Ron Thompson Long Range Transmitter Set


Plaats reactie
Gebruikersavatar
richard van der vliet
Berichten: 748
Lid geworden op: 11-10-2002 02:00
Locatie: Delfzijl

03-02-2007 13:24

hallo,

ik vond op internet deze advertentie:
http://www.hengelspullen.nl/hengelspull ... es&ID=6994

50 euro's lijkt mij niet duur voor een draadloos sounderbox setje, zou dit wat wezen of hebben jullie er slechte ervaringen mee?

Mvgr Richard
guido berkmortel
Berichten: 1860
Lid geworden op: 25-06-2003 02:00

03-02-2007 16:23

Volgens mij werkt dit systeem volgens het babyfoon-principe...

Hij hangt naast je piepers, en als die geluid maken (piepen), geeft de zender dit geluid door.

Verder geen ervaring mee.
Gebruikersavatar
richard van der vliet
Berichten: 748
Lid geworden op: 11-10-2002 02:00
Locatie: Delfzijl

03-02-2007 19:18

oja, dom staat ook bij geen snoertjes, lijkt me niks dan.
bedankt voor je reactie!
Saekele van der Veen
Berichten: 9
Lid geworden op: 20-12-2005 09:53
Locatie: Leeuwarden

05-02-2007 10:50

Hallo Richard,

Mijn ervaringen met deze "babyfoon" sounderbox zijn goed.
Hij werkt op alle beetmelders met een hoge toon.
Zelf gebruik ik de set met de Optonic Xl en dat werkt prima.
Het signaal wordt keurig doorgegeven aan de ontvanger en je tent is gelijk felblauw verlicht door de led.
Elk piepje wordt doorgegeven als een harde fluittoon die een paar seconden aanhoudt en je snel uit je slaapzak trommelt.
Een minpuntje van de ontvanger vind ik dat er geen volumeknop op zit want van mij had het wel iets minder hard gemogen.
Wel kun je wat aan de speaker draaien om het geluid te dempen (gaatjes dichtdraaien) maar veel helpt dit niet.
Wel handig voor hele vaste slapers misschien dat loeiharde maar voor de lichte slapers zoals ik niet echt nodig.
Heb de set vorig jaar het hele seizoen gebruikt onder alle omstandigheden en de zender is overal tegen bestand gebleken.
Het bereik van de set is ver genoeg (zo'n 75 meter getest), maar dat heb je normaal nooit nodig natuurlijk.
De set werkt op mini-penlites en die gaan heel wat nachtjes mee.
Dus heb je goede beetmelders met een hoge toon en wil je niet gelijk het duurste lijkt me die 50 euro niet slecht besteed.

Mvg,
Saekele van der Veen
Gebruikersavatar
Kenny Willems
Berichten: 3415
Lid geworden op: 20-05-2006 15:46
Locatie: Duiven
Contacteer:

05-02-2007 18:27

Ik vraag me nu gelijk af hoe hard moeten je optonics staan, om geluid sigaal door te krijgen.
Want kan me toch voorstellen als iemand aan het vissen ermee iemand zit ergens anders op het water en hoor toch steeds dat ding piepen dat die iemand er goed gek van kan worden.
Vooral als het mensen zijn die nog al leuk met die piepers spelen wat ik nog tevaak mee maak..
Saekele van der Veen
Berichten: 9
Lid geworden op: 20-12-2005 09:53
Locatie: Leeuwarden

06-02-2007 09:34

Kenny,

Mijn optonics XL staan op vol volume maar de meeste moderne piepers produceren volgens mij veel meer decibellen.
Als je deze gebruikt samen met de zenderset kun je ze vast wel wat zachter zetten om het signaal goed op te laten vangen.
Verder vangen ze geen signalen op van andere vissers in de buurt.
Dus wordt je niet elke keer gillend wakker als je buurman een run krijgt.
Mvg.
Saekele van der Veen
Gebruikersavatar
koen bril
Berichten: 895
Lid geworden op: 07-11-2005 16:22
Locatie: lutten
Contacteer:

06-02-2007 10:15

Als je wakker word van de piepers van de buurman. Die op jou transmitter werken zou ik toch eens de piepers en transmitter anders in stellen. :roll:
Plaats reactie