X2 Cyber II


Plaats reactie
Davey vd liefvoort
Berichten: 278
Lid geworden op: 02-08-2006 18:29

05-03-2007 11:21

''X2 Cyber II

De Cyber II is een ideale tent voor de karpervisser. Hij heeft een uitritsbaar grondzeil en voldoende ruimte voor 2 stretchers. Deze tent is voorzien van een handig aanritsbare voorluifel waar u met gemak een hoop extra spullen kwijt kunt (erg handig bij slecht weer!). Door het extreem waterdicht en schuurbestendig buitendoek kunt u ook de waterkant opzoeken tijdens slecht weer. Ook met aluminium baleinen verkrijgbaar. ''


Heeft iemand ervaring met deze tent en kan mij meer vertellen over deze tent. Kwaliteit, ruimte, condens, enz.

Mvg
Gebruikersavatar
Fabian stukker
Berichten: 752
Lid geworden op: 14-08-2006 23:00
Locatie: Twente

05-03-2007 15:51

maat van me heeft hem, mooie tent voor weinig geld. Maat heeft hem nu al bijna anderhalf jaar en niks mee aan het handje. Kunt er met gemak met een strecher in en een bult rotzooi.

Tent gewoon goed onderhouden en juist opzetten dan heb je nergens last van. Condens heb je weinig last van als je maar gewoon goed ventileerd.

Je moet ook niks tegen het tentdoek aanleggen als het regent want dan komt het water er door heen. En dit is geen x2 kwaaltje want heb het zelfs meegemaakt in een Fox Continental Easy Dome X die 500 euro kost in plaats van 120 voor de cyber 2.

groete
Karper vissen is simpel, maar het moeilijkste wat er is, is simpel karpervissen
randy uildriks
Berichten: 95
Lid geworden op: 25-03-2005 17:17
Locatie: Dorpje midden in t land

05-03-2007 20:18

ik heb het tentje ook en die heeft al heel wat overleeft en nog nergens last van gehad.
Gebruikersavatar
YueOn Liu
Berichten: 269
Lid geworden op: 23-07-2006 21:59
Locatie: Zwijndrecht

05-03-2007 22:48

cyber II kost NU maar 75 euro.. @ vlemmix.
Seizoen 2008:
Doelstelling:
Geen grote karpers vangen maar Veel mooie karpers vangen.
Actief /passief verhouding 70%/30%
Gebruikersavatar
rebec schippers
Berichten: 125
Lid geworden op: 11-09-2005 23:49
Locatie: grootebroek

06-03-2007 07:23

ik heb hem ook gehad.
alleen de opzet tijd is erg lang.
voor het geld een prima tentje. al zijn de fiber balijnen wel erg snel stuk.
Gebruikersavatar
Mourad Aviara
Berichten: 3299
Lid geworden op: 01-03-2005 22:28
Locatie: Noord Holland

06-03-2007 07:35

1 woord: TROEP

Ik heb de tent gehad, en heb het weggegooid. De stokken gaan stuk bij een windkracht 6. De tent ziet er dan uit als een bochelrug.

De ringetjes waar de de puntjes van de stokken in komen, schieten er vaak uit. Voorin bij het muggennet, scheurt het aan de onderkant. Bij de geleidevlapjes van de binnentent, die de tentstokken langs de tent geleidt, scheurt het. Al zet je de tent nog zo goed vast, bij een beetje een harde wind scheurt echt alles uit. De tentstokken breken echt bij het minste geringste af. En een ander setje tentstokken kan je niet los kopen, tenzij je de aluminium versie koopt. Nou, die kost dus 90 euro, duurder dan de hele tent. En dan nog is het zonde om die te kopen, aangezien je tent ook aan alle kanten gaat scheuren.

Laatste keer dat ik het gebruikte wat op een vrij groot water met een windkracht 6. Kon de hele nacht niet slapen omdat mijn tent aan alle kanten brak en scheurde. Het is maar dat er een stretcher in zat, anders was het zo weggewaaid.

De volgende dag tijdens het opruimen de tent weggeflikkerd. Nooit meer een X2 tent voor mij!

Ik raad het je ook echt af.
Gebruikersavatar
Marc Henstra
Berichten: 241
Lid geworden op: 14-12-2006 12:09
Locatie: hoogeveen

06-03-2007 08:30

ja het is dus echt een tent voor de beginnende mooiweer karpervisser,mooie tent weinig geld.
Gebruikersavatar
tino beunk
Berichten: 2626
Lid geworden op: 29-03-2005 18:42
Locatie: Duiven

06-03-2007 09:37

ik zou zoiets dus nooit kopen. Ten eerste alleen om de baleinen al, dat is in een woord al drama!!! Misschien dat het met mooi weer een tentje is.

Ik durf er zeker niet met windkracht 7/8 te vissen. En volgens mij loopt na een tijdje het water gewoon door het doek heen.

Spaar maar meteen voor een goede, heb je veel langer plezier van!!!!
~~Dreams can be true.~~
Gebruikersavatar
YueOn Liu
Berichten: 269
Lid geworden op: 23-07-2006 21:59
Locatie: Zwijndrecht

06-03-2007 15:36

marcie hoogeveen schreef:ja het is dus echt een tent voor de beginnende mooiweer karpervisser,mooie tent weinig geld.


dus een goede tent als vooral in de ZOMER gaat vissen en ongeveer 25 nachten pak per jaar. In nederland. een vriend van mij heeft ook een soort gelijk ding niks mis mee.
Seizoen 2008:
Doelstelling:
Geen grote karpers vangen maar Veel mooie karpers vangen.
Actief /passief verhouding 70%/30%
Gebruikersavatar
Dirk Maatman
Berichten: 788
Lid geworden op: 29-11-2005 19:08
Locatie: thuis
Contacteer:

06-03-2007 15:41

Rotzooi, heb er met een kameraad van mij ( die heeft hem ) mee gevist en meteen na de sessie weg kunnen gooien. Doek scheurt, baleinen knappen/deuken in. Als er een beetje wind staan deukt hij helemaal in naar binnen. Spaar wat langer en koop iets fatsoenlijk zou ik zeggen.
.
Gebruikersavatar
Luc belterman
Berichten: 310
Lid geworden op: 26-02-2007 22:57

06-03-2007 16:48

Ik wou hem eerst ook gaan kopen maar hij is mij afgeraden , het lijkt een mooi tentje maar het is pruttel ! :wink:
Tom Engelen
Berichten: 40
Lid geworden op: 21-01-2007 20:38

06-03-2007 16:56

vriend van me had hem ook
hij had super veel last van condens en stokken waren al snel gebroken
en ik kon me tent opbouwen en afbouwen en dan had hij hem nog ni eens opgebouwd 10x niks dus
VISSEN KOST JE VRIENDEN.
VRIENDEN KOST JE VISSEN.
Ray Schra
Berichten: 1306
Lid geworden op: 04-01-2002 01:00

06-03-2007 17:01

Prima tent voor de beginnende visser.
Gebruikersavatar
Lukas den Admirant
Berichten: 521
Lid geworden op: 21-11-2006 20:04
Locatie: Hoogeveen

06-03-2007 18:54

Mourad Aviara schreef:1 woord: TROEP

Ik heb de tent gehad, en heb het weggegooid. De stokken gaan stuk bij een windkracht 6. De tent ziet er dan uit als een bochelrug.

De ringetjes waar de de puntjes van de stokken in komen, schieten er vaak uit. Voorin bij het muggennet, scheurt het aan de onderkant. Bij de geleidevlapjes van de binnentent, die de tentstokken langs de tent geleidt, scheurt het. Al zet je de tent nog zo goed vast, bij een beetje een harde wind scheurt echt alles uit. De tentstokken breken echt bij het minste geringste af. En een ander setje tentstokken kan je niet los kopen, tenzij je de aluminium versie koopt. Nou, die kost dus 90 euro, duurder dan de hele tent. En dan nog is het zonde om die te kopen, aangezien je tent ook aan alle kanten gaat scheuren.

Laatste keer dat ik het gebruikte wat op een vrij groot water met een windkracht 6. Kon de hele nacht niet slapen omdat mijn tent aan alle kanten brak en scheurde. Het is maar dat er een stretcher in zat, anders was het zo weggewaaid.

De volgende dag tijdens het opruimen de tent weggeflikkerd. Nooit meer een X2 tent voor mij!

Ik raad het je ook echt af.


Ik wil niet veel zeggen maar ik heb er laatst in de storm mee gezeten. Zolang je stretcher tegen de kant aan staat waar de wind in duwt is er niks aan de hand. Ik had weliswaar mn grote fietskar in de wind gezet waardoor de wind er niet vol in kwam. Alleen zijn mn stokken gewoon in de ringen blijven zitten! Mij bevalt hij prima, troep is het niet. Alleen meot je er voor zorgen dat je niet vol met de zijkant in de wind staat of je moet de wind met een groot voorwerp, in mijn geval een fietskar, breken. Succes met je tentje
lukas,
jeffrey jochems
Berichten: 280
Lid geworden op: 04-01-2006 09:32
Locatie: in me oval
Contacteer:

06-03-2007 18:56

neem maar van mij aan er kunnen geen 2 stretchers in en de rits van de luifel is zo naar de knopen
Gebruikersavatar
Lukas den Admirant
Berichten: 521
Lid geworden op: 21-11-2006 20:04
Locatie: Hoogeveen

06-03-2007 18:58

Davey vd liefvoort schreef:''X2 Cyber II

De Cyber II is een ideale tent voor de karpervisser. Hij heeft een uitritsbaar grondzeil en voldoende ruimte voor 2 stretchers. Deze tent is voorzien van een handig aanritsbare voorluifel waar u met gemak een hoop extra spullen kwijt kunt (erg handig bij slecht weer!). Door het extreem waterdicht en schuurbestendig buitendoek kunt u ook de waterkant opzoeken tijdens slecht weer. Ook met aluminium baleinen verkrijgbaar. ''


Heeft iemand ervaring met deze tent en kan mij meer vertellen over deze tent. Kwaliteit, ruimte, condens, enz.

Mvg


nog een tip. Ik heb hem nog niet zo lang, ik kan hem samen met mn maat wel snel opzetten hoor. Alleen zou ik helemaal geen tent meer kopen. In 2008 is een grote tent verboden. Dan sta je daar met je foxtentje van 350 euro die je nergens neer kunt zetten!! Koop maar een mooie sterke paraplu met zijflappen dan kun je er na 2007 ook nog meer vissen. Er zijn er die ook een voorzeil hebben, dan mag het ineens wel..
gr lukas,
Davey vd liefvoort
Berichten: 278
Lid geworden op: 02-08-2006 18:29

06-03-2007 19:25

Omdat er toch zoveel negatieve ervaringen mee zijn, (hij werd mij ook al afgeraden) ben ik toch naar een ander tentje wezen zoeken, en ik kwam tegen...: de JRC Cocoon Extreme Dome. Deze werd mij aangeraden door verschillende mensen, iemand hier (negatieve) ervaring mee?


Mvg
Ray Schra
Berichten: 1306
Lid geworden op: 04-01-2002 01:00

06-03-2007 19:43

Dan zou ik doorsparen voor een STI.
Plaats reactie