Karsten 2.20


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jeffrey Pen
Berichten: 260
Lid geworden op: 14-09-2003 02:00
Locatie: Almere

11-04-2007 12:55

Wie o wie kan mij hierover wat verdere info verschaffen?
Heb de zoekfunctie gebruikt, maar zoek toch wat meer antwoorden.

Ik zit er dus over te denken de Karsten Carp tent aan te schaffen, type 2.20, maar zit nog met wat vragen:

-Is de 2.20 ruim genoeg voor 2 stretchers + de nodige tassen? En heb je dan nog ruimte over of zit het dan prop vol?

-Wat is het transportgewicht en wat is de transportlengte?

-Wat is ong. de opzettijd?

-Kan deze door 1 persoon opgezet worden?

-Wat voor en welke pomp is mij aan te raden? En hoe lang ben je bezig met het oppompen?

Een hoop vragen, ik weet het, maar het gaat dan ook wel om een aanzienlijk aankoopbedrag(!).
En hoor liever de ervaring van collegavissers dan de verkooppraatjes van de verkoper :)

Alvast bedankt voor de moeite!!!!
Groeten Jeffrey
Gebruikersavatar
tino beunk
Berichten: 2626
Lid geworden op: 29-03-2005 18:42
Locatie: Duiven

11-04-2007 13:02

http://www.karstententen.nl

Misschien dat je hier wat op kunt vinden?
~~Dreams can be true.~~
Gebruikersavatar
Jeffrey Pen
Berichten: 260
Lid geworden op: 14-09-2003 02:00
Locatie: Almere

11-04-2007 13:52

Ik ben bekent met de site, maar daar vind je niet de info die ik wil hebben.

Ieder geval bedankt.
Gebruikersavatar
Camiel de Caluwe
Berichten: 12
Lid geworden op: 10-01-2007 15:15
Locatie: Inmebivvy

11-04-2007 16:09

Ik weet niet of je hier wat aan heb, maar ik heb zelf een 3meter karsten tent en ik heb met de dubbelwerkendevoetpomp (Wat een woord!!) ongeveer 10 tot 12 minuten nodig om hem op te pompen. Voor de rest is het een makelijke tent die zeker alleen opte zetten is. Je krijgt als je een tent koopt ook uitleg hoe hem op te zetten.

Groetjes Camiel
Gebruikersavatar
Cor Nannings
Berichten: 1248
Lid geworden op: 21-03-2002 01:00
Locatie: Hoorn

11-04-2007 17:28

Heren tentbewoners.
Ik heb zelf ook een Karsten oppomptent en geloof me, het is de beste tent op aarde(ik kan het weten) 220 cm is een uitermate geschikte maat, groter word hoger en te pompeus, 220 cm kunnen ruim 2 strechers in en hou je nog een ruimte tussen de strechers, en hou je ook nog genoeg ruimte over voor tassen en proviand, hij is door zijn dikke waterdichte kuip(bodem) wel zwaarder neemt idd wel iets meer bagage maar dat mag geen probleem zijn voor zo'n huis. oppompen doe ik met een voetpomp en duurt enkele minuten en is makkelijk alleen tedoen.
Als er nog meer vragen zijn trek maar aan de bel.
Sucses. CN
Unicorn Carp Fisching
Gebruikersavatar
Jeffrey Pen
Berichten: 260
Lid geworden op: 14-09-2003 02:00
Locatie: Almere

11-04-2007 18:56

Hoe zwaar is het pakket ongeveer? En de afmeting, is belangrijk aangezien mn auto al aardig bepakt is namelijk.

En heeft er iemand ervaring met de compressor als pomp?
Gebruikersavatar
Arend Bleijerveen
Berichten: 98
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Blokker
Contacteer:

11-04-2007 19:46

Ciao,

Zoals Cor al zei een prima tent en de ideale maat = 2.20m. Ik vis nu ongeveer 10 jaar met deze tent zonder problemen en het enige is dat het doek een klein beetje verkleurd door zonlicht.

maat tentzak basistent = 85x23x28 cm
gewicht = 19 kg
oppomptijd = 4 min.

Ik gebruik het liefst een voetpomp met twee cilinders, gaat sneller als met een kleine compressor.

Een luifel + afsluitwant is aan te raden.
Het enige nadeel van deze tent is en blijft het opruimen als de tent nat is.

Cheers Arend
Gebruikersavatar
menno laarmans
Berichten: 2070
Lid geworden op: 20-09-2004 10:34
Locatie: lapzwansland

11-04-2007 21:46

Ik heb n 2,40 compleet.

Genoeg ruimte voor 2 man plus 1 kat in mandje :P

Alleen blijft t n groot pak.

Verder moet je de ruimte hebben om m na n regen sessie te kunnen uitzetten.

Heb je die ruimte niet , zou ik er niet aan beginnen.


Gr :wink:
Gebruikersavatar
ruud en wendy rustenburg
Berichten: 22
Lid geworden op: 15-01-2008 20:48
Locatie: oudenbosch

16-01-2008 13:51

beste jeffrey,

ik heb ook een karsten tent het 2.40 carp model. het is een grote uitgaaf maar je hebt ook een tent die levenslang meegaat, mits je hem goed onderhoud. en de service van karsten is ook top, ik had laatst een kromme stok van de voorluifel en die werd zonder enig probleem vervangen voor een nieuwe..

enig nadeel is het gewicht en het formaat van de tent, ik heb het nooit gemeten maar ik schat de tas (incl) tent op zo'n 25kg...

de opzet tijd bedraagd bij mij zo'n 5 minuten, ik gebruik een power station in plaats van een voetpomp.

de tent bied mij ruimte voor 2 stretchers ertussenin een camping wc tje voor mn vriendin + een tafeltje en aan het voeteneind staat bij iedere stretcher een weekend tas.

in de voorluifel staat mn vistas + voertassen en mijn voerboot... en dan hou je nog voldoende ruimte over om bij slecht weer in de voortent te koken....

Afbeelding

ik hoop dat je wat aan deze informatie hebt :wink:
carphunting, just our way of life!!!
Plaats reactie