EOS-R


Plaats reactie
alexander geraards
Berichten: 1
Lid geworden op: 04-07-2007 16:29
Locatie: Valkenburg aan de Geul

04-07-2007 16:56

Hallo,

Ik ben aan het twijfelen over welke nieuwe Beetmelders ik wil gaan kopen en mijn voorkeur gaat uit naat de nieuwe FOX EOS-R of de FOX RX. Ik heb eerst gewoon de MMX beetmelders gehad in combinatie met het TXR systeem maar ik wil nu gewoon alles draadloos hebben in een keer zonder iedere keer alles te moeten aansluiten. Echter ik heb ook de Illuminated swingers van fox. Nu heb ik in de nieuwe catalogus van Fox gezien dat stekkeringang van de swingers bij de EOS aan de achter zijde zit.Uit ervaring weet ik dat het kabeltje van de swinger net lang genoeg is voor onder de MMX, RX, etc. is het kabeltje dan niet te kort voor onder de EOS?
Wie heeft hier ervaring mee?

Groetjes Alexander
Gebruikersavatar
Kenny Willems
Berichten: 3415
Lid geworden op: 20-05-2006 15:46
Locatie: Duiven
Contacteer:

04-07-2007 17:01

dat past prima, niet alleen is de eos klein maar ook smaller dan mmx, dus je houd draad over wat precies past.
Jealousy is a motherfucker... A weak Jealous motherfucker... If you are jealous, you're just a weak motherfucker!!
Gebruikersavatar
Harry post
Berichten: 148
Lid geworden op: 15-10-2006 18:06
Locatie: Hoogeveen

04-07-2007 18:41

let goed op dat de gaatjes niet te klein zijn waar het geluid uitkomt .
1 regenbuitje en je hoort niets meer , zitten de gaatjes vol water.
is mij overkomen met de fox warriors , heb ze direct weg gedaan .
heb nou weer de fox piepers met ronde gaten waar het geluid uitkomt .
en het werkt weer perfect :wink:
groeten uut drenthe
Gebruikersavatar
Rene Schouten
Berichten: 1092
Lid geworden op: 23-11-2006 15:31
Locatie: Soest

04-07-2007 19:22

Dat is appels met peren vergelijken. EOS is tiptop.
If you tolerate this, then your children will be next...
There will be ATTITUDE.
Gebruikersavatar
patrick nes
Berichten: 18
Lid geworden op: 04-07-2007 16:43
Locatie: koekange
Contacteer:

04-07-2007 19:44

ik heb zelf de drie van de goedkope eos melder die zo genaamt aleen een verlichte swinger doen maar heb ze draatloos gemaakt met een xtr setje en de melders bevallen prima maar alles in een is maklijker lijkt mij ook maar ik wist niet dat ik zo veel zou gaan karpervissen dus hep ik het jammer genoeg los van elkaar maar werkt supper in frankrijk de melder bij me in het huisje en nog prima ontvangst wel alemaal nieuwe baterijen maar prima spul
pascal astarte
Berichten: 180
Lid geworden op: 10-03-2006 12:18
Contacteer:

06-07-2007 15:34

Niet doen !!
Heb ze ook ( EOS-R) gehad voor 2 maandjes niks anders als ellende mee gehad.

1- batterijen snel op
2- plastic frontjes zijn veels te gevoelig
3- sounderbox max bereik 60 meter
4- stekkertjes van de verlichte swingers gaan er kloten in en willen tijdens hevige runs nog wel eens eruit schieten.
De uitsparingen zitten niet meer onderop maar aan de achterkant van de pieper.
Dus je komt voor het mooie toch nog draad te kort

Ik heb ze vorig week terug gebracht naar mijn hengelsportzaak en deze heeft ze retour gestuurd.
Dus mijn nieuwe zijn besteld en dit keer worden het echt de delkims txi plusjes
Gebruikersavatar
patrick nes
Berichten: 18
Lid geworden op: 04-07-2007 16:43
Locatie: koekange
Contacteer:

06-07-2007 15:42

ben het met een paar dingen wel eens maar kapjes gevoelig ik ben zuinig op mijn spullen het verlicht swinger verhaal kan klopen gebruik ik niet en het berijk ben ik het niet mee een werkt bij mij echt boven verwachting ik zat in frankrijk zeker 50 60 meter van mijn hengels in een huis zeg maar rustig vila aan de rivier de lot en lag op mijn kamer op bed met twee muuren er tussen en nog nettje het baasje wakker maken maar ik heb ook een los setje heb mijn eos piepers draadloos ge maakt met een xtr set mischien zit het hem dan daar in maar delkims zijn ook een tikje duurder denk ik maar natuurlijk een ieder zijn eigen mening maar zeker geen romel ben echt tevreden
Gebruikersavatar
oscar bensbach
Berichten: 39
Lid geworden op: 03-08-2007 22:32
Locatie: arnhem

08-08-2007 22:00

[quote="pascal morit"]Niet doen !!
Heb ze ook ( EOS-R) gehad voor 2 maandjes niks anders als ellende mee gehad.

1- batterijen snel op
2- plastic frontjes zijn veels te gevoelig
3- sounderbox max bereik 60 meter
4- stekkertjes van de verlichte swingers gaan er kloten in en willen tijdens hevige runs nog wel eens eruit schieten.
De uitsparingen zitten niet meer onderop maar aan de achterkant van de pieper.
Dus je komt voor het mooie toch nog draad te kort


Mijn ervaring is wel degelijk anders dan de jouwe.
1-kan ik niet over oordelen, daar heb ik ze te kort voor.
2- ben ik het niet mee eens tenzij je de hele dag je frontjes aan het omruilen bent.of (met geweld Ne*k je een ezel,LOL)
3-ik heb meer dan 300m van mijn stek gezeten en het werkte prima, maar dat kan ook door de omgeving komen.
4-bij mij gaan de stekkers er goed in en blijven netjes zitten.
dat de uitsparing aan de achterkant zit klopt maar ik gebruik ook de ill. fox swingers en ik heb weldegelijk draad over.

Het kan natuurlijk ook zijn dat je een MAANDAG MORGEN MONSTER hebt.
Er zijn altijd mensen die pech hebben.
robbe van dyck
Berichten: 26
Lid geworden op: 20-04-2006 19:35
Locatie: buitenland

09-08-2007 08:35

Hier ook geen problemen what so ever met de eos-r. Heb deze al enkele maanden, werken goed voor mijn visserij.
Ook nog geen batterijen moeten vervangen, heb enkel de bijgeleverde oplaadbare batterijen vervangen door zwaardere oplaadbare batterijen voor in dig. fototoestellen.
Grt
Dominique de Vos
Berichten: 323
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Overslag

09-08-2007 10:30

Ja inderdaad, ik heb ook verlichte euroswingers maar het draadje is idd flink tekort. Maar dat bekijkt fox weer slim want die brengen dan nieuwe euroswingers op de markt met langere kabeltjes.

Over de ontvanger heb ik ook mijn twijfels, en dat het idd batterijen zuipt is ook een feit. Fox is trouwens veel achteruit gegaan in kwaliteit. Hoeveel karpervissers hier niet vloeken op hun nieuwe haken die uitbuigen als een stuk karton...waardeloos.

Ach lang leve de commercie...
Dominique de Vos
Berichten: 323
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Overslag

17-08-2007 09:32

Ik had gehoopt dat het goeie optonics gingen zijn. Maar eergisteren bij het opruimen van m'n materiaal, wil er een eos niet meer. Toch maar eens teruggaan met dat ding...
pascal astarte
Berichten: 180
Lid geworden op: 10-03-2006 12:18
Contacteer:

17-08-2007 13:16

Toppie piepers he
ennuh Oscar veel succes met je piepers
Gebruikersavatar
mario laseur
Berichten: 513
Lid geworden op: 09-04-2006 14:14
Locatie: amersfoort
Contacteer:

17-08-2007 13:27

Dominique de Vos schreef:Ik had gehoopt dat het goeie optonics gingen zijn. Maar eergisteren bij het opruimen van m'n materiaal, wil er een eos niet meer. Toch maar eens teruggaan met dat ding...


Probeer eerst nieuwe batterijen! had hetzelfde met een mxje en daar was de batterij van leeg.

Heb ze uiteindelijk weggedaan en delkims gekocht, wil nooit wat anders meer :lol:
Maar een maatje van me heeft de gewone eosjes gehad, heeft er geen problemen mee gehad, totdat ze gestolen werden :evil: hij wil nu ook de eos r gaan kopen.
Edward Schrooten
Berichten: 60
Lid geworden op: 11-07-2002 02:00
Locatie: Enter

18-08-2007 09:15

Heb nu zo ong. 4 maand de eos-r presentatieset. Ik moet helaas zeggen dat ze me tegen vallen, het is niet de degelijke kwaliteit die ik van Fox verwachte. Heb al gehad dat de pieper spontaan afging terwijl er niets aan de hand was, ook het afstandsbereik van de ontvanger is beroerd, na 35 mtr geeft hij al een zgn crashtoon ten teken dat je buiten bereik bent en in de papieren staat dat hij wel 400 mtr moet kunnen. Ja de batterijen waren helemaal vol,heb in de piepers zelfs nieuwe gedaan en toen het bereik opnieuw getest, kwam toen 3 mtr verder.
Ik heb er ook de halo-lite bij, deze lamp werkt wel perfect en is ideaal dat je in de nacht direct licht hebt bij een aanbeet. Een vismaat van mij heeft de zelfde set en heeft hem inmiddels retour gedaan, ze hebben in de winkel nog een nieuwe set uit de doos geprobeerd, maar deze kon ook bij lange na niet de afstand halen.
Gr Edward
Dominique de Vos
Berichten: 323
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Overslag

18-08-2007 11:10

ah is weer in orde.batterijen had ik vorige maand ververst. Maar batterijen zaten er niet echt goed in, geen goed contact. Nu is alles weer in orde...
Plaats reactie