Vraagje over Tricast hengels


Plaats reactie
Arno Vorstenbosch
Berichten: 264
Lid geworden op: 10-10-2005 15:01

29-06-2007 14:10

Kan iemand me vertellen wat het maximale werpgewicht is voor een tricast arrow light 2 1/4 lb?
Het optimale werpgewicht ligt rond de 70 a 80gr maar ik was benieuwd wat ik maximaal met beleid kan gooien zonder dat het een zwabberstok word of nog erger dat hij breekt.

mvg arno
Dennis van Dorp
Berichten: 30
Lid geworden op: 10-03-2002 01:00
Contacteer:

29-06-2007 23:57

Hoi Arno,

Ben zelf in het bezit van de 2 lb versie. Ik heb er vanavond zonder problemen 100 gram mee gegooid. 120 gram moet ook nog wel lukken, natuurlijk geen grote afstanden.

Ik vis zelf veel met de feeder op de rivier en voor de meeste stokken geldt dat je tot 40 meter 60 gram boven je optimale werpgewicht kunt gaan zitten. Feederhengels zijn meestal karperstokken met een tip erin, dus.

Groeten
Dennis
Jan Peter Teerling

30-06-2007 12:29

Arno,
Ik zou me gewoon aan de opgegeven optimale werpgewichten houden.
Je kunt iets zwaarder nemen maar werp dan niet full-power.
Arno Vorstenbosch
Berichten: 264
Lid geworden op: 10-10-2005 15:01

30-06-2007 12:45

Dag dennis,

Je verhaal is me duidelijk, maar bedoel jij met die tip gewoon een apart topje?
En vis jij trouwens ook met de arrow light, zoja, wat zijn je ervaringen ermee want ik ga morgen voor een setje kijken.

arno
Dennis van Dorp
Berichten: 30
Lid geworden op: 10-03-2002 01:00
Contacteer:

30-06-2007 15:40

Hoi Arno,

Ja idd gewoon een aparte top, meestal van glas of carbon. Feederhenhels hebben ook wat meer ogen.

De arrow light stokken zijn licht en hebben een mooie zachte actie, echt perfect. Ik doe die van mij nooit meer weg. Als je ze voor een mooie prijs kunt krijgen dan zou ik dat zeker doen. Nieuwprijs is 275 euro per stok. Het is echt een hengel voor het leven. Als hij er niet zo mooi meer uitziet, dan kun je hem gewoon opnieuw laten afbouwen. Zulke blanks zijn zeldzaam.

Wat ik wel minder vond is dat ze niet perfect afgebouwd waren. Als je het topdeel buigt, dan moeten de ogen aan de binnenkant staan. In mijn geval weken ze iets af. Ik heb ze opnieuw laten afbouwen. Ik gebruik ze ook voor op zee, voor het gepen. Dit gaat uitstekend.

Laat even weten of je ze hebt aangeschaft of niet.

Groeten,
Dennis
Arno Vorstenbosch
Berichten: 264
Lid geworden op: 10-10-2005 15:01

30-06-2007 17:08

Dag Dennis,

Heb jij ze ook bij Wout van Leeuwen gehaald, was ik wel benieuwd naar ivm die fout geplaatste ogen, de hengels waar ik voor ga kijken zijn daar namelijk ook afgebouwd.
En kun je dat verhaal van die fout geplaatste ogen nog is toelichten want ik kan het niet helemaal volgen?

En ik laat wel iets horen als de verkoop doorgaat.

arno
Dennis van Dorp
Berichten: 30
Lid geworden op: 10-03-2002 01:00
Contacteer:

01-07-2007 20:52

Hoi Arno,

Die hengels heb ik toen bij een zaak in Eindhoven gekocht in een leegverkoop. Ik neem aan dat ze in de fabriek afgebouwd zijn.

De ogen dienen altijd op de zachte kant van de blank te staan. De zachte kant van de blank kun je vinden door het topdeel op de grond te zetten en te buigen, gewoon topoog onder je handpalm. De zachte kant zit op deze manier altijd aan de binnenkant. Als de ogen nu niet precies in 1 lijn naar binnen zijn gericht dan is de hengel niet goed afgebouwd. Bij mij stonden ze iets naar buiten, niet schokkend veel of zo. Check het maar eens bij 1 van je andere hengels, dan zie je het snel genoeg. Als ze met de hand zijn afgebouwd dan zijn ze waarschijnlijk wel ok. Van Wout van Leeuwen mag je dat zeker verwachten.

Groeten
Dennis
Plaats reactie