beetverklikkers


ron bouman
Berichten: 389
Lid geworden op: 14-02-2007 18:51

16-08-2007 17:02

Fox piepers hoor je 50 meter verderop ook nog wel. Dat is zeker. En iedereen maar zeggen dat ze toch niet verder als 50 meter van hun hengels af lopen. Dan is het voor mij wel duidelijk. Gewoon meteen je geld uitgeven aan een paar goede piepers als gaan klooien met draadloze systemen. Voor iets meer als 60 euro ben je dan klaar.
Gebruikersavatar
Mark Uitenhoven
Berichten: 359
Lid geworden op: 29-10-2006 14:26
Locatie: Helmond

17-08-2007 00:07

Uitverkocht bij Henk Koster.


Weet iemand waar ik hetzelfde zetje kan kopen(Arca Specimen Radio Carp), voor dezelfde prijs?


Alvast bedankt!
Losers are allways whining about their best, winners go home and f.uck the promqueen!
Gebruikersavatar
Roel van Haandel
Berichten: 1514
Lid geworden op: 12-01-2007 21:03
Locatie: Erp
Contacteer:

17-08-2007 18:35

ron bouman schreef:Fox piepers hoor je 50 meter verderop ook nog wel. Dat is zeker. En iedereen maar zeggen dat ze toch niet verder als 50 meter van hun hengels af lopen. Dan is het voor mij wel duidelijk. Gewoon meteen je geld uitgeven aan een paar goede piepers als gaan klooien met draadloze systemen. Voor iets meer als 60 euro ben je dan klaar.


ja dat weet ik ron maar word ik er ook wakker van en dan weer met draad ?
Gebruikersavatar
Mark Uitenhoven
Berichten: 359
Lid geworden op: 29-10-2006 14:26
Locatie: Helmond

18-08-2007 10:45

Heb het Arca setje gehaald, gewoon een dorpje naast de stad, daar hadden ze het ook voor dezelfde prijs.


Ik vind het een geweldig mooi setje!
En werkt zeer goed!
Losers are allways whining about their best, winners go home and f.uck the promqueen!
Gebruikersavatar
mario laseur
Berichten: 513
Lid geworden op: 09-04-2006 14:14
Locatie: amersfoort
Contacteer:

18-08-2007 11:26

Mijn ervaring met goedkope beetmelders is dat meerendeel rotzooi is, begin alles leuk werkt prima, totdat er een keertje een flinke regenbui overheen komt, eerste keer zou het weinig invloed hebben maar op den duur merk je het, ledje's die spontaan gaan branden volume ineens zachter, pieper die uit zichzelf een constante zachte piep geeft pieper die tututututut doet terwijl er niks aan de hand is, de meest gekke dingen doen ze behalve goed werken.
Dan met warm weer, constante zachte piepjes, dit hebben zoveel piepers oa het merendeel van ultimate, spijt me zeer maar een draadloze set van 100 euro met 3/4 beetmelders dat kan toch haast niet goed zijn :-? waarom is fox en delkim draadloos dan zo duur?
Ik wil je niet ontmoedigen maar heb zelf extreem veel beetmelders gehad, en er zijn maar weinig echt goede naar mijn idee.
Ik zou eerder een kwaliteits 2e hands setje halen als goedkope nieuwe.
Kijk is naar een setje knuckleheads, of de al eerder genoemde the beast beetmelders heb ze zelf allebei gehad en nooit maar dan ook echt nooit hebben ze geweigerd, en van die the beast wordt je echt wel wakker, wat gaan die dingen belachelijk hard zeg :lol:
Ik heb zelf vorig jaar de fout gemaakt om Fox mx'jes te kopen, batterij vretende ellende dingen, regen leg ze maar te drogen thuis als je terugkomt van het vissen gegarandeerd dat ze anders problemen geven, dat had zowel ik als 2 vismaten van me, erg toevallig?
Heb ze weggedaan en heb nu delkims, bevallen perfect.
Maar waarom perse draadloos? als je dicht achter je hengels zit hoor je ze echt wel.
Op marktplaats staan div knuckleheads, the beast is ook wel te vinden denk ik, delkims zat ( alleen wel duurder ) neem gewoon is een kijkje en zoek is op het forum hier naar de reactie over deze beetmelders , denk dat daar wel wat over te vinden is.
Groeten Mario
Gebruikersavatar
mario laseur
Berichten: 513
Lid geworden op: 09-04-2006 14:14
Locatie: amersfoort
Contacteer:

18-08-2007 11:41

heb is effe gekeken voor je

http://watersport.marktplaats.nl/hengel ... dCHw%3D%3D

Dit zijn die the Beast beetmelders.
Groeten Mario
Gebruikersavatar
Roel van Haandel
Berichten: 1514
Lid geworden op: 12-01-2007 21:03
Locatie: Erp
Contacteer:

18-08-2007 12:25

mario bedankt voor je uitleg aan zo iets heb ik wel wat...

nu dan nog een paar vragen..

kijk sommige zeggen dat ze naar 3 jaar nog uistekend doen enzoo en ook die van ultimate.. en dat je helemaal niet zo'n dure hoeft te kopen..

Ik heb zelfs een keer gehad dat ik mijn sounderbox langs mijn oor had liggen en daar sliep ik door heen toen moest mijn maat me wakker maken.. oke toen was ik wel extreem moe :P

Ik zat pas op theo lucius vijver.. en mijn draad van mijn sounderbox nou die haalde het net.. daarom draadloos lijkt me wel fijn.. en als ik mijn draad het nog maar net haald dan zal ik denk ook niet wakker worden van beetverklikkers die heel hard gaan.. ik zit soms gewoon op plekken waar ik niet zo dicht bij mijn beetverklikkers zit!
Mario weet je nu ook een oplossing?

O ja nog iets.. ik heb nog meer piepers gezien van ultimate het setje va n ultimate Z3 en die was 375 euro nu kan ik hem voor 140 euro aankomen.. kan dat dan wel wat zijn ?

alvast bedankt!
Gebruikersavatar
mario laseur
Berichten: 513
Lid geworden op: 09-04-2006 14:14
Locatie: amersfoort
Contacteer:

18-08-2007 13:46

Meeste van ultimate is water, einde oefening.
De sounderbox van The beast zit 15/17 meter snoer bij! als dat niet genoeg is :lol:
Gebruikersavatar
Roel van Haandel
Berichten: 1514
Lid geworden op: 12-01-2007 21:03
Locatie: Erp
Contacteer:

18-08-2007 13:55

ja oke maar bij ons zat iemand die had ook van ultimate en die vist er allang mee met regen en die doet het nog steeds..

maar oke dat is wel genoeg maar zit ik wel weer met die snoer ? en dan de fox mx?
Gebruikersavatar
Harm Bakuwel
Berichten: 135
Lid geworden op: 13-10-2006 13:49
Locatie: Maarssen

18-08-2007 14:11

Wat een bedragen toch allemaal! En dat voor zo'n simpel stukje electronica!
Volgens mij is er toch een aantal fabrikanten die zich de ogen uit de kop zouden moeten schamen!

Persoonlijk ben ik nog steeds erg blij met mijn Lidl beetmelders......
Incluis mooie alu telescopische bankstick.....jawel € 10,- per stuk.
Verstelbare toon / volume / gevoeligheid, met aansluiting voor sounderbox en absoluut waterdicht.
Gebruikersavatar
Lukas den Admirant
Berichten: 521
Lid geworden op: 21-11-2006 20:04
Locatie: Hoogeveen

21-08-2007 17:40

Roel van Haandel schreef:kijk bedankt ron zo dacht ik dat ook daarom zit ik zo te twijfelen dat kan toch niet je hebt setjes van 400 en van 160.. die moeten wel naar een jaartje kapot zijn?


dat moet wel ja, als je maar wel weet dat die setjes qua inkoop niet veel verschillen, bij fox wordt er voor een setje van 750 euro zeker 650 euro winst gemaakt, dacht je nou echt dat een pieper moeilijker in elkaar zat dat een stereoinstallatie van van 100 euro?
koop maar foxies die goedkoop zijn en met draad, als die ron tompsons ook niet goed blijken
Gebruikersavatar
Roel van Haandel
Berichten: 1514
Lid geworden op: 12-01-2007 21:03
Locatie: Erp
Contacteer:

21-08-2007 17:48

Lukas den Admirant schreef:
Roel van Haandel schreef:kijk bedankt ron zo dacht ik dat ook daarom zit ik zo te twijfelen dat kan toch niet je hebt setjes van 400 en van 160.. die moeten wel naar een jaartje kapot zijn?


dat moet wel ja, als je maar wel weet dat die setjes qua inkoop niet veel verschillen, bij fox wordt er voor een setje van 750 euro zeker 650 euro winst gemaakt, dacht je nou echt dat een pieper moeilijker in elkaar zat dat een stereoinstallatie van van 100 euro?
koop maar foxies die goedkoop zijn en met draad, als die ron tompsons ook niet goed blijken


bedoel je dus dat ik gewoon foxies moet pakken of bedoel je het net andersom?

ik ga wss de fox micron m / mx pakken met draad en dan txr er een keer op
wat is het verschil tussen m en mx? alleen dat je bij ms ook de toon kan verstellen?
Gebruikersavatar
Lukas den Admirant
Berichten: 521
Lid geworden op: 21-11-2006 20:04
Locatie: Hoogeveen

21-08-2007 18:27

Ik zou zelf goedkope foxies kopen als je er een sounderbox bij wil. Zelf heb ik op marktplaats 3 fox sx (oude versie niet digital) gekocht voor 125 euro, dat is ook veel geld maar ze zijn met normale omgang niet kapot te krijgen, als je ze niet zo goedkoop kunt krijgen zou ik dus die andere foxies waar je het over had kopen met een sounderbox met draad. Beetje flink snoer en met een boog naar je hengels toe en haringen om ze strak op de grond te houden.
Gebruikersavatar
Rob de Boer
Berichten: 524
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: Noord Holland

22-08-2007 06:03

mario laseur schreef:Meeste van ultimate is water, einde oefening.
De sounderbox van The beast zit 15/17 meter snoer bij! als dat niet genoeg is :lol:


Boelsjit.

IK heb 2 collegas met goedkopere wakers. 1 met Ultimate en 1 met wakers van 9 euro. Beide sets werken na 4 jaar regen en ellende nog voortreffelijk.

Als jij één keer pech hebt met goedkoper matriaal wil dat niet zeggen dat al die wakers niet werken en of slecht zijn.

Als Ultimate een draadloze waterdichte set kan maken voor 250 moet Fox dat ook kunnen. Je zou dus kunnen zeggen dat Fox, en Delkim, overdreven duur zijn.

Pak ik even de Delkim die voor 180 p?st over de toonbank gaat. Heb je al eens 180 euro matriaal bij elkaar gezien? Laat me niet lachen.

Maar goed, Delkim is mooi afgewerkt en heeft zijn kwaliteit bewezen, het blijft aso duur maar goed.

Fox is een erg dure middenklasser, net als een mercedes trouwens. :wink:

Die Ultimate set's zijn wat prijs betreft een goede koop.
Gebruikersavatar
Roel van Haandel
Berichten: 1514
Lid geworden op: 12-01-2007 21:03
Locatie: Erp
Contacteer:

22-08-2007 11:55

haha jullie maken mij het wel moeilijk..

ik was van plan om de fox micron te kopen en dan mss een keer TXR setje erbij...
Gebruikersavatar
Stef Dijkstra
Berichten: 1106
Lid geworden op: 02-06-2006 18:38
Locatie: Twente

22-08-2007 12:26

Waarom zoveel geld uitgeven voor een TXR systeem...? Je bent toch altijd bij je hengels? Ik heb zelf de MMX en heb daarbij nog de XB1 sounderbox, maar ik heb de versterker er nooit achter. Ik slaap vrijwel altijd in een tent, en ik ben nog nooit door een pieper van mij heengeslapen. Dat draadloze systeem vind ik overbodige luxe voor een hele boel geld.
Gebruikersavatar
Henk Janssen
Berichten: 1249
Lid geworden op: 02-02-2002 01:00

22-08-2007 13:05

Dag stef, ik weet niet hoe jij het doet , maar ik schijt niet in de buurt van mijn tent ,hengels ,stek.
Ik hou niet zo van dat soort luchtjes
dan is het echt handig om een txr of andere te hebben
groet Henk
Gebruikersavatar
mario laseur
Berichten: 513
Lid geworden op: 09-04-2006 14:14
Locatie: amersfoort
Contacteer:

22-08-2007 13:49

Rob de Boer schreef:
mario laseur schreef:Meeste van ultimate is water, einde oefening.
De sounderbox van The beast zit 15/17 meter snoer bij! als dat niet genoeg is :lol:


Boelsjit.

IK heb 2 collegas met goedkopere wakers. 1 met Ultimate en 1 met wakers van 9 euro. Beide sets werken na 4 jaar regen en ellende nog voortreffelijk.

Als jij één keer pech hebt met goedkoper matriaal wil dat niet zeggen dat al die wakers niet werken en of slecht zijn.

Als Ultimate een draadloze waterdichte set kan maken voor 250 moet Fox dat ook kunnen. Je zou dus kunnen zeggen dat Fox, en Delkim, overdreven duur zijn.

Pak ik even de Delkim die voor 180 p?st over de toonbank gaat. Heb je al eens 180 euro matriaal bij elkaar gezien? Laat me niet lachen.

Maar goed, Delkim is mooi afgewerkt en heeft zijn kwaliteit bewezen, het blijft aso duur maar goed.

Fox is een erg dure middenklasser, net als een mercedes trouwens. :wink:

Die Ultimate set's zijn wat prijs betreft een goede koop.


Een keer pech met goedkope beetmelders!!!
Ik zeg niet Een keer, ik heb behoorlijk wat gehad en gezien en kan dus wel spreken dat ik de ellende uit de ervaring meegemaakt heb.
Je moet helemaal zelf weten wat je koopt, maar koop kwaliteit en beetmelders van ultimate zijn dat absoluut niet.
Waarom sommige duurder zijn, geen idee, zou het aan het verschil liggen dat deze niet ergens in taiwan onder een afdakje gafabriceerd worden in grote aantallen?
Ga de winter maar is in vissen met die goedkope dingen en met een delkim, knucklehead, the beast, trouwens knuckleheads en the beast zijn ook niet overdreven duur, een setje foxen zoals de sx'en zijn ook betaalbaar tweedehands, en dit zijn nog de betere serie's in mijn ogen.
Maar goed je moet het helemaal zelf weten, tijd zal het leren.
Gebruikersavatar
Lukas den Admirant
Berichten: 521
Lid geworden op: 21-11-2006 20:04
Locatie: Hoogeveen

22-08-2007 14:41

mario laseur schreef:
Rob de Boer schreef: een setje foxen zoals de sx'en zijn ook betaalbaar tweedehands, en dit zijn nog de betere serie's in mijn ogen.
Maar goed je moet het helemaal zelf weten, tijd zal het leren.


dat dacht ik :D
die dingen zijn echt stormvast, zou die kopen, kun je ook de gevoeligheid mee instellen en dat is in veel gevallen een must. 1 keer windkracht 5 of meer en je wordt heel de nacht wakker gehouden door vals gepiep!! er is wel wat op te doen maar toch niet helemaal dat je nooit valse piepen krijgt en met gevoeligheids instelling wel :wink:
Gebruikersavatar
Lukas den Admirant
Berichten: 521
Lid geworden op: 21-11-2006 20:04
Locatie: Hoogeveen

22-08-2007 14:43

haha er staat 'rob de boer schreef' maar het was mario, foutje in het overnemen van de tekens :lol:
peter andrae

22-08-2007 14:48

Stef Dijkstra schreef:Waarom zoveel geld uitgeven voor een TXR systeem...? Je bent toch altijd bij je hengels? Ik heb zelf de MMX en heb daarbij nog de XB1 sounderbox, maar ik heb de versterker er nooit achter. Ik slaap vrijwel altijd in een tent, en ik ben nog nooit door een pieper van mij heengeslapen. Dat draadloze systeem vind ik overbodige luxe voor een hele boel geld.



Omdat er wateren zijn waar je hengels niet direct in de buurt staan en een sounderbox kabel van 30 mtr lijkt mij niet handig.
Gebruikersavatar
Kenny Willems
Berichten: 3415
Lid geworden op: 20-05-2006 15:46
Locatie: Duiven
Contacteer:

22-08-2007 15:49

Zoon kabel is leuk tot dat je er overheen struikelt en er draadbreuk on staat.
Kun je weer nieuwe kabel kopen..
Jealousy is a motherfucker... A weak Jealous motherfucker... If you are jealous, you're just a weak motherfucker!!
Gebruikersavatar
Mark Uitenhoven
Berichten: 359
Lid geworden op: 29-10-2006 14:26
Locatie: Helmond

22-08-2007 16:05

Heb nu 2x 'n nachtje gezeten met het Arca Specimen setje...


Ge-wel-dig!!!
Het heeft hier trouwens onafgebroken geregend en gewaaid, en doen het nog steeds...
Hengels liggen goed tussen de ''oortjes'' en je ken ze op gevoeligheid afstellen!!!
+ het feit dat ze redelijk hard gaan, en het bereik van de sounderbox meer dan goed is!!!
Losers are allways whining about their best, winners go home and f.uck the promqueen!
Gebruikersavatar
Roel van Haandel
Berichten: 1514
Lid geworden op: 12-01-2007 21:03
Locatie: Erp
Contacteer:

22-08-2007 16:09

ja dat bedoel ik met haringen struikel je er niet zo maar overheen maar een draad van 30 meter ofzo lijkt me niet bepaald fijn.. bv. over bosjes door bosjes heen enzovoort

setjes van ultimate hoor ik paar mensen ja goede dingen maar hebben meestal nog maar paar maanden ofzo... en toch hoor ik er ook veel zeggen van kan beter doorsparen

wat zeggen jullie over de fox mx/m ? met draad/TXR systeem
Gebruikersavatar
Lukas den Admirant
Berichten: 521
Lid geworden op: 21-11-2006 20:04
Locatie: Hoogeveen

22-08-2007 16:13

dan heb je in ieder geval een setje voor heel wat jaren.

sommige 'simpele versies' van de piepers van fox zijn in gevoeligheid in te stellen, is die dat ook? Anders kun je beter de gewone sx kopen(2e hands had ik ze 3 voor 125) als je een keer op een kanaal/rivier vist heb je niet steeds valse piepen erg vervelend namelijk, helemaal als die piepen 10 cm naast je oor uit een sounderbox komen!

haha ik lees het net, zijn in gevoeligheid in te stellen, in 2 standen waarschijnlijk maar met beetje strakke swingers en zwaar lood voldoet het wel denk ik
http://watersport.marktplaats.nl/hengel ... 26tab%3Diw


kijk deze staat er net op vandaag, weet niet hoever het rijden is :oops: