dieptemeters????


Plaats reactie
Frank Penning
Berichten: 262
Lid geworden op: 09-12-2005 20:00

09-08-2007 14:13

Ik heb sinds kort een smartcast, heb hem aangepast en werkt prima voor mij. Deze heb ik gekocht omdat het peilen met een hengel niks voor mij is. Lang leve de electronica! Maar nu...het scherm aflezen lukt, diepte aflezen ook. Bodum profiel laat hij perfect zien, maar wat zijn nu de potentiele hotspots. Ik hoor en lees veel over taludjes, richeltje en geultjes. Moet je nu boven op een taluud liggen of onderaan of op de schuine kant? Wat is een taluud, een onderbreking van de bodem van 10 cm??? Geultje van 10 cm is dat een hotspot geultje of moet die minstens een halfe meter diep zijn om van een geul te spreken. Mensen wie kan mij helpen. Het liefst zou ik fotos zien van de beeldschempjes met daarop jullie hotspot. Graag ook enig uitleg waarom volgens jou een hotspot is. Lijkt mij dat die een inressante topic kan worden. Voor mij in iedergeval wel.

gr. Frank

p.s als dit onde fotografie moet staan dan verplaatsen maar.
van Gorp Sjors
Berichten: 638
Lid geworden op: 31-10-2005 11:55
Locatie: Oever zuid-willems huisnr.(stek) 4.....
Contacteer:

09-08-2007 14:24

Je hebt meerdere "Hotspots" zoals je zelf zij bijv. een talud. Neem nu een talud dat van 3 meter mooi schuin naar 7 meter loopt.. dan zou ik er voor kiezen om 1 hengel boven aan het talud te vissen en 1 hengel onder aan het talud..

Ook zijn plateau's vaak goede stekken... Meer van overal 4,5 meter diep (echt z'n pannekoek bodem) en je vind dan een plateau wat minimaal 0,5 meter ondieper is bijv. dan is dit een leuke stek om gezien de grootte 1 of meerdere hengels op te vissen...

Omgekeerd precies hetzelfde de "geul".. stel het meer is overal 3 meter en je vind een geul van minimaal 0,5 meter dieper zou ik erin vissen...

Op kanalen zie je vaak dat gaten het heel goed doen... vanwege de scheepvaart wordt het voer in de gater "geblazen" en kan de karper deze gaten vervolgens leeg vreten...
Maar ook onder aan het talud wat je vaak op kanalen ziet is goed...

Suc6 ermee!!

Gr. v. Gorp.
Life is wonderfull, but catching one makes it even more beautiful!..

http://www.aasvoorkarpers.nl
Frank Penning
Berichten: 262
Lid geworden op: 09-12-2005 20:00

09-08-2007 14:34

Kijk het begin is er, maar een richel of geultje dat zou dan toch minimaal 0,5m verspringen moeten hebben? Als het minder is valt het dan te verwaarlozen en heeft het geen toegevoegde waarde??

p.s maak eens een fototje van je hotspot.
Frank Penning
Berichten: 262
Lid geworden op: 09-12-2005 20:00

11-08-2007 09:12

Blijkbaar is dit toch een vaag iets, maar 1 iemand die reageert terwijl hij 131 keer bekeken is...mmmm raar!
Frank Penning
Berichten: 262
Lid geworden op: 09-12-2005 20:00

13-08-2007 15:00

??????????????????????
Gebruikersavatar
mario laseur
Berichten: 513
Lid geworden op: 09-04-2006 14:14
Locatie: amersfoort
Contacteer:

13-08-2007 18:33

Eigenlijk wordt het al beantwoord voor je, als het overal hetzelfde bodemprofiel heeft kan het kleinste verschil al voordeel zijn.
Stel dat het overal dezelfde diepte is, zeg 2 meter, en vervolgens verspringt het heel kort naar 2,5 meter diepte, dat kan al lonend zijn dan.
Een gat van bijv 1bij1 meter in een bodem die verder vlak is, al is die maar bijv 50cm dieper kan ook succesvol zijn.
Heb het zelf op een kanaal gehad, viste met 2 hengels op mijn voerstek die niks opleverde, met de derde hengel ben ik is gaan peilen en vond een verschil in de bodem die ineens van 2 meter naar 3 meter afliep en daarna langzaam weer opliep naar 2 meter, een hengel daar neergelegt en wist toen toch nog vissen te vangen terwijl mijn voerplek niks opleverde, had ook eigenlijk van tevoren moeten peilen :oops:
Dus denk dat je gewoon moet gaan proberen op verschillende dingen :lol:
Frank Penning
Berichten: 262
Lid geworden op: 09-12-2005 20:00

20-08-2008 23:31

Up 8)
Prima Deluxe!
Gebruikersavatar
ferenc van de vorstenbosc
Berichten: 3043
Lid geworden op: 17-05-2003 02:00
Locatie: lisse
Contacteer:

21-08-2008 09:39

Elke verandering kan een stek zijn,in het ene watertje is het een kuiltje,ander water een hobbel.Dan azen de vissen weer bovenaan de taluut,of juister onderaan.Niemand kan je vertellen waar de karper zich ophoud,kwestie van proberen.
mark mol
Berichten: 110
Lid geworden op: 06-02-2006 10:58
Locatie: roosendaal

14-11-2009 14:02

De richel hoeft niet per se een halve meter dieper te zijn. In een richel van 10cm dieper kunnen zich boilies opstapelen of natuurlijk voedsel in terecht komen en is dus een gemakkelijke aasplek voor de gevinde vrienden.
De richel die maar minimaal afwijkt is vooral interessant op water die een vierkante bak zijn met dezelfe dieptes.

Taluds zijn veelbesproken en zijn ze aanwezig zal iedereen die er kennis van heeft naartoe vissen, de ene erop de andere halverwege en weer een ander onderaan.
Experimenteer zou ik zeggen en je komt er snel genoeg achter wat het beste werkt, ook de jaargetijden zijn hierin weer belangrijk. In het voorjaar zou ik bij de eerste zonnestralen de ondiepte opzoeken.

Succes.
blijf doorzetten dan komen de vissen vanzelf!!
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

14-11-2009 14:22

Hotspots Paaltjes,wrakken (auto's,fietsen,etc etc) randen van plateau's,strekdammen bomen,woonboten(afval van de mens) warm water uitlaat,sluizen pilaren, alles eigenlijk

talud zeker de randen van een talud beneden of boven,boven vaak begroeit met mosseltjes/wier beneden ophopend teringzooi waar de karper maar al te graag even in zoekt als een zwerver.
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Plaats reactie