de klushoek


Plaats reactie
marijn alons
Berichten: 250
Lid geworden op: 18-09-2006 19:58
Locatie: dronten

15-08-2007 19:17

In het topic ideeën voor het carpboard is er al veel over gesproken maar de MODS hebben nog steeds hun werk niet gedaan :roll:
Maarja zo kan het ook.

Het is de bedoeling dat je in dit topic een verslag, bouwtekening, fotoreportage, etc. neerzet van klussen met karpermaterialen of de hele ratteplan er om heen.

dus ga jullie gang en mischien komt er nog wel wat voorbij wat bruikbaar is voor andere.

toedeloe
Gebruikersavatar
Tom Hodinius
Berichten: 488
Lid geworden op: 06-11-2003 01:00
Locatie: Simpelveld (LIMBURG)

16-08-2007 19:30

leuk idee,

dat de MODS maar eens snel hierover mogen nadenken, ik vind het iig een goed idee.


mvg Tom
knollenvanger 1ste klas
marijn alons
Berichten: 250
Lid geworden op: 18-09-2006 19:58
Locatie: dronten

21-08-2007 19:48

toch raar dat er in de ideen voor het carpboard forum zoveel animo voor was en dat er nu niks word gepost. :roll:

maar dat zal wel aan mij liggen

laterr
Wouter Hut
Berichten: 244
Lid geworden op: 14-08-2007 08:51
Locatie: Twente

22-08-2007 08:10

Hehe als ik deze winter aan project, maak van een oude romp een (afstand bestuurbare) voerboot, ga beginnen zal ik wel een verslagje posten :lol:
Gebruik je verstand aan de waterkant.
Gebruikersavatar
ramon ansing
Berichten: 655
Lid geworden op: 23-08-2006 17:46
Locatie: tolbert (groningen)
Contacteer:

23-08-2007 14:58

maak me karperpennen altijd zelf. heb geen diggi maar zal het even beschrijven:

wat heb je nodig: schacht van pauwveer rechte gevulde delen
schuurpapier 120 korrel m3
witte grondlak
fluo lak
haken met weerhaken op de steel
eventueel krimpkous
penseeltje
veiligheids spelt

knip een stuk schacht af op je favoriete lengte en schuur met het schuurpapiertje de veren weg. doe dit totdat ie mooi glad is. een pauwveer is van zichzelf al waterdicht dus verder behandeling met porien vullende lak is niet nodig.

lak niet met de witte voorlak (flexa of iets dergelijks) 3 a 4 cm van de schacht wit en laat dit drogen. knip nu van de haak met weerhaken op de steel doormidden net voordat de bocht begint. als de lak droog is kan je het witte gedeelte overlakken met de fluo lak. voor een beter afscheiding kan je er een zwart rand onder maken met een stift. laten deze lak ook weer drogen gewon een nachtje goed door laten drogen dan is het in iedergeval goed droog.

zoek aan de onderkant percies het midden op en druk hem erzover in dat je een gaatje hebt die de lengt heeft van 75% van de afgeknipte steel. nu druk je met beleid de haaksteel erin. je kan om de onderste 2 cm van de schacht een stukje krimpkous doen zodat de onderkant mooi afgewerkt is en verstevigt.


tis een leuke bezicheid om te doen en je kan je pen helemaal na eigenwensen maken. suc6 ermee
groet`n ramon
Plaats reactie