Welke hengels Advies gevraagd


bas van het hul
Berichten: 171
Lid geworden op: 07-09-2005 21:57

09-01-2007 15:48

Mannen van het karper leven, ik heb een vraag aan jullie?

Ik wil 3 hengels met kurken handvat. Maximaal €150 per stuk

Heb de Fox Euromasters al eens in mijn handen gehad en vond ze erg goed.
Maar ik kijk graag nog even verder omdat er zoveel op de markt is wat misschien wel beter of mooier is. Vandaar dat ik graag tips van jullie wil.

Ook aub waar ik deze kan krijgen (geen webshop)

- Fox Euromasters II (sanders hengelsport)
- B Products Dutch Ace Classic 12 ft. 2 ½ -2 ¾ Lbs (van ginkel)
- Spro Strategy The legend (van Ginkel)
Laatst gewijzigd door bas van het hul op 09-01-2007 16:12, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Kenny Willems
Berichten: 3415
Lid geworden op: 20-05-2006 15:46
Locatie: Duiven
Contacteer:

09-01-2007 16:03

Bij elke spro dealer verkrijgbaar.

Spro Strategy The legend 100 € tot 140 €

http://www.spro.nl/catalogus/nl/02/pdf%5C37.pdf

Vindt ik persoonlijk 1 van de mooiste hengels met kurke greep
van Gorp Sjors
Berichten: 638
Lid geworden op: 31-10-2005 11:55
Locatie: Oever zuid-willems huisnr.(stek) 4.....
Contacteer:

09-01-2007 16:05

Fox Euromaster II gemaakt in opdracht van Sanders Hengelsport.

Echt een plaatje voor het oog, en een AKTIE....

Voor mij voorlopig echt geen andere hengel!!
Life is wonderfull, but catching one makes it even more beautiful!..

http://www.aasvoorkarpers.nl
bas van het hul
Berichten: 171
Lid geworden op: 07-09-2005 21:57

09-01-2007 16:10

Kenny Willems schreef:Bij elke spro dealer verkrijgbaar.

Spro Strategy The legend 100 € tot 140 €

http://www.spro.nl/catalogus/nl/02/pdf%5C37.pdf

Vindt ik persoonlijk 1 van de mooiste hengels met kurke greep


Inderdaag een mooie hengel om zo te zien.

Ben een lijst aan het maken die ik wil zien en voelen.
Frank Penning
Berichten: 262
Lid geworden op: 09-12-2005 20:00

09-01-2007 16:56

Ik heb zelf net ultimate Novel Carp Clasic gekocht, prachtige hengels!
Alleen nog niet aan vissen toegekomen :cry:
Gebruikersavatar
Thomas de nieuwe
Berichten: 745
Lid geworden op: 08-10-2006 18:21
Contacteer:

09-01-2007 17:08

shimano heeft ook een nieuwe karper hengel serie uitgebracht met kurk
de goedkoopste in 143,95 (deforcemaster) ook een helen mooie hengel me maat heeft er laatst 2 aangeschaft heel mooieparaboliesch actie ook

check anders ff 1 van deze links.



http://www.marcelstackleshop.nl/Default ... 34&id=1034

http://www.shimanocarpexpert.com
long as i got lungs and a rod you can't stop me
bas van het hul
Berichten: 171
Lid geworden op: 07-09-2005 21:57

09-01-2007 17:59

Thomas de nieuwe schreef:shimano heeft ook een nieuwe karper hengel serie uitgebracht met kurk
de goedkoopste in 143,95 (deforcemaster) ook een helen mooie hengel me maat heeft er laatst 2 aangeschaft heel mooieparaboliesch actie ook

check anders ff 1 van deze links.



http://www.marcelstackleshop.nl/Default ... 34&id=1034

http://www.shimanocarpexpert.com


Idd. mooie hengel om te zien zo op die shimanoexpert site. Ga hem snel bekijken. Marcel heeft ze voor een leuke prijs.
Gebruikersavatar
tino beunk
Berichten: 2626
Lid geworden op: 29-03-2005 18:42
Locatie: Duiven

09-01-2007 20:38

Klopt, de nieuwe serie van shimano is ook de moeite waard om te kijken.
~~Dreams can be true.~~
Gebruikersavatar
Jeroen Leuven
Berichten: 465
Lid geworden op: 13-06-2005 08:32
Locatie: Amsterdam

09-01-2007 20:50

Net 2 maal PB Dutch Ace Classic gekocht, moet zeggen dat er een goede actie in zit.
Ik zou ze zeker bekijken als ik jou was.

Suc-6 met je keuze.

Gr,
J.
Na 20 biertjes is alles een goed idee....
Arjan van Dijk
Berichten: 133
Lid geworden op: 27-06-2006 16:06

10-01-2007 19:12

Ik zelf zou gaan voor een hengel met een foamen handgrepen, kurk is mooi ik geef het toe maar wordt in de loop der tijd grauw van kleur en is moeilijk schoon te houden. Daarnaast let goed op bij de aankoop van de fox hengels op welke manier deze afgebouwd zijn, fox bouwt in tegenstelling tot bijvoorbeeld shimano zijn hengels met goedkopere delen af, hiermee bedoel ik de ogen en de molenhouder. Dit haalt de prijs/kwaliteit verhouding stek naar beneden.

Shimano daarentegen bouwt zijn hengels met Fuji ogen en een Fuji molenhouder af dit is toch wel de mercedes onder de geleideogen. Een kennis van mij vist ook met fox hengels en na verloop der tijd vielen de ringen letterlijk uit de geleideogen.

Let dus goed op met wat je koopt!

Succes met je keuze;
Gebruikersavatar
Thomas de nieuwe
Berichten: 745
Lid geworden op: 08-10-2006 18:21
Contacteer:

10-01-2007 19:18

Arjan van Dijk schreef:Ik zelf zou gaan voor een hengel met een foamen handgrepen, kurk is mooi ik geef het toe maar wordt in de loop der tijd grauw van kleur en is moeilijk schoon te houden. Daarnaast let goed op bij de aankoop van de fox hengels op welke manier deze afgebouwd zijn, fox bouwt in tegenstelling tot bijvoorbeeld shimano zijn hengels met goedkopere delen af, hiermee bedoel ik de ogen en de molenhouder. Dit haalt de prijs/kwaliteit verhouding stek naar beneden.

Shimano daarentegen bouwt zijn hengels met Fuji ogen en een Fuji molenhouder af dit is toch wel de mercedes onder de geleideogen. Een kennis van mij vist ook met fox hengels en na verloop der tijd vielen de ringen letterlijk uit de geleideogen.

Let dus goed op met wat je koopt!

Succes met je keuze;


shimano is gewoon de beste 8)
long as i got lungs and a rod you can't stop me
Dirk Westerhof
Berichten: 98
Lid geworden op: 15-08-2006 17:01
Locatie: Friesland

10-01-2007 19:27

He iedereen,

Ik was juist aan het overwegen om Fox hengels te gaan halen op de beurs. Is het echt zo dat de kwaliteit van ogen en dergelijke minder goed is?

Gr Dirk
Tight lines!
Gebruikersavatar
Thomas de nieuwe
Berichten: 745
Lid geworden op: 08-10-2006 18:21
Contacteer:

10-01-2007 19:43

Dirk Westerhof schreef:He iedereen,

Ik was juist aan het overwegen om Fox hengels te gaan halen op de beurs. Is het echt zo dat de kwaliteit van ogen en dergelijke minder goed is?

Gr Dirk


Als je het mij vraagt valt het opzich wel mee :D

kheb zelf namelijk ook fox hengels gehad en de reden waarom ik ze weg heb gedaan is niet dat er iets stuk aan is gegaan, ik vond het gewoon tijd voor nieuwe 8) .

er zijn in iedergeval 3hengels van hun waar ik je van kan werzekeren dat ze goed zijn: fox warrior fox continental en de fox xtreme.

gr.thomas
long as i got lungs and a rod you can't stop me
Arjan van Dijk
Berichten: 133
Lid geworden op: 27-06-2006 16:06

10-01-2007 19:45

Fanatieke Fox aanhangers zullen hetgeen ik gezegd heb vast onderuit willen werpen maar het is echt waar. Vraag het desnoods na bij de diverse hengelsport zaken wellicht kunnen zij het ook bevestigen.

Feit is echter wel dat Fox enkele hengelseries heeft welke wel met Fuji elementen zijn afgebouwd alleen durf ik niet de zeggen of ze karperhengelserie ermee hebben uitgevoerd.

Zelf vis ik met de hengels van shimano, mooie hengels maar deze serie wordt niet meer gemaakt. De blank is er een van het type XT 100 een slanke sterke blank, in de nieuwe series is er de shimano SpeedMaster met de XT 100 blank en er is er een met er ook een met een kurken handvat met een XT 100 blank echter durf ik de naam niet uit mijn hoofd te zeggen.

Ik wil met mijn reacties niet Fox afkraken, maar kijk wel goed naar de prijs kwalietit verhouding. Shimano is misschien duur maar dan heb je echte gegarandeerde kwaliteit.

Groet, Arjan
bas van het hul
Berichten: 171
Lid geworden op: 07-09-2005 21:57

10-01-2007 19:50

Ik heb mijn ogen laten vallen op de nieuwe sirie van Shimano Beastmasters Spiceman Curk

Deze hebben een mooie bruine blank en afgewikkeld met rode garen.

Alvast bedankt voor al jullie meningen.
Gebruikersavatar
Thomas de nieuwe
Berichten: 745
Lid geworden op: 08-10-2006 18:21
Contacteer:

10-01-2007 19:51

Arjan van Dijk schreef:Fanatieke Fox aanhangers zullen hetgeen ik gezegd heb vast onderuit willen werpen maar het is echt waar. Vraag het desnoods na bij de diverse hengelsport zaken wellicht kunnen zij het ook bevestigen.

Feit is echter wel dat Fox enkele hengelseries heeft welke wel met Fuji elementen zijn afgebouwd alleen durf ik niet de zeggen of ze karperhengelserie ermee hebben uitgevoerd.

Zelf vis ik met de hengels van shimano, mooie hengels maar deze serie wordt niet meer gemaakt. De blank is er een van het type XT 100 een slanke sterke blank, in de nieuwe series is er de shimano SpeedMaster met de XT 100 blank en er is er een met er ook een met een kurken handvat met een XT 100 blank echter durf ik de naam niet uit mijn hoofd te zeggen.

Ik wil met mijn reacties niet Fox afkraken, maar kijk wel goed naar de prijs kwalietit verhouding. Shimano is misschien duur maar dan heb je echte gegarandeerde kwaliteit.

Groet, Arjan


Nou grijp ik deze aan om ook ff te qoute:P

ik de net 2 shimano speedmasters gekocht 8)
nog niet mee gevist maar een erg mooie blank om tezien en een erg mooie actie, en ik wil ook nog ff een keer terug op de fox gegeven: ik heb een fox pijl hengel die met dezelfde ogen is afgeboud als allen nieuweren modellen ,ik pijl er mee met gevlochte lijn en tot nu toe is er in de 2 jaar dat ik hem heb nog geen oogje geknapt :P
long as i got lungs and a rod you can't stop me
bas van het hul
Berichten: 171
Lid geworden op: 07-09-2005 21:57

10-01-2007 19:53

Thomas de nieuwe schreef:
Arjan van Dijk schreef:Fanatieke Fox aanhangers zullen hetgeen ik gezegd heb vast onderuit willen werpen maar het is echt waar. Vraag het desnoods na bij de diverse hengelsport zaken wellicht kunnen zij het ook bevestigen.

Feit is echter wel dat Fox enkele hengelseries heeft welke wel met Fuji elementen zijn afgebouwd alleen durf ik niet de zeggen of ze karperhengelserie ermee hebben uitgevoerd.

Zelf vis ik met de hengels van shimano, mooie hengels maar deze serie wordt niet meer gemaakt. De blank is er een van het type XT 100 een slanke sterke blank, in de nieuwe series is er de shimano SpeedMaster met de XT 100 blank en er is er een met er ook een met een kurken handvat met een XT 100 blank echter durf ik de naam niet uit mijn hoofd te zeggen.

Ik wil met mijn reacties niet Fox afkraken, maar kijk wel goed naar de prijs kwalietit verhouding. Shimano is misschien duur maar dan heb je echte gegarandeerde kwaliteit.

Groet, Arjan


Nou grijp ik deze aan om ook ff te qoute:P

ik de net 2 shimano speedmasters gekocht 8)
nog niet mee gevist maar een erg mooie blank om tezien en een erg mooie actie, en ik wil ook nog ff een keer terug op de fox gegeven: ik heb een fox pijl hengel die met dezelfde ogen is afgeboud als allen nieuweren modellen ,ik pijl er mee met gevlochte lijn en tot nu toe is er in de 2 jaar dat ik hem heb nog geen oogje geknapt :P


FOx is ook gewoon goed alleen wou ik graag hengels met kurk afgebouwd. En nu toch wel een wat oudere style een bruine blank
armando weldam
Berichten: 72
Lid geworden op: 30-12-2006 22:34

10-01-2007 21:18

van Gorp Sjors schreef:Fox Euromaster II gemaakt in opdracht van Sanders Hengelsport.

Echt een plaatje voor het oog, en een AKTIE....

Voor mij voorlopig echt geen andere hengel!!


ik heb een vraagje
ik wou deze hengels halen en mij werdt vertelt dat deze exlusief voor hun was maar iemand anders heeft de zelfe hengels gezien voor 130.euro per stuk
kan dat kloppen weet iemand mischien meer over
m.v.g
Gebruikersavatar
Edward van Berkum
Berichten: 2799
Lid geworden op: 19-04-2002 02:00
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

10-01-2007 22:04

Armando,

De hengels zijn door sanders in samenwerking met fox gemaakt, ik kan me bijna niet voorstellen dat een andere winkel als sanders deze verkoopt.
Wellicht ging het in het andere geval om de eerste versie van de euromaster... die lag p/stuk bij sommige winkels rond de 130 euro.

Groet,

Edward
Willem Barnas

11-01-2007 00:12

ouwe hutchies.
Dickvan Bekkum
Berichten: 440
Lid geworden op: 23-05-2004 17:16
Locatie: ophemert

11-01-2007 07:46

Jammer dat de nieuwe shimano`s maar 6 ogen hebben.
Gebruikersavatar
Harnold Kikkert
Berichten: 2174
Lid geworden op: 22-11-2004 21:18
Locatie: Hoogeveen

11-01-2007 11:08

Dickvan Bekkum schreef:Jammer dat de nieuwe shimano`s maar 6 ogen hebben.


Zoals de namen al doen vermoeden, zijn ze volgens mij meer bedoelt voor afstand en riviervisserij.
Geven de 6 ogen al aan.
Ik heb al een jaar of 10 de shimano twinpowers en ook die zijn geweldig.
Nu pas begint de lak een beetje te bladeren.

Shimano: kwaliteitshengels!
Overigens is shimano over de hele range erg goed te noemen.

Ik word NIET door shimano gesponsord mensen!

gr Harnold
van Gorp Sjors
Berichten: 638
Lid geworden op: 31-10-2005 11:55
Locatie: Oever zuid-willems huisnr.(stek) 4.....
Contacteer:

11-01-2007 11:47

Euromaster II in opdracht van Sanders wordt al1 bij Sanders Hengelsport verkocht.

Zitten andere ogen en reelhouder op, dan op het oude model.

Wat leid tot een verbetering voor deze hengels t.o.v. het oude model!

Suc6 ermee.

Groeten v. Gorp
Life is wonderfull, but catching one makes it even more beautiful!..

http://www.aasvoorkarpers.nl
bas van het hul
Berichten: 171
Lid geworden op: 07-09-2005 21:57

11-01-2007 16:15

Ik vis op allerij wateren, zouden die Shimano Hengels dan volstaand?
Gebruikersavatar
Kenny Willems
Berichten: 3415
Lid geworden op: 20-05-2006 15:46
Locatie: Duiven
Contacteer:

11-01-2007 16:34

Ik denk dat in nederland elke beetje goede hengel wel volstaat, de molen is het belangrijkste van alles.
Shimano maakt al jaren goede hengels en lijkt erop dat het steeds mooier word.
Vis zelf al tijden met (2 3/4 )spro hengels en die doen het ook zeer goed.