het opbergen in de foedraal?


Plaats reactie
mario lagerwerf
Berichten: 67
Lid geworden op: 17-07-2002 02:00
Locatie: de lier z-h

30-12-2002 17:35

Hallo karpervrienden.
Op welke manier kan je volgens jullie het beste je hengels opbergen in je foedraal?
Ik ben trouwens op zoek naar een foedraal waarvan de molenzakken ruimer zijn plus dat ik een goede gevoerde foedraal wil hebben die lekker zacht aanvoelt zodat ik zeker weet dat de hengels geen schade oplopen.
De ruimere molenzakken is bij mij een must omdat ik laatst nieuwe molens gekocht heb die stukken groter zijn dan de vorige.
Wie heeft de oplossing voor mij ofwel welk merk foedraal voldoet aan die eisen.
Groetjes Mario.
Gebruikersavatar
Bart Janssen
Berichten: 1354
Lid geworden op: 18-01-2002 01:00
Locatie: Tussen de Rivieren
Contacteer:

30-12-2002 17:49

Nooit de hengels nat in het foudraal opbergen. Op den duur krijg je dan kleine vochtblaasjes op de blanks. Ik berg het foudraal geopend op, zodat er voldoende lucht doorheen kan. Verder zou ik wat verwarmingsisolatie gaan halen, dit past mooi om de blank.

Groet Bart.
Gebruikersavatar
Hoedemakers Mark
Berichten: 1157
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Kinrooi - België
Contacteer:

30-12-2002 18:31

Als je met een safety systeem vist, berg dan je lood in je tacklebox op i.p.v. het aan de lijn te laten.

Als je geen flap hebt om je onderlijn achter te steken, kan je een stukje piepschuim op je haak prikken.
Gebruikersavatar
Jeroen houdijk
Berichten: 682
Lid geworden op: 11-09-2002 02:00
Contacteer:

30-12-2002 20:35

Hoi,

Toen ik het safetysysteem voor het eerst gebruikte was dat vooral om het transport te vergemakkelijken. De meest ideale oplossing voor wartellood.

voor inlinelood zijn lapjes stof met klitteband te koop om het lood en de hengel als het ware in te wikkelen.

Een andere manier om te voorkomen dat het lood je hengels beschadigd is een stukje isolatiemateriaal. Dit schuif je over het lood en daarna wikkel je de onderlijn er om heen en prik je de haak vast.

groeten Jeroen,

ps. Een hengel is en blijft een gebruiksvoorwerp.
Gebruikersavatar
richard van der vliet
Berichten: 748
Lid geworden op: 11-10-2002 02:00
Locatie: Delfzijl

30-12-2002 21:25

hallo,

ik gebruik altijd isolatiefoam (dat spul wat om de warmwaterleidingen zit) om dat om mijn hengels te doen zodat de hengeldelen (en oogjes van de hengels) niet tegen elkaar aankomen onder het vervoer van mijn hengels.
en net als jeroen zegt doe ik ook een stuk foam om mijn lood, waardoor het lood mijn hengels ook niet beschadigen.(je bent alleen wel 5 minuten bezig om je hengels in en uit je foudraal te halen maar dat moet je er dan maar voor over hebben.)
je kunt natuurlijk nooit helemaal voorkomen dat je hengels beschadigen.

ik heb sinds kort het foudraal van f4e wat ik ook wel mooi vind (goed gevoerd en niet al te duur) of jij die molenvakken ruim genoeg vindkan ik natuurlijk niet weten (das natuurlijk jou mening), maar ik denk van wel.

mvgr Richard
Gebruikersavatar
Bob van Biemen
Berichten: 503
Lid geworden op: 04-05-2002 02:00
Locatie: Loosdrecht
Contacteer:

30-12-2002 21:39

het fox foudraal met losse pouches heeft in ieder geval genoeg ruimte voor de allergrootste molens, ik heb zelf shimano big baitrunner longcast er op zitten en houd ruimte over. bescherming vind ik optimaal want elke hengel zit in een apart foudraal.

Met optimaliserende groet, Bob
Jan Van Calenberg
Berichten: 136
Lid geworden op: 09-01-2002 01:00
Locatie: Kalken (buurt van Gent in Belgie)
Contacteer:

30-12-2002 21:44

Wat volgens mij heel belangrijk is, altijd eigenlijk maar zeker als je je foedraal opbergt voor de winter. Je slip (of die nu vanvoor of vanachter staat) altijd los zetten. Nooit volledig vastdraaien, want dat verkort de levensduur van je slip aanzienlijk!!

Mvg,
Jan Van Calenberg
Plaats reactie