!?!Schuiflood of Vastlood!?!!!


Plaats reactie
raymond breebaart
Berichten: 47
Lid geworden op: 19-05-2007 14:40
Locatie: purmerend

14-07-2007 16:21

hoi mede forumleden

ik had een vraag namens een vriend
namelijk: hij vist met schuiflood maar loopt te twijfelen om over te stappen op vastlood montage, want hij denkt:
dat met schuiflood de vis niet goed wordt gehaakt en met vastlood wel
en hij heeft ook vrij veel last van lossers tijdens de dril kan dit te maken hebben met het schuiflood?

(ik persoonlijk denk niet dat het aan de onderlijn light want, ik vis met de zelfde onderlijn en heb er vrij wel nooit last van)

alvast bedankt voor de reacties
m.v.g raymond en maikel
Gebruikersavatar
martijn bunte
Berichten: 1342
Lid geworden op: 25-07-2006 16:22
Locatie: ENSCHEDE
Contacteer:

14-07-2007 16:30

zal het kort houden,schuif lood moet jij de haak zetten,vastlood doet dat voor je,+ de schrik reactie van de vis is grooter wat ook weer mee helpt met het zetten van de haak,dit KAN dus de oorzaak zijn,ps zou niet weten waneer ik voor het laatst schuiflood hep gebruikt,zou dus gewoon voor vast lood gaan :wink: sucses
aldejekes loat goan!
Piet bijkerk
Berichten: 300
Lid geworden op: 09-02-2007 15:06

14-07-2007 16:35

Gewoon een kwestie van experimenteren denk ik. :D
Een pessimist is een optimist die slecht geïnformeerd is.
Gebruikersavatar
jurgen heintjes
Berichten: 682
Lid geworden op: 28-08-2006 12:53
Locatie: JRC twin skin

14-07-2007 16:54

Toch heb ik goede ervaringen met schuiflood.
mocht je met schuiflood gaan vissen dan geef ik de voorkeur aan de backstop montage.
Zijn ook wel andere woorden voor.
Maar komt er op neer dat het lood ongeveer 10 cm schuift en dan stopt door een stuitje.
Gebruikersavatar
robin de ronde
Berichten: 736
Lid geworden op: 26-01-2002 01:00
Locatie: Rozenburg
Contacteer:

14-07-2007 16:57

raymond breebaart schreef:hoi mede forumleden


dat met schuiflood de vis niet goed wordt gehaakt en met vastlood wel
en hij heeft ook vrij veel last van lossers tijdens de dril kan dit te maken hebben met het schuiflood?

(ik persoonlijk denk niet dat het aan de onderlijn light want, ik vis met de zelfde onderlijn en heb er vrij wel nooit last van)

alvast bedankt voor de reacties
m.v.g raymond en maikel


1+1= ?

Als je maat met schuiflood vist en meer verspeeld dan jij met je vast loodmontage, dan lijkt het me logisch dat je maat daar de oplossing in moet gaan zoeken!

gr. Robin
Gebruikersavatar
richard huiveneers
Berichten: 260
Lid geworden op: 04-05-2007 16:00
Locatie: vianen

14-07-2007 17:55

ik vis zelf met schuiflood van max 30 gram en ik vang ook gewoon. je moet wel zelf aanslaan maar dit is de sport van het vissen en met vastlood kan je gewon een ei bakken voor je je hengel pakt want de vis is toch gehaakt.

richard
mijn droom is uitgekomen
Piet bijkerk
Berichten: 300
Lid geworden op: 09-02-2007 15:06

14-07-2007 18:03

Is dat zo?
Een pessimist is een optimist die slecht geïnformeerd is.
Gebruikersavatar
Mario de Wit
Berichten: 65
Lid geworden op: 04-05-2007 20:45
Locatie: Den Haag

15-07-2007 00:10

in principe heeft hij wel gelijk ja..
Gebruikersavatar
Mario de Wit
Berichten: 65
Lid geworden op: 04-05-2007 20:45
Locatie: Den Haag

15-07-2007 00:12

in principe hé..
Gebruikersavatar
Kenny Willems
Berichten: 3415
Lid geworden op: 20-05-2006 15:46
Locatie: Duiven
Contacteer:

15-07-2007 01:06

richard huiveneers schreef:ik vis zelf met schuiflood van max 30 gram en ik vang ook gewoon. je moet wel zelf aanslaan maar dit is de sport van het vissen en met vastlood kan je gewon een ei bakken voor je je hengel pakt want de vis is toch gehaakt.

richard


Is dat werkelijk zo, denk het niet.
Vastlood zegt niks over luiheid, weet niet waar jij vist, maar kan je vertellen waar ik vis er echt geen luiheid meer is dan met schuivend.
Ook wil ik net zoals de meeste alle vis vangen en dat doe je perfect met vastlood, alleen soms kan schuivend met backstop ook erg produktief zien.
Als je kiest voor vastlood gebruik ik rustig 140gram.
Dus vind ook voor schuivend het gewicht duidelijk telaag.
Jealousy is a motherfucker... A weak Jealous motherfucker... If you are jealous, you're just a weak motherfucker!!
jan van kranenburg
Berichten: 429
Lid geworden op: 04-03-2007 03:07
Locatie: Den Haag

15-07-2007 02:39

Als je met schuiflood vist, vraagt dat ongeveer dezelfde reactie als
bij penvissen.
Dus niet lekker onderuit gezakt op je stretcher of zo en wachten op
de fluiter.
Door misverstandje ruim 3500 van mijn posts sinds 2002, zoek.
Steun KSN!
ralf haasjes
Berichten: 101
Lid geworden op: 05-05-2004 22:43

15-07-2007 07:37

Ikzelf vis al tijden niet meer (bijna niet meer) met vastlood en gebruik ook zoals eerder gezegd een backstop op mijn leader, deze stopt het vrijlopen na 15 cm en dan wordt de haak gezet.

Heb hier zelf niet veel lossers op gehad maar voor mij gevoel wel duidelijk meer aanbeten.
gratis af te halen div. jonge kittens, pb maar even bij interesse!
Gebruikersavatar
richard huiveneers
Berichten: 260
Lid geworden op: 04-05-2007 16:00
Locatie: vianen

15-07-2007 11:32

ik heb nog nooit een vis verspild omdat ik te laat bij de hengels was. de vis is gehaakt doordat hij toch iets weerstand krijgt door de baitrunner. maar ik blijf er bij dat je ook meer aanbeten hebt wat ralf ook al zei. als de karper bij licht schuiflood de boilie uitspuugt heeft hij niks gemerkt de kans is dan groot dat hij terug komt op de stek en als nog de haak pakt. bij zwaar vast lood heeft het zo grote schrik reactie dat de karper een stofwolk achterlaat en niet meer terug komt. (dit zie je ook in films) bij mij zijn de resultaten met licht lood duidelijk hoger dan met zwaar lood. en zelfs op de linge probeer ik met 15 gram te zitten maar als het stroomt moet je wel met 30. ook op de vecht gebruik ik deze tactiek.

mijn systeem is zo licht dat ik zelfs de registratie van een een bliek merk op de swingers en ook vang. dus de karper merkt niet eens dat die gehaakt is daardoor heb ik minder runs maar gewoon piepen. een run is feitelijk gewoon een harde schrikreactie.

zo ik hoop dat dit verhaal een beetje duidelijk is. voor de vast lood vissers je kan me belachelijk maken met dit waanzinnige idee maar mij krijg je niet van het schuiflood af.

het is en blijft een sport voor mij.

richard
mijn droom is uitgekomen
Plaats reactie