegt bij een een ander type clip meestal je wartel uit je clip .
dat is nu dus verleden tijd.

gr. ruud
Robbert Spuijbroek

16-01-2003 18:26

Weet iemand ook de prijs hiervan? en per hoeveel?
Piet Vogel
Contacteer:

19-01-2003 16:39

Mijne heren,

Ik gebruik deze clips nu al een half jaar en ben er zeer tevreden over. In de komende Karper heb ik een artikel geschreven dat heet: Veiligheid voor alles. In dat artikel schrijf ik een ruim stuk over de werking van safety clips. Ik weet zeker en met mij veel anderen (lees maar eens in Crafty Carp en Advanced Carf Fishing de reviews over deze clips) vinden dat dit de veiligste clip is van dit moment als je hem gebruikt in combinatie met een voorslag of leadcore.

Piet Vogel.
Willem Barnas

19-01-2003 17:06

Beste collega's,

WEERHAAKLOOS, DA'S PAS VEILIG! OOK VOOR BROEKENSCHIJTERS, JAWEL...

Wees niet bang voor extra lossers, die krijg je nl. niet. Weerhaakloos vissend kun je je alles permitteren, ook (leadcore) voorslagen die Piet aanhaalt.
Ik kan me een paar karpers herinneren die met zo'n schitterend gefabriceerde en net zo mooi verpakte, (merk)loodclip/inline-lood, rondzwommen. Wie zich voor kan stellen hoe die karpers eruit zagen, begrijpt mijn -in vette koeieletters getypte- openingszin. Mag ik ook nog even zeggen dat je, als je met een weerhaakloze haak vist, ook met dat (onterecht) verafschuwde leadcore kunt vissen, dat je met voorslagen aan de gang kunt en dat de loodmontage dan geen fluit meer zegt, ook inline-lood is nu verantwoord. Laatst zwom een zware vis zich vast in een takkebos. Montage: 2,5m. leadcore, 3oz. inline-lood inclusief Korda shockleader-sleeve en een Quicksilver onderlijn met weerhaakloze haak. Gevolg: binnen tien minuten zwemt vriend karper 'vrolijk' verder, da's pas veilig....
Twee zekerheden in deze montage: inline-lood met shockleader-sleeve én een weerhaakloze haak. Al moet ik zeggen dat die loodclips -ongeacht het merk- leuk zijn voor op steenachtige bodems en op plekken waar het modderig is, al doet een zijlijntje dan eveneens z'n werk. Wanneer er weerhaakloos gevist wordt hoef je je niet meer zo druk te maken over allerlei mooie loodmontages, de vis is binnen enkele minuten (ja, het kan best eens een kwartiertje duren) het hele zootje kwijt.
Piet, dit was niet om jouw af te zeiken, begrijp me goed. Ik zie alleen de verschillen tussen allerlei soorten clips niet meer.... Er is voor mij alleen nog maar verschil in omstandigheden, of het al dan niet inzetten van een weerhaakloos geheel.

Groet,
WB
Willem Barnas

19-01-2003 17:09

Okee, okee,

Het zijn natuurlijk wel goede ontwikkelingen en het geeft aan dat er wel degelijk rekening wordt gehouden met het welzijn van de vis, een goede zaak.
Tja, dit was ik even vergeten tijdens mijn betoog over die weerhaakloze haken.

Vang ze heren,
Willem Barnas
Robbert Spuijbroek

19-01-2003 19:35

Maar wat is de prijs nou van die dingen?
Raven heeft ze nog niet liggen namelijk...
Piet Vogel
Contacteer:

19-01-2003 20:53

De adviesprijs is € 5,55 voor LocJaw en de tailrubbers,€ 4,95.
Cor Blokhof

19-01-2003 20:57

Piet,

En hoeveel krijg je er dan ?

Heb je trouwens geen plaatje van die zakjes zodat ik weet waar ik naar zoek :)

Groeten,

Cor
Piet Vogel
Contacteer:

19-01-2003 21:18

Beste Willem,

He, he ik ben blij dat er eindelijk eens iemand ingaat op een antwoord van mij. Ik kreeg namelijk een beetje de indruk dat als ik reageerde op een discussie die vervolgens dood bloedde. De punten die jij aanhaalt in jouw anwoord behandel ik uitgebreid in mijn artikel in de Karper. Ik ben het helemaal met je eens dat het allerbeste wat je kan doen om veilig te vissen is altijd je weerhaak plat te knijpen, maar je zal toch op een of andere manier een loodsysteem moeten gebruiken. Het systeem dat jij beschrijft van inline lood is standaard zonder schockleader sleave en in combinatie met leadcore of een voorslag zéér onveilig. Het is heel goed van jou om te zeggen dat juist een inline lood in combinatie met een schockleader sleave wel heel veilig is. Ook dit heb ik behandeld in mijn artikel. Voor diegene die graag hun lood demontabel willen houden i.v.m. transport is een leadclip een uitkomst. Als je die dan toch gebruikt neem er dan een die ook echt veilig is voor die manier hoe jij zit te vissen. Dus een voorbeeld: vis je zonder voorslag dan is een Korda clip zeer veilig. Na lijnbreuk komt de clip geheel met het lood makkelijk van de wartel af en het lood is weg. Maar bij gebruik van een voorslag is het juist heel belangrijk dat je clip vast blijft zitten aan je wartel zdat het lood goed getransporteerd kan worden naar de tailrubber die bij een goede clip makkelijk los komt. Vis je met een clip die wel los kan komen in combinatie met een voorslag dan schuift de clip met lood, tailrubber en anti-tangle tube naar de voorslag knoop, dit komt dan in een nare hoek te zitten en rolt op. Het resultaat is dat het lood absoluut niet los komt. Kevin Nash onderkende dit probleem en leverde een clip, bijna gelijk aan Korda met een klein gaatje dwars door de clip heen. Dit gaatje diende om de clip met een stukje draad te verankeren aan de wartel. Loc Jaw gaat hierin een stukje verder en zorgt ervoor dat je je wartel in de clip kan leggen en deze dan door dicht te klikken vast kan zetten. Verder is deze clip ook de enige die een ruim haakje heeft waar het lood in hangt wat inhoud dat het lood heel gemakkelijk naar de tailrubber getransporteerd wordt. Verder heeft deze clip geen overbodige ribbels die het verwijderen van de tailrubber bemoeilijken. Zo dat was een mond vol. Willem, even over jouw gezegde dat je me niet wilde afzeiken: ik ben juist blij dat er vissers zijn zoals jij die nadenken over de veiligheid van de vissen en die juist een eigen mening hebben: Ik voel me dus absoluut niet afgezeken.
Piet Vogel
Contacteer:

19-01-2003 21:19

Beste Cor,

Er zitten er 10 in een zakje. Ook bij de rubbers. Je kan op onze site kijken hoe het eruit ziet: een bulldog met een wartel geklemd in zijn bek.

Piet.
Willem Barnas

19-01-2003 21:33

Piet e. a.,

Wat een epistel ja, maar da's wel leuk. Ik vind het trouwens jammer dat die oude clips van Nash niet meer te krijgen zijn (die zwarte). Met een stanley-mesje wist ik ze altijd zó te bewerken dat als de boel echt vast liep, het lood er gewoon van af brák! Het waren ook mooi compacte clips, maar helaas, zoals met alle goede dingen is ook dit niet meer te krijgen. Eén nadeel zat er wel aan: een onderlijn met een kleine wartel -die je voor deze clips nodig had- was niet meer te gebruiken i.c.m. een Korda inline-lood. Ik vis nu dus bijna alleen nog maar met inline lood en ik wilde hier even niets over kwijt:

Ik vind dat die wartels die Korda levert in cominatie met die zgn. lead-inserts niet altijd even mooi passen. Met andere woorden: die wartels zitten soms wel SCHOFTERIG vast in het lood!!! Ik weet het ik ben een zeikerd, maar het is toch godgeklaagd dat als je zo'n absurde prijs betaald voor een zakkie plastic, de boel niet eens constant van maat en kwaliteit is!
Mag ik één keer reclame maken voor PB? De wartels van ome Piet en Bertus gaan er heel wat vlotter in en uit......

Einde commercial en op naar de volgende afzeiklijn: De shockleader-sleeves, ook weer zoiets. Als ik een 4oz. lood neem van Kd en ik trek er een met wartel gevulde sleeve in (jaja, het plastic ringetje zit er ook al niet meer in!) dan zit de boel ook weer niet goed: de wartel komt er soms eerder uit, dan dat het lood van de sleeve afvliegt. En maar reclame maken en de boel aanprijzen en zeggen dat het allemaal zo slecht gaat met de karper, nee hoor.... Het is wel eens een keertje tijd voor kwaliteitscontrole in Danny's fabriek. Sterke kritiek inderdaad, maar laten we nou eens eerlijk wezen i.p.v. dat we klakkeloos gebruiken wat ons voorgeschoteld wordt. Try&Test, is mijn devies. Ik kan je vertellen dat die shockleader sleeves inmiddels een enkeltje vuilverbranding hebben gekregen, voortaan dus maar gewoon weer op de oude toer:

WEERHAAKLOOS, dat slaapt nog altijd het lekkerst.......

Groet'n en vang ze,
Willem Barnas
Plaats reactie