stretch vs luchtbed


Gebruikersavatar
justin waayer1
Berichten: 729
Lid geworden op: 29-07-2010 19:44
Locatie: twente

19-10-2010 18:24

volgens mij heb je ook een stretcher met een opblaasbaar matje er in die je zelf kunt opblaazen tot dat je het zelf fijn vind
ik dacht dat die van trakker was
mvg justin
----------------------------------------------------------
Gebruikersavatar
kevin rentzing
Berichten: 89
Lid geworden op: 02-09-2010 19:41
Locatie: dronten

19-10-2010 18:33

justin waayer1 schreef:volgens mij heb je ook een stretcher met een opblaasbaar matje er in die je zelf kunt opblaazen tot dat je het zelf fijn vind
ik dacht dat die van trakker was


zoals ik al beschreef :P
carp fishing isn't just fishing, it's a way of life
gradus scholtens
Berichten: 1559
Lid geworden op: 23-01-2003 01:00
Locatie: westervoort

19-10-2010 20:20

Misschien dom ban mijn kant maar:

Is het niet erg koud om in deze tijd op een luchtbed te gaan liggen.
Bedoel zaterdagnacht waren de onthaakmat en weegnet bevroren, lijkt mij dat het dan erg koud aanvoelt.


Gradus....
....................
Gebruikersavatar
Reinder van Lune
Berichten: 389
Lid geworden op: 06-12-2006 08:49

19-10-2010 20:55

Ik heb nog een splinternieuwe jrc super cocoon in de aanbieding, mocht je interesse hebben dan hoor ik het wel.

Dirk Maatman schreef:JRC Supercocoon. Klein meenemen ( in 4 delen ) en erg comfortabel. Ik heb hem zelf niet maar dat word wel mijn volgende stretcher! Vis momenteel mteen gewone stretcher met daarop een dikke slaapzak en daarboven op weer mijn 2e slaapzak waar ik in lig. Ligt heerlijk!
Gebruikersavatar
Boyd Meyer
Berichten: 60
Lid geworden op: 17-05-2010 13:02
Locatie: Delft

20-10-2010 22:36

Stretcher heeft voor mij een aantal voordelen.
Idd meer ruimte over in de tent ( hoop zooi onder de stretcher).
Hoeft niet naar een vlak stuk te zoeken om te slapen, ik heb ook een aantal jaren ervaring met kamperen. En vaak hadden mijn vrouw in ik een mooi vlak stuk gevonden om de tent neer te zetten, maar s'nachts lig je toch weer iets schuin of met je hooft naar beneden.
Trouwens ook met een veldbed had ik vaak dit probleem.
Maar een karper stretcher heeft verstelbare poten, en dit maakt een karper stretcher voor mij ideaal.
Maar ook het gemak bij het in en uit stappen is een pluspunt, een luchtbed ligt wat lager. En die mastodonten van luchtbedden liggen nooit stabiel, zeker als je maar iets schuin licht.
Gebruikersavatar
Ron van Houtum
Berichten: 975
Lid geworden op: 09-05-2005 18:24
Locatie: 's-Hertogenbosch

20-10-2010 22:47

martijn bunte schreef:dicht bij de grond is inderdaad minder,maar dat alles zeer doet is ook minder vandaar,het luchtbed wat ik hep gezien is zoals eerder vermeld 30cm hoog,dus valt mee en is goed te doen,denk ik,die veldbedjes ken ik ook,vind ze vrij smal en strak gespannen zonder neerwaartse rek,niet echt comfortabel,en zijn niet echt klein te maken,


let wel dat de lucht in een luchtbed flink afkoelt door de grond
voor rugpatienten niet echt fantastisch vooral als de nachtvorst komt

ik meen dat de supercocoon 220 lang is
jasper korll
Berichten: 170
Lid geworden op: 14-07-2007 15:58
Locatie: Utrecht

29-10-2010 22:21

ik lig wel lekker op mijn nash stretcher..
merk niet heel veel verschil tussen stretcher en me eigen bedje..
heb trouwens niet de extra grote gewoon 81cm..