Opslag Karperspullen


Plaats reactie

Opslaghok voor duik- en visspullen bouwen?

Ja
17
63%
Nee
10
37%
 
Totaal aantal stemmen: 27
Gebruikersavatar
Coen Aarts
Berichten: 825
Lid geworden op: 09-02-2007 13:41
Locatie: Valkenswaard
Contacteer:

09-07-2007 21:50

Wij zijn bij ons thuis een overkapping/afdak aan het maken. Dit is gewoon om gezellig en droog buiten te zitten. Nu hebben we het oude houthok gesloopt aangezien we toch niet meer stoken.

Nu wilde ik op deze plaats een hok maken voor ons moeder en mij. Zij duikt en ik vis. Nu vroeg ik me af of dit niet slecht is voor onze spullen om deze buiten te laten.

Ik begrijp dat een strechter of foudraal er niet zoveel onder lijdt, maar een voertas met voer zou dit slecht zijn. Ik denk dan vooral aan de winterdagen. Of zal dit allemaal wel meevallen en zeggen jullie: bouwen maar! :)
Remco Oudhuyzen
Berichten: 2162
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: Hengelo

09-07-2007 21:55

Als de spullen maar droog staan zal het niet zo snel kwaad kunnen.
maar pas op met voer.. ratten en ander ongedierte lust het graag.

maar hoe doe je het met de veiligheid? is het wel goed af te sluiten en is het niet te makkelijk om in te breken?

Gr. Remko
Gebruikersavatar
richard huiveneers
Berichten: 260
Lid geworden op: 04-05-2007 16:00
Locatie: vianen

09-07-2007 22:17

laatste tijd word er aardig wat open gebroken om visspullen te lenen. ook gewoon in afgesloten garag boxen. dus zo hout opslag lijkt mij niet verstandig. en duikspullen zijn ook aardig aan de prijs dus ik zal de spullen binnen leggen als je er plek voor hebt. voer enzo kan wel als het maar droog ligt heb zelf ok het voer in de schuur maar de rest gaat echt naar binnen het is mij te veel geld waard en het heeft een emotionele waarden dus.

richard
mijn droom is uitgekomen
Gebruikersavatar
Mark Brouwer
Berichten: 975
Lid geworden op: 02-03-2005 14:08
Locatie: Nuenen

09-07-2007 22:17

Ik zou uitkijken met het full time buiten opslaan van zowel je moeders
duik spullen als je eigen visspullen. Ook ik maak graag wat duiken
in Nederlandse en buitenlandse wateren, en heb hier ook m'n eigen
materialen voor. Belangrijk om na gebruik alles goed te drogen, je
zal niet willen dat er een muffe geur in je duikpak komt te zitten, of
dat je trimvest even later verweerd is als gevolg van het vochtig
opslaan in de buitenlucht. Hetzelfde zal met je vismaterialen kunnen
gebeuren, denk maar eens aan de stank van een nat net wat je 2
dagen in een foudraal hebt laten zitten.... Sowiezo het aas niet buiten
laten staan, daar word het niet beter op en je hebt kans dat het flink
gaat broeien wanneer het in een hete omgeving opgeslagen word die
ook nog een beetje vochtig is, te denken aan een afgesloten emmer!
Aas gewoon droog, donker en op een plek opbergen zonder te grote
temperatuurverschillen, bijvoorbeeld de meterkast of schuur.

Succes;)
"Dode brasem vangen, da's pas erg!"
Davey vd liefvoort
Berichten: 278
Lid geworden op: 02-08-2006 18:29

09-07-2007 23:02

Ligt natuurlijk waar je ergens woont, in een rustig dorpje of een stad, als je zelf weet dat de buurt redelijk veilig is, dan zou dat opzich kunnen.
Maar let natuurlijk op met natte spullen van het duiken, zodat dat ook niet bij jou visspullen kan gaan schimmelen.
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

09-07-2007 23:40

Tassen, foudralen, (bed)chairs , tenten zullen altijd wel iets van vuil hebben of vochtig worden. In het najaar/wintertijd zul je schimmel gaan aantreffen op je materialen...oftewel het "weer" zal in je spullen komen
Of je moet een verwarming aan gaan leggen in je schuur?
Voer ...de muizen en ratten weten iets snel te vinden..houd er rekening mee
gr
HB
Gebruikersavatar
Mourad Aviara
Berichten: 3299
Lid geworden op: 01-03-2005 22:28
Locatie: Noord Holland

10-07-2007 08:16

Denk ook aan diefstal, Coen. Ik zou de meest dure dingen thuis zetten en de grote (wat goedkopere dingen) buiten.
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

10-07-2007 08:18

Volgens mij kunnen van alle duikspullen er maar twee buiten blijven, je zwemvliezen. De rest krijgt jouw moeder spijt van!

M.n. 1e en 2e traps zijn best gevoelig, ook de fles wordt er niet beter op. doordat het buiten staat zit je o.a. met dauwvorming = roestgevaar.

Trimvest, zou in uiterste gevallen als noodvoorraad lucht gebruikt kunnen worden. Maar indien de schimmel erin zit ...... ga jij niet op dat moment dood maar iets later.

doe gewoon even iets beter knutselen en maak er een echte schuur van, met inderdaad ook een echte deur met een slotje.

M.
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Gebruikersavatar
Coen Aarts
Berichten: 825
Lid geworden op: 09-02-2007 13:41
Locatie: Valkenswaard
Contacteer:

10-07-2007 08:33

Ja we wonen in een veilige buurt en bij ons kan je ook niet over de schutting, want daar staat het hok/garage in de breedte van de tuin.

Ons mam laat altijd eerst haar duikspullen drogen in de garage of buiten als het weer dit toe laat.

Het duik -en vishok wat ik wil maken, is gewoon een grote kast zegmaar, wat onder de overkapping van 3x6m. staat. Het zal dus niet nat kunnen worden en schimmelen ook niet (zo snel). Wilde sowieso alles muisdicht maken, en dat er sloten op de deur zitten voor het geval dat.

Ik ga in het hok/garage een werkbank maken, met dartgebeuren, dus dan is er geen plaats meer voor de visspullen. Aangezien de spullen in het gras liggen en vochtig worden, dacht ik dat buitenopslag wel zou kunnen onder een afdak.
Jan Peter Teerling

10-07-2007 15:27

Wat Hans al aangaf,als je spullen,die vocht op kunnen nemen,in een niet verwarmt hok opslaat zul je het 'weer' er in krijgen.

Oftewel de luchtvochtigheid slaat in je spullen,en zullen gaan schimmelen en rotten.
Gebruikersavatar
Edward van Berkum
Berichten: 2799
Lid geworden op: 19-04-2002 02:00
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

10-07-2007 16:59

Jan Peter Teerling schreef:Wat Hans al aangaf,als je spullen,die vocht op kunnen nemen,in een niet verwarmt hok opslaat zul je het 'weer' er in krijgen.

Oftewel de luchtvochtigheid slaat in je spullen,en zullen gaan schimmelen en rotten.


Klopt, ik heb een enkelsteens schuurtje, zit vast aan het huis via de keuken.
Ik haal alle spullen zoals strecher / foudraal etc. zodra het weer slechter wordt ( herfst periode ) naar binnen...ook als spullen nat zijn van het vissen, was afgelopen jaar iets te laat, en bepaalde spullen hadden lichte weer plekken... geen ramp want was weer schoon te maken... maar niet fijn, en zonde van de spullen.
Met zomers weer en vochtige periodes ( zoals nu ) heb je geen last overigens! Maar controleer je spullen regelmatig.... het is zonde als het hierdoor stuk gaat... is onnodig.

Kortom, ik zou het niet in een houten schuurtje zetten, maar investeren in iets beters!

Groet,

Edward
Piet bijkerk
Berichten: 300
Lid geworden op: 09-02-2007 15:06

10-07-2007 18:53

Hallo,ik leg mijn spullen op zolder,zowel s'zomers als s'winters,als ik dan terug kom leg ik het er te drogen neer,de volgende sessie pak ik weer alls in wat ik nodig heb en vissen maar....
Het enige nadeel is het traplopen :o ,maar ja ieder voordeel heeft z'n nadeel,houd ik in iedergeval mijn spullen in goede conditie.

groetjes
Een pessimist is een optimist die slecht geïnformeerd is.
Plaats reactie