Viskar??? Help!


Plaats reactie
Gebruikersavatar
nick rademakers
Berichten: 219
Lid geworden op: 02-05-2002 02:00
Locatie: lommel

07-12-2002 13:23

Hey beste karpervissers ik ben nog maar 14jaar en heb een viskar om mij te verplaatsen maar ik moet dringend een nieuwe maken!! Maar ik vind geen site met een handleiding ofzo kan iemand van jullie mij helpen??? Ik zou die persoon erg dankbaar zijn want mijn vervoer is zoal moeilijk en beperkt :sad: dat snappen jullie toch of niet??? Iedereen is welkom ook al is dit maar met een klein beetje informatie!!! Het is welkom!! Alvast bedankt als jullie reageren!!!

vriendelijke karpergroeten nick
Gebruikersavatar
richard van der vliet
Berichten: 748
Lid geworden op: 11-10-2002 02:00
Locatie: Delfzijl

07-12-2002 14:14

ey nick

je fietskar moet ongeveer 75 cm breed zijn, omdat je fietskarretje anders niet door hekjes poortjes enzo past.
je kan ook eens bij de gemeentelijke grofvuilstortplaats gaan kijken, daar liggen vaak oude brommertjes, met wielen, en die wielen zijn perfect voor een fietskar.
Waak liggen er ook oude fietsen, maar als je fietswielen wilt gebruiken moet je er goed opletten of ze wel stevig genoeg zijn, anders zakt je karretje door als je al je materiaal derin hebt liggen.
je kunt het best zoveel mogelijk dingen voor je karretje van houd maken, want dit weegt niet zoveel en is toch behoorlijk stevig, dit is omdat je anders behoorlijke moeite gaat krijgen om op heuveltjes te komen en om je stek te bereiken.
het frame waar je wielen aan vast moeten komen te zitten zou ik van ijzer of zelfs nog beter rvs maken, want dit moet erg stevig zijn.
zorg dat het zwaartepunt van je fietskar altijd laag ligt want anders heb je kans dat je fietskarretje snel omslaat.
ik zou als ik jou was ook een deksel op je karretje maken, want als het dan regent worden niet al je spulletjes nat en je kunt je foudraal dan mooi op dat deksel neerleggen.
je hebt ook een soort trekhaakje nodig voor achter je fiets, deze kan je bij bijna alle fietsenwinkels kopen.
en als finishing touch kun je je karretje nog in de verf zetten, en goed lakken want anders gaat het hout rotten en is al je werk voor niks geweest.

hopelijk ben je al een beetje verder, als je nog vragen hebt ofzo stuur gerust ff een prive berichie en ik zal ze proberen te beantwoorden.

mvgr Richard
Gebruikersavatar
nick rademakers
Berichten: 219
Lid geworden op: 02-05-2002 02:00
Locatie: lommel

07-12-2002 15:36

ja bedankt dit is al veel informatie voor mij maar kan iemand mij nog helpen weet iemand mss een site met instructies ofzo??? laat iets weten!

vriendelijke karpergroeten nick
Gebruikersavatar
Hoedemakers Mark
Berichten: 1157
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Kinrooi - België
Contacteer:

07-12-2002 17:35

Nick,

Ik heb -nu ik erover nadenk- nog een fietskar liggen uit de good old days. Ze is nog in goede staat, alleen de banden zijn slap.

Ze is van hout, en het frame is ijzer.

Je mag ze gratis komen halen als je wil. Ik woon in Kinrooi bij Bree en Maaseik. Valt dus nog mee qua afstand. We kunnen via mail iets afspreken.

Gr, Mark

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Hoedemakers Mark op 2002-12-07 17:36 ]</font>
Plaats reactie