verschil tussen fox euromaster sanders hengelsport en die


Plaats reactie
Gebruikersavatar
R de Vries
Berichten: 156
Lid geworden op: 26-12-2006 12:02
Locatie: Woerden
Contacteer:

11-01-2007 08:15

weet iemdand wat het verschil tussen fox euromaster sanders hengelsportuitvoering en de fox euromaster is?

Ik ben nl. de "oude" fox euromasters tegengekomen in een kleine hengelsoprtzaak en die hebben me aandacht getrokken, ze zijn ook nog eens een paar tientjes goedkoper per stuk dan die van Sanders Hengelsport... nu schijnt er toch een verschil te zijn, maar is er iemand die weet wat het verschil is?
Gebruikersavatar
Edward van Berkum
Berichten: 2799
Lid geworden op: 19-04-2002 02:00
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

11-01-2007 10:40

Beste....

Kijk eens op http://www.sanders-hengelsport.nl/karpe ... ngels.html en zoek de verschillen.
Bekijk ook eens dit topic dat recent geopend is, gaat ook over Euromaster.

Groet,

Edward
van Gorp Sjors
Berichten: 638
Lid geworden op: 31-10-2005 11:55
Locatie: Oever zuid-willems huisnr.(stek) 4.....
Contacteer:

12-01-2007 08:04

De Euromaster II heeft andere ogen en reelhouder gekregen.

Het kurk is vele male slanker afgewerkt met op het eind een mooi RVS plaatje...

Tot slot hebben ze de kleur van de blank veranderd.

Wat ik wel over de oude euromasters heb gehoord (maar nooit zelf gevoeld) is dat deze soepeler waren (type: zwabber stok).
Vis nu bijna een jaar met de sanders uitvoering, en de stok heeft een mooie aktie, en ook op 200m afstand of met 170 gr. lood is er goed met deze stokken te vissen.

suc6.

Groeten v. Gorp
Life is wonderfull, but catching one makes it even more beautiful!..

http://www.aasvoorkarpers.nl
sander dekamper
Berichten: 665
Lid geworden op: 31-08-2004 23:06

12-01-2007 22:03

En met 170 gram werpen ? gaat dat dan ook goed?
Gebruikersavatar
Edward van Berkum
Berichten: 2799
Lid geworden op: 19-04-2002 02:00
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

13-01-2007 13:46

Sander,

Ik gok dat ze uitvaren... het gaat er denk ik om dat de hengel bij het aanslaan op zo'n afstand nog zijn werk doet.

Groet,

Edward
Gebruikersavatar
R de Vries
Berichten: 156
Lid geworden op: 26-12-2006 12:02
Locatie: Woerden
Contacteer:

13-01-2007 23:42

en ik wil niet varen ik wil werpen... en dan ook nog een pva'tje kunnen toevoegen..... dus lijkt het erop wat ik hier heb gelezen dat type 1 minder gechikt is vanwege het vermeende zwabbereffect
Gebruikersavatar
Edward van Berkum
Berichten: 2799
Lid geworden op: 19-04-2002 02:00
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

14-01-2007 00:13

Je kunt prima met de euromaster 1 inc. pva werpen.
Ik heb ze zelf al een behoorlijk aantal jaartjes, ik heb de 2.50lbs uitvoering.

Het is een heerlijk soepele hengel die gewoon doet wat ie moet doen, buigt bij het drillen mooi parabolisch door.
Ik werp er rustig met 100+ gram inc. pva mee, het zijn naar mijn idee geen zwabber dingen.
Veel zwaarder moet je met de 2.50lbs uitvoering ook niet gaan, want dan wordt het wel een zwabber ding..., maar dat geld voor vele hengel van die gewichtklasse.
Wil je toch een redelijk gewicht kunnen werpen, dan zit je met de 2.75lbs uitvoering van de 1e versie behoorlijk goed.

Zoals ik het bekijk zijn het twee totaal verschillende blanks, maar met ongveer dezelfde eigenschappen, en dat is een parabolische actie.
De nieuwe versie heeft iets meer ruggegraat waardoor je makkelijker met iets zwaarder lood kunt werpen.
Verder is de 2 een iets modernere uitvoering, slanker, ook het kurk, alles fuji.
De 1 versie, in dezelfde gewichtsklasse wijkt niet veel af, behalve dat de hengel iets dikker is, en de ogen slicks van fox zelf zijn, die gewoon prima zijn, reelhouder is wel van fuji.

Mocht je nog andere dingen willen weten dan hoor ik het wel.

Groet,

Edward
Jan Peter Teerling

14-01-2007 17:47

Heb zelf het oude model Euromasters gehad in de 2.75lb uitvoering.Deze hengel had alleen actie in het top gedeelte en boog absoluut niet parabolisch door.Op een gegeven moment een keer goed aanzetten met 80 gr lood en 'knap'.. :o Maat van me presies het zelfde met zijn Euromaster.. :roll: Hoor hier in de plaatselijke viswinkel dat dat vaker gebeurd..Hengels staan ook bekend als de Euroknappers..
Mss dat het nieuwe model op betere blanks afgebouwd zijn.
Voor mij in iedergeval nooit geen Fox stokken weer.
Groeten,
Jan Peter
Melvin Schoonenberg
Berichten: 210
Lid geworden op: 26-12-2005 14:51
Contacteer:

14-01-2007 17:54

Volgens mij is dit ook de reden geweest dat ze uit de het assortiment zijn gehaald, alleen hoor je daar natuurlijk niets van.
Kan me nog zo een advertentie van ene Ronny de Grootte voor de geest halen , waarin hij deze hengels aanprijsd.
Klasse kerel, mooi stukje commercie, vind ze er trouwens wel gelikt uitzien voor een produktiehengel
Gebruikersavatar
Thomas de nieuwe
Berichten: 745
Lid geworden op: 08-10-2006 18:21
Contacteer:

14-01-2007 17:59

Jan Peter Teerling schreef:Heb zelf het oude model Euromasters gehad in de 2.75lb uitvoering.Deze hengel had alleen actie in het top gedeelte en boog absoluut niet parabolisch door.Op een gegeven moment een keer goed aanzetten met 80 gr lood en 'knap'.. :o Maat van me presies het zelfde met zijn Euromaster.. :roll: Hoor hier in de plaatselijke viswinkel dat dat vaker gebeurd..Hengels staan ook bekend als de Euroknappers..
Mss dat het nieuwe model op betere blanks afgebouwd zijn.
Voor mij in iedergeval nooit geen Fox stokken weer.
Groeten,
Jan Peter


en dat verhaal kenden we nog niet :wink:

gr thomas
long as i got lungs and a rod you can't stop me
Jan Peter Teerling

14-01-2007 18:02

Voor het geval dat hij het niet gelezen had Thomas,en een miskoop begaat.Zijn dr op dit board om elkaar te helpen niet waar?.Heb jij nog wat nuttigs te melden? :-?
Gebruikersavatar
Edward van Berkum
Berichten: 2799
Lid geworden op: 19-04-2002 02:00
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

14-01-2007 21:47

Jan Peter Teerling schreef:Heb zelf het oude model Euromasters gehad in de 2.75lb uitvoering.Deze hengel had alleen actie in het top gedeelte en boog absoluut niet parabolisch door.Op een gegeven moment een keer goed aanzetten met 80 gr lood en 'knap'.. :o Maat van me presies het zelfde met zijn Euromaster.. :roll: Hoor hier in de plaatselijke viswinkel dat dat vaker gebeurd..Hengels staan ook bekend als de Euroknappers..
Mss dat het nieuwe model op betere blanks afgebouwd zijn.
Voor mij in iedergeval nooit geen Fox stokken weer.
Groeten,
Jan Peter


Jan Peter,

Als ik het zo hoor hoe die actie was, zou ik dus denken aan een foute serie.
De actie van de hengel hoor namelijk wel parabolisch te zijn en over de gehele blank.
Ik heb zelf ook gevist met de 2.75lbs versie ( omdat de verkeerde blank in de verkeerde koker zat) en kon daar echt makkelijk mee werpen, actie was eveneens prima.
Kennis heeft de 3lbs versie en is ook prima, ondanks de hoge lbs, een prima parabolische actie met drillen.

Dus om het meteen euroknappers te noemen.... jullie hebben toevallig samen dezelfde ervaring, dus denk dat ik ook wel zo zou reageren, echter zijn er genoeg mensen die die ervaring niet delen, waaronder ik, en heb ze ook misbruikt qua werpgewicht.... en 80 gram hadden je hengels met gemak moeten kunnen hebben.

Groet,

Edward
Jan Peter Teerling

14-01-2007 21:59

@Edward,
Zou best een slechte serie geweest kunnen zijn,hengels kwamen uit de zelfde winkel.Hengel is opgestuurt naar Fox en heb daarna een nieuwe gehad.
Groeten,
Jan Peter
Gebruikersavatar
Pim Houten
Berichten: 17
Lid geworden op: 06-11-2006 11:52
Locatie: Ruurlo

16-01-2007 22:41

Jan Peter,

wat ik niet snap, dat ze breken bij 80 gram.
Ga ervan uit dat je er al een tijdje mee viste alvorens ze knapte, of was het bij jou en je maat allebei meteen bij de eerste worp?
Als er namelijk een fout in de hengel zit dan breken ze namelijk meteen.
Breken ze na een tijdje vissen dan komt dat doordat er bijv. continue lood tegen de blank aantikt tijdens bijv transport.
Als je je hengels in het foedraal laat zitten met lood en al dan kan er op den duur een zwakkere plek in het carbon komen.
Heb namelijk enige tijd in de winkel gewerkt en dan zie je het vaker.
Als er dus een fout inzit dan breekt elke hengel meteen.

Vis zelf met de Euromaster, en zoals al eerder werd geschreven zijn dit echt parabolische hengels.
Jammer dus dat je meteen zo van je afschopt. Hoop dat je niet een lekke band krijgt met je fiets, dan zou namelijk meteen alle Gazelle fietsen slecht zijn :wink:
Jan Peter Teerling

16-01-2007 22:53

@Pim,
Was na aantal maanden dat de hengel knapte,ik zette aan en hengel ging dwars door midden centimeter of 3 boven het kurk.Lood gaat bij mij altijd van de hengel af als ik ze vervoer.Persoonlijk was ik niet te spreken over de hengels,ook toen ze nog niet kapot waren.Heb daarvoor Ultimate stokken gehad vond ik persoonlijk een betere blank bezitten.Tegenwoordig vis ik met CJW en wil nooit meer wat anders.Zit niet in de zelfde prijs klasse,maar wat een verschil met die Euromasters in zelfde lb catogerie.Smaken verschillen,ook bij die Euromasters.
Groeten,
Jan Peter
Plaats reactie