Fox Xtreme Brolly X


Plaats reactie
Renz Koenen
Berichten: 35
Lid geworden op: 30-03-2007 10:01

21-06-2007 23:09

Beste Vissers,

Ik ben op zoek naar een goede , betrouwbare en ruime shelter. Mijn oog was gevallen op de Fox Xtreme Brolly X. Heeft iemand toevallig ervaring met deze complete shelter? Ik hoor graag ervaringen of e.v.t. andere goede shelters in dezelfde prijs/kwaliteit verhouding?

M.v.g. Rens Koene
Gebruikersavatar
Mourad Aviara
Berichten: 3299
Lid geworden op: 01-03-2005 22:28
Locatie: Noord Holland

22-06-2007 07:53

Eén van mijn vismaten heeft het. En een overwrap van 3 mtr van X2.

Staat als een huis, snel op te zetten + veel ruimte binnenin. Hij is er heel tevreden mee.
Gebruikersavatar
lust frank
Berichten: 816
Lid geworden op: 24-09-2004 22:50
Locatie: Koolskamp - België
Contacteer:

22-06-2007 14:11

Althans ik een fervent fox aanhanger ben zou ik deze Xtreme brolly X en Xtreme bivy X zeker niet aanbevelen.
Ik had namelijk de Xtreme bivy X en heb hem na een paar sessies verkocht.

Waarom?

- te weinig plaats
- steel dient gebruikt te worden voor het opzetten en afbreken van deze Xtremes en had al vlug door dat de schroefdraad zeer vlug ging slijten (dit na 5 sessies)
- bij hevige regenbui blijft het water op de tent staan en drupt die binnen langs de voorzijde
- bevestigingspunten voor je haringen zijn in plastiek

Nu gebruik ik nog steenvast mijn oude plu, een Kevin Nash oval umbrella en heb zelf de sealings van de naden hersteld. Dit is wel degelijk een 3 meter waar je voldoende plaats in hebt.
Bij langere sessies en in de zomer wanneer ik toch blijf overnachten gebruik ik nu een JRC namelijk de New STI R bivvy. Je kan de voorkant volledig open laten en je waant je toch in een plu, maar hebt geen hinder van de baleinen aan de binnenkant. Plaats zat! Je kan er eventueel ook nog een wrap voor aankopen.

Zo dit waren even mijn bevindingen van de Fox Xtreme Brolly/Bivy X.

Mvg
Frank
----------------------------------------------------
bezoek onze site en forum http://www.carpmates.be
----------------------------------------------------
http://www.fishing.be
----------------------------------------------------
frans plomp
Berichten: 24
Lid geworden op: 20-03-2006 18:57

22-06-2007 15:58

nou renz ik heb nog wel een fox brolly over alleen dan moet je eerst even €100 overmaken dan komt dat wel goed :D
Terwijl andere staan te chillen is Frans aan drillen
Plaats reactie