3 of 4 poot??


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Bjorn vander Linden
Berichten: 125
Lid geworden op: 27-03-2006 23:44
Locatie: Mechelen (nl)

14-02-2007 20:25

Beste boarders,

Wat is volgens jullie beter qua stevigheid en stabiel staan?
Een 3poot of een 4-poot. En dan niet zo een 4 poot zoals normale pods maar hetzelfde als bij een driepoot alleen dan met 4 poten, die in 1 punt samenkomen.

Mvrgr,

Bjorn
Gebruikersavatar
remco de koster
Berichten: 1034
Lid geworden op: 03-04-2006 11:11

14-02-2007 20:27

ik denk een vierpoot.vis zelf met een normaale pod dus weet verder niet maar denk dat een 4 beter is.

remco
Danny Mieremet

14-02-2007 20:59

Ik heb ze allebei gehad en opteer voor een 3 poot.
Op een of andere manier kreeg ik hem altijd stabieler (op ongelijke ondergrond) dan de 4 poots rodpod.

Kijk ook naar de poten.
Staan ze te dicht op elkaar heb je zowieso al heel weinig stabiliteit.

Succes.
Gebruikersavatar
Erik Rozen
Berichten: 588
Lid geworden op: 24-11-2003 01:00

14-02-2007 21:29

3poot

Leer je zelfs bij natuurkunde... simpel, 3poot kan niet wankelen.
Elk nadeel heb z'n voordeel...
Vaelen Tom
Berichten: 70
Lid geworden op: 10-09-2006 11:30

14-02-2007 21:40

4 poot, zet een 3 en 4 poot eens naast elkaar en duw er eens tegen, rarara welke het eerst omvalt....
Ik zelf heb ook een 4poot, de worldwide van solar, stabieler kan niet


GRTZ
matthijs den Dunnen
Berichten: 996
Lid geworden op: 16-08-2006 15:37
Locatie: Hoog-blokland

14-02-2007 22:00

ik heb de ultimate triangle pod een 3 poot dus

perfect

ik heb geen ervaring met een 4 poot

maar als je nadenkt is een 3 poot tog beter omdat dat altijd goed staat en 4 poot minder vaak maar op een rechte ondergrond is een 4 poot beter denk ik dus ik zou zeggen kijk waar je het meeste vis en kijk dan nog even in de winkel en vissen mar :lol:

suc6
Gebruikersavatar
Jeroen Overmars
Berichten: 844
Lid geworden op: 31-03-2005 19:09
Locatie: Raalte

14-02-2007 22:05

Vaelen Tom schreef:4 poot, zet een 3 en 4 poot eens naast elkaar en duw er eens tegen, rarara welke het eerst omvalt....
Ik zelf heb ook een 4poot, de worldwide van solar, stabieler kan niet


GRTZ


Je moet de vraag beter lezen 8) hij bedoelt een vierpoot die dezelfde 'ophanging' heeft als een driepoot.
Gr,

Jeroen :)
Gebruikersavatar
Tom Hodinius
Berichten: 488
Lid geworden op: 06-11-2003 01:00
Locatie: Simpelveld (LIMBURG)

14-02-2007 22:20

hey bjorn,

zeker weten de driepoot.

moet je eens even aan Jordy O vragen (Pino), ik meen dat een vriend van he een 3 poot heeft.

mvg
Uit Simpelveld

Tom
knollenvanger 1ste klas
Gebruikersavatar
Cor Nannings
Berichten: 1248
Lid geworden op: 21-03-2002 01:00
Locatie: Hoorn

14-02-2007 22:30

Ik vind 1 poot al een griezel :P
CN
Unicorn Carp Fisching
randy uildriks
Berichten: 95
Lid geworden op: 25-03-2005 17:17
Locatie: Dorpje midden in t land

15-02-2007 13:25

De 3 poot staat veel steviger
Gebruikersavatar
martijn bunte
Berichten: 1342
Lid geworden op: 25-07-2006 16:22
Locatie: ENSCHEDE
Contacteer:

15-02-2007 16:21

vind het allebij niks,gewoon ouderwets normale 4 poot,veel steviger 8)
aldejekes loat goan!
Gebruikersavatar
Thomas de nieuwe
Berichten: 745
Lid geworden op: 08-10-2006 18:21
Contacteer:

15-02-2007 16:49

De enigen echte goede stabielen 3 poot is een amiaud peche, die staat in verhouding tot de meesten 4 poten een stuk stabieler!


Maar het hangt maar net van de pod af ik vind dat je niet echt dat je hier over kunt speculeren er zijn zoveel pods.

gr. Thomas
long as i got lungs and a rod you can't stop me
Vaelen Tom
Berichten: 70
Lid geworden op: 10-09-2006 11:30

15-02-2007 17:40

Aah khad de vraag verkeert begrepen, dan is de 3poot het stabielst, kheb een jaar de amiaud peche gehad en die was zeer stabiel. HET stabielst is natuurlijk de gewone 4poot zoals ik al zei.

GRTZ
Arjan van Dijk
Berichten: 133
Lid geworden op: 27-06-2006 16:06

15-02-2007 18:02

Als je logisch nadenkt dan kan je zo al zeggen dat een vierpoot (met de zelfde ophanging als een driepoot) steviger is. Het is heel simpel hij is als een vierkant "afgestempeld" wat veel stabieler is, en nu kun je wel zeggen dat dit op alleen op een vlakke ondergrond is, in een woord: ONZIN!

Alle wat beter uitgevoerde rod pod poten hebben teleskoop pootjes. kwestie van schuiven net als bij een gewone standaard rodpod. Mensen die zeggen dat een driepoot dan stabieler is zonder te schuiven zitten er naast, de rod pot hangtdan scheef dus als je een haakse run krijgt naar de kant waar die scheef toe hangt dan valt tie om.

Ff helder denken mannen, de enige manier om een driepoot enigzins stabiel te etten is door 2 poten naar voren te richten en de enkele poot aan de achterkant zetten.

Ik zal van me levensdagen geen driepoot of iets met een dergelijke dergelijke ophanging kopen. Maar goed dat is mijn mening.

gegroet
Gebruikersavatar
elmer cents
Berichten: 175
Lid geworden op: 25-02-2006 18:57
Locatie: Raalte

15-02-2007 20:02

hee

doe je slip is dicht en trek hem dan eens vlink aan, de vierpoot zal naar voren vallen. ik heb zelf een amiaud peche(3poot dus). heb er ook een keer mee getest. eerst twee poten naar voren 1 naar achten(ofterwijl de zelfde opstelling als de 4 poot). Dan moet ik het hele gewicht van de pod naar voren trekken.
Zet ik 1 poot naar voren dan moet ik meer dan het hele gewicht naar voren trekken.(dus de 3 poot is steviger dan de vierpoot)
Maar een run van de zijkant bij een 3 poot heeft het zelfde effect als een vierpoot.
Daarom zijn de rodpods van amiaud zo zwaar hij moet dan het hele gewicht op zij trekken.

met andere woorden.

run van voren is de 3 poot het stevigs.
met de run van voren bij vierpoot is het zelfde als een run van zij bij de 3 poot.

als we de toppen omhoog zetten.
komt er een neerwaardse kracht op de voorkant van de pod(bij een run).
dan is de een poot opstelling vele malen sterker dan de 2 poot voor.
en de run van de zijkant is weer het zelfde als de run van voren bij de 4 poot.(dat blijft het zelfde)


hoop dat je er wat aan hebt

MVG Elmer Cents
Arjan van Dijk
Berichten: 133
Lid geworden op: 27-06-2006 16:06

15-02-2007 20:14

Elmer,
Ik heb je verhaal wat aangepast:

doe je slip is dicht en trek hem dan eens vlink aan, de vierpoot zal naar voren vallen. DAN VALT DE 3 POOT OOK OM ik heb zelf een amiaud peche(3poot dus). heb er ook een keer mee getest. eerst twee poten naar voren 1 naar achten(ofterwijl de zelfde opstelling als de 4 poot). Dan moet ik het hele gewicht van de pod naar voren trekken OFTEWEL HETZELFDE ALS MET EEN VIER POOT
Zet ik 1 poot naar voren dan moet ik meer dan het hele gewicht naar voren trekken MOCHT JE DIT LUKKEN DAN IS DE POD UIT BALANS EN VALT IE OM.(dus de 3 poot is steviger dan de vierpoot) NIET WAAR DUSMaar een run van de zijkant bij een 3 poot heeft het zelfde effect als een vierpoot. OOK NIET WAA DE DRIE POOT STAAT DAN MINDER AFGESTEMPELD ALS DE VIER POOT! WEET JE NOG DE VIERKANTS OPSTELLING TEGEN EEN DRIEHOEK?
Daarom zijn de rodpods van amiaud zo zwaar hij moet dan het hele gewicht op zij trekken.

met andere woorden.

run van voren is de 3 poot het stevigs NET ALS EEN VIER POOT
met de run van voren bij vierpoot is het zelfde als een run van zij bij de 3 poot.

als we de toppen omhoog zetten.
komt er een neerwaardse kracht op de voorkant van de pod(bij een run).
dan is de een poot opstelling vele malen sterker dan de 2 poot voor EN BIJ EEN ZIJWAARDSE RUN DAN?? ZELFDE ALS HIERBOVEN GENOEMD.
en de run van de zijkant is weer het zelfde als de run van voren bij de 4 poot. NEE HOOR OOK AL BESCHREVEN(dat blijft het zelfde)
Frank van Amerongen
Berichten: 2768
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Heinekenoord en een beetje Tilburg

15-02-2007 20:54

Máán Máaaaaaan,

Waar we al weer niet druk om maken......
Vissen jullie wel wanneer er een Tornado komt? Ik niet hoor.

Dus gewoon een simpel rodpod.....
4 poten,3 poten what else. Als de hengels er maar op kan liggen.

Sorry,

Frank
Gebruikersavatar
elmer cents
Berichten: 175
Lid geworden op: 25-02-2006 18:57
Locatie: Raalte

15-02-2007 21:33

nog maals aangepast arjan is met hoofdletters en mijn woorden gewoon normaal mijn reactie op zijn reactie is rood

Elmer,
Ik heb je verhaal wat aangepast:

doe je slip is dicht en trek hem dan eens vlink aan, de vierpoot zal naar voren vallen. DAN VALT DE 3 POOT OOK OM(daar heb je gelijk in maar, doe het maar is met de weegschaal) ik heb zelf een amiaud peche(3poot dus). heb er ook een keer mee getest. eerst twee poten naar voren 1 naar achten(ofterwijl de zelfde opstelling als de 4 poot). Dan moet ik het hele gewicht van de pod naar voren trekken OFTEWEL HETZELFDE ALS MET EEN VIER POOT(dit is met de vierpoot opstelling 2 poten naar voren) Zet ik 1 poot naar voren dan moet ik meer dan het hele gewicht naar voren trekken MOCHT JE DIT LUKKEN DAN IS DE POD UIT BALANS EN VALT IE OM.(als dat lukt is hij uit balans ja maar doe dit maar is met de weegschaal zoals ik net heb gezegt moet je veel meer kracht zetten)(dus de 3 poot is steviger dan de vierpoot) NIET WAAR DUSMaar een run van de zijkant bij een 3 poot heeft het zelfde effect als een vierpoot. OOK NIET WAA DE DRIE POOT STAAT DAN MINDER AFGESTEMPELD ALS DE VIER POOT! WEET JE NOG DE VIERKANTS OPSTELLING TEGEN EEN DRIEHOEK? (daar heb je een punt MAAR oplossing pod omdraien heb je weer zelfde als 4 poot opstelling)
Daarom zijn de rodpods van amiaud zo zwaar hij moet dan het hele gewicht op zij trekken.

met andere woorden.

run van voren is de 3 poot het stevigs NET ALS EEN VIER POOT (Niet waar omdat je meer kracht moet uitovenen om de driepoot voorover te krijgen)
met de run van voren bij vierpoot is het zelfde als een run van zij bij de 3 poot.

als we de toppen omhoog zetten.
komt er een neerwaardse kracht op de voorkant van de pod(bij een run).
dan is de een poot opstelling vele malen sterker dan de 2 poot voor EN BIJ EEN ZIJWAARDSE RUN DAN?? ZELFDE ALS HIERBOVEN GENOEMD. (dat word hier onder behandeld)
en de run van de zijkant is weer het zelfde als de run van voren bij de 4 poot. NEE HOOR OOK AL BESCHREVEN(dat blijft het zelfde)(was ik me eens maar kan dan nog de pod omdraien zoals ik net zij)

zal je nog ff uitleggen waarom de 3 poot met 1 poot naarvoren bij een voorwaardse run steviger is.

hij verdeelt bij een vierpood het gewicht van de pod op 2 poten die dus minder kracht op de grond uit oevenen(natuurkunde) dus de vis hoeft dan niet zo hard te trekken.

bij 3 poot gaat de volle gewicht naar 1 poot. en dan nog als hij hem omhoog krijgt schuft de poot de grond in.(dit bij gras/zand omstandigheden)

maar goed het belangrijkste is nog de poot spreiding. wat bij de meeste fout is (veel te klein).
hoe breder de opsteling hoe steviger hij word.

maar goed mij pod krijgen ze toch niet omver bij normale omstandig heden dan moeten ze 11,5 kilo weg trekken plus nog de kracht dat de voorste poot tegen houd.

en al zal ik de slip helemaal dicht zetten dan vliegt mij hengel wel weg.
(ja oke als hij achter de delkim blijft hake dan wil hij wel gaan denk het).

maar goed als amiaud zo goede kwalitijd is waarom hebben ze dat dan niet met een vierpoot uitgerust. Dus er zal wel een reden voor zijn.

nu een waar de vierpoot echt niet tegen op kan.
is het niet stevig met 1 poot voor draai ik hem toch om.
vierpoot wil niet is het zelfde haha

maar goed nu langgenoeg gezeken.

einde discusie voor mij

gr elmer cents
Laatst gewijzigd door elmer cents op 15-02-2007 21:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Erik Rozen
Berichten: 588
Lid geworden op: 24-11-2003 01:00

15-02-2007 21:39

Hmmm.... En hoe zit het dan met 5poten?

Die wil ik namelijk nu 8)

Zes word me te duur, en te zwaar.





Maar een spin heeft 8poten, en die valt nooit om...........?


De Solar Spider-Pod



Al-mahal-alaaf

8)
Elk nadeel heb z'n voordeel...
Gebruikersavatar
elmer cents
Berichten: 175
Lid geworden op: 25-02-2006 18:57
Locatie: Raalte

15-02-2007 21:41

gewoon oplossing doe er poten aan die je een meter de grond in kan draien.

klaar

haha
peter andrae

17-02-2007 15:39

deze blijft wel staan Afbeelding.


en als het niet anders kan dan maar zo Afbeelding


Ik denk dat het meer heeft te maken met hoever de pootje,s uit elkaar staan.
Plaats reactie