Nieuwe voerboot Ultimate Hengelsport


Gebruikersavatar
Rik Bloemendaal
Berichten: 117
Lid geworden op: 23-08-2006 21:53
Locatie: Drempt
Contacteer:

24-05-2007 09:25

Hallo,

ik heb gister avond getest met de baitcruizer van ultimate.

het begon allemaal erg voorspoedig. handige ledlampjes er op en 2 aparte voerbakken en 2 haakhouders.

na een beetje heen en weer gevaren te hebben over het thuiswatertje gebeurde er ineens helemaal niets meer. de boot lagstil op heat water. gee nvoor of achteruit meer te bekennen. wij flink pissed een hengeltje gehaald maar ondertussen was de boot al onder een boom gedreven dus konden we um ook niet met een hengel probere binnen te halen. dus moesten we het water in.

ik met waadpak het water in boot gepakt ding op de kant geschoven en ineens brandde alle lampjes weer. hij deed het spontaan weer:S
de test kon weer verder gaan. even later begaf één vna de voerkleppen het. die bleef hangen en af en toe ging hij maar open.

al met al leuk om te zien maar spaar tog liever voor een goede boot.
meerkoeten....
Het zou verboden moeten worden
----------------------------------------------------
van Gorp Sjors
Berichten: 638
Lid geworden op: 31-10-2005 11:55
Locatie: Oever zuid-willems huisnr.(stek) 4.....
Contacteer:

24-05-2007 11:10

Problemen komen doordat er niet de juiste, of slechte kwaliteit regelaars gebruikt zijn....

Gr. v. Gorp.
Life is wonderfull, but catching one makes it even more beautiful!..

http://www.aasvoorkarpers.nl
Jan Peter Teerling

25-05-2007 09:37

De dieptemeter doet het alleen als de boot vaart,ligt deze stil dan werkt hij (nog!) niet..
sjaak pollack
Berichten: 27
Lid geworden op: 31-01-2007 09:47

05-06-2007 10:36

Ik heb beloofd om te laten weten na aanschaf boot mijn bevindingen.

Het is inderdaad een hele prettige degelijke boot en ik heb er geen moment spijt van. het enige is dat de boot met roosterbescherming niet erg snel is. na het verwijderen hiervan is ie bijne 2x zo snel.
Ik heb trouwens een dieptemeter laten in bouwen en het werkt helemaal top. Dit heb ik wel bij een officieel inbouw station laten doen heb ik toch nog een jaar garantie op de dieptemeter, dat is wel zo prettig!!
Fred Schuurhannes
Berichten: 174
Lid geworden op: 01-02-2005 10:38
Locatie: Nieuwerkerk ad Ijssel

05-06-2007 10:46

Wat word er verstaan onder snelheid ?
Ik heb een oogje laten vallen op de baitcruiser de prijs/prestatie ligt volgens mij wel op een hoog niveau.
Gebruikersavatar
Marco Bluming
Berichten: 57
Lid geworden op: 02-03-2002 01:00
Locatie: Groningen

05-06-2007 11:50

Jan Peter Teerling schreef:
sjaak pollack schreef:beste mensen ik ben op de beurs geweest de verwarring dynamite baits komt door de sticker die op de boot geplakt zat van dynamite baits dus volgens sommige geljik om deze topic van de site te halen wat ik persoonlijk BELACHELIJK vind!! Het gaat wat dat betreft om een misverstand. De boot is zover ik gezien heb helemaat TOP Zit zelfs een rugtas bij, aparte tas dieptemeter, electronische hook release, etc.


Dieptemeter is optioneel en komt van een firma uit Emmeloord.


Welke firma is dit? Heb je info over die dieptemeters?
sjaak pollack
Berichten: 27
Lid geworden op: 31-01-2007 09:47

05-06-2007 12:12

De vaarsnelheid is met bescherming 60 meter per minuut en zonder 100 meter per minuut.

Ik zet een link om te laten zien waar de dieptemeter ingebouwd wordt hij is van het merk humminbird rf 15e

http://www.hengelsport-shop.com/produkt ... erboot.htm
Harko Balk
Berichten: 6
Lid geworden op: 02-05-2007 20:08
Locatie: gramsbergen

14-06-2007 21:30

Geplaatst: 25-05-2007 08:37 Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------

De dieptemeter doet het alleen als de boot vaart,ligt deze stil dan werkt hij (nog!) niet..
_________________
Groet,
Jan Peter

Je hebt denkers en doeners,de ergste zijn de denkers die denken dat ze wat doen.

Dit is dus al opgelost, weet dat ze de RF 15 van humminbird zo
omgebouwd hebben dat deze het altijd doet.
Wordt ingebouwd en de zender kan in de boot met al1 de antenne
er doorheen.
Schijnt dat het beeld nog beter is dan de opbouw versies.
Mag ook wel voor dat geld.

Groeten Harko
een run in de morgen is een dag zonder zorgen :wink:
Renz Koenen
Berichten: 35
Lid geworden op: 30-03-2007 10:01

14-06-2007 22:36

Ja Henk van Fishfun heeft het weer voor elkaar! Was laatst bij hem en was al vol op bezig met de fisfinders voor in de Ultimate boot. Toch wel mooi dat hij het steeds weer voor elkaar krijgt en nu dus zelfs bij de chinese (ultimate en raven) boten. In mijn boot komt ook binnen kort een inbouw, schijnt idd duidelijker en beter te zijn al opbouw.Ook erg nentjes ziet dat er uit trouwens.
barry stevens
Berichten: 864
Lid geworden op: 17-07-2005 01:37
Locatie: amsterdam

09-09-2007 16:39

heb ook wel interesse in deze voerboot,maar als ik het merk Ultimate in mijn viscarriere plaats is het niks anders als ellende,dus waarom zou dit dan wel top zijn.....het kopieren van duurdere spullen is ze niet vreemd.....dus ben nog steeds nieuwsgierig wat mensen er nu van vinden,daar ik het nog wel een kans wil geven...
www.castmarine.nl

alles voor de karpervisser op het gebied van elektromotoren/accus/laders/rubberboten/buitenboordmotoren etc
Harald van der Graaf
Berichten: 2465
Lid geworden op: 30-06-2007 09:25
Locatie: arnhem

09-09-2007 22:54

hoi barry ik denk dat je helemaal gelijk hebt met die stelling ultimate gaat vaak snel naar de klote heb liever een 2 e hands schrijverboot dan een nieuwe ultimate gr harald
Ik ben Harald uit Arnhem, ik heb een dochter van 7 jaar(Demi).
Als ik tijd heb ga ik graag vissen.
Dominic Berendsen
Berichten: 56
Lid geworden op: 15-03-2007 10:11

13-09-2007 01:01

Zoals hier boven al wordt verteld kan je beter voor een a klasse boot gaan.
Ik ben zelf inmiddels aan mn 2e voerboot toe, had een carpgo maar die was gewoon niet top.
Liet het soms gewoon afweten en dat kan zoooo erg frustrerend zijn als je net alles hebt uitgepakt en je wilt je lijntjes gaan uitvaren.. :evil:

Ben zelf aan t het zoeken geweest en in mijn ogen zijn er 3 echte topboten op de markt.
De boot van schrijver, al is deze erg duur.
De big dropper uit belgie.
En mijn eigen keuze de baiter.

Deze 3 boten ontlopen elkaar niet veel in mijn ogen en het zijn de details die het m doen.
En voor dat allemaal mensen op mn dak krijg op t forum...Er zullen vast nog wel een paar andere goede boten zijn :wink:
ger van maasbommel
Berichten: 1
Lid geworden op: 01-07-2008 12:01

01-07-2008 12:09

ik ben blij dat ik me hier aangemeld heb en zoveel in fo krijg dat ik met een gerust hart straks een voerboot kan kopen, ik kom nu regelmatig kijken wat er te koop is.