Dave lane Sti Brolly


Plaats reactie
Dirk Westerhof
Berichten: 98
Lid geworden op: 15-08-2006 17:01
Locatie: Friesland

30-05-2007 18:19

Wie o wie heeft hier ervaring mee?. Lijkt me een mooi ding!


Gr Dirk
Tight lines!
Gebruikersavatar
Edward van Berkum
Berichten: 2799
Lid geworden op: 19-04-2002 02:00
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

30-05-2007 19:10

Dirk het is een top ding.

Ik heb hem inclusief wrap!
Zonder wrap functioneel voor warme nachten, en niet te vergeten om uit de wind en regen te zitten.
Mocht het vochtig weer zijn gooi je de wrap eroverheen en heb je een volwaardige dubbeldoekst tent.

Brolly is erg stevig door het harmonica systeem, stevig strompje overleef je er zeker wel mee.
Snel op te zetten...en goed doek, gesealde naden, en bestant tot 10.000mm waterdruk.
En in drie standen te stellen... breed en wat lager.... iets hoger en minder breed.

Het is gewoon een erg functioneel ding waar je veel kanten mee op kunt.

Mocht je nog andere dingen willen weten hoor ik het graag.

Groet,

Edward
Melvin Schoonenberg
Berichten: 210
Lid geworden op: 26-12-2005 14:51
Contacteer:

30-05-2007 20:32

Dag beste mensen,

Ik heb dezelfde ervaring, prima voor korte sessies en om te toveren met de wrap tot een volwaardige tent. Het enige is dat er een aantal gaatjes in het doek zijn gekomen (na een half jaar, keer of 25 gevist). Ik heb geen idee hoe dit is ontstaan. Succes, geef hem een 8,5 als cijfer
Gebruikersavatar
Edward van Berkum
Berichten: 2799
Lid geworden op: 19-04-2002 02:00
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

30-05-2007 20:38

Mbt de gaatjes zou ik terug gaan naar de winkelier als hier geen aanwijsbare reden voor is.
Je hebt immers garantie erop.

Groet,

Edward
Gebruikersavatar
Mourad Aviara
Berichten: 3299
Lid geworden op: 01-03-2005 22:28
Locatie: Noord Holland

30-05-2007 20:46

Mijn vismaat had em een weekje gebruikt op een groot water. Bij de eerste de beste onweer had hij er al problemen mee. Hij had het over de verbindingen van het zeil met de body, die waren op sommige plekken uitgescheurd.

Misschien is dat een zwakke punt van deze brolly???

Voor de rest ziet hij er wel okej uit.
Gebruikersavatar
Edward van Berkum
Berichten: 2799
Lid geworden op: 19-04-2002 02:00
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

30-05-2007 20:50

Mourad,

Dat kan ik je nog niet zeggen, ik heb hem pas een paar keer gebruikt... waarvan pas 2 keer ofzo met grondzeil.
Mocht ik dat opmerken... trekken we weer eens aan de bel bij de hengelsportzaak.
Wellicht heeft iemand anders die ervaring? ik hou het even op pech...
maar het zou niet mogen natuurlijk.

Groet,

Edward
Gebruikersavatar
Rob van Burik
Berichten: 158
Lid geworden op: 22-07-2002 02:00

02-06-2007 13:46

Edward van Berkum schreef:Mourad,

Dat kan ik je nog niet zeggen, ik heb hem pas een paar keer gebruikt... waarvan pas 2 keer ofzo met grondzeil.
Mocht ik dat opmerken... trekken we weer eens aan de bel bij de hengelsportzaak.
Wellicht heeft iemand anders die ervaring? ik hou het even op pech...
maar het zou niet mogen natuurlijk.

Groet,

Edward


Edward, wat is er met jouw Ultimate Dreamcatcher Duo gebeurd?
Je had toen een heel erg informatief topic geopend waar ik veel info uit heb kunnen halen en uiteindelijk de DC duo gekocht, beviel die toch niet zo goed of gebruik je die alleen op bepaalde sessies?
Gebruikersavatar
Edward van Berkum
Berichten: 2799
Lid geworden op: 19-04-2002 02:00
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

02-06-2007 21:02

Beste Rob,

Ik was achteraf minder tevreden als ik in eerste instantie was.
De condens in de tent was gigantisch... natuurlijk op te lossen met een skin... maar met een nachtje waarin het niet vochtig was buiten en niet koud... was de condens net zo extreem... het doek is niet ademend waardoor ik dit echt een probleem vond.
Ik werd elke keer wakker in een regenbui in me tent... en dat is niet fijn daar had ik er de balen van.
Ook was de tent op ene of andere manier scheef... drukte ik aan de ene kant de haringen erin, schoten ze aan de andere kant eruit...
De skin was echter toen slecht leverbaar ivm de doorstart van Ultimate...
Heb het daarna nog even aangekeken...
Ben uiteindelijk overeen gekomen met de hengelsportzaak waar ik hem heb gekocht dat ik een winterskin kon krijgen tegen een gereduceerd bedra,g of een andere tent eventueel met een bijbetaling.

Omdat ik teveel nadelen aan de tent vond zitten en er geen vertrouwen meer in had heb ik met een kleine bijbetaling van 100 euro ( zelfde prijs als waarvoor ik uiteindelijk de winterskin kon krijgen ) besloten over te stappen op de jrc sti brolly inclusief wrap.
Heb geen spijt van de overstap...

De dreamcatcher duo is per definitie geen slechte tent maar het is jammer dat het doek niet admend is en er te weinig ventilatie is, en ik de pech heb gehad dat hij scheef was gestikt.
Als ik hem uiteindelijk redelijk had staan stond het als een huis.

Met de sti brolly en wrap heb ik welliswaar een iets kleinere tent, maar tijdens een nachtje zomers vis ik open, ook overdag met veel vind is het perfect door het harmonica systeem, en wordt het vochtiger of regent het gooi ik de wrap erover en heb ik absoluut geen last van condens.

Hoop dat het voldoende uitleg is Rob, mocht je nog andere vragen hebben, pb mij even.

Groet,

Edward
Laatst gewijzigd door Edward van Berkum op 04-06-2007 08:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Rob van Burik
Berichten: 158
Lid geworden op: 22-07-2002 02:00

04-06-2007 01:59

Edward van Berkum schreef:
Beste Rob,

Hoop dat het voldoende uitleg is Bas, mocht je nog andere vragen hebben, pb mij even.

Groet,

Edward


Dank je Edward voor je uitgebreide uitleg!

Ik heet nog steeds Rob bij de weg...... :wink:
Gebruikersavatar
Edward van Berkum
Berichten: 2799
Lid geworden op: 19-04-2002 02:00
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

04-06-2007 08:55

Sorry Bas ;) uhhh Rob.... aangepast....
Plaats reactie