solar quiverlock


Plaats reactie
david de vlieger
Berichten: 46
Lid geworden op: 26-12-2006 20:13
Locatie: buggenhout

20-08-2007 17:01

hey,

ik heb sinds een tijdje een solar quiverlock presentatieset van men vriendin gekregen,maar weet niet precies hoe het te gebruiken,met dat carbonsprietje dat erin en eruitkan en die spannigsregelaar enzo.en de extra gewichtjes.hoe gebruik je ze op grotere afstand en dergelijke.ben tevreden van men gewone swingers maar wil die solar set toch wel gaan proberen.iemand ervaring alle info is welkom.ik weet het tis mss een domme vraag maar ben liever zeker dan dat ik zit te klungelen.
alvast bedankt!

belgische groeten!
gun me die run!
Gebruikersavatar
remon van dusschoten 2
Berichten: 921
Lid geworden op: 08-07-2007 08:19
Locatie: nijkerk
Contacteer:

20-08-2007 17:20

de carbonspriet kun je uit de veer halen dan kun je ze als hangers gebruiken voor midelafstand.met de spriet er in kun je ze gebruiken voor afstand (dan krijg je zwingers als het waren.en met de adaptor waar je de veer in stop kun je met het boutje de spanning regelen,de veer opspanen zal ik mar zegge.En als je de zelfde set als ik heb gebruik je de kettinkjes als hangers voor aan de kant of met slappe lijnen


de mogelijkheden zijn legio

leuke kados geeft je vriendin doe je goed
steun de ksn wordt lid

http://www.watersense.nl
david de vlieger
Berichten: 46
Lid geworden op: 26-12-2006 20:13
Locatie: buggenhout

20-08-2007 17:33

thx mate,en hoe doen ze het op de langere afstand kies je dan ook voor de solars als swinger of geef je de voorkeur aan een swinger fox model.
gun me die run!
Gebruikersavatar
stefan schoonen
Berichten: 238
Lid geworden op: 11-12-2005 16:38
Locatie: hoeven

20-08-2007 19:44

Gewoon die solarswingers gebruiken op lange afstand.
Die sprietjes erin het schroefje van de spanner helemaal uitdraaien en twee of drie gewichtjes eraan hangen. Werkt uitstekend.
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

20-08-2007 20:03

De quiverloc is wat mij betreft één van de meest veelzijdige. Ik meen dat er een gebruiksaanwijzing bij wordt gegeven. En bovendien zeggen de anderen het al een beetje.

1. zonder sprietje is het een hanger die wat minder windgevoelig is door de remkabel
2. met sprietje in de remkabel is het een swinger
3. als 2 maar dan onder spanning gezet is het een zogenaamde springer

Verder kun je in alle gevallen de gewichten variëren. Op afstand de lijn super strak houden met optie 3 en naar wens gewichten toevoegen. Gewichten zijn er tot 60 gram geloof ik.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
david de vlieger
Berichten: 46
Lid geworden op: 26-12-2006 20:13
Locatie: buggenhout

20-08-2007 21:32

allen bedankt hier kan ik wat mee.had er gewoon niet echt vertrouwen in voor de afstandsvisserij.ik ga het zeker wel proberen zou zonde zijn om zo een mooi cadeau niet te gebruiken.
gun me die run!
Gebruikersavatar
Coen Aarts
Berichten: 825
Lid geworden op: 09-02-2007 13:41
Locatie: Valkenswaard
Contacteer:

05-10-2007 17:57

Heb nu de set ook binnen, maar heb er geen handleiding van. Heb hem bij Sanders bestelt. Nu kan ik de meeste informatie hier wel halen en door logisch na te denken.

Wat ik alleen klote vind, is dat ik hem wel testen, maar ik heb Berkley Chrystal Fireline van 17/00 en hij schiet uit de plastic hanger. Hoe kan ik dit het beste oplossen. Heb het al met een elestiekje geprobeert de ruimte te verkleinen en met een baitbandje, maar beide zonder echt groot succes. Kunnen jullie mij helpen, want wil het volgende week vrijdag gaan gebruiken.

Zou het erg waarderen.
Gebruikersavatar
Edward van Berkum
Berichten: 2799
Lid geworden op: 19-04-2002 02:00
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

05-10-2007 20:35

Koen,

Ik zou de plastic clips vervangen door rvs balletjes, dat zit al een stuk strakker, de plastic clips kunnen zijn onder druk niet strak genoeg waardoor het idd los springt.
Je hebt in rvs normale balletjes en scharnierende balletjes, ik heb ze scharnierend van osprey en ben daar zeer tevreden over.
Ook het plastic binnenstukje vervangen voor rvs.

Hier een linkje...
http://www.solartackle.co.uk/solar_flas ... nd_acs.htm

Groet,

Edward
Gebruikersavatar
Coen Aarts
Berichten: 825
Lid geworden op: 09-02-2007 13:41
Locatie: Valkenswaard
Contacteer:

06-10-2007 12:23

Neem aan dat je dat plastic binnenstukje alleen vervangen hebt voor een chique afwerking.

Haal één van de twee rvs clips. Denk zelf de 360. Ze zijn wat minder mooi, maar vind het idee erachter goed. Moet ik eigenlijk wel een rvs binnenkant nemen anders ziet het er niet uit natuurlijk, pimpgehalte moet wel hoog blijven ;)

Gerbuik je de bijgeleverde lijnclip ook Edward. Heb zelf een dunne blank, maar vind dat de lijn te strak zit als je deze ertussen haakt.
Gebruikersavatar
Edward van Berkum
Berichten: 2799
Lid geworden op: 19-04-2002 02:00
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

06-10-2007 12:32

Coen,

Ik gebruik die lijnclip niet voor op de hengel nog niet..... heb ze al op me hengel zelf zitten, als je de quiver gebruikt en opspant is de clip wel goed.
Ik heb de end caps idd vervangen omdat ik het er niet mooi uit vond zien met alleen een rvs balletjes.... heb zelf de carbon look.

Groet,

Edward
Gebruikersavatar
Coen Aarts
Berichten: 825
Lid geworden op: 09-02-2007 13:41
Locatie: Valkenswaard
Contacteer:

06-10-2007 12:35

Sooo snelle reactie 8)

Heb mailtje naar Sander's gestuurd. Als ik iets terug krijg zal ik deze beiden bestellen.

Heb zelf de witte, omdat ik witte TXI's heb. Vond dat wel mooi matchen ;) Krijg ook een handleiding toestuurd van de Quiverloc. In mijn presentationset zat deze er namelijk niet bij.
Gebruikersavatar
Coen Aarts
Berichten: 825
Lid geworden op: 09-02-2007 13:41
Locatie: Valkenswaard
Contacteer:

06-10-2007 17:52

Heb me andere hengel gepakt met Technium 28/00, maar daar had ik hetzelfde probleem mee. Een van de drie clips had een te grote opening. De andere twee zijn goed, dus ook voor 17/00. Stom dat ik niet verder had gekeken, mja. Hoef ik de rvs versie er niet voor te bestellen.

Heb het even getest in de tuin, maar ik heb de beste resultaten met de spriet erin en zo weinig mogelijk gewicht. Dan is hij bij mij het gevoeligst. Maar om kort samen te vatten:

[list=]Ketting --> Dichtbij vissen of slappe lijn
Remkabel zonder spriet --> Dichtbij met veel wind
Remkabel met spriet --> Grote/middelgrote afstand
Meer gewicht --> Minder gevoelig
[/list]

Klopt dit, wat ik zeg. Heb namelijk nooit gewerkt met hangertjes.

Hoe gebruiken jullie de bijgeleverde lijnclip voor op je hengel. Als ik de lijn ertussen doe zit de lijn superstrak en zit er geen beweging in. Ook als ik de lijn helemaal vooraan doe. Heb het lipje gewoon onderkant hengel zitten tussen me molen en eerste oog.
Gebruikersavatar
Mark Brouwer
Berichten: 975
Lid geworden op: 02-03-2005 14:08
Locatie: Nuenen

06-10-2007 18:47

Die plastic clips die bij jou los springen, kan je ook strakker draaien... 8)
"Dode brasem vangen, da's pas erg!"
Gebruikersavatar
Coen Aarts
Berichten: 825
Lid geworden op: 09-02-2007 13:41
Locatie: Valkenswaard
Contacteer:

06-10-2007 23:08

Had dit geprobeerd, maar dacht dat ik het kapot zou maken. Achja heb nu twee werkende, is voorlopig even genoeg. Bedankt voor de tip!

Klopt onderstaande trouwens?

Ketting --> Dichtbij vissen of slappe lijn
Remkabel zonder spriet --> Dichtbij met veel wind
Remkabel met spriet --> Grote/middelgrote afstand
Meer gewicht --> Minder gevoelig
Gebruikersavatar
Kenny Willems
Berichten: 3415
Lid geworden op: 20-05-2006 15:46
Locatie: Duiven
Contacteer:

06-10-2007 23:17

Meer gewicht grotere afstand.
Jealousy is a motherfucker... A weak Jealous motherfucker... If you are jealous, you're just a weak motherfucker!!
Gebruikersavatar
Edward van Berkum
Berichten: 2799
Lid geworden op: 19-04-2002 02:00
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

06-10-2007 23:21

Coen,

Wat versta je onder die afstanden? dichtbij?
Ook met aardig wat wind kun je nog prima met ketting vissen... is mijn ervaring.... zelfde als langere afstand... zeker als je in jou geval gevlochten vist....

Had overigens niet stil gestaan bij het feit dat je de plastic clips idd strakker kunt zetten door het stel schroefje... dacht dat je dat al had gedaan.

Groet,

Edward
Plaats reactie