Heeeeeeeeeelp! :'(


Plaats reactie
Gebruikersavatar
gerrit schippers
Berichten: 925
Lid geworden op: 15-01-2004 19:28
Locatie: Enschede

20-08-2007 18:04

Dag mensen,
ik kwam pas geleden tot de ontdekking dat mijn o zo fijne en door mij misbruikte hengels (The Beast "Special Carp"), nu littekens begint te krijgen. Deze zijn in de vorm van dat bij beide hengels bij het start oog de lak begint te scheuren/knappen er beginnen flinke scheuren in te komen, en dit baart mij ernstige zorgen! :cry:
Nu is mijn vraag is dit enigzins op te lossen? Ik zelf dacht aan een nieuw lak laagje over de wikkeling?
Maar met welke lak? :oops:
En is dit wel de oplossing?

Dit lijkt een beetje op het zelfde probleem als meneer Pannekoek, met zijn eigengebouwde "tricast's" had. Alleen heb ik het bij het start oog.

De Foto's zullen het één en ander verduidelijken.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Gr Gerrit :cry:

Ps Nieuwe hengels kopen is geen optie. :D
Weet je wat T'is Meer Water dan Vis....
Gebruikersavatar
martijn bunte
Berichten: 1342
Lid geworden op: 25-07-2006 16:22
Locatie: ENSCHEDE
Contacteer:

20-08-2007 18:29

ik hep in het grijze verleden ook zo`n probleem gehad, met mijn rob maylin stokken,hep toen de ogen er opnieuw op laaten zetten en weer laaten aflakken,plaatselijk,aangezien het in het grijze verleden was, durf ik je niet te vertellen wat mij dat grapje toendertijd heeft gekost,zowiezo minder als nieuwe stokken,en dat was voor jou geen optie,dus blijft er maar een ding over,laaten doen of zelf doen,wat dat laatste bertreft kan ik je geen tips geeven,ben niet zo technies aangelegd,maar moet te doen zijn,sucses :wink:
aldejekes loat goan!
Gebruikersavatar
Lukas den Admirant
Berichten: 521
Lid geworden op: 21-11-2006 20:04
Locatie: Hoogeveen

21-08-2007 18:34

geen probleem denk ik,
in de winkel trekken ze dat oog er zo af, wikkelen er een nieuw draadje om, beetje lak er op en klaar is kees. Kun je zelf ook doen maar misschien kost dat potje lak wel net zo veel als de operatie bij de winkelier, bij ons doen ze dat voor vrij weinig, is echt maar een klein ingreepje al ziet het er ernstig uit, je blank is verder nog goed het is alleen je lak die kapot is, bij het verwijderen van de lak worden de wikkelingen misschien geschadigd, zo niet dat is alleen een nieuw laklaagje al genoeg :wink: hoop dat het wel lukt zo
Gebruikersavatar
Michiel de Vries
Berichten: 1359
Lid geworden op: 13-10-2006 00:13
Locatie: Leiden

21-08-2007 18:53

zou het laten doen, kost je mss een paar eurotjes, maar veel zal het nooit zijn

en wss gebeurd het beter als wanneer je zelf gaat prutsen, geen idee hoe handig je bent
Gebruikersavatar
Lukas den Admirant
Berichten: 521
Lid geworden op: 21-11-2006 20:04
Locatie: Hoogeveen

22-08-2007 14:50

ja klopt, kost echt niet veel, als de winkelier en onnozel gewichtig over gaat doen alsof het een hele grote dure operatie is, en hij vraagt er vervolgens 40 euro voor dan zou ik hem even fatsoenlijk vragen of het niet voor 15 euro kan :wink: :P
henri eenkhoorn
Berichten: 87
Lid geworden op: 14-08-2006 18:25
Locatie: kampen

22-08-2007 19:41

gewoon zelf doen koop een potje jachtlak van Ruwa bij Fomido,en ga zelf aan de slag niet bang wezen dat het niet lukt.
gewoon zoveel mogelijk de oude lak verwijderen licht schuren en lakken maar weer en dan gewoon met de vinger lakken niet met een kwastje
Gebruikersavatar
YueOn Liu
Berichten: 269
Lid geworden op: 23-07-2006 21:59
Locatie: Zwijndrecht

22-08-2007 23:08

je hebt lakken en lakken....


sommige winkeliers zeggen heel simpel dat doe ik wel ff voor een paar euro's.. maar als je daarna naar het resultaat kijkt denk ik bij mijn eigen van ... ik had het nog netter gedaan.

bekende hengelbouwers zulllen het uiteraard veel beter doen. maar kost ook meer denk ik...

ik zelf zou er niets aan doen.. gewoon mee door vissen en als het echt begint af te breken dan pas actie ondernemen.

Of je stoort je der mate aan het feit dat de hengel niet meer 100% is en er geen vertrouwen meer in hebt.. dan moet je het repareren of laten repareren.
Seizoen 2008:
Doelstelling:
Geen grote karpers vangen maar Veel mooie karpers vangen.
Actief /passief verhouding 70%/30%
John Pannekoek
Berichten: 2757
Lid geworden op: 18-02-2002 01:00
Locatie: Leidschendam

22-08-2007 23:13

Gerrit,

Meestal beginnen dit soort euveltjes na verloop van tijd op te treden, en dan vooral doordat het oog los gaat zitten en schuiven waardoor er foute druk op de wikkelingen komt te staan waardoor de lak scheurt. Soms ook doordat er om de e.o.a. reden vocht onder de lak komt of andere oorzaken.
Bij mij waren deze problemen ook alleen bij de onderste delen aanwezig en vooral bij de startogen. Dit, omdat de ogen niet voldoende aan de blank gefixeerd waren. Verschil is alleen dat deze ogen er net 'vers' op zaten. Dit i.t.t. jouw oudere hengels.

(Bijna) iedereen heeft lekker makkelijk lullen hiero met 'Gewoon deraf trekken en bootlak op smeren' en/of 'makkelijk een nieuw draadje erop winden'. Zit best een kern van waarheid in maar alles staat of valt met hoe hoog jouw eisen zijn t.o.v. het uiteindelijke resultaat van dat 'draadjes winden' en 'vingerverfen' op jouw 'beestjes'.

Als je de wikkelingen er echt perfect (afgelakt) op wilt hebben zal het iets meer dan een paar tientjes gaan kosten. Ben je al blij dat alles gefixeerd zit en het maakt je verder niet uit hoe het eruit ziet zolang het maar vast zit kun je idd. zelf met een rol wikkelgaren, wat schuurpapier en een potje jachtlak aan de gang.
Groet,

John
henri eenkhoorn
Berichten: 87
Lid geworden op: 14-08-2006 18:25
Locatie: kampen

29-08-2007 19:41

Misschien wat een makkelijke reactie van mij
maar als je autospuiter bent ben je gewend om kwaliteit televeren
en zijn hengels opknappen voor mij geen probleem
maar ieder zijn vak natuurlijk
Gebruikersavatar
justin feunekes
Berichten: 85
Lid geworden op: 03-09-2006 15:43
Locatie: heukelum
Contacteer:

30-08-2007 23:31

mijn schoonvader doet dat ook ...

hengels opnieuw wikkelen het is wel een secuur werkje

hij gebruikt ook wel boten yacht lak ( buigzaam )

er staat op internet btw best wel veel over het wikkelen enzo

mvg justin feunekes
sonic sk4 / shimano 4500 / delkim txi+ontvanger. pacific 550 marine 20pk mercury
Plaats reactie