probleem bij het laden voerboot(standard angling technics)
-
Hallo,dus,mijn bootje,na het laden(20h)is na 1 kleine rit(nog geen 5 min varen) terug leeg(de battery)nochtans de batterij is splinternieuw,(zelfde type)ook de lader is nieuw,en ook,ik heb een batterijmeter aangeschaft,als je die inplugt in de voedingsingang,zou die de resterende tijd moeten aangeven dat je bootje nog kan varen,is hetzelfde als voor de microcat....maar die werkt ook niet,geeft niets aan,nu is mijn vraag,heeft iemand kennis over dit probleem?,alle raad is welkom,aan de bedrading is niets verandert,alvast bedankt,groeten....
- Viktor van Ophuizen
beste pascal,
het lijkt me dat je accu gewoon verrot is of je acculader is kapot.
waarschijnlijk werkt de batterijmeter gewoon maar geeft hij niks aan omdat je accu zwaar leeg is.
Je zou dus eerst eens de spanning van je lader kunnen meten,als dit een volt of 16 aafgeeft dat is je lader wel in orde.zoniet lader vervangen.
mvg
viktor
het lijkt me dat je accu gewoon verrot is of je acculader is kapot.
waarschijnlijk werkt de batterijmeter gewoon maar geeft hij niks aan omdat je accu zwaar leeg is.
Je zou dus eerst eens de spanning van je lader kunnen meten,als dit een volt of 16 aafgeeft dat is je lader wel in orde.zoniet lader vervangen.
mvg
viktor
- Henk Janssen
hallo, ik zou eens de polen controleren van de lader,
Als deze niet orgineel is.
sommige hebben een omgekeerde polariteit, en ben ik bang dat het printplaatje(bovenop 1 van de motoren) in de boot is uitgefikt, en dus geen laadstroom meer doorgeeft.
deze zijn kostbaar weet ik uit ervaring
groet henk
Als deze niet orgineel is.
sommige hebben een omgekeerde polariteit, en ben ik bang dat het printplaatje(bovenop 1 van de motoren) in de boot is uitgefikt, en dus geen laadstroom meer doorgeeft.
deze zijn kostbaar weet ik uit ervaring
groet henk
-
bedankt voor de info,zal waarschijnlijk bootje moeten terug opendoen,en dan zien wat er stuk zou kunnen zijn..