beetverklikkers


Gebruikersavatar
Roel van Haandel
Berichten: 1514
Lid geworden op: 12-01-2007 21:03
Locatie: Erp
Contacteer:

09-07-2007 20:11

ik wil graag geen sounderbox met draden meer daarom ga ik nieuwe halen, ik heb gehoord dat je van sommige beetverklikkers zelfs wakker word zonder sounderbox..

zoals de fox micron m, de fox eos x, delkim

nou leek me de fox micron m wel iets maar heeft iemand hier ervaring mee zou je toch een sounderbox er bij moeten hebben?
martijn zeij
Berichten: 566
Lid geworden op: 24-02-2007 17:05

09-07-2007 20:20

ja ik heb er heel veel ervaring mee. Ik was de strikler lsi van ultimate gewend, maar dit is wat anders. Het is een vrij simpele beetmelder, maar hij is zeer goed. Tsja of je wakker word. Het ligt ook aan je visserij. Slaap je onder de plu of in een tent. Ik denk wel dat je wakker wordt, maar ik zou toch een sounderbox erbij nemen.
Gebruikersavatar
Roel van Haandel
Berichten: 1514
Lid geworden op: 12-01-2007 21:03
Locatie: Erp
Contacteer:

09-07-2007 20:23

ik slaap in een tent... en is het dan een sounderbox met draad? en wat zou ik anders kunnen kopen waar ik wel wakker van word?
Gebruikersavatar
Michiel de Vries
Berichten: 1359
Lid geworden op: 13-10-2006 00:13
Locatie: Leiden

09-07-2007 20:34

ik zou een sounderbox nemen en dus niet voor piepers zonder sounderbox waar je wel wakker van wordt, maja ik weet ook niet op wat voor plekken je vist

maar ik vis zelf redelijk vlak bij huizen, en zet dan snachts het geluid van me piepers helemaal uit en zet me sounderbox aan in de tent, kan aardig hard in de tent en buiten hoor je het bijna niet
scheelt toch weer overlast voor de mensen die er wonen
martijn zeij
Berichten: 566
Lid geworden op: 24-02-2007 17:05

09-07-2007 20:43

ik heb de EOS XB Extension Box, wel met snoeren, maar om dan zo dure digitaal te nemen voor piepers van 30 euro vind ik zonden
Hans Gielissen
Berichten: 105
Lid geworden op: 28-01-2004 20:07
Locatie: Eindhoven

09-07-2007 21:27

als je kort bij je hengels slaapt wordt je echt wel wakker van piepers met een doordringende toon.
Geschikte (niet te dure) piepers hiervoor zijn er voldoende maar wil je kwaliteit die het ook in de regen blijven doen is Fox M geen verkeerde keuze. Overweeg ook piepers van the Beast (worden regelmatig aangeboden op marktplaats) zijn absoluut waterdicht en gaan snoeihard.
Mogelijk kun je de digitale versie (met lcd venstertje) op de kop tikken die is ook nog instelbaar op toonhoogte en gevoeligheid. Een hoge toon bij veel volume maakt iedereen langs het kanaal tot aan de Beekse Brug wakker.

gr. Hans
Gebruikersavatar
Edward van Berkum
Berichten: 2799
Lid geworden op: 19-04-2002 02:00
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

09-07-2007 21:42

Wat je ook kiest, let vooral op het geluids niveau binnen de bebouwde kom!
Piepers geven een hoge / lage doordringde toon, en over het water galmt het een heel eind, dit kan overlast geven, wat niet de bedoeling is.
Bovendien hoeft niet iedereen aan het water te horen dat jij een run hebt lijkt mij...

Alleen al voor deze zaken is een sounderbox geen overbodige luxe!

Let hier dus wel op!

Groet,

Edward
Davey vd liefvoort
Berichten: 278
Lid geworden op: 02-08-2006 18:29

09-07-2007 23:07

Roel, ik zou zeker voor draadloze sounderbox gaan, met draden is niks, en als je een keer wat verder van je piepers af (moet) zit(ten) heb je niks aan je nieuwe piepers omdat je de kans hebt dat je ze niet hoort als je geen sounderbox hebt.

Ik heb nou deze op t oog:

Arca http://www.henkkoster.nl/karperbeetmelders.htm
http://www.henkkoster.nl/easyshopmaker/e28_67.jpg
90,-



Ultimate Striker WSX http://www.henkkoster.nl/karperbeetmelders.htm
http://www.henkkoster.nl/easyshopmaker/e28_24.jpg
100,-


Misschien iets voor jou..
Gebruikersavatar
Roel van Haandel
Berichten: 1514
Lid geworden op: 12-01-2007 21:03
Locatie: Erp
Contacteer:

10-07-2007 18:03

hee,

ja daar heb je ook gelijk in niet iedereen hoeft te horen dat ik een run heb.. ik zou graag een draadloze sounderbox willen.. maar dan wil ik natuurlijk wel kwaliteit en dan zit je weer aan de 600 euro bij fox... dat vind ik weer wat te duur

die van davey lijkt me wel wat.. maar heb gehoord dat ik dan beter kan doorsparten voor wat duurdere dat die van 100 euro niet lang meegaan..
Davey vd liefvoort
Berichten: 278
Lid geworden op: 02-08-2006 18:29

10-07-2007 19:17

Ik zoek dus zelf ook nieuwe, en ik heb op google gezocht, en op dit forum, en ik merk dat de een zegt: Ik heb ze ook en gebruik ze al een aantal jaar en ze doen het prima, voor dat geld is het een super set.
En je hebt mensen die zeggen: Pff.. rommel die x2, voor 100 kan je echt geen goeie set hebben.
De meningen kunnen hier over heel verschillend zijn.

Maar je kan zoon set ook niet vergelijken met Fox of Delkim, mensen die gewend zijn aan fox of delkim zullen die setjes van 100 euro niet fijn vinden misschien omdat ze aan de luxe van fox of delkim zijn gewend.
Al vind je buurman z'n 1e set van x2 een superset!

Ik denk dat ik die set van Ultimate maar ga bestellen/halen.
Freek Swaans

11-07-2007 18:07

Micron M's gaan hard, maar hebben een erg hoge toon!
Stel je vist in de buurt van huizen of je zit op een meer
te vissen waar meerdere karpervissers zitten wil je natuurlijk
niet dat deze mensen wakker worden.

Je wil dus van die snoeren af?! Naar mijn mening gaat het
dan ineens veel geld kosten.. Ik heb weleens een Arca setje
gezien bij henk koster. Misschien is dat wat? Kost geloof ik
rond de 150 euro's..

Wil je Fox draadloos? Dan gaat je dat zowiezo rond de 300
euro kosten. Delkim word nog duurder en daar heb je ook
niet veel aan op onze leeftijd.

Mvg, Freek
Gebruikersavatar
Roel van Haandel
Berichten: 1514
Lid geworden op: 12-01-2007 21:03
Locatie: Erp
Contacteer:

11-07-2007 18:45

tjaa ik vind 300 euro voor mijn leeftijd nog wat veel zou het graag willen natuurlijk

maar heeft iemand ervaring dan met deze setje van arca?

ik zou ook graag de micron m willen maar dat zal dan moelijk gaan
Gebruikersavatar
rowdy overbeek bloem
Berichten: 76
Lid geworden op: 16-06-2005 22:12
Locatie: zevenaar(omg.arnhem)
Contacteer:

12-07-2007 00:41

ik heb zelf de fox mx (voorlopig nog) maar ze bevallen me wel hoezo wil je geen draad meer ik heb zelf nog een 2de setje voor bebouwdekom of kolken achter huizen van f4e steek er tent haringen in en ik heb geen last van het draad.. draadloos is leuk maar wie zit er veder dan 10m van ze hengels vandaan ik niet, ik zit met nachtvissen 2m van me hengels af en piepers bijna op ze zachtst en word nog wakker slaap zelf ook in tent maar ik slaap zelf ook heel erg lichttjes
Gebruikersavatar
Roel van Haandel
Berichten: 1514
Lid geworden op: 12-01-2007 21:03
Locatie: Erp
Contacteer:

12-07-2007 19:05

ja oke dat klopt.. maar vond de draden gewoon irritant maar die haringen is wel een slim idee...moet er toch nog even over nadenken dan
Gebruikersavatar
rowdy overbeek bloem
Berichten: 76
Lid geworden op: 16-06-2005 22:12
Locatie: zevenaar(omg.arnhem)
Contacteer:

12-07-2007 19:11

kijk ik heb veel karper vis vrienden.. en sommige hebben ook draadloos gevist .. maar na 1 sessie allemaal eraf gestapt..waarom omdat de buurman een run kreeg en bij hem zijn sounderbox afging.. en personlijk vind ik draad gewoon fjiner haringen erin en klaar is kees nergens last van dat iemand het hoort... maar das personlijk kijk waarom extra geld uitgeven aan iets onnodigs en voor zelfde geld goeie onderlijntjes kunnen kopen enz systeempjes ... ga zo maar door
Gebruikersavatar
Roel van Haandel
Berichten: 1514
Lid geworden op: 12-01-2007 21:03
Locatie: Erp
Contacteer:

12-07-2007 19:14

daar heb je ook helemaal gelijk in... maar het was gewoon ik liep steeds door mijn draad alle piepers gingen weer af... maar die haringen heb je wel gelijk in..

en draadloos gaat dan een andere sounderbox af? gewoon de contacten of hoe bedoel je ?
Davey vd liefvoort
Berichten: 278
Lid geworden op: 02-08-2006 18:29

12-07-2007 20:50

Roel van Haandel schreef:
en draadloos gaat dan een andere sounderbox af? gewoon de contacten of hoe bedoel je ?



Dat jan z'n pieper ging en piet z'n sounderbox afging bedoeld hij.
Maar ik vind toch dat er niks boven draadloos gaat, en ik ga binnenkort even zoon setje van ultimate proberen te bestellen bij de viswinkel.
Gebruikersavatar
rowdy overbeek bloem
Berichten: 76
Lid geworden op: 16-06-2005 22:12
Locatie: zevenaar(omg.arnhem)
Contacteer:

12-07-2007 21:32

Davey vd liefvoort schreef:
Roel van Haandel schreef:
en draadloos gaat dan een andere sounderbox af? gewoon de contacten of hoe bedoel je ?



Dat jan z'n pieper ging en piet z'n sounderbox afging bedoeld hij.
Maar ik vind toch dat er niks boven draadloos gaat, en ik ga binnenkort even zoon setje van ultimate proberen te bestellen bij de viswinkel.


ja dat is precies wat ik zei iedereen heeft zijn voorkeur..
rick van eekelen
Berichten: 561
Lid geworden op: 15-02-2007 15:58
Locatie: Nederland
Contacteer:

14-07-2007 22:15

heey ik zat een maand geleden ook met het zelfde probleem als jou ik ben pas 13 jaar en dus kan ik ook nog niet de toppiepers aanschaffen en ik kon maar geen goede set vinden die toch wel goedkoop was maar wel goed, uiteindelijk heb ik de ron thompson digi tronic set gekocht hij kost nu nieuw rond de 160 euro ik ik zal je zeggen ik vind het echt een topset het zijn 4 piepers met een draadloze souderbox op de piepers kun je het volume - de toon - en de gevoeligheid instellen en op de souderbox de toon en het volume.
ik hoop dat je hier wat aan hebt veel succes met het zoeken van een set

rick van eekelen :P [/i]
Gebruikersavatar
Roel van Haandel
Berichten: 1514
Lid geworden op: 12-01-2007 21:03
Locatie: Erp
Contacteer:

27-07-2007 23:07

oke...

nu zit ik te twijfelen


tussen de micron M(X) met draden

of het setje van arca
of het setje van ron thompson wat hier boven werd vermeld

kan iemand mij tips geven wat ik het beste kan doen?
Gebruikersavatar
Michiel de Vries
Berichten: 1359
Lid geworden op: 13-10-2006 00:13
Locatie: Leiden

27-07-2007 23:53

ik heb het setje van arca, ik vind het wel relaxte dingen en sounderbox is ook goed.
voordeel avn dit setje is dat je sounderbox en piepers met een frequentie werken
het zijn alleen vreemde piepjes, je krijgt niet echt een fluiter, mar vind ik dan wel weer handig, onderscheid mijn piepers gemakkelijk met die van de rest.
Gebruikersavatar
koen bril
Berichten: 895
Lid geworden op: 07-11-2005 16:22
Locatie: lutten
Contacteer:

28-07-2007 12:14

rowdy overbeek bloem schreef:kijk ik heb veel karper vis vrienden.. en sommige hebben ook draadloos gevist .. maar na 1 sessie allemaal eraf gestapt..waarom omdat de buurman een run kreeg en bij hem zijn sounderbox afging.. en personlijk vind ik draad gewoon fjiner haringen erin en klaar is kees nergens last van dat iemand het hoort... maar das personlijk kijk waarom extra geld uitgeven aan iets onnodigs en voor zelfde geld goeie onderlijntjes kunnen kopen enz systeempjes ... ga zo maar door


Dat valt wel in te stellen dat je daar geen last meer van hebt.
Gebruikersavatar
Roel van Haandel
Berichten: 1514
Lid geworden op: 12-01-2007 21:03
Locatie: Erp
Contacteer:

30-07-2007 18:05

nog meer mensen? iemand die me kan zeggen wat ik het beste kan doen..
Gebruikersavatar
Lukas den Admirant
Berichten: 521
Lid geworden op: 21-11-2006 20:04
Locatie: Hoogeveen

30-07-2007 19:43

Roel van Haandel schreef:nog meer mensen? iemand die me kan zeggen wat ik het beste kan doen..

ik wel
m'n maatje had die ron thompson set ook, het zijn kwalitatief hele goede piepers voor erg weinig geld ivm fox en delkim, ze zien er ook goed uit, ze zijn waterdicht en de gevoeligheid is ook in te stellen wat bij mij meer een pre is dan een draadloze sounderbox, ik kan je bij die dingen wel vertellen dat ik 10 meter verderop uit mn bed klapte als hij een run had behoorlijk hard, maar goed er zit een volume knop aan :P
het enige wat op deze piepers is aan te merken is het geluid wat er uitkomt, van fox en delkims krijg je nog enigzins fluiterige tonen, bij die ron thompson een indringend nùnùnùnùnùnùnùnù op een hoge frequentie, het zijn details maar sommige mensen die fox en delkim gewend zijn willen die piepers niet omdat ze het geluid niet mooi vinden, het is maar waar je waarde aan hecht he :wink:
succes
Gebruikersavatar
ricow coolen
Berichten: 301
Lid geworden op: 06-07-2006 16:21
Locatie: Helmond

30-07-2007 19:59

prologic vts prima setje.
€125 euro.
Piepers gaan hard en dan ook nog eens een draadloze sounderbox erbij.
50 meter is de afstand zeggen ze.
Ik liep ongeveer 150 meter ver en hij deed het nog.
En je kan er ook nog eens de gevoeligheid van afstellen.
Een goede aanrader.

Afbeelding
MVG Ricow.

Afbeelding