Multifunctionele frankrijk stok.


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Bjorn vander Linden
Berichten: 125
Lid geworden op: 27-03-2006 23:44
Locatie: Mechelen (nl)

19-03-2007 13:50

Beste boarders,
Nu weet ik wel dat je voor verschillende vismethoden niet altijd evengoed uit de voeten kan met een bepaalde hengel, en dat een multifunctionele hengel eigenlijk niet bestaan.
Toch ben ik op zoek naar een stok die zowel genoeg kracht heeft om een stuk lood een aardig eindje weg te zetten en over afstand te drillen, alsmede wel weer genoeg soepelheid heeft om een vis vanuit de boot af te kunnen drillen.

Zelf heb ik de Pb dutch ace 2,75-3 lb op het oog. Het nadeel is echter dat je in de winkel nooit de hengel eens uitgebreid kan testen. Je kan hem met een 2e persoon wel eens doortrekken, maar het blijft moeilijk om in de winkel een goed oordeel te kunnnen doen over een hengel.
Wie heeft er ervaring met de dutch ace's of tips over andere mogelijke hengels.
Zwaarder dan 3 lb wil ik niet gaan, en is mijn inziens niet nodig tenzij je extreme afstanden wil werpen. Verder moet de hengel ogen hebben die het mogelijk maken met gevlochten lijn te vissen en wat zijn de voordelen/nadelen van 12 of 13 ft hengels?


Mvrgr Bjorn
Gebruikersavatar
joris Leferink
Berichten: 837
Lid geworden op: 15-12-2002 01:00
Locatie: Haaksbergen

19-03-2007 19:45

Zal zelf voor 2.75 lb gaan.
Ik heb zelf de Fox Matrix 2.75 en daar kom je ver genoeg mee.
Deze is zeer stug naar mijn mening.
Ook kun je dan nog een beetje fatsoenlijk onder de kant drillen en heb je niet helemaal van die poken.
3 lb is helemaal nergens voor nodig.

Groeten Joris
Gebruikersavatar
Thomas de nieuwe
Berichten: 745
Lid geworden op: 08-10-2006 18:21
Contacteer:

19-03-2007 21:22

Shimano speedmaster heb je d ekeuze uit 2,25 tot 3,75 lengte 3,60 tot 3,90 en kun je ook nog eens kiezen uit een longcast actie of een playing actie! wat wil je nog meer heb ze zelf ook de lekkerste stokken waar ik mee gevist heb! En ik vis veel in france op de rivier!

gr. Thomas
long as i got lungs and a rod you can't stop me
Elmer Bos
Berichten: 40
Lid geworden op: 14-05-2007 16:08
Locatie: Kloosterburen

14-05-2007 17:43

IK vis al 2,5 jaar met ultimate bionic 13 ft 3lb en vis al 8 week op Lac du der ermee dus ver uit de kant met gevlochten lijnen en drillen vanuit de boot. Zeer goede hengel, en trek je makkelijk tot handvat krom. Echt goede hengel en goede prijs. Ook werpen wil zeer goed met deze kanon. Op voetbal veld gegooid van hoek schuin over naar andere hoek en toen hoog in een boom. Dus 130 meter is geen probleem, welke goede molen erbij trouwens shimano ultergra xsa. Maar een super stok krijg je geen spijt van.
Lac du der 4ever
Plaats reactie